Přeskočit navigaci

Čtenář nepřihlášen.

Nová registrace

Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.

Téma:  Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Odesílatel:  Jiří David

Datum:  17.01.2005 18:25

Bydlím u hlavní silnice na Pardubice a provoz je tam hrozný,ucpaná silnice je tam na denním pořádku,proč u Medlešic se staví obchvat a Chrudim nic???Takové utěšování že to bude v roce 2006 nebo 2007,už mě nebaví,vleče se to už od doby před rokem 1989

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  06.05.2005 13:50

iDnes

6.5.2005 Pardubický - strana 1 Stát nedá peníze na silnici do Chrudimi

Pardubice Už za rok měli jezdit řidiči mezi Chrudimí a Pardubicemi po nové silnici. Jenže státu chybí stovky milionů korun, které měl do stavby komunikace investovat. Někteří odborníci proto tvrdí, že dokončení stavby se zdrží. "Šance, že budeme mít k dispozici všechny peníze, které se měly letos prostavět, je mizivá. Silnice z Pardubic do Chrudimi byla součástí zvláštního programu, a ten parlament neschválil.
Osobně nevidím nyní jinou cestu, než je prodloužení termínu dokončení stavby," řekl Jiří Novák, náměstek ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury.
Ředitelství silnic a dálnic, které komunikaci buduje, zatím omezení prací neplánuje. "Pro letošní rok nám chybí sto čtyřicet milionů korun. Část jsme schopni pomocí faktur převést do příštího roku. Klíčové ale bude, jak se podaří sestavit rozpočet na příští rok," řekl Bohumil Vebr z pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic.
Podle plánů by tak měl stát v příštím roce investovat do stavby silnice přes osm set milionů korun. "To je ovšem zcela nereálné. Už nyní se u nás sešly požadavky na výstavbu silnic v celé České republice a dosahují výše devadesáti miliard korun.
Pokrýt ale můžeme jen investice za pětadvacet miliard," uvedl Novák.
Řidiči tedy zřejmě budou muset dál jezdit po staré silnici, která protíná tři obce. "Je to strašné. Obě města jsou od sebe vzdálena deset kilometrů a ve špičkách přitom cesta trvá tři čtvrtě hodiny," postěžoval si Jaroslav Růžička z Pardubic.
"Pokud se dokončení stavby posune, bude to pro mě velké zklamání. Spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí už nyní není dobré a každé další zdržení bude přinášet větší komplikace," řekl náměstek pardubického primátora Michal Koláček.
Nyní navíc musí lidé mezi Medlešicemi a Mikulovicemi jezdit kvůli výstavbě mimoúrovňové křižovatky po provizorní silnici. Ta by ale měla do konce roku zmizet. "I přes nedostatek peněz bude přemostění do konce roku v provozu. Provizorní silnice by totiž logicky bránila další výstavbě," uvedl Vebr.
Podle původních plánů by měli stavbaři budovat silnici najednou, nikoliv po úsecích. "Pokud nemá stát peníze, je možné, že by si vzal úvěr z evropských fondů. Pak by se možná další peníze našly," dodal Vebr. Podobný úvěr by ale musela schválit vláda zhruba do podzimu letošního roku.

Více viz Chrudimi... na str. C2



Autor: JIŘÍ TŮMA

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  06.05.2005 13:41

iDnes

iDnes - rubrika Pardubický region

6.5.2005 Pardubický - strana 2 Chrudimi hrozí odklad obchvatu

Chrudim Stát má problémy s financováním rozestavěné silnice z Pardubic do Chrudimi. Na ni měl přitom plynule navázat i dlouho očekávaný obchvat Chrudimi. Pravděpodobnost, že se najdou peníze na výstavbu, plánovanou v roce 2007, postupně klesá.
"Jednoznačnou prioritou je nyní budování dálnic a železničního koridoru. Tyto stavby pohltí naprostou většinu dostupných peněz. Na výstavbu silnic nižších tříd zbyde jen málo prostředků. Podle mého odhadu mezi odložené stavby bude patřit i obchvat Chrudimi," řekl Jiří Novák, náměstek ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury.
Plánované budování silnice okolo Chrudimi by ještě více zkomplikovalo případné zpoždění již budované komunikace z Chrudimi do Pardubic. "Z mého pohledu výstavba obchvatu v tuto chvíli ještě ohrožena není. Je ale potřeba si uvědomit, že výstavbu neovlivní jen budování návazné silnice k Chrudimi.
Obchvat může ohrozit jakákoliv jiná komunikace jenom tím, že při rozdělování peněz dostane přednost," řekl Bohumil Vebr z pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic. Podle něj budou i v příštím roce pokračovat alespoň přípravy na stavbu. "To je pravděpdobné, investice na příští rok má být jen šedesát milionů korun," řekl Novák.
Přípravné práce už nyní navíc zpozdilo zamítnutí územního rozhodnutí, které mělo umožnit obchvat vybudovat. "Krajský úřad sice zamítl všechny námitky ekologických organizací, ale územní rozhodnutí se přesto bude muset projednávat znovu kvůli procesní chybě. Jedna z dotčených obcí totiž nebyla zahrnuta mezi účastníky řízení," řekl starosta Chrudimi Ladislav Libý.
První plán na obchvat Chrudimi přitom vznikl už v roce 1942.
"Vážně se o něm znovu začalo uvažovat ještě za socialismu a město o něj usiluje také po celých patnáct let po roce 1989. Stát by si měl uvědomit, že neustálé odklady nakonec celou stavbu prodražují," dodal Libý.

Foto popis| PERMANENTNÍ ZÁCPA. Jen na chvíli svitla řidičům trpícím v kolonách při průjezdu Chrudimí naděje, že jejich problémy vyřeší obchvat města. Stát nemá peníze, a stavba plánovaná od roku 1942 se tak velmi pravděpodobně opět zdrží.


Autor: JIŘÍ TŮMA

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  11.05.2005 22:18

No a čemu se divit. Libý vyhodil Trávníčka, zbavil se v radě ČSSD, tak proč by momentálně vládnoucí strana měla dávat peníze na obchvat města, kde nevládne? Raději podpoří ty programy, které ji zajistí v příštích volbách hlasy. A dokončení obchvatu by přineslo v Chrudimi hlasy ODS. Opět jedna ukázka jak dalece náš milovaný starosta promýšlí své kroky. Aby mohl velice výhodně a vyváženě prodat katastr, zbavil se oponenta a zároveň zbavil město dobudování obchvatu v dohledné době. A je-li alespoň zbla pravdy na tom co píše Colombo, tak je to i docela jasné a zapadá to do sebe jako stavebnice.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Stanislava

Datum:  14.04.2005 16:48

Plně souhlasím. Vyzkoušela jsem si bydlení na Pardubické ulici... Fakt hrozný. hluk, prach... Snad jen o víkendu je to o chlup lepší.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  04.02.2005 16:17

Noviny Chrudimska - 4.2.2005

http://okresy.mojenoviny.cz/chrudim/zpravodajstvi_cr/VC20050204000002.html

Pro celý text článku klikněte na odkaz.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan Roček

Datum:  24.03.2005 17:29

Bez rychlého a pohodlného dopravního napojení, žádný investor do Chrudimi nepřijde. Existuje sice krásná studie o možnosti napojení Transporty a sousedící průmyslové zóny „ze zadu“ spojkou od 1/37 o které jsem zde psal již před rokem, ale od té doby se o ní pouze mluví, že je to perfektní nápad a jinak se téměř nic neděje. Jestli máte někdo jiné informace, tak mě prosím opravte. Naivně jsem se domníval, že ten 1 km, který je prioritní (od Agipu k Transportě), by mohlo město zainvestovat ze svých vlastních zdrojů (odhadované náklady cca 80 mil. i s mostem přes železniční trať a výkupem pozemků), případně zažádat o finanční příspěvek z evropských strukturálních fondů. Na to ale musí být schválený územní plán a vypracovaný projekt. Když se našlo přes 100 mil. na průmyslovou zónu, měly by se najít i peníze a chuť realizovat co nejrychleji její dopravní napojení.

Další věc, která není tak akutní, ale mělo by se o ní přinejmenším uvažovat: napojení již existující průmyslové zóny Májov na sjezd z rychlostní komunikace 1/37 (MUK Vestec). To by se mělo vybudovat současně s obchvatem, aby kamiony nemusely do Májova zajíždět přes město. Navrhuji rozšířit stávající starou silnici, která vede od Májova na Vestec, s tou drobnou změnou, že by se nenapojovala na silnici do Vestce jako nyní, ale o pár metrů jižněji přímo na ulici Dašickou.

Samotný obchvat Chrudimi je pak naplánován jako čtyřpruh (rychlostní komunikace) pouze k MUK Vestec a dál jen jako obyčejný dvoupruh (silnice první třídy) – viz. mapka zde:

http://www.excelia-hifi.cz/cr/obchvat_new.gif

To je ale krátkozraké řešení, protože úsek obchvatu mezi Vestcem a výpadovkou na Vysoké Mýto bude společný jak pro směr sever-jih (Pardubice – Žďár nad Sázavou), tak i pro směr západ-východ (Čáslav – Vysoké Mýto). Čtyřpruh s parametry rychlostní komunikace by měl tedy rozhodně pokračovat až po mimoúrovňové křížení se silnicí 1/17 na Vysoké Mýto, která se navíc v budoucnu stane hlavním přivaděčem od další plánované rychlostní komunikace R 35 !!! Jinak v nepříliš vzdálené budoucnosti zjistíme, že kapacita slavného obchvatu je nedostatečná a výše popsaný úsek se stane oním pověstným "úzkým hrdlem" s častými zácpami a dopravními nehodami.

Chrudimi zdar a obchvatu zvlášť ! Úsměv

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Georgina

Datum:  04.02.2005 21:22

No, musím říct, že mě moc pobavil titulek článku -> "Obchvat se má začít stavět už za dva roky!".

Já bych to tedy poopravila na : "Obchvat se má začít stavět bohužel až za dva roky!"

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  shot

Datum:  05.02.2005 21:45

Tak mne to ani nepobavilo. Spíše mne rozesmutnělo, že úředníci, kteří nemají nic jiného na starosti, nedokáží ani důkladně připravit stavbu tak, aby nebylo důvodu proti ní protestovat.
Jistě všichni chápou, že se jedná s stavbu nutnou. Bohužel je připravena zřejmě jako chrudimská černá díra – průmyslová zóna. Vše šito horkou jehlou tak, aby si někdo lehce přišel k výdělku a na skutečné potřeby a zájmy obyvatel se vůbec nehledí.
Takže se nedivím, že se občané oprávněně ozývají a že chybí peníze. Co dělají námi placení úředníci? Za co si je vlastně platíme? Aby podporovali různé skupiny, které se snaží na úkor nás všech vydělat? Aby ustupovali různým lobistům a prosazovali jejich zájmy? Nádherným příkladem, jak naši úředníci (tentokráte z Hradeckého kraje) pracují, jsou ony betonové mosty před Hradcem. Jeden pro Makro, Druhý pro Tesco.
Přitom by stačil pouze jeden. Takto se vyhazují peníze. Za ty by se zcela určitě postavilo pár kilometrů obchvatu kolem Chrudimi. Z toho jasně vyplývá, že je nutný průvan na úřadech, kde je spousta úředníků placených z našich daní a majících sloužit nám – občanům. Vždyť to není tak dávno, co jeden, dnes vážený vedoucí na krajském úřadě v Pardubicích, obcházel podniky na chrudimsku, zpracovával pro ně - samozřejmě za úplatu – plány a směrnice, které potom jako představitel okresu chodil kontrolovat. Co od takových odborníků můžeme čekat?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Michal Tůma

Datum:  23.01.2005 20:17

No ja myslím, že obchvat Chrudimě se ma začít stavět až někdy na konci roku 2006 (spíše na začátku roku 2007), do té doby se bude stavět spojka Medlešice - Pardubice. Obchvat má být dokončen někdy v roce 2008 či spíše 2009. Pokud máte někdo relevantnější informace tak mne opravte.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Ondřej Kopp

Datum:  23.01.2005 21:40

no nevim, je tu jeste jeden problem

iDnesiDnes - rubrika Pardubický region

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  09.02.2005 13:47

iDnes.cz:

04.02.2005 - (tum) - str. 02

Na silnici chybí 200 milionů

Silničáři shánějí peníze na nový tah z Pardubic do Chrudimi, aby se jeho stavba nezpozdila

Chrudim - Silničáři plánovali, že do rozestavěné hlavní komunikace z Pardubic do Chrudimi letos investují tři sta padesát milionů korun. Státní fond dopravní infrastruktury ale má zatím k dispozici o dvě stě milionů méně. Přednost dostala výstavba dálnic.
Práce sice začnou na jaře podle plánu, ovšem je možné, že se výstavba hlavního tahu mezi dvěma největšími městy Pardubického kraje zpozdí. Silničáři ale doufají, že se jim podaří chybějící finance sehnat.
„Podle harmonogramu letos potřebujeme tři sta padesát milionů korun. Měli bychom třeba novou komunikaci v místě, kde se kříží se současnou silnicí, zapustit pod zem,“ řekl vedoucí Ředitelství silnic a dálnic Pardubice Bohumil Vebr.
Státní fond dopravní infrastruktury, který výstavbu financuje, ale nyní tolik peněz k dispozici nemá. „Poslanci dali přednost výstavbě dálnic, takže nyní máme pro silnici z Pardubic do Chrudimi k dispozici jen sto čtyřicet milionů korun,“ uvedl náměstek ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Jiří Novák.
Podle něj by tak v nejkrajnější variantě mohlo dojít k tomu, že se výstavba velkého tahu opozdí. Na současnou stavbu přitom navazují i další plánované investice. Po dokončení silnice v roce 2006 se má začít budovat obchvat Chrudimi a Slatiňan.
„Věřím, že peníze časem seženeme. Může se lehce stát, že se nějaký úsek dálnice letos vůbec stavět nebude a rázem můžeme mít volnou třeba miliardu korun. V takovém případě bychom určitě mysleli právě na silnici do Chrudimi,“ řekl Novák.
Podle Vebra jarní práce začnou podle plánu. „Věřím, že nedostatek peněz nebude mít na budování silnice vliv. Finance se určitě najdou, případně můžeme některé náklady převést do rozpočtu na rok 2006. Podzimní práce prostě budou hotové, ale firmy je budou fakturovat až v lednu,“ uvedl Vebr.
Pardubický kraj o případné pomoci neuvažuje. „Silnice je pro kraj důležitá. Budeme se snažit lobbovat, ale žádné vlastní peníze do výstavby vložit nemůžeme,“ řekl radní zodpovědný za dopravu Ivo Toman.
Silničáře děsí představa, že by se problémy s penězi objevily i v příštím roce. „Zatím to není tragédie. Pokud by se situace měla opakovat v příštím roce, kdy máme silnici dokončit, pak by to bylo daleko horší a hrozilo by zpoždění,“ dodal Vebr.

DOČKAJÍ SE? Hlavní trasa spojující dvě blízká města, Pardubice a Chrudim (na snímku), po níž denně jezdí do práce tisíce lidí, je velmi často ucpaná. Problém má vyřešit stavba úplně nového tahu. Nyní ale hrozí, že by si řidiči na pohodlnější silnici mohli počkat déle. V tomto roce chybí na její stavbu 200 milionů korun.
FOTO: MAFA - MICHAL KLÍMA

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Administrátor

Datum:  09.02.2005 13:46

iDnes.cz:

05.02.2005 - JIŘÍ TŮMA, s využitím agentury ČTK - str. 02

Příprava obchvatu okolo Chrudimi nabírá skluz

Mikulovičtí ekologové se obávají, že stavba zvýší riziko záplav

Chrudim - Silničáři ještě nestačili ani poprvé kopnout do země, a už příprava obchvatu okolo Chrudimi nabrala půlroční zpoždění.
Pardubický kraj totiž musí řešit protest mikulovického sdružení ekologů, a Ředitelství silnic a dálnic tak zatím nemůže vykupovat pozemky na místě budoucí silnice. Podle původních plánů to ovšem mělo půl roku dělat.
„S některými ze sto osmdesáti vlastníků máme dojednané předběžné dohody. V současné době ale nemůžeme doopravdy jednat. Přitom silnice zabere celkem 29 hektarů,“ řekl vedoucí Ředitelství silnic a dálnic Pardubice Bohumil Vebr.

Obchvat zvýší riziko povodní, tvrdí ekologové

Proti stavbě se odvolalo mikulovické sdružení pro ekologii, protože se obává zvýšeného rizika povodní.
„Cítíme se ohroženi, protože Mikulovice již zažily pět povodní. V roce 1987 se zde proto postavily retenční nádrže.
Jestliže by silnice byla postavena v podobě, ve které je projektována, tak zvýší riziko povodní o 25 až 30 procent,“ uvedl jednatel Václav Průšek.
Silničáři nyní čekají, jak se k protestům ekologů vyjádří Pardubický kraj.
„Odvolání projednáváme a bylo by podle mě nyní nevhodné se vyjadřovat, v jaké je fázi,“ řekl Bohumil Burdych z Pardubického kraje.

Problémy mohou nastat i při výkupu pozemků

Ani potom nemusí výstavba silnice okolo Chrudimi probíhat hladce. „Majitelům pozemků budeme nabízet výkup za tabulkovou cenu. Mezi nimi se ale při každé stavbě najde nějaký vlastník, který svůj majetek odmítne prodat. Potom přijde na řadu vyvlastnění a v takovém případě dostanou lidé opět tabulkovou cenu. Což je trochu nevýhoda. V některých evropských státech by totiž dostali méně,“ řekl Vebr.
Chrudimský obchvat by měl přitom výrazně ulevit obyvatelům města, kterým nyní podle starosty Ladislava Libého denně projíždí asi 24 000 vozidel. „Věřím, že samotný začátek stavby se nezpozdí,“ uvedl Libý.
Stát již v loňském roce zahájil první etapu budování nového rychlostního spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí, největšími městy v Pardubickém kraji. Ta by měla skončit v roce 2006.
„Plynule by pak v roce 2007 měl začít vyrůstat obchvat Chrudimi.
Chrudimí se sice dá s velkou dávkou trpělivosti projet, ale nesmí se nikde stát dopravní nehoda nebo opravovat silnice. Pak je situace kritická,“ řekl Libý.
Obchvat by propojil novou výpadovku na Pardubice s komunikací vedoucí do Vysokého Mýta. Procházel by v místech mezi obcí Vestec a sídlištěm Na Větrníku.
Po jejím dokončení by se měla v roce 2009 rozjet výstavba poslední části plánovaného tahu, kdy by řidiči měli možnost objet i Slatiňany. Až za nimi by se napojili na současnou silnici na Trhovou Kamenici. Celkem si vybudování této komunikace z Pardubic za Slatiňany vyžádá kolem dvou miliard korun.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Hmm tak obchvat zase nic ....??????

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Ondřej Kopp

Datum:  20.01.2005 08:54

Medlešice jsou součásti Chrudimi a tak lze konstatovat, že obchvat chrudimi se stavi

Reagovat na tento příspěvek

© 2001-2024 Chrudim2000.cz

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.