Čtenář nepřihlášen.
Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.
Téma: PZ konec
Odesílatel: Lebduška
Datum: 04.02.2004 13:35
To ovšem neznamená, že se přestávám zajímat o dění kolem PZ. Musím, mám ji za humny.
Chtěl bych poděkovat všem těm, kteří udělali tu práci kolem zajištění různých materiálů, jejich rozmnožení, zajištění a zorganizování různých schůzek a setkání s občany. Chtěl bych poděkovat členům petičního výboru za jejich práci, a také poděkovat občanům Markovic, Rozhledny a Skřivánku, kteří mnoho petičnímu výboru pomohli. Úmysně nikoho nejmenuji - užil jsem si té "slávy" až dost (přečtěte si některé příspěvky na těchto stránkách)a to jenom proto, že jsem vystoupil pod svým plným jménem. A tím jsem se stal jakýmsi představitelem petičního výboru čirou náhodou, tu veškerou práci vykonali jiní a obyvatelé Markovic vědí kdo.
Nehodlám dále vést diskuse na téma zda někdo koupil pozemek za 300kč/m2 nebo více, zda byla dříve PZ či Markovice atd. Domnívám se, že diskuse o PZ a jejím obsazení se musí přesunout mezi zastupitele, občany přilehlých městských částí a mezi vzniklé občanské sdružení Zdravý život Chrudimi.
Vážím si práce všech těch představitelů města a zastupitelů, kteří hájili razantně, ale slušně svůj názor ačkoliv byl jiný, než náš. Domnívám se, že ti zastupitelé, kteří byli rozhodnuti hlasovat proti petici a pro vstup Colorobbie byli vedeni pouze zájmem o rozvoj města. Lituji, že ne všechny zastupitele se nám podařilo přesvědčit o nevhodnosti tohoto investora a investorů jemu podobných. Oceňuji odvahu těch zastupitelů, kteří se nebáli přijít do "jámy lvové" a jednat s občany Markovic.
Ačkoliv občas někdo tvrdí, že naše argumety byly vymyšlené, není tomu tak a jsem přesvědčen zrovna tak, jako všichni členové petičního výboru a naprostá většina obyvatel Markovic o nevhodnosti této PZ v blízkosti zóny obytné a naprosté nevhodnosti investora typu Colorobbia. Chci také poděkovat všem těm, kteří přispěli na tyto stránky k problematice PZ.
Ing. Josef Lebduška
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Administrátor
Datum: 01.04.2004 09:20
iDnesiDnes - rubrika Pardubický region
31.3.2004 Pardubický - strana 1V areálu Transporty pracuje 2000 lidí.
Chrudim Krach Transporty Chrudim, bývalého strojírenského obra, neskončil pro město katastrofou.
Areál podniku, který místo někdejších pěti tisíc zaměstnával ve svém posledním roce 1998 už jen sedm set lidí, obsadilo zhruba dvacet firem, které nyní dávají práci až dvěma tisícovkám zaměstnanců. Mezi největší zaměstnavatele se vyhoupl Český Mobil, pro který v zákaznickém centru Oskara v někdejší administrativní budově pracuje zhruba tři sta padesát lidí.
Tím, že dostal Český Mobil do Chrudimi, se v předvolební kampani před čtyřmi lety chlubil tehdejší kandidát ČSSD na chrudimského senátora Miroslav Šlouf.
Dodnes není jasné, zda v příchodu Oskara sehrál nějakou roli.
Výrobní haly si rozebraly především strojírenské firmy. Pád skomírajícího giganta přesto happy endem neskončil. Řada firem totiž zatáhla kohouty investic a nechtějí ani nabírat další lidi. Visí nad nimi Damoklův meč. Při konkurzu koupila sítě a všechny komunikace v areálu firma Onivon. Bez jejího souhlasu se ke svému majetku nedostanou, hrozí jim, že budou platit za vjezd poplatky. "Vjezd jim umožňujeme, ale je to v podstatě naše dobrá vůle, žádná z firem nemá na komunikace zřízeno věcné břemeno," uvedla členka dozorčí rady Onivonu Petra Harapátová.
Více viz Téma na str. C3Autor: (dp)
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Administrátor
Datum: 01.04.2004 09:22
iDnesiDnes - rubrika Pardubický region
31.3.2004 Pardubický - strana 3Spor o silnice dusí další rozvoj zóny, firmy nechtějí platit mýtnéChrudim Většina firem, které si během konkurzu koupily výrobní haly v areálu někdejší Transporty, prožila nepříjemné rozčarování.
Jednoho dne totiž zjistily, že ke svým provozům se dostanou jen se souhlasem firmy Onivon, která při konkurzu levně koupila komunikace a sítě v areálu.
Společnost Onivon chce za užívání silnic peníze, firmám už pohrozila, že bude za každý kamion a osobní auto vybírat poplatek. Podnikatelé to odmítají a snaží se přesvědčit město, aby se nesoustředilo jen na budování nové průmyslové zóny v sousedství, a odkoupilo od firmy Onivon klíčové komunikace v areálu Transporty. Předběžná cena je 28 milionů korun. "Podnikatelé na nás apelují, že budoucí průmyslová zóna je holub na střeše, současný areál bývalé Transporty je naopak vrabec v hrsti, pracuje tam už dva tisíce lidí. Chtěli bychom jim vyhovět," uvedl zástupce starosty Chrudimě Jaroslav Trávníček.
"Chceme získat komunikace, usnadnit působení firem v areálu a zároveň si vyřešit i nejlevnější přístup k průmyslové zóně," uvedl starosta Chrudimě Ladislav Libý. Město vyjednává s Onivonem už druhý rok.
"Nechceme nic jiného než platit daně a dostat se k svému majetku a ne mít své podniky obehnané plotem a platit mýtné," říká Miroslav Božetický, člen sdružení Průmyslová zóna Chrudim a jednatel dopravní firmy Marlo AB. "Bylo by absurdní udělat nový příjezd k zóně, kde nikdo zatím není, a v sousedství nechat firmy omezovat podnikání a zastavit investice jen kvůli tomu, že tamní komunikace patří soukromé společnosti," dodal.
Město však nemá na koupi silnic dost peněz, a tak vyjednává o tom, co Onivonu nabídne jako protihodnotu. "Mohou to být pozemky v nové zóně, můžeme se dohodnout na dlouhodobém splátkovém kalendáři. O konkrétních podmínkách jsme ale ještě nejednali," uvedla členka dozorčí rady Onivonu Petra Harapátová.
Konkurz se povedl, mělo to ale háčekKonkurz Transporty byl na první pohled mimořádně úspěšný. Opuštěné tovární haly si rychle koupilo několik firem. Nečekaly však, že za přístup ke svému majetku budou muset platit.
"Koupili jsme nemovitosti za účelem podnikání a bylo nám slíbeno, že se dostaneme k majetku jako normální občané. Čekali jsme, že komunikace bude spravovat město. Nakonec ale silnice koupila soukromá firma a najednou hrozí, že za každý kamion budeme platit pět set korun. Je to pro mne jako Damoklův meč. Za takových podmínek nemám zájem v areálu investovat," uvedl Božetický.
Podobným způsobem uzavřelo kohouty investic do areálu více firem. Všechny si stěžují, že komplikace s cestami jim znehodnotila majetek."Když nemáme bezproblémový přístup ke svému majetku, tak to nejenom omezuje podnikání, ale znehodnocuje i hodnotu nemovitostí, které jsme koupili. O tom jsme se bohužel už přesvědčili při jednání s bankou o úvěru," řekl ředitel chrudimské divize firmy Kovintrade Aleš Musil.
"Problém tkví ve způsobu rozprodeje nemovitostí, jaký byl zvolen. Že stav není ideální, je nasnadě," uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.
Správce konkurzní podstaty Transporty Chrudim Jaroslav Wimmer tvrdí, že podnikatelé při nákupu nemovitostí věděli o možnosti, že komunikace získá jiná firma a oni pak budou muset platit za zřízení věcného břemene. "Ve smlouvách to bylo," uvedlWimmer.
Onivon: Za užívání silnic se musí platitČlenka dozorčí rady Onivonu Petra Harapátová otevřeně přiznává, že koupit v rámci konkurzu Transporty komunikace, sítě a budovy byl pro firmu velmi dobrý obchod. "Bylo to pro naši firmu výhodné. Cenu bych říkala nerada," uvedla.
Onivon podle ní požaduje jen to, na co má nárok. "V areálu nepodnikáme nic, čím bychom bránili firmám prosperovat. Přišli jsme sem po konkurzu jako noví vlastníci majetku, koupili jsme veškeré komunikace a některé přilehlé pozemky a s tím souvisí správa a údržba. S částí firem máme uzavřené smlouvy na služby, poskytujeme ostrahu, umožňujeme průjezdy, není s nimi problém, s jinými firmami se naopak nelze dohodnout," uvedla Harapátová.
Onivon podle ní neustoupí od toho, aby firmy, které v areálu podnikají, dávaly peníze na údržbu a opravu komunikací. Ty jsou mimochodem v dost zuboženém stavu.
"Rozhodně se chystáme vybírat příspěvky na údržbu komunikací, zatím není jasné, jakou formou. Je možné i zpoplatňovat vjezd do areálu, kontrolovat vozidla je však až krajní řešení," uvedla. Spory by samozřejmě vyřešilo, pokud by peníze za komunikace zaplatilo město.
Podnikatelé tvrdí: Město zaváhaloBožetický je přesvědčený, že problémy v areálu Transporty vůbec nemusely vzniknout. "Úředníci na městě si mohli všimnout, že je Transporta v konkurzu.
Stačilo, aby se jeden z nich zúčastnil výběrového řízení. Věřím, že by komunikace město mnoho nestály," uvedl.
Starosta Chrudimi Ladislav Libý naopak tvrdí, že město do konkurzu zasáhnout ani nemohlo. "Nebylo to nabízeno jako komunikace, ale jako balík mnoha aktivit včetně například rozvodu energií. K něčemu takovému město nemá licence, koupit jsme to nemohli," uvedl. Město ale nyní musí jednat s Onivonem, nejenom aby pomohlo podnikatelům v areálu někdejší Transporty, ale také aby vůbec získalo přístup k nové průmyslové zóně, do jejíž stavby vložilo sto milionů korun. Jinudy než přes komunikace Onivonu do ní cesta nevede. Onivon navíc má pod kontrolou sítě, které město pro svoji zónu potřebuje. A ještě jedna drobnost. Firma Onivon získala při konkurzu i některé pozemky přímo ve městě, vlastní například chodníky a parcely chrudimského sídliště Na Rozhledně.
Foto: OSKAR, KAM SE PODÍVÁŠ. Chrudim si zvolila za své sídlo i firma Český Mobil, operátor sítě Oskar.
Autor: DAVID PŮLPÁN
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Valter
Datum: 12.02.2004 11:02
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Jana Slejšková
Datum: 04.02.2004 22:50
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Administrátor
Datum: 18.03.2004 21:43
iDnesiDnes - rubrika Pardubický region
17.3.2004 Pardubický - strana 2Firma Evona uvažuje o přestěhování do zónyChrudim Do chrudimské průmyslové zóny, která stále čeká na prvního investora, by mohla zamířit tamní textilka Evona. Nynější areál v centru města je pro ni příliš velký a chce se co nejdříve odstěhovat.
Přestěhování však podle ředitele Evony Josefa Němce zatím vázne na tom, že by potřebovali do zóny dotáhnout zbylé inženýrské sítě, například přípojku parovodu. Druhou neznámou je, komu a za kolik se podaří prodat současný areál podniku, když zisk z této transakce budou potřebovat k výstavbě nového sídla.
Město se k plánům výrobce punčochového zboží staví vstřícně.
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: cvk
Datum: 04.02.2004 17:21
b) domácí průmyslovou fy, stavějící na programu bývalé TRA s centrem vývoje? I dříve chrudimáci měli své akciovky, proč ne teď? navíc by na firmu viděli a lépe sledovali stav svých financí, samozřejmě, že by museli pochopit, že finance vložené kamkoliv je třeba sledovat
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Jana
Datum: 18.02.2004 15:15
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Pavel
Datum: 04.03.2004 16:55
Proč není nikde zveřejněn plán města ve kterém by byly zakresleny jednotlivé zóny? Kdo je zodpovědný? Zastupitelé či úředníci, kteří jim podstrkují podklady?Který úředník byl a jak potrestán za nekvalitní přípravu PZ? Co bude s PZ když vzhledem k blízké zástavbě není možné její řádné využití?Může za to pan starosta jenž má řídit městské úředníky, či pan Kopecký stojící v čele útvaru rozvoj města?Vážení úředníci: jste placeni z našich daní a máte za úkol spravovat město. To znamená, že vaše rozhodnutí musí být v souladu s zákony a potřebami i přáními obyvatel Chrudimi o jejichž penězích rozhodujete.
Zatím se však většina vašich rozhodnutí jeví jako rozhodnutí sloužící pouze k obohacení nějakých skupin a jsou v souladu s potřebami úplně jiné skupiny obyvatel a vůbec ne v souladu s potřebami města.
Některá zavánějí i nerespektováním platných zákonů.
A vy všichni píšící pod zn. cvk, Jana, Jackie, Michal Terezka, Jan, Lebduška a další - dejte se dohromady.
A vy deklenové, divocí bilové, Valtrové, Jánošíkové - obujte se do hospodaření města. Nebo vás zajímá pouze jak něco zdrbnout a nic víc?
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: deklen
Datum: 04.03.2004 22:26
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Pavel
Datum: 04.03.2004 22:51
Proč PZ tam a ne jinde? Aby si mohl někdo nahrabat, musel mu jiný na městě pomoci. A tady je ta zodpovědnost. Kdyby těm, co skoupili pozemky pro pěstování zeleniny někdo nepomohl prodat je městu, nemohlo by město ty miliony utopit v špatné lokalitě a mohlo za stejné peníze koupit jiné pozemky v místě, kde by nehrozil odpor místních. Který úředník to s nimi připravoval? Konec je jasný - vyhozené miliony a odpor okolí. Proč to vše vůbec vzniklo? Proč se vyhazují miliony za vybudování příjezdových komunikací, když se mohly koupit v bývalé Transportě za hubičku? a tak dále.
Na tohle a podobné otázky chci znát odpověď. V celém světě, když se někdo namočí či udělá chybu, jde pryč.
Jen v Chrudimi to vše smrdí, cítit je to na hony a nikdo za nic nemůže.
Ale celé vedení města k tomu mlčí. Proč? Že by?Kdyby starosta za něco stál, tak už by tam dávno udělal pořádek, nebo by šel dělat něco jiného.
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: deklen
Datum: 04.03.2004 23:41
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Administrátor
Datum: 04.02.2004 14:11
Noviny Chrudimska - 4.2.2004Pro celý text článku klikněte na odkaz.
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Jan
Datum: 07.02.2004 23:27
Pánové neměli byste to sbalit a jít se živit podcivě?brzo bude pouť a když odejdete rychle tak stihnete přelakovt kolotoč. A na pouti se těma kecama uživíte možná líp.
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Lukáš Němec
Datum: 04.02.2004 14:08
Osobně jsem neměl dostatek informací k tomu abych posoudil vhodnost tohoto investora pro naše město.
Takže se neraduji, netleskám a ani nebrečím.
Osobně si myslím, že vedení města se opět předvedlo jako velice neschopné.
Nikde žádná výrazná snaha informovat a hlavně přesvědčit obyvatele Markovic a spol.
A na závěr, dobrovolně si nechat odradit investora peticí. Jednoznačné selhání na jejich straně.
Pan Lebduška si může gratulovat. Nedá se mu upřít vytrvalost a odhodlání.
Třeba nás všechny dokonce i zachránil (to už ale nezjistíme).
Ať si ho kdokoliv přirovnává k Charliemu nebo jiným postavičkám, rozbil hlavou zeď a dokončil co začal.
Je to jeho vítězství a zbytku, kteří se příliš nezviditelnili.
Gratuluji.
V článcích se píše jak bude pomáhat s hledáním nového investora.
Je to vůbec pravda ? Beru to s nadhledem a upřímně se tomu směji.
Třeba se ale mýlím a pan Lebduška se zapíše navždy do dějin našeho regionu.
No, možná se již zapsal :-).
Co Vy na to pane Lebduška ?
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Jackie
Datum: 04.02.2004 13:56
Výborná práce, je vidět, že když se lidé domluví a dokáží se ozvat, je možné věci měnit.
Tak hlavně si to uvědomit při volbách....nastal čas, aby na chrudimské radnici zavál nový svěží vítr, který Chrudim konečně bude brát za město vhodné pro relaxaci, bydlení, odpočinek a ne pro průmysl devastujícího charakteru!!!!!Vypsal bych novou petici, a to za zrušení průmyslové zóny a vyvození přímé personální zodpovědnosti vedení města za bezcílně vyplýtvané prostředky do této.
Mohly být mnohem lépe využity pro podporu bytové výstavby, zkvalitnění infrastruktury ve městě apod.
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Michal Tereska
Datum: 05.02.2004 12:22
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Pavel
Datum: 07.02.2004 23:19
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: cvk
Datum: 10.02.2004 17:14
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Michal Tereska
Datum: 10.02.2004 09:37
zemědělství vedle Transporty na zamoř. uzemí je blbost.
Téma: Re: PZ konec
Odesílatel: Homo
Datum: 17.02.2004 13:20
Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.