Čtenář nepřihlášen.
Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.
Téma: Kolik ještě?
Odesílatel: shot
Datum: 22.08.2005 21:11
Ovšem peníze na obchvat Chrudimi nejsou a radnice je neumí sehnat. Pan starosta zná a umí v novinách téměř vše, ovšem dokončení obchvatu kolem Chrudimi a odvedení tranzitní dopravy mimo město, to jej nezajímá. Místo toho zřídil PZ na nesmyslném místě a prosazuje napojení příjezdu do ní takové, které dopravu městem ještě zvýší. Má vůbec pan starosta nějaký zájem o Chrudim? Nebo se již vidí, jak spokojeně poklimbává v lavici senátu? Takže kolik musí být mrtvých, jako dnes v Poděbradově ulici, aby pan starosta konečně přestal o obchvatu mluvit a začal skutečně dělat něco pro jeho urychlené dokončení?
Téma: Re: Kolik ještě?
Odesílatel: waterway
Datum: 23.08.2005 11:59
Stát nemá peníze, prioritou je výstavba dálnic. Stavba okruhu kolem Chrudimi se zpozdí
Chrudim - Stát má problémy s financováním rozestavěné silnice z Pardubic do Chrudimi. Na ni měl přitom plynule navázat i dlouho očekávaný obchvat Chrudimi. Pravděpodobnost, že se najdou peníze na výstavbu, plánovanou v roce 2007, postupně klesá. "Jednoznačnou prioritou je nyní budování dálnic a železničního koridoru. Tyto stavby pohltí naprostou většinu dostupných peněz. Na výstavbu silnic nižších tříd zbyde jen málo prostředků. Podle mého odhadu mezi odložené stavby bude patřit i obchvat Chrudimi," řekl Jiří Novák, náměstek ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury. Plánované budování silnice okolo Chrudimi by ještě více zkomplikovalo případné zpoždění již budované komunikace z Chrudimi do Pardubic. "Z mého pohledu výstavba obchvatu v tuto chvíli ještě ohrožena není. Je ale potřeba si uvědomit, že výstavbu neovlivní jen budování návazné silnice k Chrudimi.
Obchvat může ohrozit jakákoliv jiná komunikace jenom tím, že při rozdělování peněz dostane přednost," řekl Bohumil Vebr z pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic. Podle něj budou i v příštím roce pokračovat alespoň přípravy na stavbu.
"To je pravděpdobné, investice na příští rok má být jen šedesát milionů korun," řekl Novák. Přípravné práce už nyní navíc zpozdilo zamítnutí územního rozhodnutí, které mělo umožnit obchvat vybudovat.
"Krajský úřad sice zamítl všechny námitky ekologických organizací, ale územní rozhodnutí se přesto bude muset projednávat znovu kvůli procesní chybě. Jedna z dotčených obcí totiž nebyla zahrnuta mezi účastníky řízení," řekl starosta Chrudimi Ladislav Libý. První plán na obchvat Chrudimi přitom vznikl už v roce 1942.
"Vážně se o něm znovu začalo uvažovat ještě za socialismu a město o něj usiluje také po celých patnáct let po roce 1989. Stát by si měl uvědomit, že neustálé odklady nakonec celou stavbu prodražují," dodal Libý.
Téma: Re: Kolik ještě?
Odesílatel: shot
Datum: 23.08.2005 21:37
Ovšem ne přes Chrudim, kde se kříží silnice č. 17 a 37 a je zde jistě větší koncentrace dopravy. Takže vedení města by mělo dělat vše pro pokračování výstavby kolem Chrudimi a také pro propojení silnic č. 17 a 37 mimo Chrudim. Namísto toho stále plánují příjezd do PZ téměř středem města. Jinak jen pro zajímavost jedna mapa. Sice s tématem příliš nesouvisí ale je zajímavá. http://195.113.178.19/html/internet_ku.dll?gen=map&map=dmu25
Téma: Re: Kolik ještě?
Odesílatel: waterway
Datum: 24.08.2005 08:52
Téma: Re: Kolik ještě?
Odesílatel: shot
Datum: 25.08.2005 23:35
Nevím, proč tam máme takového starostu, který neumí tahat někoho za rukáv a dotáhnout ho k podpisu financí na obchvat, Nota bene, když to umí spousta jiných starostů. Ovšem, je-li potřeba zasednout ve správní či dozorčí radě a podobně, to za rukávy tahat umí, dokonce umí vlést oknem, vyhodí-li jej dveřmi. Ale za obchvat nejsou tantiémy, že ano? Takže, kolik ještě musí být podobných nehod v Chrudimi?
Téma: Re: Kolik ještě?
Odesílatel: waterway
Datum: 26.08.2005 09:40
Téma: Re: Kolik ještě?
Odesílatel: shot
Datum: 26.08.2005 13:30
Ale ti, co se místo lobingu přežrávali, těm by to hrozit mohlo.
Ale oni si to nechají spravit ve vlastní nemocnici (tedy, pokud tam někdo zbude, kdo to bude umět). První kroky jsou již na světě.
Z chrudimské nemocnice bude a.s., urologie se od 1.9. ruší co na to zastupitel p. MUDr Broďák? Zvedl také ruku pro? Takže už alespoň vím za co chrudimský starosta a spol. lobovali, za obchvat to určitě nebylo, že ano?
Téma: Re: Kolik ještě?
Odesílatel: Jan Roček
Datum: 23.08.2005 14:34
Téma: Re: Kolik ještě?
Odesílatel: waterway
Datum: 23.08.2005 15:48
12.07.2005 - PETRA PÁŠOVÁ, (paš) - str. 02
Mýto čeká na obchvat. Zatím marně
Stavbu obchvatu Vysokého Mýta stále brzdí spory o trasu rychlostní komunikace R35
Okamžik, kdy ze silnice vedoucí napříč Vysokým Mýtem zmizí tranzitní doprava a lidé budou moci bezpečně přejít do druhé části města, se stále oddaluje. Dosud není jasné, kdy se začne stavět nový obchvat.
Vysoké Mýto - Ještě na začátku nového tisíciletí představitelé Vysokého Mýta doufali, že nový obchvat bude stát v roce 2005. Od té doby ale stále musí lidem vysvětlovat, proč se tato akce odkládá.
„Původní předpoklad, že by se se stavbou obchvatu mohlo začít v roce 2007, je teď nereálný,“ řekl místostarosta Vysokého Mýta Martin Krejza a dodal, že nedokáže odhadnout, kdy práce na obchvatu začnou. „Dopravní situace ve Vysokém Mýtě je už několik let neúnosná. Město je zahlceno výfukovými plyny projíždějících vozů a dochází k častým nehodám na přechodech.
Situaci nezlepšily ani nové semafory,“ řekl Josef Brož z Vysokého Mýta. Zahájení výstavby obchvatu komplikují spory o trasu rychlostní komunikace R35. Zastupitelé Pardubického kraje 16. června rozhodli, že tato čtyřproudová silnice povede severně kolem Vysokého Mýta dále k Ústí nad Orlicí. Stále ale existuje možnost, že kvůli odporu ministerstva dopravy, ekologů a malých obcí nakonec rychlostní komunikace povede jižní variantou v trase chystaného obchvatu Vysokého Mýta. Pak by ale obchvat měl čtyři proudy. Podle ředitele pardubické pobočky Ředitelství dálnic a silnic Bohumila Vebra se o výstavbě obchvatu bude jednat příští týden. „Na schůzce budeme mluvit o tom, jestli se bude obchvat kolem Vysokého Mýta stavět s přihlédnutím k vybudování jižní varianty rychlostní silnice R 35,“ řekl Vebr.
Pokud se definitivně rozhodne, že se bude stavět jižní varianta rychlostní komunikace, bude obchvat kolem Vysokého Mýta její součástí a silnice bude čtyřproudová. Jestliže se prosadí severní varianta R 35, budou pruhy dva.
Podle vedení města je obchvat nutností. „Určitě by nám pomohlo, kdyby auta mířící na Svitavy a Hradec Králové jezdila jinudy.
Velkou zátěží je pro obyvatele zejména kamionová doprava.
Těžce naložené náklaďáky ničí silnice a o jejich opravu se pak musí starat město,“ řekl už před časem starosta města Bohuslav Fencl.
Necelých deset kilometrů dlouhý obchvat města má začít u Zámrsku.
Podle plánů povede kolem jižního okraje Vysokého Mýta, protne silnici na Džbánov a obejde obec Hrušovou. Na silnici první třídy číslo 35 se napojí poblíž osady Pekla mezi Hrušovou a Cerekvicí nad Loučnou.
Téma: Re: Kolik ještě?
Odesílatel: Jan Roček
Datum: 23.08.2005 16:56
Vysoké Mýto - Vysokomýtská radnice se s pardubickým Ředitelstvím silnic a dálnic dohodla, že práce na plánovaném obchvatu budou pokračovat i po rozhodnutí krajského zastupitelstva. To rozhodlo, že rychlostní komunikace R 35, na jejíž trase závisí konečná podoba obchvatu, povede okolo Vysokého Mýta. „Ředitelství silnic a dálnic slíbilo, že neprodleně začne projednávat územní řízení. V ideálním případě by to mohlo stihnout ještě letos, ale počítejme spíš s počátkem příštího roku. Pokud budeme optimisté a budeme počítat s tím, že se nevyskytnou žádné zádrhele, stavba by určitě mohla začít ještě v této dekádě,“ řekl místostarosta Vysokého Mýta Martin Krejza.
Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.