Přeskočit navigaci

Čtenář nepřihlášen.

Nová registrace

Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.

Téma:  A znovu průmyslová zóna

Odesílatel:  shot

Datum:  30.11.2004 23:58

Je zde příspěvek nového místostarosty p. Čechlovského.
Lze tedy odvodit, že na naši zástupci tyto stránky čtou.
Proto se ptám a jsem zvědav, kdo mi odpoví? Po Chrudimi koluje zvukový záznam z jednání zastupitelstva na kterém bylo rozhodnuto o zřízení průmyslové zóny. Na tomto záznamu p. starosta Libý tvrdě prosazuje její zřízení a tvrdí, že vybudování zóny bude stát město cca 70 mil. Kč. Údajně tam mají být veškeré sítě, přístup přes Transportu apod. Nyní již zóna stála město 150 mil. Kč, sítě nejsou, přístup není, a min. dalších 100 mil. Kč bude stát jen zřízení přístupu. V zóně kromně kouska silnice a hromady hlíny nic není. Není to náhodou velký tunel po chrudimsku? Dokáže někdo kompetentní předložit reálný plán postupu vybudování zóny a přístupu do ní včetně rozpočtu? Snad bychom měli mít právo vědět co stálo a co to ještě bude stát.
A proč se společně s pozemky na prům. zónou koupilo město pozemek za depem, který s zónou vůbec nesouvisí a o kterém se pro jistotu cudně mlčí? Jak byl zpracován návrh pro zastupitelstvo a kterým odborníkem, když ten nepoznal, ze tam kromě pole nic jiného není?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  29.08.2005 17:41

iDnes http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice

27.8.2005 Pardubický - strana 2 Chrudim získá obchodní dům pro stavebníky

Zatímco velká průmyslová zóna v Chrudimi za sto milionů korun už pět let leží ladem, o malou zónu při výjezdu na Pardubice je stále větší zájem. Nyní do ní míří už druhý investor.

Chrudim - Chrudim získala pro malou průmyslovou zónu, která leží napravo u silnice na Pardubice, druhého investora.
Pardubická společnost Profit stavitelství tam chce zřídit svoje obchodní centrum, ve které bude prodávat stavební materiál. Práci tam najde minimálně šedesát lidí.
„U silnice na Pardubice vznikne multifunkční obchodní stavební centrum, které bude v sobě zahrnovat čtyři budovy.
Součástí obchodního domu budou klasické stavebniny, bude tam ale dalších deset podprodejen, které budou nabízet specializovaný sortiment. Budou tam například barvy, laky, kuchyňské linky či prodejna se specializací na dveře.
Zákazník, který staví, by tam měl koupit úplně všechno,“ řekl jednatel společnosti Profit stavitelství Radek Hrabovský.


Chrudim čeká, že investorů bude ještě víc

Firma chce začít stavět obchodní komplex ještě letos a první zákazníky hodlá přivítat v červnu nebo červenci příštího roku.
V průmyslové zóně začne ještě letos stavět i společnost Elfra, která tam bude vyrábět elektronické přístroje pro průmyslovou automatizaci. „Chtěli bychom začít se stavbou ještě letos na podzim, tak abychom mohli v polovině příštího roku zahájit v novém provozu výrobu,“ řekl před časem jednatel společnosti Elfra Chrudim Josef Sršeň.
Za dva hektary získá Chrudim od společnosti Profit stavitelství pět a půl milionu korun.
„Naplňuje se pravidlo, že když máme prvního investora, další se už hledají mnohem snadněji. V současnosti máme další dva velmi vážné zájemce o tuto lokalitu,“ uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.

Autor: DAVID PŮLPÁN

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Lebduška Josef

Datum:  30.08.2005 09:52

Rozumím-li tomu dobře, nejedná se o žádný průmyslový podnik, ale o stavebniny. Tedy o obchodní dům.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Josef Jarkovský

Datum:  30.08.2005 07:17

Pan starosta to vidí nějak pokřiveně - zájem o průmyslovou zónu sever, tedy u výjezdu na Pardubice, není dán tím, že tam je nějaký investor, ale tím, že se tam ten investor bez problémů dostane.
To se o PZ západ (u Markovic) zdaleka řící nedá. Takže je snad jasné, že PZ u Markovic je jednoznačně na špatném místě a nejspíš šlo opravdu o tunel (už jen proto, jakým způsobem se vykupovaly pozemky - ekologická zelenina..., viz také již ve fóru zmíněná nahrávka ze zasedání zastupitelstva). Kdyby nešlo o soukromé peníze, ale o opravdový zájem o PZ tam, kde by přinesla městu užitek, tak proč tedy není podél silnice do Pardubic, kde by nikomu nevadila a byl by tam bezproblémový přístup?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Lebduška Josef

Datum:  30.08.2005 09:54

S tímto názorem souhlasím.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  09.08.2005 10:13

iDnes

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice

9.8.2005 Pardubický - strana 2 Když Chrudim silnice koupí, ustoupíme, tvrdí Onivon

Chrudim Společnost Onivon při konkurzu zkrachovalé Transporty Chrudim koupila silnice a inženýrské sítě v areálu.
Nyní drží v šachu nejúspěšnější průmyslovou zónu v chrudimském okrese. Pokud totiž od ní město za desítky milionů korun nekoupí silnice v areálu, budou muset firmy i jejich zákazníci za vjezd platit.
„Tři čtyři roky jednáme s městem o odkoupení komunikací. Možná desetkrát dvacetkrát jsme jednali na městě nebo u nás, specifikoval se rozsah komunikací, dělaly se různé varianty.
Dohodli jsme se, pak to město zase přehodnotilo. Už loni v únoru jsme řekli, že pokud se s městem nedohodneme, budeme muset zpoplatnit vjezd do areálu,“ řekl předseda představenstva společnosti Onivon Zdeněk Harapát.

* Proč chcete vybírat peníze?

Jsme vlastník komunikací, a pokud jejich technický stav není odpovídající a není je možné bez problémů používat, musíme na to nějak reagovat. Zpoplatnění je nastavené tak, že veškeré vybrané prostředky budou znovu investovány do komunikací.
Hrubý odhad nákladů na rekonstrukci silnic se blíží ke třiceti milionům korun, které je třeba investovat v průběhu zhruba pěti let.

* Kolik bude vjezd do areálu stát?

Ceník už máme připravený. Kdokoliv přijede a do dvaceti minut odjede, neplatí nic. Pokud tu stráví delší dobu než dvacet minut, zaplatí dvacet korun za osobní auto a tři sta korun za nákladní auto.
Co by mohlo zavedení poplatků odvrátit? Když nám město závazně řekne, že komunikace odkoupí, tak nový režim nenastane.

* Kolik by mělo zaplatit?

Jsou tři vyjednávací částky, dokud se na městě nerozhodnou, nebylo by seriózní o tom mluvit. Celková částka za všechny komunikace se blíží třiceti milionům. Město nemusí za komunikace zaplatit hned, je to otázka dohod, je možné to provést formou splátek.

* Slyšel jsem v minulosti od vedení města argument, že jste získali komunikace a sítě v bývalé Transportě za pět, pět a půl milionu korun, a nyní za to chcete 28 milionů. Cena by proto měla být daleko nižší...

Je to zajímavý argument. Je to, jako kdybych řekl, Chrudim dostala budovu katastrálního úřadu zadarmo, tak ať mi ji zadarmo nechá. Argument proti argumentu. My na rozdíl od města musíme podnikat, vydělávat, musíme živit zaměstnance.

Foto popis| Zdeněk Harapát, předseda představenstva společnosti Onivon

Autor: DAVID PŮLPÁN

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  13.08.2005 14:12

iDnes http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice

13.8.2005 Pardubický - strana 1 Vedení Chrudimi chce koupit silnice v areálu bývalé Transporty

Chrudim Vedení Chrudimi se snaží zabránit umrtvení areálu bývalé Transporty, v němž nyní pracuje bezmála dva tisíce zaměstnanců. Firma Onivon, které patří silnice uvnitř někdejší továrny, pohrozila, že začne vybírat poplatky od řidičů, pokud město od ní komunikace nekoupí.
To by pro společnosti, které sídlí v areálu, znamenalo doslova pohromu. Město ale nyní prohlásilo, že silnice pravděpodobně ještě v srpnu koupí.
Onivon dal radnici čas do 10. srpna, jinak pohrozil, že spustí vybírání mýtného.
„Sešli jsme se se zástupci firmy Onivon, ale jednání ještě není ukončeno. Dohadujeme se na výši ceny. Jednání bude pokračovat v průběhu celého měsíce srpna. Věřím, že se dohodneme,“ uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.
Pět kilometrů silnic v areálu Transporty získala společnost Oniovon během konkurzu za výhodnou cenu.
Pokračování na str. C3

Chrudim chce koupit silnice v Transportě Pokračování ze str. C1 Nyní společnost Onivon požaduje od města zhruba třicet milionů korun za všechny cesty. Pokud je nedostane, začne vybírat dvacet korun za vjezd osobního a tři sta korun za vjezd nákladního auta. Malé firmy by se poté musely stěhovat zřejmě jinam. „Kvůli servisu sekaček k nám denně jezdí dvacet třicet lidí. Pokud budou muset platit za vjezd, ztratíme zákazníky,“ řekl spoluvlastník firmy Delta MLadislav Bárta.
Právě tomu chce město zabránit. „V programovém prohlášení města je uvedeno, že chceme podporovat podnikání ve městě,“ uvedl starosta Libý. Chrudim má ale ještě jeden důvod, proč silnice koupit. Po nich totiž vede zatím jediná přístupová cesta k nové a stále prázdné průmyslové zóně, do níž město vložilo přes sto milionů korun.

Autor: (dp)

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  kwajdan

Datum:  27.10.2005 15:51

Když sem jel dnes z práce z průmyslové zóny bývalé Transporty,tak sem byl upozorněn,ať v pondělí 31.10.do objektu raději nejezdím nebo budu platit mýtné .Firma Onivon se prý nedohodla z městem o koupi této zóny,tak se má platit.Osobní auto 50 Kč nákladní 300Kč,nad 20 min.zdržení v objektu. Ví někdo co je na tom pravdy.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  26.08.2005 14:16

iDnes http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice

26.8.2005 Pardubický - strana 1 Mýtné v Chrudimi řidiči platit nebudou. Radnice koupí silnice

Chrudim Společnosti, které zaměstnávají dva tisíce lidí v bývalé Transportě Chrudim, nebudou muset platit za vjezd do areálu mýtné. Firma Onivon, která získala komunikace v podniku, hrozila, že začne na konci srpna vybírat tři sta korun za každé nákladní vozidlo. Aby to nepřidusilo nejúspěšnější zónu na Chrudimsku, radní se rozhodli silnice koupit.
„Koupíme všechny důležité silnice v areálu, aby se vlastníci mohli bezproblémově dostat ke svým objektům,“ řekl místostarosta Chrudimi Petr Řezníček. Cenu ale město zatím odmítlo zveřejnit.
Město vyjednávalo o koupi silnic několik let. Zhruba třicet milionů korun, které Onivon za všechny silnice požadoval, radní považovali za přemrštěnou částku. Onivon totiž silnice, nemovitosti a energetické sítě v areálu koupil za podstatně menší částku. Zatím není jasné, zda se městu podařilo cenu snížit.
Uzavření dohody pro město v každém případě bude znamenat zásah do rozpočtu. „Je to ale asi nejlepší řešení problémů. V areálu pracuje dva tisíce lidí, některé zaměstnavatele by vybírání mýtného skutečně ohrozilo,“ řekl starosta Ladislav Libý.
Dohodu s Onivonem musí ještě schválit zastupitelstvo.



Autor: (dp)

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Názor

Datum:  01.09.2005 10:48

Dobrý den, velice mě znepokojila zpráva, kterou vyřkl místostarosta Petr Řezníček, že město tyto silnice koupí. Nevidím žádný důvod, proč by město mělo tyto silnice kupovat. Já bych také mohl chtít po městu peníze na své podnikání. Zdá se mi to dost hloupé, a při privatizaci bývalé Transporty se mělo lépe dohlížet na prodeji této lokality.
Myslím, že kopanců nadělalo město už dost, největší byl zatím s průmyslovou zónou.

Kontakt na mě v případě zájmu u Admina serveru.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  MIREK

Datum:  05.09.2005 20:58

Tady se nejedná o kopance.Ale řekl bych skoro o podvod.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  05.09.2005 23:07

To je tedy pořádná díra. Nevíte náhodou někdo o vztazích - p.
starosta Libý a firma Onivon a správce konkurzní podstaty p.
Wimmer a firma Onivon? Že on ten vánek bude foukat z tohoto směru?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Lebduška Josef

Datum:  02.09.2005 17:30

Bohužel. Při privatizaci úředníci města pochybili. Zástupci města podepsali smlouvu, dle které má právo vstupu na komunikace město, a ne majitelé objektů v bývalé TRANSPORTĚ.
Tudíž právo vstupu nezní na majitele příslušného objektu, proto ten tam nesmí. Zato tam smí všichni úředníci města. Nevím který chytrý právník radil městu při podpisu věcného břemene.
Nyní z toho město musí ven a bude to - nás obyvatele Chrudimi - stát hodně peněz (30 miliónů?).

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan Roček

Datum:  26.08.2005 14:59

Jsem-li dobře informován, má to být zhruba ta částka co požadoval Onivon rozložená na splátky na 10 let. Až se budou příště rozprodávat nějaké komunikace v Chrudimi, dejte mi vědět ..... aneb jak chytrý podnikatel ke štěstí a pětadvaceti milionům přišel Ok?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  28.08.2005 22:09

Spíše jak p. starosta město Chrudim o 25 mil. připravil. Jinak opět ukázka koncepčního myšlení pana starosty. V době, kdy zřizoval PZ a komunikace spolu se sítěmi mohlo město koupit za hubičku, se o ně nezajímal. Nyní je kupuje za cenu, za kterou by v té době koupil téměř celou Transportu. Inu, z cizího krev neteče a z městského obzvláště, že ano? A co teprve až dojde na nemocnici. To bude veselo.
Proto, chcete-li bydlet v nechudším městě, zvolte znovu p.
Libého, p. Čechlovského a p. Řezníčka do čela města.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan Roček

Datum:  12.08.2005 18:13

Je to normální sprosté vydírání! Co říkají právníci na zákon č.
50/1976 Sb, § 108, odstavec 2, bod d) ???

Zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu

Část čtvrtá

Vyvlastnění § 108

(1) Pozemky, stavby a práva k nim, potřebné pro uskutečnění staveb nebo opatření ve veřejném zájmu, uvedených v odstavci 2, lze vyvlastnit nebo vlastnická práva k pozemkům a stavbám lze omezit 10a) rozhodnutím stavebního úřadu (dále jen "vyvlastnit").
(2) Vyvlastnit podle tohoto zákona je možné jen ve veřejném zájmu pro

a) veřejně prospěšné stavby podle schválené územně plánovací dokumentace, b) vytvoření hygienických, bezpečnostních a jiných ochranných pásem a chráněných území a pro zajištění podmínek jejich ochrany, c) provedení asanace sídelního útvaru nebo jeho asanačních úprav podle schválené územně plánovací dokumentace, d) vytvoření podmínek pro nezbytný přístup k pozemku a stavbě, e) vytvoření podmínek pro umístění nebo řádný provoz zařízení státní pozorovací sítě, kterou se zjišťuje stav životního prostředí, f) účely vymezené zvláštními zákony 10b).

(3) Veřejný zájem na vyvlastnění pro účely uvedené v odstavci 2 musí být prokázán ve vyvlastňovacím řízení. Za stavby podle odstavce 2 písm. a) se považují stavby určené pro veřejně prospěšné služby a pro veřejné technické vybavení území podporující jeho rozvoj a ochranu životního prostředí, které vymezí schvalující orgán v závazné části územně plánovací dokumentace.

§ 109 Cíl vyvlastnění (1) Cílem vyvlastnění je dosáhnout přechodu, popřípadě omezení vlastnického práva k pozemkům a stavbám, nebo zřízení, zrušení, popřípadě omezení práva věcného břemene k pozemkům a stavbám.
(2) Vlastnické právo k pozemkům a stavbám přechází vyvlastněním na navrhovatele. Vyvlastněním zanikají všechna ostatní práva k vyvlastněným pozemkům a stavbám, pokud není v rozhodnutí stanoveno jinak; to se nevztahuje na právo užívat byty a nebytové prostory, které vyvlastněním nezaniká.

§ 110 Podmínky vyvlastnění (1) Vyvlastnit lze jen tehdy, není-li možno cíle vyvlastnění dosáhnout dohodou nebo jiným způsobem.
(2) Vyvlastnění musí být v souladu s cíli a záměry územního plánování, který se prokazuje zpravidla územním rozhodnutím.
Pokud účel, pro který se vyvlastňuje, nevyžaduje vydání územního rozhodnutí, zkoumá se soulad s cíli a záměry územního plánování přímo ve vyvlastňovacím řízení.
(3) Vyvlastnění může být provedeno jen v nezbytném rozsahu.
Je-li možno dosáhnout účelu vyvlastnění pouze omezením práva, nelze právo odejmout v plném rozsahu. Jestliže se vyvlastněním převádí vlastnické právo pouze k části pozemku nebo se omezuje jiné právo k pozemku či ke stavbě a vlastník nebo jiný oprávněný by nemohl využívat zbývající části pozemku nebo omezeného práva k pozemku či stavbě, popřípadě je mohl užívat jen s nepřiměřenými obtížemi, rozšíří se vyvlastnění i na zbývající část, pokud o to vlastník nebo jiný oprávněný požádá.

§ 111 Náhrada za vyvlastnění (1) Vyvlastnění se provádí za náhradu. Náhrada se poskytuje v penězích, pokud zvláštní zákon nepřipouští jiný způsob náhrady.
(2) Náhradu za vyvlastnění, způsob náhrady, kdo a komu náhradu poskytuje, popřípadě maximální výši náhrady stanoví obecně závazný právní předpis.
(3) Nedojde-li v průběhu vyvlastňovacího řízení mezi dosavadním vlastníkem a těmi, kterým na vyvlastňovaném pozemku nebo stavbě váznou práva zanikající vyvlastněním, k dohodě o rozdělení náhrady, složí navrhovatel náhradu u soudu, v jehož obvodu pozemek nebo stavba leží. Soud rozhodne o uspokojení těchto nároků, zejména s přihlédnutím k tomu, aby nebylo ohroženo zajištění nároků zástavních věřitelů.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan P.

Datum:  09.08.2005 23:58

Přiznám se, že vůbec netuším, proč by město mělo ty silnice v bývalé TRA kupovat? Proč za jejich užívání neplatí firmy nájem jako všude jinde?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan Rydl

Datum:  22.09.2005 10:18

Asi je to tím, že v Chrudimi již drahně let nebydlím, ale nerozumím proč každá (i sebemenší) obec chce PZ a každá fabrika strategického partnera (který vzápětí dotyčný provoz vytuneluje a zruší, aby se zbavil konkurence). Asi je to fenomén porevolučního kvasu "myšlenek" u nás. Pamatuji doby, kdy v Transportě bylo zaměstnáno hodně přes 4000 lidí. A dnes město jásá, když sežene do nové PZ firmu, která milostivě (na jak dlouho?) zaměstná celých 120 lidí. Jak říkám, neznám podrobnosti, ale proč se kdysi nechala Transporta rozparcelovat na stovky (?) firmiček, když mohla být nabídnuta jako celek nějakému stratégovi?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  anonym

Datum:  22.09.2005 11:36

Ještě malej dodatek: mám dlouhodobě pocit, že průmyslová zóna zní hodně lidem jako cosi vzletného, majestátního, jako něco, co je nějak extra nad rámec běžný louky, která je určena pro zainvestování průmyslovou výstavbou. Což je podle mého názoru velký omyl.

Průmyslovou zónu má dneska každá druhá - s prominutím - prdel (dokonce i čtyřtisícová Třemošnice) a to, že v MF Dnes píšou (co se týče našeho kraje) jen o Pce, Svitavách, Moravské Třebové a Chrudimi, je dáno jen výčtem těch největších a nejpřipravenějších PZ.

Průmyslová zóna je jenom nutný luxus za několik desítek milionů, které stojí zasíťování toho zmíněného palouku, pro to, aby měl dobrou bonitu pro přilákání nějakého investora.
Kdyby tady PZ nebyla vůbec a vypadalo to jako v kterékoliv jiné Dolní Horní (Chrast, Hlinsko...), kde prostě mají jenom fakulatitivně disponibilní, ale zatím nezasíťované pozemky, které by se daly vyčlenit pro investorský záměr až v případě konkrétního zájmu konkrétního investora, šance pro přilákání investora by byly o to nižší. Neříkám žádné, ale nižší. Město Chrudim, které podle mého názoru logicky (vzhledem k tradici, pracovním silám a infrastruktuře) vsadilo na průmyslový rozvoj, prostě chtělo investory aktivně nalákat, pasivně nečekat, ale naopak jim ukázat, že se tady budou mít jak v bavlnce, a vyčlenilo proto dopředu už určité parcely a ještě je (za drahý majlant) zasíťovalo a udělalo na ně určitou promotion. Je to něco jako nadstandardní balíček služeb v bance. Ale nic víc, jinak je to jako každý jiný palouk v Dolní Horní.

Ano, i mně tady zbývají letité pochybnosti o tom, jestli celá příprava PZ nebyla zbytečně drahá a hlavně, jestli se na tom někdo solidně nenapakoval na úkor těch drobných vlastníků, od kterých ty parcely byly pod záminkou ekologického zemědělství tak levně skoupeny. Ale to je úplně jiné téma, které s využitím té věčně zpochybňované "průmyslové zóny" nijak, ale vůbec nijak nesouvisí.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  anonym

Datum:  22.09.2005 10:54

Kdybych byl v Chrudimi naplavenina a přistěhoval se sem teď někdy nedávno ze "západního Německa", a neznal bych zdejší reálie let 80. a první poloviny let 90., asi bych Vám dal zapravdu. Přísně logicky - máte totiž naprostou pravdu.


Ale hádám, vy také nejste naplavenina, vy jste Chrudimák, potažmo Čech, který tady žije už několik(?) desetiletí. Tak jak se prosím Vás můžete - odpusťte - takhle hloupě ptát? Dneska, po bitvě, je každý generál. To, že se "TO" udělalo špatně, resp., že se to mohlo udělat líp, to je dneska jasné asi všem ("generálům").

Vy dneska (jako erudovaný ekonom) dokážete odhadnout, kolik bude mít průmyslová zóna zaměstnanců v roce 2020? Vy dneska dokážete odhadnout, jaký má PZ rozvojový potenciál ve střednědobém horizontu 10 let? Vy dneska dokážete jako vizionář s koulí předpovědět, že dejme 15. března 2008 město podepíše smlouvu s t.č. bezejmennou firmou, která dá v PZ do roku 2013 práci 1560 lidem a stane se exportním tahounem Pardubického kraje? Nebo že PZ dopadne, stejně jako tato t.č.
bezejmenná firma, naopak totálním fiaskem? Vy dneska dokážete odhadnout, že obchodní značka Transporta bude mít za pět let třikrát větší hodnotu než teď (nebo naopak upadne v zapomnění)? Bože, suď, když jsi tak svatý!!! A nesl by jste za své rozhodnutí odpovědnost, kdybyste byl tím generálním direktorem bývalé Transporty a měl tü pravomoc rozhodnout? V ekonomických kruzích se tomu říká umění strategického rozhodování a právě na tom bouřlivém počátku 90. let to byl hodně vzácný dar.

Nepamatujete se, jak na tom byla nejen Transporta, ale celá česká ekonomika v roce 1992? Z někdejší slávy zbyly zaprášené kroniky a několik desítek posledních zámečníků. Bylo to jako v tom okřídleném vtipu o hromadném exodu Němců z NDR, co koloval na konci roku 1989: "Poslední (v transporťáckém případě vrátný) zhasíná!" Dříve slavná značka Transporta byla tehdy tak leda pro smích. Trpkou a skoro bezcennou vzpomínkou na bývalé, se Sovětským svazem a nikdy jinak zašlé časy. Copak si na to nevzpomínáte????!!!

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan Rydl

Datum:  22.09.2005 12:49

Nechci se hádat, jenom jestli byste (ne jestli by jste) mi vysvětlil, proč na tom byla ta Transporta (a jiné podniky)tehdy tak špatně?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  anonym

Datum:  22.09.2005 13:37

To jsem rád, že jsme se odpíchli od Chrudimě do širého světa. K odpovědi: nemám, jak asi pochopíte, čas se šťourat v makroekonomických ukazatelích českého hospodářství 1.
poloviny 90. let. Myslím, že jako inteligentní člověk i v této vyhýbavé odpovědi tu odpověď máte obsaženou.

Totiž, také jste v té době žil a zajímal jste se o veřejné dění, ne? Víte pravděpodobně o tom, že Česko ztratilo po politických změnách v roce 1989 bývalé trhy, rozložila se původní propojenost ekonomiky s ÚV KSČ a rozpadly se pětileté plány, které rostly na hliněných nohou dluhů příští generace? Transportu řídil stát, dnešní firmičky v areálu bývalé Transporty řídí trh. Víte i o tom, že hospodářství šlo tehdy celkově - i z výše zmíněných důvodů pochopitelně - dolů, i když opravdu už nevím, o kolik procent to bylo? Jistě ano.

A jenom tunelářema to nebylo, ti ten všeobecný marast jenom podtrhli.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan Roček

Datum:  22.09.2005 12:15

V případě (nejen) Transporty, obávám se, nešlo o strategické nebo nestrategické rozhodování. Tam šlo zcela zjevně o řízenou, cílenou likvidaci ze strany managementu PPF a to zcela v souladu s tehdy platnými zákony Bohužel, škoda

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  MIREK

Datum:  22.09.2005 16:12

Ale Transportu přece nikdo nezlikvidoval.
Stačí se podívat na podivné firmy po Chrudimi.
Ale hlavně na to,kdo je vlastní.Nejsou to náhodou bývalí soudruzi?Jsou.A maj firmy.Nebude to nějaké podivné?Ti nemají zájem o další investory.
Covaj se stejně,jako v bývalé Transportě.
Žádné PF.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Max

Datum:  22.09.2005 18:39

...Transortu nikdo nezlikvidoval, ta se totiz zlikvidovala sama...
...stejne jako naprosta vetsina velkych ale i stredne velkych podniku v Ceskoslovensku a potazmo CR. Jak psal anonym, bylo to proste dobou a volnym trhem.

Naopak si myslim, ze Transporta hooooodne dlouho padala, nez na tu hubu spadla. A to je co rict, je to fenomen. A PPF tomu uz pak jen pomohla. Dobry je, ze Transporta nezarusta koprivama jako sousedni pozemek.............

Servus

Max

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  MIREK

Datum:  22.09.2005 19:01

Transporta se sama opravdu nezlikvidovala.
Ani nemohla.Ale udělali to lidi-soudruzi.
To že neměla žádný výrobní program je jasné.
To co neokopírovali konstruktéři,například eslalátory, to neměla.Nejhorší na tom bylo,že díky patentům se museli udělat úpravy na výrobku,kde to vůbec nešlo.
Hlavně že to byl výrobek Transporty.
Ale to je na dlouhé psaní.Potom přišla vidina marky a zakázky,které nebylo možno vyrobit v dané kvalitě a v daném čase.O penězích nemluvě.
Tak začala likvidace komunistického podniku Transporta.
Neschopní náměstci si začali zakládat svoje firmy a v Transportě se střídali na postech obcodníků lidi,kteří nevěděli jak vypadá kus plechu.
Ale hlavně že to těm milicionářům a komančů v jejich firmách jede.Než si je zase znárodněj.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan Roček

Datum:  22.09.2005 19:43

Ti soudruzi jen paběrkovali. Někteří přímo spolupracovali, někteří jen nekladli odpor. Ovšem hlavní penězovod z tehdejší tzv. "privatizace" vedl úplně jinam. K lidem kterým nešlo ani o Transportu, ani o Chrudim, ani o Československou republiku. K lidem kteří si koupili od soudruhů beztrestnost. Vy necháte nás, my necháme vás .....
Dnes žijí v poklidu, v duchu se nám smějí a někteří z nich (ti nejvysmátější) si užívají celoročně mořských vln na Bahamských ostrovech, Seychelách ..... Ok?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  22.09.2005 22:27

Proč krachla Transporta? Musela. Bylo to dílem, rozkrádání (prokázáno jen to se šrotem), hraní si na „managery“, situací v ekonomice východního bloku, nedostatku výrobního programu (ovšem třeba vysokozdvižné vozíky se vyrábí dodnes), politiky státu (vydělané peníze z minulosti připadly bankám a úvěry podniky musely zaplatit a podstatně dráž), a hlavně především neschopnosti tehdejšího vedení (místo shánění zakázek výlety po světě) a také neochotě pracovníků na všech stupních, především středního článku, ale i těch zámečníků, provést potřebné změny, zeštíhlit, zlepšit kvalitu, přijít s programem. Místo toho tam byl pomalu každý ředitelem a aby se ostatním ucpala ústa, tak se naslibovaly platy. Ti dobří, kteří pochopili vývoj začali odcházet a zakládat vlastní firmy a většina z nich poctivě. Jiným v tom pomohly bývalé známosti, další ukradli s tichým souhlasem vedení dokumentaci a začali se zabývat tím co Transporta. Poté již byl stav, kdy platilo, urvi co můžeš. A tak se vesele kradlo, rozprodávalo se nářadí, materiál apod. To již nemohl nikdo zastavit. A tak jen většinový majitel dosadil známý „kindermamegmet“, aby dostal alespoň něco. Konkursní řízení také neproběhlo příliš korektně a tak příbuzní správce konkursní podstaty ovládají veškeré sítě a komunikace. A zeptejte se pany starosty jak se do toho namočil i on.
A bohužel někteří z oněch lidí, kteří se v Transportě rvali o tituly ředitel, drželi se hesla ruka ruku myje a svou neschopností zavinili její pád dnes sedí v zastupitelstvu. A jejich vize, hesla a způsoby které měli v Transportě uplatňují v řízení města. Bohužel.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  MIREK

Datum:  22.09.2005 20:05

Bohu-žel.Ale co znám soudruhy,tak nepaběrkovali.Byli schopni udělat co koli.Upsat se třeba čertu.
To je ale v mentalitě českého národa.Bohu-žel.
Škoda že jim šli lidi na ruku.A hlavně v Chrudimi.
Jinak by neměli šanci a mohli jsme být o 20 let dál.
Dneska už to asi nepůjde.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  anonym

Datum:  22.09.2005 12:30

Vyloučit se to nedá... Bohužel, škoda Ale chybějí k tomu jakékoliv podklady, které by tomu alespoň seriozně(!!!) nasvědčovaly, když už ne úplně dokládaly.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  10.08.2005 00:25

Proč? No přeci aby se dostalo k PZ. Jinak si bude muset vybudovat přípojku novou a to bude také něco stát – asi podobně těm 30 mil.
Jinak chci vidět investora, který půjde do PZ a bude platit za vjezd náklaďáku 300 Kč. To než postaví halu, tak zkrachuje. Leda že by tam pěstoval marijánku. Všude jinde je přístup do PZ města a každý investor si buduje, udržuje a platí komunikace uvnitř svého areálu.
Ovšem v TRA je situace jinačí – zřejmě chrudimská specialita.
Budova a pozemky vlastní jiný vlastník, než komunikace. A to je problém. Vlastník komunikace a zcela logicky, z ní něco chce mít. Proto má příjezdové komunikace vlastnit město. Ale to oněm třem králům zatím nedošlo.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan P.

Datum:  10.08.2005 09:28

Shote, jsi tradičně špatně informován. Město má do své PZ přístup díky břemenu na komunikaci od nákladové vrátnice k hranici nové PZ. Nákup komunikací ve staré TRA je opravdu jenom vydíráním fy Onivon, která si bere do zástavy pracovní místa v Chrudimi. A opět se ptám, jestli je normální, aby město kupovalo obslužné komunikace okolo výrobních hal soukromých firem ?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  16.03.2006 22:33

Jak se ukazuje, kolem PZ v Chrudimi je stále co řešit. Do dnešního dne je na ní proinvestováno cca 150 mil. Kč. A nyní, aby se do ní vůbec někdo dostal , předkládá p. starosta Libý návrh, na odkoupení cest v areálu bývalé Transporty. Odkup za 32 miliónů.
A bije se v prsa, jak výhodnou smlouvu zajistil. Smlouvu, kterou ani ostatním zastupitelům ukázat nechce, takže tito opět budou schvalovat zajíce v pytli. Je ovšem docela pikantní, že návrh na odkup cest v areálu bývalé Transporty předkládá tentýž starosta, který je mohl koupit od správce konkurzní podstaty za cca 20 Kč/m2, nyní tvrdí že díky jeho úspěšnému vyjednávání město může odkoupit cesty za cca 1200 Kč/m2. Opravdu úspěch, opravdu správný postup při vynakládání městských peněz. Je to tentýž starosta, který předkládal zastupitelům návrh na zřízení PZ. Při projednávání návrhu plamenně hovořil o výhodnosti místa, o tom jak se vlastně jedná o zainvestovaný pozemek, že k pozemku jsou přivedeny veškeré sítě, cesty a že díky tomu se cena pořízení PZ bude pohybovat okolo 70 mil. Kč.
Přesvědčoval ostatní zastupitele i tom, že Chrudim díky tomu vyjde 1 m2 na nějakých 220 Kč. Skutečnost ukázala, že město nakonec zakoupilo pozemky mnohonásobně dráž a jen díky nákupu části pozemků se jejich průměrná cena snížila na 351 Kč/m2.
Nyní tentýž starosta přesvědčuje zastupitele, že cena pozemků je 350 Kč/m2, ačkoliv při projednávání vzniku PZ tvrdil, že obdobná cena takovýchto pozemků je okolo 800 Kč/m2. Ano jsou to skutečně názorové veletoče. Cena se mění dle potřeby, prodává-li město, je nízká. Nakupuje-li je vysoká.
Páni zastupitelé nenechte s sebou orat. A zajímejte se proč jsou stíháni zastupitelé města Most, kteří hlasovali pro nevýhodný prodej akcií ve vlastnictví města. Proč mazaný lišák p.
Trávníček si vždy v důležitých rozhodnutích nechává zapsat do zápisu, že je proti. Aby se nakonec ta nemoc z Mostu se nerozšířila i do Chrudimi.
A jak jsem se mýlila v oněch 30 milónech?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  06.01.2007 21:26

Pan Kušta nyní sedí v zastupitelstvu. Spolu s bývalým starostou, nyní poslancem, naším slunkem jasným p. Libým. A právě tito dva pánové vehementně prosazovali zřízení PZ za Transportou. Při přesvědčování zastupitelů p. Kušta měl projev ve kterém tvrdil, že je to nejvýhodnější pozemek pro PZ, neboť všechny inženýrské sítě jsou na hranici pozemku. Jak ovšem čas ukázal vše je jinak. Město díky hlouposti bývalého vedení muselo koupit silnice v areálu TRA do kterých musí vrazit další desítky miliónů (jen si udělejte představu ceny, poloviční cenu za předláždění Široké a vynásobte si ji na délkou komunikací v areálu TRA), nyní za další milióny zde bude budovat trafostanici. Mám takový pocit, že máme nejdražší PZ v republice. Co na to asi nyní říkají tito dva pánové

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Pepin

Datum:  08.01.2007 12:16

Milý shote. Město nemuselo kupovat silnice v areálu bývalé Transporty. Pro novou průmyslovou zónu mělo zajištěná věcná břemena na jejich užívání. Problém ale mají firmy, které působí ve staré zóně, tedy podniku bývalé Transporty. V současné době je tam asi 25 firem, které dohromady zaměstnávají 2000 lidí. A všechyn tyhle firmy neměly zajištěný přístup, díky chování bývalého správce konkurzní podstaty a trochu i jejich naivitě.
A město se rozhodlo, že část komunikace odkoupí. Byly k tomu dva hlavní důvody.
1. řešení přístupu k areálům stávajících firem
2. oprava páteřní příjezdové komunikace. Na tu město získalo dotaci asi 45 mil. Kč. Mělo to ale jedn háček. Dotaci není možné čerpat na opravy silnic, které nejsou v majetku města. Kritozovaný nákup silnic stál asi 12 mil, tak myslím, že město je v plusu více než 30 mil..
A k té elektřině jen to, že město nebuduje žádnou trafostanici, ani ji neplatí (to by se totiž nedoplatilo). ČEZ požaduje finance za rezervaci příkonu. Toto pravidlo platí od dubna 2006 a nějaký poplatek platí každý nový odběratel. Ostatní je plně v jeho ČEZ.
Hodně štěstí v novém roce všem. Pepin

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  08.01.2007 21:09

Pepine nevím, nevím. Co se týče trafostanice, tak na zastupitelstvu nebyl schválen žádný poplatek pro ČEZ, ale smlouva o smlouvě budocí "o nákladech spojených s připojením a zajištěním požadovaného příkonu". Tj. o výstavbě trafostanice. Takže nevím, nevím.
Co se týče silnic, zapoměl jsi do svého propočtu zahrnout pozemek pro firmu Onivon. Udělej prosím podrobnější rozbor.
A co se týče onoho věcného břemene. Máš pravdu, bylo zřízeno. Ovšem jenom pro město a ne pro případné investory.
Závěrem: buď mateš úmyslně, nebo z hlouposti. Možná, kdybys občas zavítal na jednání zastupilstva, nemohl bys tahle žvanit.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  11.08.2005 23:29

Ano, možná nevím vše, Ale co vím jistě i v případě věcného břemene si firma ONION si ten přístup nechá zaplatit. A má na to právo.
Protože ona musí udržovat a opravovat komunikace a nebude-li jí město (či investor) platit, u každého řádného soudu ten spor vyhraje. Není přece možné, aby ONION udržoval a opravoval komunikaci, zodpovídal za její stav a jiný ji zdarma užíval za účelem svého podnikání. Zadarmo by tam město (nebo jiný majitel) mělo právo vjet jen za účelem posečení a odvozu trávy apod.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  09.08.2005 10:12

iDnes

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice

9.8.2005 Pardubický - strana 1 Plaťte mýtné, vyhrožují firmám v Chrudimi

Firmy, které v areálu bývalé Transporty Chrudim zaměstnávají bezmála dva tisíce lidí, se ocitly v kleštích. Společnost Onivon, která tam vlastní silnice, vyhrožuje, že během pár dní začne vybírat mýtné.

Chrudim - Po krachu Transporty našly v opuštěných halách práci stovky lidí. Tamním firmám nyní hrozí, že zákazníci i dodavatelé budou muset platit společnosti Onivon dvacet korun za vjezd osobního auta, tři sta za přístup pro nákladní vozy. To by znamenalo jediné - přidušení firem, které by přišly o řadu zákazníků, a navíc by se jim zvýšily náklady.
„Pokud to spustí, bude to mít neskutečné následky pro podnikání v Chrudimi,“ řekl spoluvlastník firmy Delta M Ladislav Bárta.
Vedení města v minulosti slíbilo firmám v bývalé Transportě, že silnice dostane pod kontrolu, stále je ale nekoupilo. Za všechny komunikace by totiž muselo zaplatit zhruba třicet milionů korun. Po třech letech vyjednávání nechala společnost Onivon před několika dny rozmístit před branami Transporty závory a testuje nový systém na vybírání poplatků za vjezd.
Firma tvrdí, že vybrané peníze použije na opravu poničených silnic.

Peníze potřebují na opravy

„Město dostalo od nás, nechci říct ultimátum, ale spíše čas na vyjádření do 10. srpna. Pokud se nedomluvíme, musíme zpoplatnění spustit, protože komunikace jsou už v takovém stavu, že se buď začnou intenzivně opravovat, nebo se jejich užívání bude muset omezit,“ řekl předseda představenstva společnosti Onivon Zdeněk Harapát.
Vedení města to nechce komentovat. „Jde o obchodní jednání.
Vyjádření k tomu dáme až poté, co se dohodneme nebo nedohodneme,“ uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.
Napínavé jednání vystrašilo většinu firem v areálu. „Město slibovalo, že zajistí bezproblémový přístup do areálu.
Nečekali jsme, jak to dopadne, investovali jsme za poslední rok tři miliony korun do haly, kterou jsme otevřeli s lucemburskou firmou. Jestli to tak skončí, hrozí, že přijdeme o smlouvu, budeme muset propustit zaměstnance a prostředky, které jsme tam vložili, budou vniveč,“ řekl jednatel společnosti Marlo AB Petr Juliš.
Paradoxní je, že Chrudim podporuje průmysl více než štědře.
Jenže nová průmyslová zóna, do níž město vložilo přes sto milionů korun, je stále prázdná. Naopak fungování úspěšnější zóny v bývalé Transportě je kvůli nedostatku peněz ohroženo.


Více viz Když Chrudim... na str. C2

Autor: DAVID PŮLPÁN

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Lebduška Josef

Datum:  07.12.2004 20:59

Také by mne zajímala odpověď. Zejména na otázky proč je o tolik navýšen původní rozpočet, kolik bude PZ ještě bude stát včetně přípojky a nějakého odstínění od stávající bytové výstavby. A také kdy zmizí ona halda u rodinných domů v Markovicích. A hlavně, kudy bude skutečné napojení, zda to zadané ve vyhledávací studii (zadem za TRA), či ono nešťastné řešení tj.
napojení PZ někde mezi Vaňkovými školkami a výstavbou nových RD.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  16.12.2004 09:26



iDnesiDnes - rubrika Pardubický region



15.12.2004 Pardubický - strana 1 Průmyslová zóna nebo čtvrť?

Pardubice mají průmyslovou zónu obsazenou, zatímco Chrudim ne. Jistěže je to chyba politiků, kteří v Chrudimi rozhodli o jejím vybudování, a za pozemky tak město zaplatilo miliony.
Možná ale nakonec vyroste na jejím místě pěkná čtvrť obývaná lidmi, kteří pracují v pardubické průmyslové zóně, a Chrudim zůstane dál poklidným maloměstem. Kdo ví, co je lepší.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  16.12.2004 09:28



iDnesiDnes - rubrika Pardubický region



15.12.2004 Pardubický - strana 3 Zóny se plní. Kromě Chrudimi

Průmyslové zóny se městům daří zabydlovat firmami. Jen chrudimská zeje prázdnotou

Pardubice - Odvážnému štěstí přeje. Pardubický magistrát začal připravovat městskou průmyslovou zónu od poloviny 90.
let a dnes je její území téměř zaplněné. Ostatní radnice tak rychlé nebyly a získat pro své město velké zaměstnavatele je stojí mnohem víc úsilí. Někde to zatím stále zůstává jen zbožným přáním.

Pardubicím se investice do zóny zřejmě vyplatí

Vedení pardubické radnice si může mnout ruce. Zhruba 315 milionů korun, které město dalo do výkupu pozemků a inženýrských sítí, se po rozprodeji ploch investorům s největší pravděpodobností vrátí. Část pokryly i státní dotace. „Měli bychom být zhruba na nule, což by byl vynikající výsledek, kterých v Česku moc není,“ hodnotí situaci po devíti letech od plánu na vznik pardubické průmyslové zóny náměstek primátora Michal Koláček.
Rozvojová oblast o rozloze 75 hektarů je již z větší části plná.
Fungují v ní již závody společností Panasonic a Toyoda, ve výstavbě je továrna firmy Kayaba, příští rok začne stavět výrobce hliníkových kol Ronal. Navíc má na pěti hektarech vybudovat haly pro další investory irský developerM&MDevelopments.
Další území zabere Technopark, společný projekt firmy Free zone, univerzity a Pardubického kraje. „Volných zbyde ještě asi osm hektarů,“ uvedl Koláček.
S rozšiřováním zóny magistrát spěchat nebude. „Vykupovali bychom pozemky jedině pro konkrétního investora. Nebude to ale během nejbližších dvou až tří let. Byli bychom raději, kdyby se využily staré areály ve městě,“ řekl vedoucí odboru rozvoje a strategie radnice Radek Václavík.

Investora v Chrudimi odradily petice místních

Zatímco Pardubice mohou slavit, nedaleká Chrudim má k radosti daleko. Na 33 hektarech, které pro podnikání tamní radnice draze vykoupila, zatím stále roste tráva. „Pořád máme nějaké nabídky, momentálně jednáme s dvěma firmami. Vše je ale zatím nejisté,“ řekl starosta Chrudimi Ladislav Libý. Nejnadějněji vypadal zájem italské společnosti Colorobbia. Po protestech obyvatel nedalekých Markovic, kteří se obávali dopadu výroby na životní prostředí, však investor od svého záměru upustil.
Zájem vyrábět v chrudimské zóně bionaftu projevila společnost Agroodbyt. Vedení firmy mělo již několikrát oznámit, zda bude v Chrudimi investovat, konečné slovo ale stále nepadlo. S postavením nového závodu váhá i chrudimský výrobce punčochového zboží Evona. Ta však podmiňovala výstavbu nového závodu prodejem starého areálu v centru, navíc by městu nepřinesla žádná nová pracovní místa. „Stále jsou ve hře, ale nic není ještě rozhodnuto,“ řekl Libý.
„Pokud nezvládne zónu obsadit radnice sama, měla by si najít nějakého developera,“ míní chrudimský radní Miloslav Macela.
Úvahy o tom, zda by nebylo lepší využít pozemky raději k jinému účelu, například pro výstavbu rodinných domků, ale zatím odmítá. „Je to předčasné, není na to zralá doba. Přece jen příprava zóny stála sto milionů korun. Nejdříve tak za rok, za dva,“ míní Macela.
Jiným městům kraje se již první investory do svých zón přilákat podařilo. Ve Svitavách postaví nové továrny společnosti Vigona a Branaldi, v Moravské Třebové sídlí podnik Rehau a do města míří i Stavby silnic a železnic. Menší firmy zaplňují rozvojové plochy v Poličce či Ústí nad Orlicí, kde vyrostl závod společnosti Moldex Matric na výrobu ochranných pracovních pomůcek a kostic a košíků do prádla a plavek.

MÍSTO PROSPERITY. Největší firmou v pardubické průmyslové zóně ve Starých Čívicích je výrobce autorádií a mobilních telefonů Panasonic. Na plánku jsou vidět území, která zabírají další firmy.

Autor: PAVEL DOSOUDIL

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  09.03.2005 10:21

iDnes.cz:

8.3.2005 Pardubický - strana 2 Investor přijde, věří starosta

Rozhovor

Chrudim - Zanedlouho uplyne už čtyři a půl roku od chvíle, kdy Chrudim koupila za areálem někdejší Transporty pozemky pro průmyslovou zónu. Do jejich nákupu a stavby sítí dalo město přes sto milionů korun. Přesto je zóna stále prázdná.
Proč to trvá tak dlouho? Zatím jediný vážný zájemce, italská firma Colorobbia, před rokem utekl z Chrudimi kvůli protestům obyvatel Markovic v sousedství zóny. Investory kromě této hrozby odrazuje především fakt, že do zóny nevede dobrá a přímá silnice.
Starosta Chrudimi Ladislav Libý věří, že investoři jednou přijdou. "Jsem stejný optimista jako na začátku," řekl Libý.


* Stále si ještě myslíte, že to bylo nejlepší rozhodnutí zastupitelstva v minulém období, jak jste vždy říkal?

Jsem o tom přesvědčen.

* Během jednání zastupitelstva se už objevila úvaha, že by se pozemky průmyslové zóny mohly rozdělit na desítky parcel a vyrostla by tam nová čtvrť rodinných domků. Nezačínáte toto řešení připravovat?

Je to nesmysl. Nic takového nemáme v plánu. Navíc si nedovedu představit, kdo by si stavěl rodinné domky v blízkosti fabriky se slévárnou. Jediným možným využitím těchto pozemků je průmyslová zóna. Věřím, že investor přijde.

* Kdy to podle vás bude?

Může to být kdykoliv. Nyní, za rok, za dva nebo za tři. Jsou to dobře uložené peníze a štěstí přeje připraveným. Kdybychom neměli zónu žádnou, tak je jisté, že investora nezískáme. S průmyslovou zónou naopak máme téměř stoprocentní naději, že dříve, nebo později k nám někdo přijde.

* Co pro to nyní děláte?

Klíčové je kvalitní dopravní napojení. Uvnitř Transporty chystáme vybudování komunikací, na což existuje program Czechinvestu. Připravujeme zároveň vnější napojení zóny, to musí být ale podle mého názoru silnice I. třídy, a tedy záležitost výstavby státu. Chceme, aby se v první etapě přednostně udělalo osm set metrů vedoucích od Transporty na silnici I/37 od Pardubic. Kdy to bude a kolik to bude stát, zatím nevíme.
Jak daleko jsou jednání s firmou Agroodbyt, která v zóně chtěla vyrábět bionaftu, a firmou Evona, jež tam chtěla přesunout svůj závod z centra Chrudimi? Kapitál, který za Agroodbytem stojí, váhá se vstupem do zóny, protože nejsou známy podmínky České republiky na podporu této výroby. Jednání s Evonou jsou také trochu na mrtvém bodě.

* Jednáte s dalšími investory?

Nerad o tom hovořím, pokud nejsou jednání tak daleko, aby je bylo možné zveřejnit. Se dvěma vážnými zájemci jednáme o zóně zvané sever, což jsou pozemky, které leží u silnice na Pardubice.
Doufám, že by tam letos mohlo vzniknout sto padesát až dvě stě nových pracovních míst.

Foto popis| ZÓNA JE DOBRÁ. Starosta Chrudimi Ladislav Libý považuje rozhodnutí města založit průmyslovou zónu za dobré rozhodnutí a věří, že jednou se v ní zájemci o podnikání objeví. O menší zóně zvané sever se již jedná, zatím ale starosta tají, o jaké firmy jde.

Autor: DAVID PŮLPÁN

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  16.12.2004 23:20

Inu, začne-li nšco podvodem nic dobrého to epřinese a lež má krátké nohy. Udělejte z části park a ze zbytku výstavbu místo Skřivánku a město na tom alespoň neprodělá. A na průmyslovou zónu nalezněte lepší místo.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Mara

Datum:  17.12.2004 08:48

No je vidět, že jsi takovej Brouk Pytlík - rozumíš všem,u, ale do hlobky asy moc nejdeš. počítej se mnou Úsměv 33 Ha je PZ, město vlastní snad 27 Ha (z toho na park byť jen 50m široký pruh podél TRA) odečti 3 Ha (a to je minimum) ze zbytku 24 Ha odečti min. 17% na silnice, chodníky zeleň atd a jsi na max. 20 Ha (skutečnost bude dle mě 17) a nyní 80 mil nákup + 45 mil či kolik je tam nastrkáno nyní + dalších min. 100 na kompletní infrastrukturu včetně silnice z I/37 (nebo co to tam vede) na rodinné domy a jsi na bratru 225 mil z toho ti vyjde cena za 1m2 (aby město neprodělalo) minimálně 1125 Kč/m2 a to jsem velikej optimista takže reál bude někde na 1450 Kč/m2. Hmmm tak dobráí lokalita to nebude aby se to prodalo. No a podobně kdyby mě to bavilo a hlavně to k něčemu bylo se dá z tvých "podnětů" rozebrat vše. Ale obecně možná souhlasím, že se tam časem i ty domky dají udělat. Úsměv

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Lebduška Josef

Datum:  17.12.2004 12:17

Nevím, možná se mýlím, ale pokud se pamatuji, tak se hovořilo o nákupu pozemků pro PZ za 800 Kč/m2. Už tam město prodělalo, když dnes nabízí pozemky na Skřivánku za cca 220 Kč/m2. Když rozprodá pozemky - a všude se hovoří o tom, že město vlastní 33 ha a ne 27 ha - za 600Kč/m2 a na komunikace a odstínění padne 20% zbývá 264 tis.m2. Když 1 parcela bude mít 1000 m2 pak město utrží cca 158 milionů. Bude to stačit? Nápad to není tak docela od věci.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Mara

Datum:  17.12.2004 13:10

Sorry, ale nyní jste předvedl jak jste se zajímal ve skutečnosti o PZ ..... jen z www.chrudim-city.cz jsem zjistil že : 1) nákup pozemků byl za 351 Kč/m2 (usnesení ZM) 2) v sekci PZ se píše že má celkem 33 Ha a pod tím je obrázek kde každej jasně vidíé co je co (6 Ha není v majetku) 3) matematika taky nic moc odstínění 20% OK a kde jsou silnice chodníky nějaká byť minimální zeleň atd. ???

Takže ve finále ve Vašem výpočtu jde o naprosto "přesný" výsledek založený na naprosto nepřesných (chybných, ..........) číslech. Úsměv Úsměv

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  18.12.2004 23:46

Ty jsi nikdy nenechal ani nitku suchou na nikom kdo se ozval proti pitomostem pocházejícím z radnice. Určitě nemá p. Lebduška takové informace jako pracovníci a spolupracovníci viď? P.
Lebduška má pravdu minimálně v jednom - jak to, že město vykupuje pozemky v místě bez přístupové cesty, bez možnosti napojení na sítě za zhruba 400 kč za metr a na druhé straně prodává pozemky na jejichž hranici jsou veškeré sítě, k nimž vede silnice, to znamená, že se tam dá okamžitě stavět, za zhruba polovinu - 220 kč. To mi vysvětli, když to vše tak dobře víš.



Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Mara

Datum:  20.12.2004 08:34

Nejde mi o žádné suché či mokré nitky a žabomyší války, pokud zde někdo píše nepřesnoti (a to není to pravé označení toho co zde mnohdy píše) tak je potřeba to malinko korigovat (i když to fakt většinou má jen ten efekt že se do mě pustí ke korigované osobě alespoň další 3 lidi). Mimochodem p. Lebduška by měl mít ty nej nej nej informace okolo PZ, protože se o ní intenzivně zajímal.
Jinak k tomu co píšeš Ty .... pokud mluvíš o Skřivánku jako že podle mě ano tak: 1) některé sítě jsou potřeba podkopat pod nádračím ČD (to nebude nijak levné) 2) bude třeba předělat cca 300 m kanalizace i vedle 3) silnice není dostatečná (ale určitě by chvíli stačila) 4) pokud chce kdokoliv cokoliv prodat musí mít kupce, v případě PZ se prostě tak stalo (dále no comment, nedá se s tím nic dělat, ať to bylo dobře či špatně), ale o Skřivánek se zajímá zatím jen ten kdo nabízí těch 220,-/m2 a vybuduje tam komplet infrastrukturu za kterou by jinak platilo město. Souhlasím že pokud bude cena např. 320,- bude to lepší, ale musí se někdo takovej najít ... nic více a nic méně.
5) máš divné počty nákup v PZ 351,- prodej skřivánek 220,- to fakt jen od oka nebude polovina Úsměv

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  21.12.2004 21:12

Jenom k tvým počtům. Říkáš že město vlastní 27 ha a nakoupilo je za 80 mil. Ovšem 10 ha nakoupilo od Pozemkového fondu za 12 kč za m. To je 1,2 mil., tedy na zbytek - 17 ha zbývá 78,8 mil. z toho je tedy 1m za nějakých 463 kč. Prostě to nějak nevychází. Tak jak to je? Dále se říká, že p. starosta si objednal audit na potvrzení ceny.
A na nahrávce ze zasedání to potvrzuje. Ovšem právě audit stál 40 mil. a o tu cenu se zvedla cena pozemků v účetnictví družstva, které je za cenu vedenou v svém účetnictví tj. za "nákupní cenu" prodalo městu. A p. starosta tvrdil že výkup pozemků byl až za 800 kč za m.
A nyní nám tentýž starosta tvrdí, že na Skřivánku nelze dosáhnout lepší ceny jak 220 kč. A chce prodat katastr za hubičku tomu, kdo mu pomáhal přesvědčovat zastupitele, aby hlasovali pro nákup pozemků pro průmyslovou zónu. To je shoda náhod co?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  20.12.2004 21:32

Sakra a v oné slavné černé díře - průmyslové zóně, nebylo třeba dělat kanalizaci, silnici aj.? Vždyť k ní ani nevede pořádná cesta. Jak to, že p. starosta chce najednou prodávat pozemky za 220 kaček na m a když obhajoval koupi pozemků pro průmyslovou zónu, mám totiž asi stejnou nahrávku jako p. Lebduška, vykřikoval, že se jedná o zainvestovaný pozemek, protože sítě jsou až na kraji pozemku. A řekl, že takový pozemek má v Chrudimi cenu okolo 1500 kaček za m. Na Skřivánku je také vše na hranici a pozemek bude stát jen 220? Za kolik prodávají ti ostatní? Cože náš pan starosta tak najednou změnil názor? A ty s tím souhlasíš? Jsi vůbec z Chrudimi? Spočítej si ten rozdíl. Vím, 1500 reálná cena není, ale je zcela určitě vyšší než oněch 220. Že nikdo víc nenabízí? A kde je výběrové řízení? To by snad mělo město udělat, mám pocit, že to dokonce ukládá zákon. Nechce nás nakonec zase někdo, a je podivné, že je to stejný starosta jako v případě prům.
zóny, oblbnout?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Lebduška Josef

Datum:  17.12.2004 14:09

Psal jsem to z hlavy, pokud si dobře pamatuji cifra 800Kč/m2 tam padla. Poslechnu si nahrávku z onoho zasedání a upřesním to.¨ Jinak vůbec jsem nevypočítával za kolik město nakoupilo, jen jsem se pozastavil nad tím, že na Skřivánku chce prodat za 220 kč/m2 a na Rozhledně nakoupilo podstatně dráž, tedy oněch 391 Kč/m. Rozhodně na Skřivánku je příjezd a na Rozhledně se musí budovat. V tom rozdílu je prodělek města - minimálně 170 Kč/m2.
to je při 27 ha 4 590 000,- Kč.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Lebduška Josef

Datum:  20.12.2004 18:51

Zatím jsem si poslechl prvou část nahrávky. Omlouvám se, ale padaly tam různé cifry, p. starosta mluvil o tom, že v Chrudimi je běžná cena za 1m2 přes tisíc korun, takže nabídka okolo 350 kč za m2 pro PZ je více než výhodná, řada zastupitelů se podivovala nad tím, že jinde je ta cena okolo 100 kč za m2.
Takže asi má informace o 800 kč/m2 byla špatná. Jinak, já jsem nikdy neměl informace o cenách, velikosti a dalších podmínkách koupě pozemků pro PZ. Nejsem vžádným zastupitelem, ani členem nějaké strany a proto informace o koupi pozemků pro PZ, které mám jsou jen získané z tisku. Nyní vlastním nahrávku ze zasedání,kde se vše schvalovalo. Je velmi zajímavá. Kolem PZ poukazuji na nevhodnost umístění u zástavby rodinných domků a nevyřešené dopravní napojení, když všechny schválené varianty ženou dopravu do PZ přes obytné čtvrti. Z umístění PZ pak nutně vyplývá i určité omezení pro případného investora.
Proto by bylo skutečně nejlepší řešení PZ rozprodat částečně na obchodní domy, částečně na bytovou výstavbu a tak dostat zpět peníze do PZ dané (zvláště, když, jak řekl při prosazování PZ p.
starosta, že v Chrudimi je reálná cena za 1m2 přes 1000 Kč. To bychom se dostali na cenu ve výpočtu Mary.). A začít znovu a lépe.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  21.12.2004 10:00

Nechcete mi tu nahrávku poslat emailem? (jako mp3) Může to být celkem zajímavý poslech.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Lebduška Josef

Datum:  22.12.2004 14:44

Zkusím ji přes svátky přehrát a pak se ozvu.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  logo2

Datum:  02.12.2004 07:15

Doporučuji na www.chrudim-city.cz přečíst zápis ze 14.mimořádného jednání zastupitelstva Chrudimi, kde byl pan Libý zvolen místo pana Trávníčka do představenstva VAK Chrudim. Obzvláště pak část, kde se pan Libý brání tomu, aby odměna za tuto funkci, do které jej deleguje město, připadla opět městu a nikoliv do jeho kapsy. Úsudek si udělejte sami....

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  02.12.2004 11:39

Rozumím-li tomu dobře, chce p. Libý prodat podíl města Chrudim ve VaK a jako zástupce města nehodlá hájit město, neboť se nenechá městem - tj. majitelem, jehož zájmy má hájit - úkolovat.
Proč? Je-li pravda to, co říká p. Moučka, pak to působí dojmem takového tunelu jako PZ. Město - tj. my obyvatelé - bude provozovat sítě a platit jejich rozvoj a údržbu - z našich peněz.
Strategický partner bude inkasovat poplatky za vodné a stočné opět od nás občanů - tj. ponechá si zisk. A p. starosta bude za to vše pobírat dividendy a plat - jako v případě Elektrány Opatovice, to vše opět zaplatíme my občané města Chrudim, část na daních, část ve vodém a stočném. Jak prosté, jak geniální.
Neříkejte mi, že nemáme nejchytřejšího starostu.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Adalbert

Datum:  01.12.2004 12:05

To je fakt, v celé republice už boom průmyslových zón skončil, stát na ně nedává ani korunu a pravděpodobnost, že přijde velký investor, který všechno zaplatí je nulová. Nebylo by načase přiznat, že šlo o velkou blamáž a za prvé vyvodit z toho politickou odpovědnost těch, kteří zónu prosadili, zaplatili (z našich peněz), ale nepostavili a za druhé celý projekt zastavit dřív, než se v tom utopí další miliony. Co třeba tam zřídit tu ekofarmu, kvůli které ty pozemky těsně před rozhodnutím o zřízení PZ skoupili "podnikatelé", aby pak od města chtěli několikanásobně více než za pozemky zaplatili?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: A znovu průmyslová zóna

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  01.12.2004 20:13

POLITICKÁ ZODPOVĚDNOST? Co to je? Rvát si do kapes horem dolem, o nic jiného se nestarat a když se něco provalí, svádět to na nečisté praktiky opozice před volbami? To je ono? Úplně by stačila odpovědnost pracovní a trestní. Nestačíš na to, jdeš dělat jinam, něco na co stačíš. Kradeš? Jdeš do báně.
Bohužel politici se ohánějí mandátem získaným při volbách.
Bylo by zajímavé, kdyby dostávali i plat podle získaných mandátů (procet volební účasti). Jinak se ovšem náš pan starosta pěkně ošíval, když se ptali v televizi na názor k připravovanému zákonu o zveřejňování majetku politiků i na komunální úrovni. Vždyť ten post starosty zase na mzdě tolik nenese, tak čeho se bojí? Závěrem - jakou zodpovědnost použijí naši čelní představitelé p. Libý a lídr téměř všech politických stran p. Řezníček, za jimi podané trestné oznámení na p. Trávníčka?

Reagovat na tento příspěvek

© 2001-2024 Chrudim2000.cz

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.