Čtenář nepřihlášen.
Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.
Téma: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 30.11.2004 23:58
Lze tedy odvodit, že na naši zástupci tyto stránky čtou.
Proto se ptám a jsem zvědav, kdo mi odpoví? Po Chrudimi koluje zvukový záznam z jednání zastupitelstva na kterém bylo rozhodnuto o zřízení průmyslové zóny. Na tomto záznamu p. starosta Libý tvrdě prosazuje její zřízení a tvrdí, že vybudování zóny bude stát město cca 70 mil. Kč. Údajně tam mají být veškeré sítě, přístup přes Transportu apod. Nyní již zóna stála město 150 mil. Kč, sítě nejsou, přístup není, a min. dalších 100 mil. Kč bude stát jen zřízení přístupu. V zóně kromně kouska silnice a hromady hlíny nic není. Není to náhodou velký tunel po chrudimsku? Dokáže někdo kompetentní předložit reálný plán postupu vybudování zóny a přístupu do ní včetně rozpočtu? Snad bychom měli mít právo vědět co stálo a co to ještě bude stát.
A proč se společně s pozemky na prům. zónou koupilo město pozemek za depem, který s zónou vůbec nesouvisí a o kterém se pro jistotu cudně mlčí? Jak byl zpracován návrh pro zastupitelstvo a kterým odborníkem, když ten nepoznal, ze tam kromě pole nic jiného není?
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Administrátor
Datum: 29.08.2005 17:41
27.8.2005 Pardubický - strana 2 Chrudim získá obchodní dům pro stavebníky
Zatímco velká průmyslová zóna v Chrudimi za sto milionů korun už pět let leží ladem, o malou zónu při výjezdu na Pardubice je stále větší zájem. Nyní do ní míří už druhý investor.
Chrudim - Chrudim získala pro malou průmyslovou zónu, která leží napravo u silnice na Pardubice, druhého investora.
Pardubická společnost Profit stavitelství tam chce zřídit svoje obchodní centrum, ve které bude prodávat stavební materiál. Práci tam najde minimálně šedesát lidí.
„U silnice na Pardubice vznikne multifunkční obchodní stavební centrum, které bude v sobě zahrnovat čtyři budovy.
Součástí obchodního domu budou klasické stavebniny, bude tam ale dalších deset podprodejen, které budou nabízet specializovaný sortiment. Budou tam například barvy, laky, kuchyňské linky či prodejna se specializací na dveře.
Zákazník, který staví, by tam měl koupit úplně všechno,“ řekl jednatel společnosti Profit stavitelství Radek Hrabovský.
Chrudim čeká, že investorů bude ještě víc
Firma chce začít stavět obchodní komplex ještě letos a první zákazníky hodlá přivítat v červnu nebo červenci příštího roku.
V průmyslové zóně začne ještě letos stavět i společnost Elfra, která tam bude vyrábět elektronické přístroje pro průmyslovou automatizaci. „Chtěli bychom začít se stavbou ještě letos na podzim, tak abychom mohli v polovině příštího roku zahájit v novém provozu výrobu,“ řekl před časem jednatel společnosti Elfra Chrudim Josef Sršeň.
Za dva hektary získá Chrudim od společnosti Profit stavitelství pět a půl milionu korun.
„Naplňuje se pravidlo, že když máme prvního investora, další se už hledají mnohem snadněji. V současnosti máme další dva velmi vážné zájemce o tuto lokalitu,“ uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.
Autor: DAVID PŮLPÁN
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Lebduška Josef
Datum: 30.08.2005 09:52
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Josef Jarkovský
Datum: 30.08.2005 07:17
To se o PZ západ (u Markovic) zdaleka řící nedá. Takže je snad jasné, že PZ u Markovic je jednoznačně na špatném místě a nejspíš šlo opravdu o tunel (už jen proto, jakým způsobem se vykupovaly pozemky - ekologická zelenina..., viz také již ve fóru zmíněná nahrávka ze zasedání zastupitelstva). Kdyby nešlo o soukromé peníze, ale o opravdový zájem o PZ tam, kde by přinesla městu užitek, tak proč tedy není podél silnice do Pardubic, kde by nikomu nevadila a byl by tam bezproblémový přístup?
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Lebduška Josef
Datum: 30.08.2005 09:54
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Administrátor
Datum: 09.08.2005 10:13
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice
9.8.2005 Pardubický - strana 2 Když Chrudim silnice koupí, ustoupíme, tvrdí Onivon
Chrudim Společnost Onivon při konkurzu zkrachovalé Transporty Chrudim koupila silnice a inženýrské sítě v areálu.
Nyní drží v šachu nejúspěšnější průmyslovou zónu v chrudimském okrese. Pokud totiž od ní město za desítky milionů korun nekoupí silnice v areálu, budou muset firmy i jejich zákazníci za vjezd platit.
„Tři čtyři roky jednáme s městem o odkoupení komunikací. Možná desetkrát dvacetkrát jsme jednali na městě nebo u nás, specifikoval se rozsah komunikací, dělaly se různé varianty.
Dohodli jsme se, pak to město zase přehodnotilo. Už loni v únoru jsme řekli, že pokud se s městem nedohodneme, budeme muset zpoplatnit vjezd do areálu,“ řekl předseda představenstva společnosti Onivon Zdeněk Harapát.
* Proč chcete vybírat peníze?
Jsme vlastník komunikací, a pokud jejich technický stav není odpovídající a není je možné bez problémů používat, musíme na to nějak reagovat. Zpoplatnění je nastavené tak, že veškeré vybrané prostředky budou znovu investovány do komunikací.
Hrubý odhad nákladů na rekonstrukci silnic se blíží ke třiceti milionům korun, které je třeba investovat v průběhu zhruba pěti let.
* Kolik bude vjezd do areálu stát?
Ceník už máme připravený. Kdokoliv přijede a do dvaceti minut odjede, neplatí nic. Pokud tu stráví delší dobu než dvacet minut, zaplatí dvacet korun za osobní auto a tři sta korun za nákladní auto.
Co by mohlo zavedení poplatků odvrátit? Když nám město závazně řekne, že komunikace odkoupí, tak nový režim nenastane.
* Kolik by mělo zaplatit?
Jsou tři vyjednávací částky, dokud se na městě nerozhodnou, nebylo by seriózní o tom mluvit. Celková částka za všechny komunikace se blíží třiceti milionům. Město nemusí za komunikace zaplatit hned, je to otázka dohod, je možné to provést formou splátek.
* Slyšel jsem v minulosti od vedení města argument, že jste získali komunikace a sítě v bývalé Transportě za pět, pět a půl milionu korun, a nyní za to chcete 28 milionů. Cena by proto měla být daleko nižší...
Je to zajímavý argument. Je to, jako kdybych řekl, Chrudim dostala budovu katastrálního úřadu zadarmo, tak ať mi ji zadarmo nechá. Argument proti argumentu. My na rozdíl od města musíme podnikat, vydělávat, musíme živit zaměstnance.
Foto popis| Zdeněk Harapát, předseda představenstva společnosti Onivon
Autor: DAVID PŮLPÁN
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Administrátor
Datum: 13.08.2005 14:12
13.8.2005 Pardubický - strana 1 Vedení Chrudimi chce koupit silnice v areálu bývalé Transporty
Chrudim Vedení Chrudimi se snaží zabránit umrtvení areálu bývalé Transporty, v němž nyní pracuje bezmála dva tisíce zaměstnanců. Firma Onivon, které patří silnice uvnitř někdejší továrny, pohrozila, že začne vybírat poplatky od řidičů, pokud město od ní komunikace nekoupí.
To by pro společnosti, které sídlí v areálu, znamenalo doslova pohromu. Město ale nyní prohlásilo, že silnice pravděpodobně ještě v srpnu koupí.
Onivon dal radnici čas do 10. srpna, jinak pohrozil, že spustí vybírání mýtného.
„Sešli jsme se se zástupci firmy Onivon, ale jednání ještě není ukončeno. Dohadujeme se na výši ceny. Jednání bude pokračovat v průběhu celého měsíce srpna. Věřím, že se dohodneme,“ uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.
Pět kilometrů silnic v areálu Transporty získala společnost Oniovon během konkurzu za výhodnou cenu.
Pokračování na str. C3
Chrudim chce koupit silnice v Transportě Pokračování ze str. C1 Nyní společnost Onivon požaduje od města zhruba třicet milionů korun za všechny cesty. Pokud je nedostane, začne vybírat dvacet korun za vjezd osobního a tři sta korun za vjezd nákladního auta. Malé firmy by se poté musely stěhovat zřejmě jinam. „Kvůli servisu sekaček k nám denně jezdí dvacet třicet lidí. Pokud budou muset platit za vjezd, ztratíme zákazníky,“ řekl spoluvlastník firmy Delta MLadislav Bárta.
Právě tomu chce město zabránit. „V programovém prohlášení města je uvedeno, že chceme podporovat podnikání ve městě,“ uvedl starosta Libý. Chrudim má ale ještě jeden důvod, proč silnice koupit. Po nich totiž vede zatím jediná přístupová cesta k nové a stále prázdné průmyslové zóně, do níž město vložilo přes sto milionů korun.
Autor: (dp)
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: kwajdan
Datum: 27.10.2005 15:51
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Administrátor
Datum: 26.08.2005 14:16
26.8.2005 Pardubický - strana 1 Mýtné v Chrudimi řidiči platit nebudou. Radnice koupí silnice
Chrudim Společnosti, které zaměstnávají dva tisíce lidí v bývalé Transportě Chrudim, nebudou muset platit za vjezd do areálu mýtné. Firma Onivon, která získala komunikace v podniku, hrozila, že začne na konci srpna vybírat tři sta korun za každé nákladní vozidlo. Aby to nepřidusilo nejúspěšnější zónu na Chrudimsku, radní se rozhodli silnice koupit.
„Koupíme všechny důležité silnice v areálu, aby se vlastníci mohli bezproblémově dostat ke svým objektům,“ řekl místostarosta Chrudimi Petr Řezníček. Cenu ale město zatím odmítlo zveřejnit.
Město vyjednávalo o koupi silnic několik let. Zhruba třicet milionů korun, které Onivon za všechny silnice požadoval, radní považovali za přemrštěnou částku. Onivon totiž silnice, nemovitosti a energetické sítě v areálu koupil za podstatně menší částku. Zatím není jasné, zda se městu podařilo cenu snížit.
Uzavření dohody pro město v každém případě bude znamenat zásah do rozpočtu. „Je to ale asi nejlepší řešení problémů. V areálu pracuje dva tisíce lidí, některé zaměstnavatele by vybírání mýtného skutečně ohrozilo,“ řekl starosta Ladislav Libý.
Dohodu s Onivonem musí ještě schválit zastupitelstvo.
Autor: (dp)
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Názor
Datum: 01.09.2005 10:48
Myslím, že kopanců nadělalo město už dost, největší byl zatím s průmyslovou zónou.
Kontakt na mě v případě zájmu u Admina serveru.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: MIREK
Datum: 05.09.2005 20:58
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 05.09.2005 23:07
starosta Libý a firma Onivon a správce konkurzní podstaty p.
Wimmer a firma Onivon? Že on ten vánek bude foukat z tohoto směru?
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Lebduška Josef
Datum: 02.09.2005 17:30
Tudíž právo vstupu nezní na majitele příslušného objektu, proto ten tam nesmí. Zato tam smí všichni úředníci města. Nevím který chytrý právník radil městu při podpisu věcného břemene.
Nyní z toho město musí ven a bude to - nás obyvatele Chrudimi - stát hodně peněz (30 miliónů?).
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Jan Roček
Datum: 26.08.2005 14:59
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 28.08.2005 22:09
Proto, chcete-li bydlet v nechudším městě, zvolte znovu p.
Libého, p. Čechlovského a p. Řezníčka do čela města.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Jan Roček
Datum: 12.08.2005 18:13
50/1976 Sb, § 108, odstavec 2, bod d) ???
Zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
Část čtvrtá
Vyvlastnění § 108
(1) Pozemky, stavby a práva k nim, potřebné pro uskutečnění staveb nebo opatření ve veřejném zájmu, uvedených v odstavci 2, lze vyvlastnit nebo vlastnická práva k pozemkům a stavbám lze omezit 10a) rozhodnutím stavebního úřadu (dále jen "vyvlastnit").
(2) Vyvlastnit podle tohoto zákona je možné jen ve veřejném zájmu pro
a) veřejně prospěšné stavby podle schválené územně plánovací dokumentace, b) vytvoření hygienických, bezpečnostních a jiných ochranných pásem a chráněných území a pro zajištění podmínek jejich ochrany, c) provedení asanace sídelního útvaru nebo jeho asanačních úprav podle schválené územně plánovací dokumentace, d) vytvoření podmínek pro nezbytný přístup k pozemku a stavbě, e) vytvoření podmínek pro umístění nebo řádný provoz zařízení státní pozorovací sítě, kterou se zjišťuje stav životního prostředí, f) účely vymezené zvláštními zákony 10b).
(3) Veřejný zájem na vyvlastnění pro účely uvedené v odstavci 2 musí být prokázán ve vyvlastňovacím řízení. Za stavby podle odstavce 2 písm. a) se považují stavby určené pro veřejně prospěšné služby a pro veřejné technické vybavení území podporující jeho rozvoj a ochranu životního prostředí, které vymezí schvalující orgán v závazné části územně plánovací dokumentace.
§ 109 Cíl vyvlastnění (1) Cílem vyvlastnění je dosáhnout přechodu, popřípadě omezení vlastnického práva k pozemkům a stavbám, nebo zřízení, zrušení, popřípadě omezení práva věcného břemene k pozemkům a stavbám.
(2) Vlastnické právo k pozemkům a stavbám přechází vyvlastněním na navrhovatele. Vyvlastněním zanikají všechna ostatní práva k vyvlastněným pozemkům a stavbám, pokud není v rozhodnutí stanoveno jinak; to se nevztahuje na právo užívat byty a nebytové prostory, které vyvlastněním nezaniká.
§ 110 Podmínky vyvlastnění (1) Vyvlastnit lze jen tehdy, není-li možno cíle vyvlastnění dosáhnout dohodou nebo jiným způsobem.
(2) Vyvlastnění musí být v souladu s cíli a záměry územního plánování, který se prokazuje zpravidla územním rozhodnutím.
Pokud účel, pro který se vyvlastňuje, nevyžaduje vydání územního rozhodnutí, zkoumá se soulad s cíli a záměry územního plánování přímo ve vyvlastňovacím řízení.
(3) Vyvlastnění může být provedeno jen v nezbytném rozsahu.
Je-li možno dosáhnout účelu vyvlastnění pouze omezením práva, nelze právo odejmout v plném rozsahu. Jestliže se vyvlastněním převádí vlastnické právo pouze k části pozemku nebo se omezuje jiné právo k pozemku či ke stavbě a vlastník nebo jiný oprávněný by nemohl využívat zbývající části pozemku nebo omezeného práva k pozemku či stavbě, popřípadě je mohl užívat jen s nepřiměřenými obtížemi, rozšíří se vyvlastnění i na zbývající část, pokud o to vlastník nebo jiný oprávněný požádá.
§ 111 Náhrada za vyvlastnění (1) Vyvlastnění se provádí za náhradu. Náhrada se poskytuje v penězích, pokud zvláštní zákon nepřipouští jiný způsob náhrady.
(2) Náhradu za vyvlastnění, způsob náhrady, kdo a komu náhradu poskytuje, popřípadě maximální výši náhrady stanoví obecně závazný právní předpis.
(3) Nedojde-li v průběhu vyvlastňovacího řízení mezi dosavadním vlastníkem a těmi, kterým na vyvlastňovaném pozemku nebo stavbě váznou práva zanikající vyvlastněním, k dohodě o rozdělení náhrady, složí navrhovatel náhradu u soudu, v jehož obvodu pozemek nebo stavba leží. Soud rozhodne o uspokojení těchto nároků, zejména s přihlédnutím k tomu, aby nebylo ohroženo zajištění nároků zástavních věřitelů.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Jan P.
Datum: 09.08.2005 23:58
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Jan Rydl
Datum: 22.09.2005 10:18
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: anonym
Datum: 22.09.2005 11:36
Průmyslovou zónu má dneska každá druhá - s prominutím - prdel (dokonce i čtyřtisícová Třemošnice) a to, že v MF Dnes píšou (co se týče našeho kraje) jen o Pce, Svitavách, Moravské Třebové a Chrudimi, je dáno jen výčtem těch největších a nejpřipravenějších PZ.
Průmyslová zóna je jenom nutný luxus za několik desítek milionů, které stojí zasíťování toho zmíněného palouku, pro to, aby měl dobrou bonitu pro přilákání nějakého investora.
Kdyby tady PZ nebyla vůbec a vypadalo to jako v kterékoliv jiné Dolní Horní (Chrast, Hlinsko...), kde prostě mají jenom fakulatitivně disponibilní, ale zatím nezasíťované pozemky, které by se daly vyčlenit pro investorský záměr až v případě konkrétního zájmu konkrétního investora, šance pro přilákání investora by byly o to nižší. Neříkám žádné, ale nižší. Město Chrudim, které podle mého názoru logicky (vzhledem k tradici, pracovním silám a infrastruktuře) vsadilo na průmyslový rozvoj, prostě chtělo investory aktivně nalákat, pasivně nečekat, ale naopak jim ukázat, že se tady budou mít jak v bavlnce, a vyčlenilo proto dopředu už určité parcely a ještě je (za drahý majlant) zasíťovalo a udělalo na ně určitou promotion. Je to něco jako nadstandardní balíček služeb v bance. Ale nic víc, jinak je to jako každý jiný palouk v Dolní Horní.
Ano, i mně tady zbývají letité pochybnosti o tom, jestli celá příprava PZ nebyla zbytečně drahá a hlavně, jestli se na tom někdo solidně nenapakoval na úkor těch drobných vlastníků, od kterých ty parcely byly pod záminkou ekologického zemědělství tak levně skoupeny. Ale to je úplně jiné téma, které s využitím té věčně zpochybňované "průmyslové zóny" nijak, ale vůbec nijak nesouvisí.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: anonym
Datum: 22.09.2005 10:54
Ale hádám, vy také nejste naplavenina, vy jste Chrudimák, potažmo Čech, který tady žije už několik(?) desetiletí. Tak jak se prosím Vás můžete - odpusťte - takhle hloupě ptát? Dneska, po bitvě, je každý generál. To, že se "TO" udělalo špatně, resp., že se to mohlo udělat líp, to je dneska jasné asi všem ("generálům").
Vy dneska (jako erudovaný ekonom) dokážete odhadnout, kolik bude mít průmyslová zóna zaměstnanců v roce 2020? Vy dneska dokážete odhadnout, jaký má PZ rozvojový potenciál ve střednědobém horizontu 10 let? Vy dneska dokážete jako vizionář s koulí předpovědět, že dejme 15. března 2008 město podepíše smlouvu s t.č. bezejmennou firmou, která dá v PZ do roku 2013 práci 1560 lidem a stane se exportním tahounem Pardubického kraje? Nebo že PZ dopadne, stejně jako tato t.č.
bezejmenná firma, naopak totálním fiaskem? Vy dneska dokážete odhadnout, že obchodní značka Transporta bude mít za pět let třikrát větší hodnotu než teď (nebo naopak upadne v zapomnění)? Bože, suď, když jsi tak svatý!!! A nesl by jste za své rozhodnutí odpovědnost, kdybyste byl tím generálním direktorem bývalé Transporty a měl tü pravomoc rozhodnout? V ekonomických kruzích se tomu říká umění strategického rozhodování a právě na tom bouřlivém počátku 90. let to byl hodně vzácný dar.
Nepamatujete se, jak na tom byla nejen Transporta, ale celá česká ekonomika v roce 1992? Z někdejší slávy zbyly zaprášené kroniky a několik desítek posledních zámečníků. Bylo to jako v tom okřídleném vtipu o hromadném exodu Němců z NDR, co koloval na konci roku 1989: "Poslední (v transporťáckém případě vrátný) zhasíná!" Dříve slavná značka Transporta byla tehdy tak leda pro smích. Trpkou a skoro bezcennou vzpomínkou na bývalé, se Sovětským svazem a nikdy jinak zašlé časy. Copak si na to nevzpomínáte????!!!
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Jan Rydl
Datum: 22.09.2005 12:49
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: anonym
Datum: 22.09.2005 13:37
poloviny 90. let. Myslím, že jako inteligentní člověk i v této vyhýbavé odpovědi tu odpověď máte obsaženou.
Totiž, také jste v té době žil a zajímal jste se o veřejné dění, ne? Víte pravděpodobně o tom, že Česko ztratilo po politických změnách v roce 1989 bývalé trhy, rozložila se původní propojenost ekonomiky s ÚV KSČ a rozpadly se pětileté plány, které rostly na hliněných nohou dluhů příští generace? Transportu řídil stát, dnešní firmičky v areálu bývalé Transporty řídí trh. Víte i o tom, že hospodářství šlo tehdy celkově - i z výše zmíněných důvodů pochopitelně - dolů, i když opravdu už nevím, o kolik procent to bylo? Jistě ano.
A jenom tunelářema to nebylo, ti ten všeobecný marast jenom podtrhli.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Jan Roček
Datum: 22.09.2005 12:15
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: MIREK
Datum: 22.09.2005 16:12
Stačí se podívat na podivné firmy po Chrudimi.
Ale hlavně na to,kdo je vlastní.Nejsou to náhodou bývalí soudruzi?Jsou.A maj firmy.Nebude to nějaké podivné?Ti nemají zájem o další investory.
Covaj se stejně,jako v bývalé Transportě.
Žádné PF.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Max
Datum: 22.09.2005 18:39
...stejne jako naprosta vetsina velkych ale i stredne velkych podniku v Ceskoslovensku a potazmo CR. Jak psal anonym, bylo to proste dobou a volnym trhem.
Naopak si myslim, ze Transporta hooooodne dlouho padala, nez na tu hubu spadla. A to je co rict, je to fenomen. A PPF tomu uz pak jen pomohla. Dobry je, ze Transporta nezarusta koprivama jako sousedni pozemek.............
Servus
Max
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: MIREK
Datum: 22.09.2005 19:01
Ani nemohla.Ale udělali to lidi-soudruzi.
To že neměla žádný výrobní program je jasné.
To co neokopírovali konstruktéři,například eslalátory, to neměla.Nejhorší na tom bylo,že díky patentům se museli udělat úpravy na výrobku,kde to vůbec nešlo.
Hlavně že to byl výrobek Transporty.
Ale to je na dlouhé psaní.Potom přišla vidina marky a zakázky,které nebylo možno vyrobit v dané kvalitě a v daném čase.O penězích nemluvě.
Tak začala likvidace komunistického podniku Transporta.
Neschopní náměstci si začali zakládat svoje firmy a v Transportě se střídali na postech obcodníků lidi,kteří nevěděli jak vypadá kus plechu.
Ale hlavně že to těm milicionářům a komančů v jejich firmách jede.Než si je zase znárodněj.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Jan Roček
Datum: 22.09.2005 19:43
Dnes žijí v poklidu, v duchu se nám smějí a někteří z nich (ti nejvysmátější) si užívají celoročně mořských vln na Bahamských ostrovech, Seychelách .....
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 22.09.2005 22:27
A bohužel někteří z oněch lidí, kteří se v Transportě rvali o tituly ředitel, drželi se hesla ruka ruku myje a svou neschopností zavinili její pád dnes sedí v zastupitelstvu. A jejich vize, hesla a způsoby které měli v Transportě uplatňují v řízení města. Bohužel.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: MIREK
Datum: 22.09.2005 20:05
To je ale v mentalitě českého národa.Bohu-žel.
Škoda že jim šli lidi na ruku.A hlavně v Chrudimi.
Jinak by neměli šanci a mohli jsme být o 20 let dál.
Dneska už to asi nepůjde.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: anonym
Datum: 22.09.2005 12:30
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 10.08.2005 00:25
Jinak chci vidět investora, který půjde do PZ a bude platit za vjezd náklaďáku 300 Kč. To než postaví halu, tak zkrachuje. Leda že by tam pěstoval marijánku. Všude jinde je přístup do PZ města a každý investor si buduje, udržuje a platí komunikace uvnitř svého areálu.
Ovšem v TRA je situace jinačí – zřejmě chrudimská specialita.
Budova a pozemky vlastní jiný vlastník, než komunikace. A to je problém. Vlastník komunikace a zcela logicky, z ní něco chce mít. Proto má příjezdové komunikace vlastnit město. Ale to oněm třem králům zatím nedošlo.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Jan P.
Datum: 10.08.2005 09:28
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 16.03.2006 22:33
A bije se v prsa, jak výhodnou smlouvu zajistil. Smlouvu, kterou ani ostatním zastupitelům ukázat nechce, takže tito opět budou schvalovat zajíce v pytli. Je ovšem docela pikantní, že návrh na odkup cest v areálu bývalé Transporty předkládá tentýž starosta, který je mohl koupit od správce konkurzní podstaty za cca 20 Kč/m2, nyní tvrdí že díky jeho úspěšnému vyjednávání město může odkoupit cesty za cca 1200 Kč/m2. Opravdu úspěch, opravdu správný postup při vynakládání městských peněz. Je to tentýž starosta, který předkládal zastupitelům návrh na zřízení PZ. Při projednávání návrhu plamenně hovořil o výhodnosti místa, o tom jak se vlastně jedná o zainvestovaný pozemek, že k pozemku jsou přivedeny veškeré sítě, cesty a že díky tomu se cena pořízení PZ bude pohybovat okolo 70 mil. Kč.
Přesvědčoval ostatní zastupitele i tom, že Chrudim díky tomu vyjde 1 m2 na nějakých 220 Kč. Skutečnost ukázala, že město nakonec zakoupilo pozemky mnohonásobně dráž a jen díky nákupu části pozemků se jejich průměrná cena snížila na 351 Kč/m2.
Nyní tentýž starosta přesvědčuje zastupitele, že cena pozemků je 350 Kč/m2, ačkoliv při projednávání vzniku PZ tvrdil, že obdobná cena takovýchto pozemků je okolo 800 Kč/m2. Ano jsou to skutečně názorové veletoče. Cena se mění dle potřeby, prodává-li město, je nízká. Nakupuje-li je vysoká.
Páni zastupitelé nenechte s sebou orat. A zajímejte se proč jsou stíháni zastupitelé města Most, kteří hlasovali pro nevýhodný prodej akcií ve vlastnictví města. Proč mazaný lišák p.
Trávníček si vždy v důležitých rozhodnutích nechává zapsat do zápisu, že je proti. Aby se nakonec ta nemoc z Mostu se nerozšířila i do Chrudimi.
A jak jsem se mýlila v oněch 30 milónech?
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 06.01.2007 21:26
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Pepin
Datum: 08.01.2007 12:16
A město se rozhodlo, že část komunikace odkoupí. Byly k tomu dva hlavní důvody.
1. řešení přístupu k areálům stávajících firem
2. oprava páteřní příjezdové komunikace. Na tu město získalo dotaci asi 45 mil. Kč. Mělo to ale jedn háček. Dotaci není možné čerpat na opravy silnic, které nejsou v majetku města. Kritozovaný nákup silnic stál asi 12 mil, tak myslím, že město je v plusu více než 30 mil..
A k té elektřině jen to, že město nebuduje žádnou trafostanici, ani ji neplatí (to by se totiž nedoplatilo). ČEZ požaduje finance za rezervaci příkonu. Toto pravidlo platí od dubna 2006 a nějaký poplatek platí každý nový odběratel. Ostatní je plně v jeho ČEZ.
Hodně štěstí v novém roce všem. Pepin
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 08.01.2007 21:09
Co se týče silnic, zapoměl jsi do svého propočtu zahrnout pozemek pro firmu Onivon. Udělej prosím podrobnější rozbor.
A co se týče onoho věcného břemene. Máš pravdu, bylo zřízeno. Ovšem jenom pro město a ne pro případné investory.
Závěrem: buď mateš úmyslně, nebo z hlouposti. Možná, kdybys občas zavítal na jednání zastupilstva, nemohl bys tahle žvanit.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 11.08.2005 23:29
Protože ona musí udržovat a opravovat komunikace a nebude-li jí město (či investor) platit, u každého řádného soudu ten spor vyhraje. Není přece možné, aby ONION udržoval a opravoval komunikaci, zodpovídal za její stav a jiný ji zdarma užíval za účelem svého podnikání. Zadarmo by tam město (nebo jiný majitel) mělo právo vjet jen za účelem posečení a odvozu trávy apod.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Administrátor
Datum: 09.08.2005 10:12
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice
9.8.2005 Pardubický - strana 1 Plaťte mýtné, vyhrožují firmám v Chrudimi
Firmy, které v areálu bývalé Transporty Chrudim zaměstnávají bezmála dva tisíce lidí, se ocitly v kleštích. Společnost Onivon, která tam vlastní silnice, vyhrožuje, že během pár dní začne vybírat mýtné.
Chrudim - Po krachu Transporty našly v opuštěných halách práci stovky lidí. Tamním firmám nyní hrozí, že zákazníci i dodavatelé budou muset platit společnosti Onivon dvacet korun za vjezd osobního auta, tři sta za přístup pro nákladní vozy. To by znamenalo jediné - přidušení firem, které by přišly o řadu zákazníků, a navíc by se jim zvýšily náklady.
„Pokud to spustí, bude to mít neskutečné následky pro podnikání v Chrudimi,“ řekl spoluvlastník firmy Delta M Ladislav Bárta.
Vedení města v minulosti slíbilo firmám v bývalé Transportě, že silnice dostane pod kontrolu, stále je ale nekoupilo. Za všechny komunikace by totiž muselo zaplatit zhruba třicet milionů korun. Po třech letech vyjednávání nechala společnost Onivon před několika dny rozmístit před branami Transporty závory a testuje nový systém na vybírání poplatků za vjezd.
Firma tvrdí, že vybrané peníze použije na opravu poničených silnic.
Peníze potřebují na opravy
„Město dostalo od nás, nechci říct ultimátum, ale spíše čas na vyjádření do 10. srpna. Pokud se nedomluvíme, musíme zpoplatnění spustit, protože komunikace jsou už v takovém stavu, že se buď začnou intenzivně opravovat, nebo se jejich užívání bude muset omezit,“ řekl předseda představenstva společnosti Onivon Zdeněk Harapát.
Vedení města to nechce komentovat. „Jde o obchodní jednání.
Vyjádření k tomu dáme až poté, co se dohodneme nebo nedohodneme,“ uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.
Napínavé jednání vystrašilo většinu firem v areálu. „Město slibovalo, že zajistí bezproblémový přístup do areálu.
Nečekali jsme, jak to dopadne, investovali jsme za poslední rok tři miliony korun do haly, kterou jsme otevřeli s lucemburskou firmou. Jestli to tak skončí, hrozí, že přijdeme o smlouvu, budeme muset propustit zaměstnance a prostředky, které jsme tam vložili, budou vniveč,“ řekl jednatel společnosti Marlo AB Petr Juliš.
Paradoxní je, že Chrudim podporuje průmysl více než štědře.
Jenže nová průmyslová zóna, do níž město vložilo přes sto milionů korun, je stále prázdná. Naopak fungování úspěšnější zóny v bývalé Transportě je kvůli nedostatku peněz ohroženo.
Více viz Když Chrudim... na str. C2
Autor: DAVID PŮLPÁN
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Lebduška Josef
Datum: 07.12.2004 20:59
napojení PZ někde mezi Vaňkovými školkami a výstavbou nových RD.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Administrátor
Datum: 16.12.2004 09:26
iDnesiDnes - rubrika Pardubický region
15.12.2004 Pardubický - strana 1 Průmyslová zóna nebo čtvrť?
Pardubice mají průmyslovou zónu obsazenou, zatímco Chrudim ne. Jistěže je to chyba politiků, kteří v Chrudimi rozhodli o jejím vybudování, a za pozemky tak město zaplatilo miliony.
Možná ale nakonec vyroste na jejím místě pěkná čtvrť obývaná lidmi, kteří pracují v pardubické průmyslové zóně, a Chrudim zůstane dál poklidným maloměstem. Kdo ví, co je lepší.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Administrátor
Datum: 16.12.2004 09:28
iDnesiDnes - rubrika Pardubický region
15.12.2004 Pardubický - strana 3 Zóny se plní. Kromě Chrudimi
Průmyslové zóny se městům daří zabydlovat firmami. Jen chrudimská zeje prázdnotou
Pardubice - Odvážnému štěstí přeje. Pardubický magistrát začal připravovat městskou průmyslovou zónu od poloviny 90.
let a dnes je její území téměř zaplněné. Ostatní radnice tak rychlé nebyly a získat pro své město velké zaměstnavatele je stojí mnohem víc úsilí. Někde to zatím stále zůstává jen zbožným přáním.
Pardubicím se investice do zóny zřejmě vyplatí
Vedení pardubické radnice si může mnout ruce. Zhruba 315 milionů korun, které město dalo do výkupu pozemků a inženýrských sítí, se po rozprodeji ploch investorům s největší pravděpodobností vrátí. Část pokryly i státní dotace. „Měli bychom být zhruba na nule, což by byl vynikající výsledek, kterých v Česku moc není,“ hodnotí situaci po devíti letech od plánu na vznik pardubické průmyslové zóny náměstek primátora Michal Koláček.
Rozvojová oblast o rozloze 75 hektarů je již z větší části plná.
Fungují v ní již závody společností Panasonic a Toyoda, ve výstavbě je továrna firmy Kayaba, příští rok začne stavět výrobce hliníkových kol Ronal. Navíc má na pěti hektarech vybudovat haly pro další investory irský developerM&MDevelopments.
Další území zabere Technopark, společný projekt firmy Free zone, univerzity a Pardubického kraje. „Volných zbyde ještě asi osm hektarů,“ uvedl Koláček.
S rozšiřováním zóny magistrát spěchat nebude. „Vykupovali bychom pozemky jedině pro konkrétního investora. Nebude to ale během nejbližších dvou až tří let. Byli bychom raději, kdyby se využily staré areály ve městě,“ řekl vedoucí odboru rozvoje a strategie radnice Radek Václavík.
Investora v Chrudimi odradily petice místních
Zatímco Pardubice mohou slavit, nedaleká Chrudim má k radosti daleko. Na 33 hektarech, které pro podnikání tamní radnice draze vykoupila, zatím stále roste tráva. „Pořád máme nějaké nabídky, momentálně jednáme s dvěma firmami. Vše je ale zatím nejisté,“ řekl starosta Chrudimi Ladislav Libý. Nejnadějněji vypadal zájem italské společnosti Colorobbia. Po protestech obyvatel nedalekých Markovic, kteří se obávali dopadu výroby na životní prostředí, však investor od svého záměru upustil.
Zájem vyrábět v chrudimské zóně bionaftu projevila společnost Agroodbyt. Vedení firmy mělo již několikrát oznámit, zda bude v Chrudimi investovat, konečné slovo ale stále nepadlo. S postavením nového závodu váhá i chrudimský výrobce punčochového zboží Evona. Ta však podmiňovala výstavbu nového závodu prodejem starého areálu v centru, navíc by městu nepřinesla žádná nová pracovní místa. „Stále jsou ve hře, ale nic není ještě rozhodnuto,“ řekl Libý.
„Pokud nezvládne zónu obsadit radnice sama, měla by si najít nějakého developera,“ míní chrudimský radní Miloslav Macela.
Úvahy o tom, zda by nebylo lepší využít pozemky raději k jinému účelu, například pro výstavbu rodinných domků, ale zatím odmítá. „Je to předčasné, není na to zralá doba. Přece jen příprava zóny stála sto milionů korun. Nejdříve tak za rok, za dva,“ míní Macela.
Jiným městům kraje se již první investory do svých zón přilákat podařilo. Ve Svitavách postaví nové továrny společnosti Vigona a Branaldi, v Moravské Třebové sídlí podnik Rehau a do města míří i Stavby silnic a železnic. Menší firmy zaplňují rozvojové plochy v Poličce či Ústí nad Orlicí, kde vyrostl závod společnosti Moldex Matric na výrobu ochranných pracovních pomůcek a kostic a košíků do prádla a plavek.
MÍSTO PROSPERITY. Největší firmou v pardubické průmyslové zóně ve Starých Čívicích je výrobce autorádií a mobilních telefonů Panasonic. Na plánku jsou vidět území, která zabírají další firmy.
Autor: PAVEL DOSOUDIL
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Administrátor
Datum: 09.03.2005 10:21
8.3.2005 Pardubický - strana 2 Investor přijde, věří starosta
Rozhovor
Chrudim - Zanedlouho uplyne už čtyři a půl roku od chvíle, kdy Chrudim koupila za areálem někdejší Transporty pozemky pro průmyslovou zónu. Do jejich nákupu a stavby sítí dalo město přes sto milionů korun. Přesto je zóna stále prázdná.
Proč to trvá tak dlouho? Zatím jediný vážný zájemce, italská firma Colorobbia, před rokem utekl z Chrudimi kvůli protestům obyvatel Markovic v sousedství zóny. Investory kromě této hrozby odrazuje především fakt, že do zóny nevede dobrá a přímá silnice.
Starosta Chrudimi Ladislav Libý věří, že investoři jednou přijdou. "Jsem stejný optimista jako na začátku," řekl Libý.
* Stále si ještě myslíte, že to bylo nejlepší rozhodnutí zastupitelstva v minulém období, jak jste vždy říkal?
Jsem o tom přesvědčen.
* Během jednání zastupitelstva se už objevila úvaha, že by se pozemky průmyslové zóny mohly rozdělit na desítky parcel a vyrostla by tam nová čtvrť rodinných domků. Nezačínáte toto řešení připravovat?
Je to nesmysl. Nic takového nemáme v plánu. Navíc si nedovedu představit, kdo by si stavěl rodinné domky v blízkosti fabriky se slévárnou. Jediným možným využitím těchto pozemků je průmyslová zóna. Věřím, že investor přijde.
* Kdy to podle vás bude?
Může to být kdykoliv. Nyní, za rok, za dva nebo za tři. Jsou to dobře uložené peníze a štěstí přeje připraveným. Kdybychom neměli zónu žádnou, tak je jisté, že investora nezískáme. S průmyslovou zónou naopak máme téměř stoprocentní naději, že dříve, nebo později k nám někdo přijde.
* Co pro to nyní děláte?
Klíčové je kvalitní dopravní napojení. Uvnitř Transporty chystáme vybudování komunikací, na což existuje program Czechinvestu. Připravujeme zároveň vnější napojení zóny, to musí být ale podle mého názoru silnice I. třídy, a tedy záležitost výstavby státu. Chceme, aby se v první etapě přednostně udělalo osm set metrů vedoucích od Transporty na silnici I/37 od Pardubic. Kdy to bude a kolik to bude stát, zatím nevíme.
Jak daleko jsou jednání s firmou Agroodbyt, která v zóně chtěla vyrábět bionaftu, a firmou Evona, jež tam chtěla přesunout svůj závod z centra Chrudimi? Kapitál, který za Agroodbytem stojí, váhá se vstupem do zóny, protože nejsou známy podmínky České republiky na podporu této výroby. Jednání s Evonou jsou také trochu na mrtvém bodě.
* Jednáte s dalšími investory?
Nerad o tom hovořím, pokud nejsou jednání tak daleko, aby je bylo možné zveřejnit. Se dvěma vážnými zájemci jednáme o zóně zvané sever, což jsou pozemky, které leží u silnice na Pardubice.
Doufám, že by tam letos mohlo vzniknout sto padesát až dvě stě nových pracovních míst.
Foto popis| ZÓNA JE DOBRÁ. Starosta Chrudimi Ladislav Libý považuje rozhodnutí města založit průmyslovou zónu za dobré rozhodnutí a věří, že jednou se v ní zájemci o podnikání objeví. O menší zóně zvané sever se již jedná, zatím ale starosta tají, o jaké firmy jde.
Autor: DAVID PŮLPÁN
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 16.12.2004 23:20
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Mara
Datum: 17.12.2004 08:48
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Lebduška Josef
Datum: 17.12.2004 12:17
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Mara
Datum: 17.12.2004 13:10
Takže ve finále ve Vašem výpočtu jde o naprosto "přesný" výsledek založený na naprosto nepřesných (chybných, ..........) číslech.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 18.12.2004 23:46
Lebduška má pravdu minimálně v jednom - jak to, že město vykupuje pozemky v místě bez přístupové cesty, bez možnosti napojení na sítě za zhruba 400 kč za metr a na druhé straně prodává pozemky na jejichž hranici jsou veškeré sítě, k nimž vede silnice, to znamená, že se tam dá okamžitě stavět, za zhruba polovinu - 220 kč. To mi vysvětli, když to vše tak dobře víš.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Mara
Datum: 20.12.2004 08:34
Jinak k tomu co píšeš Ty .... pokud mluvíš o Skřivánku jako že podle mě ano tak: 1) některé sítě jsou potřeba podkopat pod nádračím ČD (to nebude nijak levné) 2) bude třeba předělat cca 300 m kanalizace i vedle 3) silnice není dostatečná (ale určitě by chvíli stačila) 4) pokud chce kdokoliv cokoliv prodat musí mít kupce, v případě PZ se prostě tak stalo (dále no comment, nedá se s tím nic dělat, ať to bylo dobře či špatně), ale o Skřivánek se zajímá zatím jen ten kdo nabízí těch 220,-/m2 a vybuduje tam komplet infrastrukturu za kterou by jinak platilo město. Souhlasím že pokud bude cena např. 320,- bude to lepší, ale musí se někdo takovej najít ... nic více a nic méně.
5) máš divné počty nákup v PZ 351,- prodej skřivánek 220,- to fakt jen od oka nebude polovina
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 21.12.2004 21:12
A na nahrávce ze zasedání to potvrzuje. Ovšem právě audit stál 40 mil. a o tu cenu se zvedla cena pozemků v účetnictví družstva, které je za cenu vedenou v svém účetnictví tj. za "nákupní cenu" prodalo městu. A p. starosta tvrdil že výkup pozemků byl až za 800 kč za m.
A nyní nám tentýž starosta tvrdí, že na Skřivánku nelze dosáhnout lepší ceny jak 220 kč. A chce prodat katastr za hubičku tomu, kdo mu pomáhal přesvědčovat zastupitele, aby hlasovali pro nákup pozemků pro průmyslovou zónu. To je shoda náhod co?
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 20.12.2004 21:32
zóny, oblbnout?
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Lebduška Josef
Datum: 17.12.2004 14:09
to je při 27 ha 4 590 000,- Kč.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Lebduška Josef
Datum: 20.12.2004 18:51
Takže asi má informace o 800 kč/m2 byla špatná. Jinak, já jsem nikdy neměl informace o cenách, velikosti a dalších podmínkách koupě pozemků pro PZ. Nejsem vžádným zastupitelem, ani členem nějaké strany a proto informace o koupi pozemků pro PZ, které mám jsou jen získané z tisku. Nyní vlastním nahrávku ze zasedání,kde se vše schvalovalo. Je velmi zajímavá. Kolem PZ poukazuji na nevhodnost umístění u zástavby rodinných domků a nevyřešené dopravní napojení, když všechny schválené varianty ženou dopravu do PZ přes obytné čtvrti. Z umístění PZ pak nutně vyplývá i určité omezení pro případného investora.
Proto by bylo skutečně nejlepší řešení PZ rozprodat částečně na obchodní domy, částečně na bytovou výstavbu a tak dostat zpět peníze do PZ dané (zvláště, když, jak řekl při prosazování PZ p.
starosta, že v Chrudimi je reálná cena za 1m2 přes 1000 Kč. To bychom se dostali na cenu ve výpočtu Mary.). A začít znovu a lépe.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Administrátor
Datum: 21.12.2004 10:00
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Lebduška Josef
Datum: 22.12.2004 14:44
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: logo2
Datum: 02.12.2004 07:15
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 02.12.2004 11:39
Proč? Je-li pravda to, co říká p. Moučka, pak to působí dojmem takového tunelu jako PZ. Město - tj. my obyvatelé - bude provozovat sítě a platit jejich rozvoj a údržbu - z našich peněz.
Strategický partner bude inkasovat poplatky za vodné a stočné opět od nás občanů - tj. ponechá si zisk. A p. starosta bude za to vše pobírat dividendy a plat - jako v případě Elektrány Opatovice, to vše opět zaplatíme my občané města Chrudim, část na daních, část ve vodém a stočném. Jak prosté, jak geniální.
Neříkejte mi, že nemáme nejchytřejšího starostu.
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: Adalbert
Datum: 01.12.2004 12:05
Téma: Re: A znovu průmyslová zóna
Odesílatel: shot
Datum: 01.12.2004 20:13
Bohužel politici se ohánějí mandátem získaným při volbách.
Bylo by zajímavé, kdyby dostávali i plat podle získaných mandátů (procet volební účasti). Jinak se ovšem náš pan starosta pěkně ošíval, když se ptali v televizi na názor k připravovanému zákonu o zveřejňování majetku politiků i na komunální úrovni. Vždyť ten post starosty zase na mzdě tolik nenese, tak čeho se bojí? Závěrem - jakou zodpovědnost použijí naši čelní představitelé p. Libý a lídr téměř všech politických stran p. Řezníček, za jimi podané trestné oznámení na p. Trávníčka?
Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.