Přeskočit navigaci

Čtenář nepřihlášen.

Nová registrace

Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.

Téma:  Panorama Chrudimi

Odesílatel:  kwajdan

Datum:  10.03.2006 22:24

Včera sem se vracel autem od Medlešic do Chrudimi,a nádherné panorama Chrudimi a nádherné kulisy vzdáléné vrchoviny kazí nevzhledná stavba nové průmyslové malé zónny před depem.Co vy na to.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan Roček

Datum:  28.03.2006 17:32

Pravda je, že poschoďová hala se tam nehodí. Skutečně zakrývá pohled na kostel a výškově působí, vedle malých rodinných domečků na druhé straně silnice, jako obluda Bohužel, škoda

Alespoň doufám, že až to bude hotové, bude to pohledově a barevně pěkně řešené, a ne jen kus šedého vlnitého plechu (toť výzva pro sprejery). Přeci jen je Pardubická stále hlavní příjezd do města a i po vybudování obchvatu si svoji roli částečně uchová.


I průmyslová zóna může vypadat pěkně, když se chce. Doufám, že městský architekt v tomto ohledu nezaspí a bude investory patřičně usměrňovat!

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  14.03.2006 21:52

Souhlasím s Vámi, že v Chrudimi není žádná koncepce územního rozvoje. A pokud se již nějak stanoví, vydrží nejvýše do příštího zasedaní zastupitelů. O důvodech různých změn se můžeme jen domýšlet. Určitě by bylo možno stanovit území plán lépe, s ohledem nejenom na panorama Chrudimi, ale i na stávající a plánovanou zástavbu. Díky úspěšné politice a zákulisním pletichám vedení radnice, máme v Chrudimi nejvíce průmyslových zón v republice a časem ať pojedete do Chrudimi odkudkoliv, vždy Vás uvítá buď průmyslové zóna, nebo vzhledný obchoďák. Ale co, až na náměstí postaví onu obludu, bude to již konec konců jedno. A až se dobuduje kolem Chrudimi obchvat, nikdo cizí sem nezajede, co by ostatně hledal v průmyslové zóně.
Nejvýše se staví v obchoďáku na kraji města pro svačinu. Ovšem máme šanci dostat se za pár tisíciletí do dějin. To, až město zasype popel z okolních komínů – začíná to spalovnou komunálního odpadu a papírnou – pak budou moci archeologové se slávou znovu odkrýt Chrudim jako starobylé Pompeje.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Michal Tereska

Datum:  19.03.2006 12:51

Píšeš jeden blud za druhým. Prozkoumej si územní plán a prozkoumej si kudy budou po dobudování obchvatu 2010-2012 hlavní příjezdové cesty do Chrudimě. Ono totiž pokud město nechce cpát průmysl do centra musí ho dát na okraj a v našem městě to připadá na severozápad města. A pokud se ti to nelíbí tak se odstěhuj na Veselej kopec a budeš mít klid a nádherný panorama.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  19.03.2006 23:34

Zcela chápu. Z toho důvodu se u trasy plánovaného obchvatu směrem severovýchodním a východním plánuje obytná výstavba (Větrník, Vlčí hory), naproti tomu od bývalé Transporty (kudy obchvat nevede a pracně se vymýšlejí přístupy – nejprve směrem o depa, potom od Vaňkových školek a poslední varianta je z kruháku od ČSOB) směrem k Markovicím – se naplánovala průmyslová zóna západním směrem. U ní se postavily na Rozhledně obytné domy.
Kolem letiště (Skřivánek) se buduje obytná výstavba (je snaha prolomit ochranné pásmo), ačkoliv přes silnici stojí Bramac.
Slatiňany směřují průmysl směrem k Chrudimi mezi řekou a silnicí č. 37 a Chrudim proti tomu tím samým směrem obytnou zónu a klidovou zónu. Vskutku logické.
Možná by stálo za to místo výletu do Edde udělat výlet do Litomyšle, jak tam plánují průmyslové zóny a obytné zóny.
Rozhodně by to bylo lacinější a možná užitečnější.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Michal Tereska

Datum:  20.03.2006 09:13

Pokud město chce přitáhnout nové obyvatele musí jim nabídnout prostory pro bydlení a možnost pracovat. Kdyby tu byla zelená louka bylo by jednoduché rozvrhnout plochy pro průmysl, komerci a bydlení, ale kolem nás je 950let osidlování a zastavování území a nová koncepce a rozvoj musí vycházet ze stávajících ploch. Obchvaty nejde řešit a kličkovat s nimy tak, aby obsáhly potřebná místa. Nehledě na to, že pokud obsáhnete napojení na průmysl, odsunete jejich dostupnost ( dojezdovou vzdálenost pro nájezd ) pro občany. Ale pokud vím, v prvním článku jste napadal panorama a to pokud zmiňujete Litomyšl - nemá si s ním Chrudim co vyčítat ( co se týká příjezdu do města - pokud radní ty průmyslové objekty na kraji za poslední půl roku co jsem tam byl naposledy nezbourali ).

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  21.03.2006 21:00

Mnou vůbec nebylo myšleno srovnávat panorama Chrudimi a Litomyšle, jak jste zřejmě pochopil, díky mému neobratnému vyjádření. Mnou bylo míněno, že v Litomyšli mají zcela jiný přístup k občanům. Při tvorbě PZ nejprve našli vhodnou lokalitu, navrhli různá ochranná pásma na odstínění a poté vše projednali s občany. A teprve potom vytvořili PZ. V Chrudimi se nejprve vytvořila PZ, poté se k ní hledá vhodný přístup a promiňte, na Vašem tvrzení, že „Obchvaty nejde řešit a kličkovat s nimy tak,aby obsáhly potřebná místa“ nemůže obstát, neboť PZ byla schválena bez ohledu na možnost dopravního napojení. A právě proto se musí s napojením a obchvaty kličkovat. To se prokázalo na mimořádném zasedání městského zastupitelstva ve čtvrtek a pondělí. A pod zástěrkou napojení PZ se přihrálo zhruba 32 milionů Kč firmě ONIVON, od které se mají odkoupit komunikace v areálu bývalé Transporty.
Toto řešení bude město v budoucnu stát nejméně dalších 50 mil. na opravu a rozšíření těchto komunikací a odstraní pouze vzájemné problémy majitelů firem v areálu a ONIVONU. Doprava šla řešit napojením z plánovaného obchvatu severně kolem Markovic, neboť ten obepíná nejenom stávající areál Transporty, ale celou novou PZ za nim. Propočet na tuto variantu vůbec nebyl udělán a napojení by muselo přijít na méně než oněch 32 mil. – obchvat je tudy plánován a propojení do PZ je kratší, několik desítek metrů k hranici PZ. Ovšem nemýlím-li se firmě OIVON zůstává rozvod elektřiny, plynu, vody a kanalizace, takže v budoucnu bude město opět odkupovat a platit? Pokud si představitelé města myslí, že dosáhnou na dotaci pro vykoupení komunikací od ONIVONU, mohli by být škaredně zklamáni, kdyby dško k posouzení, že se jedná o nepovolenou dotaci soukromým firmám a na to je EU velmi citlivá. A město by pak také dotaci mohlo vrátit i s úrokem.
Dále postačí, když kterýkoliv občan Chrudimi či kterékoliv občanské sdružení napadne vydání stavebního povolení – bude po termínu i dotaci. A to již vůbec nemluvím o případné žalobě na zastupitele, kteří řádně nehospodaří s městským majetkem. Na tuto možnost se zkuste zeptat třeba v Plzni. Divím se Vám, že jste pro toto řešení zdvihl ruku. Pro řešení, které nejenom nevytěsní nákladní dopravu z města, ale na dlouhé roky ji navede do nejfrekventovanější části Chrudimi.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Michal Tereska

Datum:  23.03.2006 11:49

A coby jste poradil městu, které - kdysi za nehorázné peníze koupilo pozemky na průmyslovou zónu, do které nikdo nechce, protože nemá přímé napojení na hlavní příjezdové komunikace do města. - nemá peníze na realizaci napojení nebo koupi jiných parcel s napojením na výjezd z města - nemá jiné pozemky podobného charakteru ( když pominu malou průmyslovou zónu ) - a chce do města nalákat průmysl ?????????????? nechci se nikoho zastávat - chyba se myslím stala na samém začátku ( ale byla mistrně několikrát zametena pod stůl ), ale teď je to tak rozjetý vlak, že se snažit přestoupit za jízdy na jiný ( nový ) je sebevražda a pokud máte jiný názor a ještě věříte v českou justici, tak to trestní oznámení na špatné hospodaření podejte.
Ps: kam Vy byste v Chrudimi ( lokalitu ) umístnil průmyslovou zónu ???????????????????

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Heinrich

Datum:  24.03.2006 12:55

Z novin o snižování počtu obyvatel v rámci vých.Čech:

Královéhradecko zase o 570 obyvatel přišlo, a je až na padesátém devátém místě. Po stovkách lidé opouštějí i ostatní regiony Pardubického kraje. Nejhůř je na tom Chrudimsko, kde ubylo od roku 2002 více než pět set obyvatel. „To, že menším městům ubývají lidé, je důsledek toho, že se stěhují za prací,“ uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.

Do velké průmyslové zóny město zatím nesehnalo jediného investora, který by lidem nabídl práci. „Pozemky jsou připravené, a když se nezaplní letos, určitě přijdou investoři v dalších letech,“ dodal starosta.

A já se ptám, vážený a milý pane starosto, co je to v dalších letech? 5, 10 nebo více? Kdypak zaprší? A kolik to ještě bude stát peněz? Jsou cesty do zóny posledním výdajem města v souvislosti s pro město dostatečně (nebo vůbec) nerentabilní průmyslovou zónou? Co si takhle s takovým slibem spojit svoji politickou kariéru? Řekněme počkat rok, maximálně dva? A když to nevyjde, tak vyvodit politickou, osobní a hlavně finanční zodpovědnost?



Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Lebduška Josef

Datum:  24.03.2006 09:33

Také nesouhlasím s tímto postupem a domnívám se, že se jedná o zbytečně vynaložené peníze. Obchvat Chrudimi je zcela jistě přednější.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Heinrich

Datum:  23.03.2006 13:29

Co poradit takovému městu, milý Michale? V situaci, kdy se "proinvestovalo" obrovské (na poměry CR) množství peněz a o jejich návratnosti nemůže být řeč? A pořád se čeká na déšť a ono neprší?

Tak hlavně rychle nové volby, nové vedení města, kterému o to město skutečně z dlouhodobého hlediska jde a především vyvození konkrétní zodpovědnosti za hospodaření s majetkem města za období posledních cca 10 let! To je alespoň náznak receptu, jak by se konečně něco dělo! Ovšem pokud po volbách na radnici usedne podobná squadra azurra, jsou veškeré debaty (ať už na tomhle chatu, nebo kdekoliv jinde) zcela bezpředmětné, lidé, kteří prohospodaří městu stamiliony korun a pořád sedí na svých místech nikdy nebudou mít zájem na tom, aby se cokoliv z minulosti detailněji rozkrývalo.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  MIREK

Datum:  23.03.2006 20:55

Přesně tak.K tomu netřeba nic dodávat.Škoda že tento lék, je jenom na předpis.Ale hodně by pomohl.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  22.03.2006 14:17

iDnes

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Bmfpardubice

Chrudim koupí silnice za miliony Chrudim - Zastupitelé Chrudimi včera schválili odkup komunikací v areálu bývalé společnosti Transporta od firmy Onivon.

Radnice si od transakce slibuje, že umožní volný vjezd podnikům, které v místě působí, a městu dopravní napojení sousední průmyslové zóny. V budoucnu by tudy mohlo vést i připojení na hlavní tah na Pardubice a Čáslav.

Vedení radnice po dlouhém vyjednávání se společností Onivon dohodlo, že odkoupí silnice v areálu bývalé Transporty za 25,5 milionu korun. Část této sumy mělo město protihodnotou splatit třemi hektary pozemků své sousední průmyslové zóny. Kromě toho chtěla Chrudim za 2,9 milionu korun vykoupit na rozšíření silnic menší pozemky od firem, které v areálu podnikají. Firmě Onivon by ještě město muselo zaplatit přes čtyři miliony korun za objekty několika skladů a vrátnici.

Na prvním jednání zastupitelé neschválili program jednání a ani včera neprošel obchod bez připomínek. Zastupitel za KSČM Jaroslav Moučka považoval cenu za pozemky v průmyslové zóně za příliš nízkou. „Smlouvy se mi také zdají nevyvážené a nemohl bych pro ně hlasovat,“ řekl Moučka. Proti byl z podobných důvodů i zastupitel ČSSD Jaroslav Trávníček.

„Předpokládané řešení není ideální, ale je nejméně špatné z těch špatných,“ uvedl místostarosta Jan Čechlovský. Starosta města Ladislav Libý upozornil, že zastupitelé zatím schvalují jen obsah smlouvy, nikoliv její definitivní podobu. V závěrečném hlasování bylo pro 15 zastupitelů, což je těsná většina.

Chrudim na transakci spěchá, protože by na ni mohla získat peníze od vládní agentury CzechInvest. „Ve hře je dotace 54 milionů, které máme přislíbené,“ řekl v debatě po skončení jednání Libý.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - pardubický kraj

Autor: (ČTK)

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jaroslav Trávníček

Datum:  24.03.2006 15:53

Na zastupitelstvu města Chrudimě byl v pondělí těsnou většinou schválen nákup komunikací, skladů a nákladové vrátnice v bývalé Transportě od a.s. Onivon a prodej 3 ha pozemků v nové průmyslové zóně téže společnosti. Město bylo tlačeno podnikateli v areálu bývalé Transporty k nákupu komunikací kolem jejich objektů, neboť se nedokázali dohodnout s majitelem komunikací a sítí Onivon a využili pracovníků z Chrudimi jako rukojmí tím, že hrozili koncem svého podnikání.
Podnikatelé přispějí městu 5 mil. Kč a tím získají „doživotní“ opravy a údržbu těchto komunikací. Chrudim ale budou jen tyto cesty, pro město jinak bezvýznamné, stát hned teď 14 mil. Kč.
Vzhledem k nemožnosti dohodnout jinou přístupovou cestu k pozemkům nabytým v roce 2000 nakupuje Chrudim za další neúměrnou cenu komunikaci do nové průmyslové zóny, která je přes čtyřicet let stará a neudržovaná. Nákup a rekonstrukci má však hradit slíbená dotace z CzechInvestu. Nezíská-li se, pak rekonstrukci bude financovat město jako vlastník. V případě výše zmíněných městem prodávaných 3 ha jde o pozemky nejvýhodněji položené, u vlečky, městem nově vybudované komunikace a za cenu, za kterou jsme pozemky získávali. Dle mého názoru transakce s Onivonem je nevyvážená a pro město nevýhodná. Uzavřelo se další kolo nevýhodných akcí kolem průmyslové zóny v Chrudimi. Bude poslední?

Vyšlo ve středu 22.3.2006 v MfDnes

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  27.03.2006 00:08

Ano. Město pod pláštíkem vyřešení příjezdu do PZ vstoupilo do vztahů mezi soukromými podnikatelskými subjekty. To, že vlastníci firem v areálu uzavřeli nevýhodný obchod, není přeci důvodem k jakékoliv pomoci městem. Navíc, když před pár lety tentýž starosta, p. Libý neměl zájem o odkup příjezdových cest přes areál TRA. Jenom by mne zajímalo, jak pomohlo město např.
panu Škopovi, který v důsledku řešení parkování a vjezdu do náměstí zkrachoval. PZ nyní stála město okolo 150 mil. Kč, nyní přibude dalších 30 a během pár let minimálně dalších 50. Kam ty peníze mizí, když jinde za to zřídí PZ o minimálně dvojnásobné ploše? No alespoň víme koho volit a koho ne, sestava pánů Libého, Čechlovského, Jelínka a Řezníčka Chrudimi moc nepřinesla. A bohužel, jak se prokázalo ani známé osobnosti z lékařských či muzikantských kruhů. Jen díky nim Chrudim postupně přichází o majetek, jen díky jejich originálním způsobům hospodaření s veřejným majetkem platíme více za vodu, svoz odpadků, za psy a podobně. Máme opravdu nechytřejšího starostu. Utratil milióny, město za ně nic nemá a dnes se chystá zasednout v poslanecké lavici. To se bude panečku utrácet, Tam bude jiná muzika než v Chrudimi.


Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Panorama Chrudimi

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Heinrich

Datum:  27.03.2006 07:18

No, sečteno a podtrženo, nejlepší předpoklady pro to, stát se poslancem - jedním z nejvýše postavených státem placených.... Ku prospěchu - Herr starosta samozřejmě nebyl sám, i když aktivní on byl a je dost....
Opravdu nemá Chrudim na to, aby si její občané zvolili zastupitele a představitele města, kteří hospodaří stylem odlišným stylu spálená země a po nás potopa?

Reagovat na tento příspěvek

© 2001-2024 Chrudim2000.cz

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.