Čtenář nepřihlášen.
Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.
Téma: Panorama Chrudimi
Odesílatel: kwajdan
Datum: 10.03.2006 22:24
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: Jan Roček
Datum: 28.03.2006 17:32
Alespoň doufám, že až to bude hotové, bude to pohledově a barevně pěkně řešené, a ne jen kus šedého vlnitého plechu (toť výzva pro sprejery). Přeci jen je Pardubická stále hlavní příjezd do města a i po vybudování obchvatu si svoji roli částečně uchová.
I průmyslová zóna může vypadat pěkně, když se chce. Doufám, že městský architekt v tomto ohledu nezaspí a bude investory patřičně usměrňovat!
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: shot
Datum: 14.03.2006 21:52
Nejvýše se staví v obchoďáku na kraji města pro svačinu. Ovšem máme šanci dostat se za pár tisíciletí do dějin. To, až město zasype popel z okolních komínů – začíná to spalovnou komunálního odpadu a papírnou – pak budou moci archeologové se slávou znovu odkrýt Chrudim jako starobylé Pompeje.
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: Michal Tereska
Datum: 19.03.2006 12:51
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: shot
Datum: 19.03.2006 23:34
Kolem letiště (Skřivánek) se buduje obytná výstavba (je snaha prolomit ochranné pásmo), ačkoliv přes silnici stojí Bramac.
Slatiňany směřují průmysl směrem k Chrudimi mezi řekou a silnicí č. 37 a Chrudim proti tomu tím samým směrem obytnou zónu a klidovou zónu. Vskutku logické.
Možná by stálo za to místo výletu do Edde udělat výlet do Litomyšle, jak tam plánují průmyslové zóny a obytné zóny.
Rozhodně by to bylo lacinější a možná užitečnější.
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: Michal Tereska
Datum: 20.03.2006 09:13
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: shot
Datum: 21.03.2006 21:00
Toto řešení bude město v budoucnu stát nejméně dalších 50 mil. na opravu a rozšíření těchto komunikací a odstraní pouze vzájemné problémy majitelů firem v areálu a ONIVONU. Doprava šla řešit napojením z plánovaného obchvatu severně kolem Markovic, neboť ten obepíná nejenom stávající areál Transporty, ale celou novou PZ za nim. Propočet na tuto variantu vůbec nebyl udělán a napojení by muselo přijít na méně než oněch 32 mil. – obchvat je tudy plánován a propojení do PZ je kratší, několik desítek metrů k hranici PZ. Ovšem nemýlím-li se firmě OIVON zůstává rozvod elektřiny, plynu, vody a kanalizace, takže v budoucnu bude město opět odkupovat a platit? Pokud si představitelé města myslí, že dosáhnou na dotaci pro vykoupení komunikací od ONIVONU, mohli by být škaredně zklamáni, kdyby dško k posouzení, že se jedná o nepovolenou dotaci soukromým firmám a na to je EU velmi citlivá. A město by pak také dotaci mohlo vrátit i s úrokem.
Dále postačí, když kterýkoliv občan Chrudimi či kterékoliv občanské sdružení napadne vydání stavebního povolení – bude po termínu i dotaci. A to již vůbec nemluvím o případné žalobě na zastupitele, kteří řádně nehospodaří s městským majetkem. Na tuto možnost se zkuste zeptat třeba v Plzni. Divím se Vám, že jste pro toto řešení zdvihl ruku. Pro řešení, které nejenom nevytěsní nákladní dopravu z města, ale na dlouhé roky ji navede do nejfrekventovanější části Chrudimi.
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: Michal Tereska
Datum: 23.03.2006 11:49
Ps: kam Vy byste v Chrudimi ( lokalitu ) umístnil průmyslovou zónu ???????????????????
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: Heinrich
Datum: 24.03.2006 12:55
Královéhradecko zase o 570 obyvatel přišlo, a je až na padesátém devátém místě. Po stovkách lidé opouštějí i ostatní regiony Pardubického kraje. Nejhůř je na tom Chrudimsko, kde ubylo od roku 2002 více než pět set obyvatel. „To, že menším městům ubývají lidé, je důsledek toho, že se stěhují za prací,“ uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.
Do velké průmyslové zóny město zatím nesehnalo jediného investora, který by lidem nabídl práci. „Pozemky jsou připravené, a když se nezaplní letos, určitě přijdou investoři v dalších letech,“ dodal starosta.
A já se ptám, vážený a milý pane starosto, co je to v dalších letech? 5, 10 nebo více? Kdypak zaprší? A kolik to ještě bude stát peněz? Jsou cesty do zóny posledním výdajem města v souvislosti s pro město dostatečně (nebo vůbec) nerentabilní průmyslovou zónou? Co si takhle s takovým slibem spojit svoji politickou kariéru? Řekněme počkat rok, maximálně dva? A když to nevyjde, tak vyvodit politickou, osobní a hlavně finanční zodpovědnost?
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: Lebduška Josef
Datum: 24.03.2006 09:33
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: Heinrich
Datum: 23.03.2006 13:29
Tak hlavně rychle nové volby, nové vedení města, kterému o to město skutečně z dlouhodobého hlediska jde a především vyvození konkrétní zodpovědnosti za hospodaření s majetkem města za období posledních cca 10 let! To je alespoň náznak receptu, jak by se konečně něco dělo! Ovšem pokud po volbách na radnici usedne podobná squadra azurra, jsou veškeré debaty (ať už na tomhle chatu, nebo kdekoliv jinde) zcela bezpředmětné, lidé, kteří prohospodaří městu stamiliony korun a pořád sedí na svých místech nikdy nebudou mít zájem na tom, aby se cokoliv z minulosti detailněji rozkrývalo.
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: MIREK
Datum: 23.03.2006 20:55
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: Administrátor
Datum: 22.03.2006 14:17
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Bmfpardubice
Chrudim koupí silnice za miliony Chrudim - Zastupitelé Chrudimi včera schválili odkup komunikací v areálu bývalé společnosti Transporta od firmy Onivon.
Radnice si od transakce slibuje, že umožní volný vjezd podnikům, které v místě působí, a městu dopravní napojení sousední průmyslové zóny. V budoucnu by tudy mohlo vést i připojení na hlavní tah na Pardubice a Čáslav.
Vedení radnice po dlouhém vyjednávání se společností Onivon dohodlo, že odkoupí silnice v areálu bývalé Transporty za 25,5 milionu korun. Část této sumy mělo město protihodnotou splatit třemi hektary pozemků své sousední průmyslové zóny. Kromě toho chtěla Chrudim za 2,9 milionu korun vykoupit na rozšíření silnic menší pozemky od firem, které v areálu podnikají. Firmě Onivon by ještě město muselo zaplatit přes čtyři miliony korun za objekty několika skladů a vrátnici.
Na prvním jednání zastupitelé neschválili program jednání a ani včera neprošel obchod bez připomínek. Zastupitel za KSČM Jaroslav Moučka považoval cenu za pozemky v průmyslové zóně za příliš nízkou. „Smlouvy se mi také zdají nevyvážené a nemohl bych pro ně hlasovat,“ řekl Moučka. Proti byl z podobných důvodů i zastupitel ČSSD Jaroslav Trávníček.
„Předpokládané řešení není ideální, ale je nejméně špatné z těch špatných,“ uvedl místostarosta Jan Čechlovský. Starosta města Ladislav Libý upozornil, že zastupitelé zatím schvalují jen obsah smlouvy, nikoliv její definitivní podobu. V závěrečném hlasování bylo pro 15 zastupitelů, což je těsná většina.
Chrudim na transakci spěchá, protože by na ni mohla získat peníze od vládní agentury CzechInvest. „Ve hře je dotace 54 milionů, které máme přislíbené,“ řekl v debatě po skončení jednání Libý.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - pardubický kraj
Autor: (ČTK)
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: Jaroslav Trávníček
Datum: 24.03.2006 15:53
Podnikatelé přispějí městu 5 mil. Kč a tím získají „doživotní“ opravy a údržbu těchto komunikací. Chrudim ale budou jen tyto cesty, pro město jinak bezvýznamné, stát hned teď 14 mil. Kč.
Vzhledem k nemožnosti dohodnout jinou přístupovou cestu k pozemkům nabytým v roce 2000 nakupuje Chrudim za další neúměrnou cenu komunikaci do nové průmyslové zóny, která je přes čtyřicet let stará a neudržovaná. Nákup a rekonstrukci má však hradit slíbená dotace z CzechInvestu. Nezíská-li se, pak rekonstrukci bude financovat město jako vlastník. V případě výše zmíněných městem prodávaných 3 ha jde o pozemky nejvýhodněji položené, u vlečky, městem nově vybudované komunikace a za cenu, za kterou jsme pozemky získávali. Dle mého názoru transakce s Onivonem je nevyvážená a pro město nevýhodná. Uzavřelo se další kolo nevýhodných akcí kolem průmyslové zóny v Chrudimi. Bude poslední?
Vyšlo ve středu 22.3.2006 v MfDnes
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: shot
Datum: 27.03.2006 00:08
panu Škopovi, který v důsledku řešení parkování a vjezdu do náměstí zkrachoval. PZ nyní stála město okolo 150 mil. Kč, nyní přibude dalších 30 a během pár let minimálně dalších 50. Kam ty peníze mizí, když jinde za to zřídí PZ o minimálně dvojnásobné ploše? No alespoň víme koho volit a koho ne, sestava pánů Libého, Čechlovského, Jelínka a Řezníčka Chrudimi moc nepřinesla. A bohužel, jak se prokázalo ani známé osobnosti z lékařských či muzikantských kruhů. Jen díky nim Chrudim postupně přichází o majetek, jen díky jejich originálním způsobům hospodaření s veřejným majetkem platíme více za vodu, svoz odpadků, za psy a podobně. Máme opravdu nechytřejšího starostu. Utratil milióny, město za ně nic nemá a dnes se chystá zasednout v poslanecké lavici. To se bude panečku utrácet, Tam bude jiná muzika než v Chrudimi.
Téma: Re: Panorama Chrudimi
Odesílatel: Heinrich
Datum: 27.03.2006 07:18
Opravdu nemá Chrudim na to, aby si její občané zvolili zastupitele a představitele města, kteří hospodaří stylem odlišným stylu spálená země a po nás potopa?
Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.