Čtenář nepřihlášen.
Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.
Téma: Medlešická spojka za 2 miliardy ???
Odesílatel: Jan Roček
Datum: 03.06.2004 19:24
Většina cestujících dnes využívá vlakové spojení především na větší vzdálenosti (nad 30 km), kde jedině mohou vlaky rychlostí konkurovat automobilové dopravě. Prioritou železnice by proto mělo být zvýšení cestovní rychlosti Chrudim - Hradec Králové, nikoliv bezprostředně sousedících měst Chrudim - Pardubice. Jaký je Váš názor ?
Téma: Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???
Odesílatel: Jan Roček
Datum: 19.01.2005 09:43
Téma: Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???
Odesílatel: divokej bill
Datum: 04.06.2004 14:43
Je 2 000 000 000 kč za pár kilometrů kolejí rozumná investice? Obzvláště za situace, kdy stavba nekonec bude stát miliardy 4 a protáhne se o 5 let (stačí se podívat na stavbu koridorů) Za ty peníze se dá silnice vydláždit zlatem.
Kolik bude stát následně provoz té tratě a bude využívána?
Jste si jisti, že po krásné moderní trati nebudou jezdit 40 let staré motoráky se záchody bez prkínek? Jedna moderní vlaková souprava stojí alespoň 100 milionů!
Myslíte si, že obyvatelé Medlešic, Mikulovic a Nemošic jsou zvědaví na to, aby jim za zahradou rachotily vlaky?
Platím na můj vkus docela velké daně, vlakem téměř nejezdím a proto mě napadá jiná varianta: Zrušit trať do Pardubic, za ušetřené peníze postavit pořádné silniční spojení s vyhrazeným koridorem pro autobusy, síť cyklostezek, přispět autobusovým dopravcům na ekologičtější pohon (třeba plyn)a na ztrátové spoje, a ještě by zbyla spousta peněz na mnoho užitečného.
Peníze se dají třeba i házet do kamen a přijde mi to jako ekologičtější a ekonomičtější, než je cpát ČD (/alespoň těm součastným
Téma: Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???
Odesílatel: Lebduška Josef
Datum: 20.01.2005 18:53
Jinak v budoucnu skutečně očekávám nárůst železniční dopravy (nákladí i osobní) v souvislosti s zaváděním mýtného a zvyšováním ceny PHM, dokáží-li ovšem ČD zareagovat i jinak než zdražováním.
Téma: Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???
Odesílatel: Ondřej Kopp
Datum: 20.01.2005 23:31
Téma: Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???
Odesílatel: Lebduška Josef
Datum: 04.06.2004 15:20
Téma: Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???
Odesílatel: Mexiko
Datum: 04.06.2004 00:53
1) podle plánů zveřejněných v časopise "ČD pro Vás 3/2003" má být v první etapě zdvojkolejnění úseku Stéblová Opatovice (nyní se převážně míjejí vlaky ve Stéblové) a vybudování přeložky z pardubického nádraží do Medlešic, která má být v úseku Nemošice-Medlešice už dvojkolejná s vyšší traťovou rychlostí. Současně s tím má být modernizována stanice Chrudim (nástupiště a bezbariérový přstup). Navíc si má realizace I.etapy vyžádat investice ve výši 3 miliard v letech 2006-2007.
Teprve ve 3.etapě má být dokončena modernizace úseku Chrudim-Pardubice-Hradec Králové (dvoukolejná, 160 km/h a začátek zdvojkolejnění trati HK-Jaroměř)
Celý článek se pokusím sescanovat a domluvím se s adminem na zveřejnění
2) jaký ostrý zatáčky, kde jste to vyhrabal, maximálně jich bude stejný počet jako když trať objíždí pardubické letiště, ale docela o tom pochybuji, protože ve výsledku má být trať konstruována na 160 km/h. Trať bude sice delší na kilomery, ale časově kratší. Navíc na současné trase není prostor pro zdvojkolejnění (leda že by zrušili tu T-křižovatku u nadjezdu u Parama.
3) zvýšení významu rosického nádraží???? Nerad bych urazil kastráta tura domácího, ale to je naprostá volovina. Aby cestující z HK nebo z CR cestující na jakýkoliv vlak na koridoru museli navíc přestupovat .... no to by bylo nadávek!! Nyní díky jízdním řádům upraveným pro potřeby výluk (práce na koridoru) trvá cesta do Prahy tak 70-100 minut dle typu vlaku. Reálná doba jízdy (jako že to i v jednom jízdním řádu bylo) je tak cca 50-70 minut. Ale z vlastní zkušenosti vím, že cesta z Chrudimi vlakem do Prahy trvá díky přestupu a nenávaznosti vlaků tak 120-200 minut (problém je na mostě přes Labe mezi Pardubicemi a Rosicemi). Takže do Pardubic jezdím autem (a nejen já), které nechávám u Hypernovy a pak do Prahy vlakem.
4) že by prioritou ČD mělo být zvýšení cestovní rychlosti Chrudim-HK - vždyť se ČD o nic jiného nesnaží. V současné trati i já - jako neželezničář - považuju za nemožné.
"zavedení rychlé kyvadlové dopravy: Letiště Pardubice - Pardubice Rosice - Pardubice hlavní nádraží" - to samé jak už jsem zmínil - jakýkoliv přestup výrazně zpomaluje cestovní rychlost
A pro pana Ročka - zvyk je sice železná košile, ale pokuste se od toho oprostit. A pokud pravidelně jezdíte do HK, tak přímý vlak CR-Nemošice-Pce-Stéblová-HK bez nutnosti přesedat bude jen přínosem. Já mnohem častěji jezdím do Prahy - a to couvání z Rosic do Pardubic je docela zdlouhavé, stejně jako případná přestup na vlak od HK.
Téma: Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???
Odesílatel: Jan Roček
Datum: 04.06.2004 08:33
1) Projektová rychlost Medlešické spojky je max. 100 km / hod, celková délka trati bude pro cestující do HK o 5 km delší než nyní.
Původní návrh Medlešické spojky z roku 1996 byl kratší a přímější. Spojka se napojovala těsně u Medlešic (odtuď zřejmě to pojmenování) a pak procházela přes Mikulovice dál. Je škoda, že se od této kratší varianty ustoupilo. V současné podobě je trasa od té původně navržené asi o 2 km delší a "klikatější" - viz. www.uzemniplany.cz Když už se investuje do budoucnosti, neměly by se dělat kompromisy..
2) Navrhovaná rychlost spojení CR hln. – PU hln. 18 minut. (to je výrazné zlepšení oproti současnému stavu) Rychlost spojení CR hln. – HK hln. 45 minut (stejně jako dnes). To už je srovnatelné s autobusem, ale kdo si zvykl jezdit autíčkem, určitě na vlak nepřesedlá.
3) O zdvojkolejnění se uvažuje jen v úseku HK – PU. Informace o dvojkolejce do Medlešic je pro mě nová. Logická by byla dvojolejka až do Chrudimi.
4) V případě lepšího dopravního napojení nádraží v Rosicích na městskou dopravu, nevidím pro cestující HK – PU a CR – PU problém vystoupit v Rosicích a do centra pokračovat autobusem, případně trolejbusem. Do Polabin a na Universitu Pardubice je to z Rosic dokonce blíž. Cestující do jižní části Pardubic mohou nyní také použít zastávku Závodiště.
5) Pro porovnání: Zdvojkolejnění 22 km úseku HK – PU přijde na ty samé peníze jako výstavba 6 km Medlešické spojky.
Další argumenty beru, zejména pohodlnost přestupu pro cestující CR - Praha. Je vás víc, než nás co cestujeme CR – HK Také se vyřeší MUK u Parama, což je zásadní věc pro dostavbu řtyřpruhu 1 /37.
Zdá se, že Vaše argumenty PRO Medlešickou spojku převažují.
Těší mě, že jsme si to takhle vyříkali. Rád se nechám přesvědčit, že je to pro Chrudim ta nejlepší varianta.
Hezký den do Mexika !
Téma: Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???
Odesílatel: Mexiko
Datum: 04.06.2004 01:04
Takže se vůbec nedivím, že se projektanti chtějí tomuto úseku vyhnout
Téma: Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???
Odesílatel: logo2
Datum: 19.01.2005 10:48
A jeden argument proti: přemístěním trati Rosice - Staré Jesenčany by bylo fakticky zrušeno železniční spojení s letištěm Pardubice, což se zdá nevýhodné v souvislosti s plány na jeho další civilní využití a rozvoj.
Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.