Přeskočit navigaci

Čtenář nepřihlášen.

Nová registrace

Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.

Téma Odesílatel Datum
Zhotovení webových stránek Městského úřadu Chrudim Mexiko 16.04.2004 01:13
a ještě jsem zapoměl - mým favoritem na vítěze je firma Kai...
Da.. , neboť už současné stránky města vytvářela a městu "věnovala". A tak by bylo logické, kdyby za to i byla odměněna.
Reagovat na tento příspěvek
 
Zhotovení webových stránek Městského úřadu Chrudim Mexiko 16.04.2004 01:10
Tak si opakovaně pročítám zadání této zakázky a už ze mne trochu opadly emoce. Původně jsem si myslel, že do toho půjdeme, ale když se mi toto zadání dostalo poprvé do rukou - to bylo minulý čtvrtek - tak jsem obrazně vyletěl z kůže. A po dalším a dalším přečtení mám čím dál tím silnější pocit, že takto položené zadání je na zakázku a je vytvořené již podle existující prezentace. Neboť i vytvoření hrubé kostry celé prezentace si vyžádá mnohem delší čas, než je stanoven do konce dubna. Tudíž předpokládám, že prezentace už je předpřipravena a celé toto výběrové řízení bude jen fraškou.

A co mne hodně vadí:
- použitý operační systém - ano, nejsem příznivcem windowsů a firmy Mrkvo$oft, ale existuje spousta alternativ a možností .... ale pokud chce město vyhodit peníze, tak na to asi má ...
- a pokud bude prezentace běhat na stejném serveru, který je využíván úřadem pro ukládání dokumentů a aplikací (a celým intranetem), tak to nesvědčí o kvalitách městských informatiků (už se těším, až se někdo vláme do systému a ukradne dokumenty, tak se třeba dozvíme, jak to je s letištěm, průmyslovou zónou ....)
- ikdyž by server běžel na windowsech, tak není nutné, aby stránky byly napsány v ASP a VBS.
Co to je validace kódu dle standartů někomu asi nic neříká.
Nehledě na to, že používání VBS skriptů skutečně není to nejvhodnější. Ale ta prezentace už asi existuje, proto tahle podmínka.
- zobrazování obrázků z webové kamery - to že není součástí zakázky snad nesvědčí o tom, že už ji někdo má??? Kde bude umístěná, jak bude připojena a jaké podmínky???
- intranet, který není součástí dodávky, ale má být přístupný z internetu přes heslo ....... no to snad raději nebudu komentovat, abych se nedopustil urážky kastráta tura domácího
- A HLAVNĚ - striktním požadavkem na ASP a VBS je znemožněná účast naprosté většiny firem a programátorů (tak nějak neznám nikoho, kdo by uměl programovat v ASP, neboť se všichni orientují na Javascript, PHP, XML, .... a kód vytvořený programy typu FrontPage je neskutečně (s prominutím) zprasený), takže teď už vlastně jen zbývá uzavírat sázky, kdo to vlastně "vyhraje"

Jsem zvědav, jak to celé dopadne
Reagovat na tento příspěvek
 
Zhotovení webových stránek Městského úřadu Chrudim Administrátor 15.04.2004 23:11
Tak Městský úřad konečně pochopil nevyhovující stav současné internetové prezentace na www.chrudim-city.cz a vypsal výběrové řízení na zhotovení nových stránek.

Veškeré oficiální informace naleznete na stránce:
http://www.chrudim-city.cz/web.htm

Dokument se zadáním:
http://www.chrudim-city.cz/soubory/web/Zad.doc

Co nás ale zaráží je nesmyslný požadavek striktního programování v ASP a VBS - Proč proboha?! Touhle podmínkou se počet firem, které by mohly mít zájem, silně zužuje. Navíc dle našich informací sedí současná prezentace na Linuxu, tak proč najednou Win?

Navíc dodání návrhů do konce dubna - trochu šibeniční termín

Přiznávám, že tyhle otázky v nás vyvolávají pochybnosti zda celé výběrové řízení není jen povinná taškařice a vítězná firma není již dávno vybrána!

Další informace:
Dokument s výzvou:
http://www.chrudim-city.cz/soubory/web/vyzva.doc
Smlouva:
http://www.chrudim-city.cz/soubory/web/sml.doc

Reagovat na tento příspěvek
 
Vysoké Mýto bude mít obchvat Administrátor 15.04.2004 22:42


iDnesiDnes - rubrika Pardubický region

15.4.2004 Pardubický - strana 1
Silnice do Chrudimi nemá zelenou

Pardubice Dlouho očekávaná nová silnice mezi Pardubicemi a Chrudimí se zřejmě kvůli nevykoupeným pozemkům začne stavět odprostředka. Stát již sice uvolnil první část potřebných peněz, ale stavbaři se ani za téměř deset let nevypořádali se všemi překážkami. Komunikaci, která by měla odvést dopravu z přetížených vesnic mezi oběma městy, stále stojí v cestě majitelé polností v Dražkovicích.

"S jedním vlastníkem stále jednáme. Pozemky blokují obchvat Dražkovic, dál od silničky na Staré Jesenčany se ale již může začít stavět směrem k Chrudimi," uvedl náměstek pro výstavbu pardubického Ředitelství silnic a dálnic Jiří Jedlička.

Silnice musí počkat i na obchvat Chrudimi

Ředitelství připouští, že pokud se nepodaří vše brzo vyřešit, může se silnice začít stavět odprostředka. Spor s vlastníky totiž znemožňuje napojení na komunikaci I/37 z Pardubic směrem na Hradec Králové, před Chrudimí se stavba rovněž zastaví a bude čekat na obchvat města.
Výstavba má už asi pět let zpoždění. Tři pozemky stát vyvlastnil, jeden z majitelů si však odmítá převzít peníze. "To ale nemá na průběh vyvlastnění žádný dopad, peníze zřejmě přijdou do notářské úschovy," míní Jedlička.

Lidem na trase praskají kvůli dopravě domy

"Lidem od průjezdů nákladních aut praskají domy. Už před zhruba čtyřmi lety jsme se obrátili na tehdejší Okresní úřad, aby se pokusil majitele pozemků přimět k souhlasu. Kvůli soudním odvoláním ale vše zase usnulo," zlobí se předseda místní komise Dražkovic Karel Norek.
Pokračování na str. C3

Pokračování ze str. C1
Ten se spolu s dalšími obyvateli pokoušel obchvat své obce uspíšit.

Nejdéle s Ředitelstvím silnic a dálnic vyjednává Alois Reinberg. "Já přece stavbě silnice vůbec nebráním. Jsem ten první, koho současný provoz obtěžuje," říká majitel rozsáhlého statku na kraji Dražkovic a vlastník pozemků, přes které má nová komunikace vést. Podle něj se ale stále nemůže dohodnout na podmínkách, za jakých je ochoten své pozemky pro výstavbu silnice přenechat. Námitky proti její trase vznáší již téměř deset let.
Rozseknout gordický uzel vlastnických vztahů se nepovedlo ani magistrátu. "Snažili jsme se pomoci v jednání s majiteli pozemků, nabízeli jsme směnou i pozemky města. Dohoda však nebyla možná a nakonec stejně došlo u několika případů k vyvlastnění," uvedl náměstek primátora Jaroslav Deml.
Stát na stavbu letos uvolnil padesát milionů korun, hotová by měla být zhruba za dva roky. Zpočátku bude obdobná jako silnice mezi Pardubicemi a Opatovicemi nad Labem, časem bude dobudována na čtyřproudou komunikaci.
Nyní mezi Pardubicemi a Chrudimí každý den projede zhruba dvacet tisíc vozidel. Na novou silnici by měla plynule navázat stavba obchvatu Chrudimě, která bude stát asi 600 milionů korun.

Autor: PAVEL DOSOUDIL
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Michal Tůma 15.04.2004 22:40
Ano taky plně souhlasím. Tahle sviňárna nesmí společnosti B a B a spol projít. S tou peticí je to pravda. Spousta lidí by jí i podpořila, ale vlačet se na letiště je na ně už moc. Chce to aby byla dostupnější, přesně jak bylo napsáno v sousedním příspěvku. Lidi proboha se už proberte Chrudimská čtyřka nám odchází. Třeba ještě není pozdě. Založte novou petici a všichni snažme sehnat co nejvice podpisů. A nesďme jen u počítače a nebrečme nad smutným osudem, ale snažme se ho změnit. Pozor jestli to takhle pujde dal tak tohle mesto se stane nejnudnějším v celé ČR.
Reagovat na tento příspěvek
 
Novinky v naší diskusi Administrátor 15.04.2004 22:37
Tak to se přiznám že netuším. Mě se to nedaří nasimulovat. Stále to ještě zlobí ?

Admin
Reagovat na tento příspěvek
 
Novinky v naší diskusi Administrátor 15.04.2004 22:35
Ano, tohle mne naštestí také napadlo.

Na stránce, kde jsou vypsány příspěvky je úplně nahoře a úplně dole odkaz: "Označit všechny tyto příspěvky jako přečtené".

Musíte být ale samozřejmě přihlášen do diskusního fóra!

Vřele doporučuji odkaz na hlavní stránce Diskuse "Uložte si Vaše přihlášení do Oblíbených složek" - budete vždy automaticky přihlášeni (použijte jen u Vás doma, ne v kavárně Úsměv

Admin
Reagovat na tento příspěvek
 
Hlasová komunikace přes internet zdarma Míra 15.04.2004 22:24
Tento týden jsem začal používat program Skype a jsem s ním spokojen. Pro více informací o programu jsem tohle stáhnul z jedné třinecké stránky:

Úplně bez problémů se nám podařilo rozjet PŘÍMOU komunikaci přes internet. Pomocí volně šířeného programu Skype (je i čeština) můžete bez větších problémů komunikovat ZADARMO s kýmkoli kdo má daný software nainstalovaný ve svém počítači. Podmínkou je:...

Windows 2000 nebo XP
400 MHz processor
128 MB RAM
10 MB volného místa na disku
Zvukovou kartu, Bedýnky a Mikrofon
Připojení na internet (either dial-up: minimum 36.6 Kbps modem)

Vše je velice jednoduché a zvládne to i začátečník.

Program najdete na
http://ui.skype.com/download.html

Češtinu na
http://cestiny.idnes.cz/ps/skypecz.html

Reagovat na tento příspěvek
 
Informace o letišti catty 15.04.2004 20:12
Holt, když se spojí dva "typičtí čeští" podnikatelé (bohužel žijící v Chrudimi), tak si dokáží penězi a konexemi vyřídit úplně všechno :)) ... dokonce i reportáž v televizi. Historie se opakuje ... nejdříve plochá dráha (aspoň tam ale není zatím plot) a teď letiště, co bude následovat si nechci ani domýšlet.
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé catty 15.04.2004 19:52
Missce na kopci to zřejmě plaší koně u domu :) Ono copak se můžeme divit (potažmu jejímu příteli panu Beranovi), že jim vadí letadla opodál, když jim vadí i restaurace Kometa vedle plotu domu a raději by z vyhlášené restaurace udělala stáje pro koně :((
Reagovat na tento příspěvek
 
Informace o letišti catty 15.04.2004 19:27
Pro ty kteří sepisovali petici pro zachování
letiště ...
více medializace, celá naše rodina je za
vámi, ale tak tam aspoň pár podpisů chybí a určitě
nejsme jediní :)) Ono "super" podnikatelé by potom
mohli taky požadovat, aby byla uzavřela část
silnice "třeba" na Seč, ono to taky přece ruší slušné
občany :)
Reagovat na tento příspěvek
 
Informace o letišti Likvidátor 15.04.2004 16:37
Takže nyní může na letišti přistát třeba raketoplán
ale kluzák ,protože je sportovní tak ne. Myslím si že
jsme na počátku odhalení velké úplatkářské aféry
státních úředníků.
Reagovat na tento příspěvek
 
Informace o letišti Rampa 15.04.2004 14:43
 
Chrudimáci vzpamatujte se!!! Letiště přece nedáme! Likvidátor 15.04.2004 13:30
Slyšel jsem dnes létat Mi-17. Na vojáky se to
nevztahuje? Proč armáda aeroklub nepodporuje? Přece
skoro většina armádních pilotů začínala a začíná létat
právě v aeroklubech!
Reagovat na tento příspěvek
 
Chrudimáci vzpamatujte se!!! Letiště přece nedáme! Rampa 15.04.2004 13:07
To jde, a taky jde o majetek ktery by mestu
bezuplatne pripadl az odejde armada. Ale neni to
jenom o letisti je to i o Komete, O zahradkach na
Podhure a co to bude priste ??????
Reagovat na tento příspěvek
 
Chrudimáci vzpamatujte se!!! Letiště přece nedáme! Likvidátor 15.04.2004 09:42
To nám budou tři lidé diktovat co bude v Chrudimi a co
ne!Brát nám naše tradice! To už nemáme v sobě kousek
hrdosti? Přece se dokážeme dát dohromady když o něco
jde. A tady jde o hodně.
Reagovat na tento příspěvek
 
Informace o letišti Likvidátor 15.04.2004 09:28
Doufám že létat nepřestanete? Na to oni čekají.Nejsou
v právu, proto proti vám nemůže být právně postupováno.
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Likvidátor 14.04.2004 23:01
Právě jsem tu reportáž viděl taky.Není co dodat.S
panem Beránkem,bývalým agilním komunistou si hezky
popovídám.Bohužel ho moc dobře znám.To ale nic
nevyřeší. Pozvat televizi a natočit jak se věci
opravdu mají.Media jak je vidět, jsou velice mocná.
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Georgina 14.04.2004 21:48
Taky souhlasím. Hlavně, ať je ta petice dostupná
všude, ať se nemusí pracně shánět jako předtím.
Aeroklubáci, obejděte všechny obchody, infocentrum,
knihovnu, ať to má co nejvíce lidí neustále na očích.
A taky by třeba mohla být někde ke stažení na netu...
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Georgina 14.04.2004 21:43
No, díky za odkaz. Musím říct, že je to síla. Nevěděla
jsem, jestli se mám smát, brečet nebo chvílemi i
zvracet. Fakt by mě zajímalo, kolik p.Vaňura za tu
reportáž dostal, tohle se snad bez podmazání vytvořit
nedá.
Reagovat na tento příspěvek
 
Nejlepší sportovci Chrudimě morfeus 14.04.2004 19:20
Jak se Vážení přátelé díváte na letošní vyhlášení této
ankety?
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Lukas Nemec 14.04.2004 18:38
Souhlas, to že si tady 5 lidí vyleje srdce na
internetu opravdu nic nevyřeší.

Ať aeroklub udělá petici, obrátí se o pomoc na město,
atd. Alespoň na iDnes p. místostarosta Trávníček tvrdí
že jsou pro zachování letiště ...

Tak ať to nedopadne jako s Palučinama!

Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Lukas Nemec 14.04.2004 18:32
Tak jsem měl to štěstí, že jsem shlédl pořad Občanské
judo minulý týden na TV NOVA. Kdo jste neměl
příležitost, můžete se podívat na stream video na
adrese:
http://www.nova.cz/tvarchiv/video/?video=23968

Pokud si chcete pořad stáhnout (je to ale cca 100MB)
http://www.chrudimka.cz/stahuj/letiste.mov

Reportáž je celkem dost nechutná, je to celkem hezky
sestříhané, lidi z letiště vypadají (s prominutím)
jako tupci a bezohlední gauneři ničící životy všech
chrudimáků, p. Beránek jako spravedlnost sama.

NOVA mne velice zklamala, o objektivnosti jejích
pořadů si teď myslím své.
Škoda, že se raději neangažovala v kauze Konec tábora
v Palučinách.

Kdysi byla nějaká petice pro zachování letiště, je
ještě někde k dispozici, nebo bude nějaká nová? Rád
podpořím.

PS. nejlepší je stejně ten maník jak tam jezdí na koni.

Reagovat na tento příspěvek
 
Letiště - komplot mocných? Jiří Kozel (MICRONAUT) 14.04.2004 15:59
No možná škoda že tam nebyl článek o tom jak třikrát
do roka sklízet Marjánku....to by byla taky užitečná
informace...ghiii.... :o)))
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Likvidátor 14.04.2004 11:06
S jakými obyvateli aeroklub prohrál? S Beranem a
Beránkem? Co je to za nesmysl.Kolik má Chrudim
obyvatel? 25000? Chce to novou revoluci.
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Administrátor 14.04.2004 10:28


iDnesiDnes - rubrika Pardubický region

13.4.2004 Pardubický - strana 2
Chrudimské letiště je na konci sil

Chrudim Chrudimský aeroklub už nemůže používat tamní
letiště. Ministerstvo dopravy vydalo předběžné
opatření, kterým to aeroklubu zakázalo.
Lidé, kteří si stěžovali na hluk letadel a poukazovali
na to, že právně letiště ani neexistuje, uspěli. Zatím
není zřejmé, zda tím historie letiště končí, anebo se
příznivcům létání či městu podaří provoz obnovit.
Aeroklub už nemá letiště pronajaté od armády a Úřad
pro civilní letectví loni rozhodl o odebrání licence k
provozování letiště. Aeroklub se odvolal, ale
ministerstvo dopravy nyní rozhodnutí potvrdilo.
Zástupci chrudimského aeroklubu boj nevzdávají.
Dokonce si odmítli převzít od úředníků ministerstva
dopravy, kteří do Chrudimi přijeli, poslední
rozhodnutí. "Nebyla přítomna osoba kompetentní k
převzetí rozhodnutí, čekáme až to přijde standardní
cestou. Můžeme proto létat dál. Věříme, že se nám
podaří dohodnout se s armádou na pronájmu letiště a
získat zpět licenci," řekl zástupce předsedy aeroklubu
Vítězslav Pouč.
"Pokud bude aeroklub ignorovat rozhodnutí
ministerstva, hrozí mu i pokuta," varuje David Beran,
mluvčí lidí, kteří upozornili úřady na nesrovnalosti
ve fungování letiště. "Po právní stránce letiště
neexistuje, je to jen zemědělská půda. Aby mohly být
pozemky využívány jako letiště, musí nejdříve
proběhnout územní řízení, ve kterém budou moci všechny
úřady i místní lidé uplatnit své připomínky k jeho
provozu," uvedl.
Zastupitelstvo města se letos shodlo, že má na další
existenci letiště zájem. "Počítáme s ním, máme jej
zahrnuto i v územním plánu města," uvedl místostarosta
Chrudimě Jaroslav Trávníček.

KONEC AEROKLUBU? Chrudimský aeroklub prohrál svůj spor
s místními obyvateli, kterým jeho provoz ve městě
vadil kvůli hluku. Úřad pro civilní letectví mu
odebral licenci. Zástupci klubu i města chtějí letiště
přesto udržet.

Autor: DAVID PŮLPÁN
Reagovat na tento příspěvek
 
Informace o letišti Rampa 14.04.2004 10:04
Jak je to s vojaky nevim. LCHC letiste nepotrebuje.

AK Chrudim
Reagovat na tento příspěvek
 
Informace o letišti Likvidátor 14.04.2004 08:51
Vojáci mají též zakázanou činnost? Prý mají být
vChrudimi do roku 2010? Aco letecko-chemická činnost?
Kde budou startovat?
Reagovat na tento příspěvek
 
Informace o letišti Rampa 14.04.2004 06:01
INFORMACE O SITUACI NA LETIŠTI CHRUDIM
Letiště Chrudim bylo poprvé zkolaudováno 3.ledna 1939
a je v používání doposud. Po provedené generální
opravě v roce 1959 bylo zkolaudováno znovu do dnešní
podoby.
Letiště má velice bohatou historii a je
zpracovaná publikace od Státního archivu, která bude
předmětem výstavy ,která se uskuteční v květnu 2004.
Provoz na letišti byl až do roku 2003 bez
připomínek od občanů našeho města. První spor o
provozu na tomto letišti nastal s vlastníkem
nemovitosti na Podhůře - panem Davidem Beranem
30.5.1999. Kdy se domáhal okamžitého ukončení
provozu, a právě probíhajícího dětského dne.Tento
spor byl vlastně požadavek majitele nemovitosti o
omezení létání nad jeho nemovitostí s tím, že ho to
ruší. Po osobním jednání jsme tento požadavek
akceptovali, s tím, že se budeme při našem létání
tomuto prostoru vyhýbat v okruhu 1 km.
Vlastní spor nastal 23.4.2003, kdy pan Beran
požádal Městský úřad Chrudim o poskytnutí pokojného
stavu. V něm jsou uvedena následující obvinění:
- Majetek Aeroklubu nemá stavebně technické parametry
pro využívání za účelem leteckého provozu
- Je přesvědčen, že jsou intenzivně překračovány
hygienické normy stanovující hlukové zatížení
- Domnívá se, že je porušen tzv. pokojný stav /tvrdí,
že v předchozích 6 měsících nebyly nemovitosti na
letišti využívány jako letiště/
- Tvrdí, že naměřil do 100 dB v blízkosti letiště
- Tvrdí, že nemovitosti na letišti nejsou určeny k
využívání k účelu letiště
- Několikráte tvrdí, že nemovitosti nejsou řádně
zkolaudovány
Navrhuje - zákaz provozu.
Dne 19.5.2003 bylo zasláno panem Beranem Městskému
úřadu v Chrudimi doplnění podání návrhu ze dne
23.4.2003 kde je vysvětlováno, co je pokojný stav.
V tomto podání mimo jiné uvádí, dle nás nepravdivé a
zavádějící údaje:
- že nezkolaudované objekty slouží ke skladování
pohonných hmot
- že je nucen utíkat před ohlušujícím nárazovým
hlukem, často přesahujícím 100 dB domů,
ani tam se necítí dostatečně chráněn
Dne 6.5.2003 jsme obdrželi předvolání účastníka
řízení.
Dne 17.5.2003 bylo Aeroklubem Chrudim zasláno
přestupkové komisi Městského úřadu v Chrudimi
vyjádření k návrhu pana Berana . Dne 19.5.2003 byl na
Městském úřadě v Chrudimi sepsán Protokol o ústním
jednání mezi oběma stranami ve věci správního řízení
podle § 5 občanského zákoníku v otázce pokojného
stavu. Závěrem byl pan Beran vyzván k sepsání
konkrétních návrhů vedoucích ke smíru, který
navrhl.Jednalo se o čtyři body k jednání o smíru bez
podpisu.Podstatou těchto podmínek byla praktická
likvidace leteckého provozu na letišti.
Dne 17.6.2003 byl Aeroklubem Chrudim zaslán
přestupkové komisi Městského úřadu návrh smíru,
vycházející z měření hluku provedeného dne 30.5.2003
Zdravotním ústavem, pobočka Chrudim.
Dne 28.7.2003 Městský úřad Chrudim vydal Rozhodnutí a
v něm se návrh na poskytnutí pokojného stavu zamítá.
Dne 15.8.2003 podal pan Beran Odvolání proti
Rozhodnutí Městského úřadu Chrudim ze dne 28.7.2003.
Dne 13.10.2003 vydal Krajský úřad pardubického kraje
Rozhodnutí, že Odvolání pana Berana se zamítá a
Rozhodnutí Městského úřadu v Chrudimi ze dne
28.7.2003 potvrzuje,bez možnosti odvolání.
Dne 8.8.2003 byl napsán panem
Beranem,JUDr.Beránkem a Terezií Dobrovolnou otevřený
dopis orgánům státní správy a samosprávy , kde byly
napsány důvody pro zrušení letiště. Důvody zde
uvedené jsou nepravdivé. Obyvatelé Chrudimi
ustanovili petiční výbor , který ve své petici
požadoval doložení pravdivosti uvedených důvodů, a
vyjadřoval podporu zachování letiště Chrudim. Tuto
petici v krátké době ( 10 týdnů) podepsalo 2881
občanů, kteří se podepsali pod touto peticí. Tato
byla předána Městskému úřadu v Chrudimi. Tato petice
nikoho neosočuje, netvrdí nepravdivé informace, pouze
vyzývá protistranu k předložení důkazů svých tvrzení
uvedených v otevřeném dopise orgánům státní správy a
samosprávy. Těchto důkazů jsme se do dnešního dne
nedočkali. Z počtu podpisů naší petice je patrné, že
obyvatelé našeho města mají kladný vztah k létání v
našem městě a že se nechtějí této tradice vzdát.
S ohledem na naší petici byl ustanoven petiční
výbor panem Beranem, který prosazoval ve své petici
zrušení letiště s důvodů, které byly uvedeny v
otevřeném dopise orgánům státní správy a samosprávy.
Tuto petici podepsalo celkem cca 148 občanů, (zdroj
Archiv Chrudim) nám tato petice nebyla předána, ani
neznáme oficiálně přesný obsah.
Aeroklub Chrudim vypracoval komentář k
Otevřenému dopisu orgánům státní správy a samosprávy
předložený petičním výborem pana Berana. K
jednotlivým bodům uvádíme:
V bodě 1. – Oblast v okolí letiště je určena pro
rekreaci široké veřejnosti je jen představa petičního
výboru, která se neopírá o žádné věcné argumenty, a
je v rozporu s platným územním plánem, kde je letiště
uvedeno v závazné části,je řádně vyznačeno včetně
hlukové zátěže.
V bodě 2. – Tvrzení petičního výboru, že letiště
Chrudim je z hlediska zástavby nevhodně umístěno, by
popřelo úsilí zastupitelů města v letech 1936 a 1937.
Petiční výbor tvrdí, že nejsou vyhlášena ochranná
pásma. Jsou vyhlášena rozhodnutím Ministerstva
dopravy a platí, jsou zanešena v územním plánu.Druhá
a třetí věta bodu 2 může navodit dojem, že letiště
nebylo řádně zkolaudováno. Bylo zkolaudováno a je
možno doložit.
V bodě 3. – Je krajně nevhodné zlehčovat význam
výcviku parašutistů a zásluhu příslušníků útvaru
rychlého nasazení při obraně státu, či zlehčovat
jejich úlohu v zahraničních misích. Vždyť tato
jednotka patří k nejlepším v České republice. O tom
snad nepochybuje nikdo a je toho důkazem řada ocenění
a vyznamenání, jež se těmto příslušníkům dostalo.
S bodem 4. – nemůžeme souhlasit, protože
přítomnost pardubického letiště řeší odbavování
letadel jiných kategorií, než jsou letadla odbavovaná
na letišti Chrudim.Ke smlouvě s MO ČR lze jen říci,
že částka za pronájem je opět nepravdivá a velmi
podhodnocená. Zároveň je tato otázka věcí dvou
obchodních partnerů a dle našeho názoru nejsou
členové petičního výboru oprávněni stanovovat ceny a
nikterak se vměšovat do obchodního vztahů Aeroklubu
Chrudim a MO ČR.
K bodu 5. – Je pouze vyvrcholením smyšlenek a
představ petičního výboru, protože hodnotit
bezpečnost a technický stav letadel používaných
Aeroklubem Chrudim nenáleží laikům, ale odborníkům a
leteckému úřadu, který každoročně kontroluje
technické stavy všech letadel. Důkazem toho je
Osvědčení o letové způsobilosti letadla.
To, že zdraví našich spoluobčanů není členům
Aeroklubu Chrudim lhostejné dokazuje skutečnost, že
dne 27.5.2003 bylo objednáno měření hluku na letišti
v Chrudimi u Zdravotního ústavu se sídlem v
Pardubicích – pobočka Chrudim.
Měření se uskutečnilo dne 30.5.2003 na třech místech:
- v Sobětuchách u nejbližší obytné zástavby směrem k
letišti (vzlety z dráhy 24)
- na Podhůře v prostoru sídla pana Berana
- v ulici Nová v Chrudimi u nejbližší zástavbě
směrem k letišti (vzlety z dráhy 06)
Měřené zdroje hluku: Zlín 105, Zlín 142 ultralehký
letoun ECHO, Zlín 226 + kluzák (aerovlek), skupina
Flying Aerobatics Team Red Bulls.
Závěr: při měření hladin akustického tlaku z provozu
sportovního letiště nebyly přípustné hodnoty, dané
hygienickými limity, překročeny. Pro ilustraci
uvádím, že hodnota naměřená u nemovitosti p.Berana je
56,6 dB což je podstatně méně než jím uváděný údaj
100 dB.
Celou tuto záležitost projednalo též Městské
zastupitelstvo na 7. Zasedání konané dne 15.12.2003,
na kterém bylo přijato usnesení č. 75/2003.
Zastupitelstvo města Chrudim po projednání
I. Bere na vědomí :1) že zpráva byla projednána v
radě dne 3.12.2003
2) petice občanů za
zachování letiště Chrudim, předanou dne 22.9.2003
3) petici občanů za
účelem ochrany životního prostředí a zajištění
klidu v Chrudimi,
Slatiňanech a okolí, předanou dne 26.11.2003
II.Podporuje
zachování letiště a leteckého sportu ve městě za
podmínek zajištění souladu jeho provozu
s platnými právními předpisy.

Hlasování o bodu I. – 23 hlasů pro ; 0 hlasů
proti ; 1 hlas se zdržel hlasování
Hlasování o bodu II. – 19 hlasů pro ; 0 hlasů
proti ; 4 hlasy se zdržely hlasování,
Což opět jednoznačně ukazuje na kladný vztah obyvatel
města k letišti, když jimi volení zastupitelé takto
rozhodli.
Ve strategickém plánu rozvoje města je uvedeno, že v
roce 2003 byla firma DHV pověřena zpracováním
dlouhodobého strategického plánu rozvoje města.
Byly sestaveny 3 pracovní skupiny, které se měli
zabývat tvorbou a připomínkováním návrhů
strategického plánu. Pracovní skupiny byly zastřešeny
řídící komisí.
Již v prvním projednávaném materiálu, předloženém
firmou DHV je přítomnost letiště hodnocena jako silná
stránka města a naopak redukce jeho provozu bylo
hodnoceno jako ohrožení.
Výsledkem práce jednotlivých skupin a zástupců DHV je
strategický plán, jehož součástí je letiště Chrudim.
Byly v něm navrženy konkrétní aktivity, které mají
zajistit jeho budoucí rozvoj. U těchto aktivit je
určen garant, vyčíslená finanční náročnost, odhadnut
časový horizont realizace a způsob
financování.Strategický plán byl schválen na
zastupitelstvu města Chrudimi dne 5.4.2004.
Toto vše pana Berana nezastavilo v jeho aktivitě na
zrušení letiště a proto pokračoval v dalších
jednáních.
Dne 26.5.2003 jsme obdrželi dopis od KVUS Pardubice,
kde s námi ruší smlouvu ze dne 31.10.1997 o pronájmu
části letiště používané Aeroklubem Chrudim pro
zajištění provozu na vnitrostátním veřejném letišti v
Chrudimi. Po osobních jednáních se nám nepodařilo
tuto smlouvu obnovit z nepřístupnosti ze strany
náčelníka KVUS Pardubice. Tento byl ke konci roku
2003 ze své funkce odvolán.
Dne 13.11.2003 jsme obdrželi dopis od ÚCL Praha ,
ohledně odebrání povolení provozovat veřejné
vnitrostátní letiště Chrudim.
Dne 28.11.2003 jsme se proti tomuto rozhodnutí
odvolali. Do dnešního dne jsme však výsledek tohoto
odvolání neobdrželi.
Dne 3.11.2003 jsme podepsali dohodu s Českým
pozemkovým fondem v Chrudimi o pronájmu části pozemku
na letišti, který potřebujeme pro provoz a zajištění
podmínek pro vnitrostátní civilní letiště, čímž by
byla splněna podmínka ÚCL pro povolení provozu.
Dne 17.3.2004 jsme obdrželi dopis od Českého
pozemkového fondu, že ruší tuto smlouvu z důvodu
špatného výkladu zákona ze strany Pozemkového úřadu
Když jsme na Ministerstvo dopravy v Praze předávali
dne 17.2.2004 podepsanou smlouvu o pronájmu části
pozemku Českým pozemkovým fondem, bylo nám též
řečeno, že zde byl pan Beran a jednal o této kauze.
Zároveň se nechal zařadit jako účastník tohoto
správního řízení na základě zcela irelevantních
podkladů. Při seznámení se spisem jsme zjistili řadu
lží a nepravd. Po našem upozornění na tyto závažné
nedostatky v průběhu správního řízení jsme do
dnešního dne nedostali odpověď. Jednání pracovníků
Ministerstva dopravy zakládá podezření o podjatosti.
Zcela evidentně neověřují důkazy předložené p.Beranem
a Beránkem a v tomto směru je zaměřeno i jejich
rozhodování. I přes naše nashromážděné důkazy ,
prokazující existenci letiště i právní vztah k němu.
Další velice podivnou skutečností je, že
p.Beran s p.Beránkem operují jakýmsi předběžným
opatřením o ukončení používání letiště Aeroklubem ČR-
Chrudim. Toto nás zaráží, vzhledem k tomu, že se nás
toto předběžné rozhodnutí přímo dotýká a do dnešního
dne jsme ho neobdrželi.
Tento velice zvláštní postup nás donutil k napsání
stížnosti na pracovníky MD, kteří posuzují náš případ.
K podpoření svého úsilí, si p.Beran s Beránkem
objednali reportáž u TV Nova.Tato reportáž byla
uvedena dne 7.4. ve 23:00 v pořadu „Občanské
judo“.Tato reportáž je zcela jednostranně
zaměřená.Tato byla natočena, jak nám sdělil reportér
TV Nova p.Vaňura, pro objednatele JUDr Beránka, a
zcela zkresluje skutečný stav věci a ignoruje všechny
listinné dokumenty, které reportér TV Nova p.Vaňura
odmítl vzít na vědomí.


Aeroklub ČR-Chrudim

Reagovat na tento příspěvek
 
Letiště - komplot mocných? Rampa 14.04.2004 05:51
No chlapci, nechce to brecet na diskusnim foru a neco
delat. Co takhle zalozit obcanske sdruzeni na "Obnovu
Komety" kontakt na majitelky mame, radi dodame.A
jinka k clanku z MF: Pan Pulpan to dost uspechal,
letiste porad je a rozhodnuti, ktere zatim porad
nemame je pouze predbezne. A kdo si precetl pozornee
nas rozklad pochopil ze nejde o zruseni letiste jako
stavby , ale o povoleni provozovat ho.

AK Chrudim
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Rampa 14.04.2004 05:46
Jinak pokud, jde o pravdivost informaci. Jsem clenem
Spravni rady Aeroklubu ČR-Chrudim. A nevim proc bych
mel lhat.

AK Chrudim
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Rampa 14.04.2004 05:43
Urcite kazdy kdo by prisel na najeky dobry nazor je
vitan.Jinak prosim na email : rampa.mckvak@atlas.cz

S pozdravem
AK Chrudim
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Likvidátor 13.04.2004 21:34
Aeroklubáci, jak vám můžeme my Chrudimáci v této
situaci pomoct? Můžeme se za váma na letiště podívat a
prodiskutovat to?
Reagovat na tento příspěvek
 
Letiště - komplot mocných? Mexiko 13.04.2004 21:09
to je zase ostuda, je mi az hanba, co tady zije za
lidi. A pan Beran by zaslouzil nakopat ..... no asi
vite kam - nejen za letiste, ale i za Kometu a dalsi
lumparny.

Misto, abychom byli na uspechy letecke ctyrky hrdi, tak
je vykopneme ... fuj, je to na bliti.
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Likvidátor 13.04.2004 21:07
Je potřeba pozvat televizi, uspořádat demonstraci a
bránit letiště i za použití násilí.Nic jiného totiž na
darebáky Beran a Beránek platit nebude.
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Zbyněk Kotúč 13.04.2004 20:45
Tipuji následující:
1./ Provoz na letišti bude zakázán.
2./ Až odezní emoce, bude zrušeno následně i
letiště. /Co s letištěm, na kterém se nesmí létat???/.

A dodávám - vesmír nás všechny opatruj. Pokud dvě
osoby rozhodují o tom, co bude či nebude ve městě,
tak to podle mě hodně smrdí.
Mám za to, že normální lidi by se měli konečně začít
dávat dohromady. Internetová diskuse neřeší zhola
nic. Zdravím všechny tolerantní lidi.

PS.: vycházím z předpokladu, že informace uvedené
Rampou jsou pravdivé.
Reagovat na tento příspěvek
 
Letiště - komplot mocných? Ares 13.04.2004 20:36
Je to o penězích a golfovém hřišti.
Reagovat na tento příspěvek
 
Letiště - komplot mocných? Jan Pažout 13.04.2004 20:16
Přečtěte si článek o letišti iDnes:


iDnesiDnes - rubrika Pardubický region


13.4.2004 Pardubický kraj - strana 2

CHRUDIMSKÉ LETIŠTĚ JE NA KONCI SIL

Chrudimský aeroklub už nemůže používat tamní letiště.
Ministerstvo dopravy vydalo předběžné opatření, kterým
to aeroklubu zakázalo.
Lidé, kteří si stěžovali na hluk letadel a poukazovali
na to, že právně letiště ani neexistuje, uspěli. Zatím
není zřejmé, zda tím historie letiště končí, anebo se
příznivcům létání či městu podaří provoz obnovit.
Aeroklub už nemá letiště pronajaté od armády a Úřad
pro civilní letectví loni rozhodl o odebrání licence k
provozování letiště. Aeroklub se odvolal, ale
ministerstvo dopravy nyní rozhodnutí potvrdilo.
Zástupci chrudimského aeroklubu boj nevzdávají.
Dokonce si odmítli převzít od úředníků ministerstva
dopravy, kteří do Chrudimi přijeli, poslední
rozhodnutí. "Nebyla přítomna osoba kompetentní k
převzetí rozhodnutí, čekáme až to přijde standardní
cestou. Můžeme proto létat dál. Věříme, že se nám
podaří dohodnout se s armádou na pronájmu letiště a
získat zpět licenci," řekl zástupce předsedy aeroklubu
Vítězslav Pouč.
"Pokud bude aeroklub ignorovat rozhodnutí
ministerstva, hrozí mu i pokuta," varuje David Beran,
mluvčí lidí, kteří upozornili úřady na nesrovnalosti
ve fungování letiště. "Po právní stránce letiště
neexistuje, je to jen zemědělská půda. Aby mohly být
pozemky využívány jako letiště, musí nejdříve
proběhnout územní řízení, ve kterém budou moci všechny
úřady i místní lidé uplatnit své připomínky k jeho
provozu," uvedl.
Zastupitelstvo města se letos shodlo, že má na další
existenci letiště zájem. "Počítáme s ním, máme jej
zahrnuto i v územním plánu města," uvedl místostarosta
Chrudimě Jaroslav Trávníček.

KONEC AEROKLUBU? Chrudimský aeroklub prohrál svůj spor
s místními obyvateli, kterým jeho provoz ve městě
vadil kvůli hluku. Úřad pro civilní letectví mu
odebral licenci. Zástupci klubu i města chtějí letiště
přesto udržet.
Autor: DAVID PŮLPÁN

Nepřipadá vám tento článek podobný tomu před pár dny,
kdy redaktor mladé fronty obdivně popisoval život a
názory magnáta Berana? Co říkáte na sugestivní věty
pana redaktora Půlpána: "Konec
Aeroklubu?", "Chrudimský aeroklub prohrál svůj spor s
místními obyvateli", nebo "Zástupci chrudimského
aeroklubu ... dokonce si odmítli převzít od úředníků
ministerstva dopravy, kteří do Chrudimi přijeli,
poslední rozhodnutí" ? Odpovídá článek situaci či
názorům většiny obyvatel? Jak mohl prohrát aeroklub
spor s místními obyvateli? Myslí tím pan Půlpán pár
majitelů luxusních vil nebo většinu obyvatel města,
kteří činnost letiště akceptují a mnozí z nich jsou
např. na světovou leteckou čtyřku hrdí? Není Mladá
fronta trochu "zainteresovaná" ??? Co všechno si mocní
umí zařídit. Právníky, bezzubou radnici, tisk ...
A co píší v Chrudimsku? Dnes o návnadách proti
vzteklině, o Jidášovi, pomlázce a o pěstování
majoránky (ne marjánky:) ... Trochu smutné, co říkáte?
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Rampa 13.04.2004 19:15
No zitra snad konecne oficialne dostaneme rozhodnuti
takze hned ho oskenuju a soupnu na www.
Mesto az na par vyjimek se k tomu stavi neutralne.
AK Chrudim
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Ares 13.04.2004 17:59
Něco jsem zaslechl, že pánové B+B chtějí v okolí
Chrudimi stavět golfové hřiště. Jestli to nááááhodou
nemá nějakou spojitost.
Reagovat na tento příspěvek
 
Konečně vjezd na náměstí od Pardubic Ares 13.04.2004 17:31
Dobrý den, musím jen souhlasit. Neustále se zde hovoří
o průjezdnosti , ale už ne o parkování. Pokud se
nepletu , tak se dříve parkovalo přímo na náměstí.
Pokud se zprovozní, tak to bude pěknej "maglajs",
neboť si to při zácpách, jako jsou teď, budou kolem
divadla a nebo přímo rovnou k nemocnici zkracovat.A
omezení rychlosti na 30 je k smíchu, jako dnešních 40.
Zřejmě to vyřeší obchvat kolem Chrudimi. Teprve pak
jsem budou jezdit jen ty , co opravdu v Chrudimi něco
potřebujou.
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Lebduška Josef 13.04.2004 16:01
Nevím, co a jak odpovídá předpisům. Je-li pravda co
zde píšete, pak mne napadá jediné vysvětlení: obdobná
kauza jako se soudcem Berkou. Co tomu říkají naši
volení zástupci? Rád bych znal na toto oficiální
názor představitelů města.
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Rampa 13.04.2004 15:22
No a soucasne s timto dokumentem putuje "stiznost na
pracovniky Ministerstva dopravy". Clovek uz v teto
kauze neco zazil "Videl jsem i kone b...." ale co
dokazi nasi urednici !!!!! Necht buh ochranuje EU az
si nas tam pusti, za penizky delame nemozne na
pockani zazraky ihned. Par bonbonku, snad ani ne pro
zasmani.
1)Dne 30.3.04 nas navstevou poctilo MD, jednalo se o
neohlasenou navstevu, zabezpecili jsme pritomnost
cloveka ktery mohl opustit pracovni proces, ale nebyl
to statutarni zastupce.Probehlo mistni setreni, v
duchu ze letiste je oznaceno, tak jak ma byt, s tim
ze mame obnovit zasle vystrazne tabulky. Ale na konci
mistniho setreni pani urednici vyndali uz hotove
predbezne rozhodnuti, nas clen nestatutar, toto
odmitl prevzit a pozadal o standartni doruceni
postou s komkentarem do protokolu ze neni opravnen
toto prevzit. Presto jsme zjistili, ze jsme toto
prevzali dne 30.3.04 budiz.
2)Rozhontuti vydane dne 30.3.04 se opiralo o dopis a
pozadavek panu B+B ktere ovsem na MD dorazilo (dle
data doruceni) o nekolik dnu pozdeji.
3)MD vubec nevadi ze vydalo rozhodnuti na neco co
neni predmetem rizeni.To je jenom malickost.

Je to proste perlicka na perlicku. Ale cloveku je do
place co je mozne v cechach.

Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Rampa 13.04.2004 15:07
R OZ K L AD

proti rozhodnutí Ministerstva dopravy, odboru
civilního letectví č.j. 1434/2003-220-SP/26 ze dne
30.3.2004


Ministru dopravy ČR

Před Ministerstvem dopravy ČR, odborem
civilního letectví, jako věcně a místně příslušnému
správnímu orgánu je vedeno odvolací řízení proti
rozhodnutí Úřadu pro civilní letectví ze dne
13.11.2003, č.j. 13249/03-341, o zrušení povolení k
provozování veřejného vnitrostátního Letiště Chrudim.
Odvolací řízení dosud probíhá.

V průběhu odvolacího řízení vydalo dle
ustanovení § 43 odst. 1 písm. a) zákona č. 71/67 Sb.
o správním řízení (dále jen správní řád) Ministerstvo
dopravy, odbor civilního letectví, rozhodnutí, a to
rozhodnutí o předběžném opatření, jímž účastníku
řízení Aeroklubu České republiky – Chrudim, IČ
00528811, se sídlem Chrudim, Sečská 25, uložilo
ukončit užívání veřejného vnitrostátního Letiště
Chrudim ke vzletům a přistáním letadel a sportovních
létajících zařízení, jakož i k pohybům letadel a
sportovních létajících zařízení s tím souvisejících a
to ve lhůtě 5-ti dnů od doručení tohoto rozhodnutí.

Proti tomuto rozhodnutí podává odvolatel v
zákonné lhůtě dle ustanovení § 61 správního řádu

r o z k l a d,

který odůvodňuje následovně.
I.
Napadené předběžné opatření vydané v rámci
odvolacího řízení bylo vydáno zcela v rozporu s
právními předpisy, zejména v rozporu se správním
řádem a v rozporu se zákonem č. 49/1997 Sb. o
civilním letectví.

Především napadenému rozhodnutí lze vytknout
to, že bylo vydáno mimo rámec řízení, které je
Ministerstvem dopravy, odborem civilního letectví,
jakožto odvolacím orgánem projednáváno.

Jak již výše řečeno, předmětem řízení před
Odborem civilního letectví MD, jakožto odvolacím
orgánem, je přezkoumání rozhodnutí Úřadu pro civilní
letectví, jímž byla řešena otázka, zda odvolatel
splňuje či nesplňuje předpoklady stanovené zákonem (§
30 a násl. zákona o civilním letectví) pro
provozovatele letiště.
Tedy předmětem řízení, jak před Úřadem pro civilní
letectví, tak i před odvolacím orgánem, tj. Odborem
civilního letectví MD, je posuzování způsobilosti
provozovatele letiště vykonávat tuto činnost.

Předmětem řízení před Úřadem pro civilní
letectví, ani před odvolacím orgánem – Ministerstvem
dopravy, tedy není v tomto řízení vliv k provozu
letiště na životní prostředí, vliv na rekreační
možnosti obyvatel Města Chrudim, ani vliv na soukromé
zájmy pana Berana či pana JUDr. Beránka.

Pokud provoz letiště zasahuje nějakým rušivým
způsobem do oprávněných zájmů občanů žijících v okolí
letiště, nebo má jeho provoz negativní provoz dopad
na životní prostředí, nelze takovéto skutečnosti
řešit předběžným opatřením v rámci řízení, jehož
obsahem jsou zcela jiné skutečnosti.

V této souvislosti je třeba připomenout v
napadeném rozhodnutí citovaný § 43 správního řádu, v
němž je v odst. 1 uvedeno: „správní orgán může před
skončením řízení v rozsahu nezbytně nutném pro
zajištění jeho účelu: a) uložit účastníkům, aby něco
vykonali…..“.

Z tohoto ustanovení tedy jednoznačně vyplývá,
že správní orgán může vydat předběžné opatření podle
§ 43 odst. 1 pouze pro zajištění účelu řízení, které
před ním probíhá.

Není třeba složitě dokazovat, že v tomto
případě správní orgán vydal předběžné opatření k
zajištění zcela jiného účelu, než je účel řízení před
ním probíhajícího. Předběžné opatření bylo vydáno v
rozporu s ustanovení § 43 odst. 1 správního řádu.

II.
Podle výše citovaného ustanovení § 43 odst. 1
může správní orgán vydat předběžné opatření jen, je-
li toho nezbytně třeba, tedy jen, jestliže existuje
nějaká prokazatelná naléhavá potřeba prozatímně
upravit poměry účastníků tak, aby nedošlo k újmě na
právech a oprávněných zájmech některého z účastníků,
která by nebyla odčinitelná s tím, že řešení nesnese
odkladu. Toto je princip každého předběžného opatření.

Pokud je možno odkázat na použitelnou
judikaturu soudní zabývající se problematikou
předběžných opatření, je možno zdůraznit zásady
vyjádřené např. v usnesení Vrchního soudu v Praze ve
věci 3Cmo 818/95 nebo v usnesení Vrchního soudu v
Praze ve věci 3Cmo 143/94, usnesení Vrchního soudu v
Praze ve věci 10Cmo 434/95, případně v publikovaném
usnesení Krajského soudu v Ostravě č.j. 10Co
526/2002, v nichž se ve všech zdůrazňuje:

„K charakteru předběžného opatření náleží jeho
dočasnost, přičemž zásah do práv předběžných
opatřením dotčeného účastníka musí být přiměřený
osvědčenému porušení práv a právem chráněných zájmů
druhého účastníka a stejně tak musí být přiměřená i
eventuální újma vzniklá z předběžného opatření
dotčenému účastníkovi. Předběžné opatření nemůže být
vydáno, jestliže nebyla prokázána potřeba zatímní
úpravy poměrů účastníků, tj., jestliže nebyly
osvědčeny skutečnosti, které odůvodňují obavu, že
může dojít z důvodu časové prodlevy k ohrožení nebo
poškození zájmů jiného účastníka. Předběžné opatření
může být vydáno jen v těch případech, kdy hrozí
nebezpečí z prodlení, tedy potřeba úprava poměrů
účastníků pro dobu, než bude rozhodnuto ve věci musí
být tak naléhavá, zejména k zamezení vzniku škody či
jiné újmy, že nelze vyčkat, než bude rozhodnuto ve
věci samé.“

Z toho, co je výše uvedeno je tedy zřejmé, že
problematiku, která je řešena předběžným opatřením,
nejen že nebyl správní orgán oprávněn řešit v řízení
o odnětí povolení k provozování letiště, ale dále se
vůbec nezabýval tím, zda jsou dány podmínky pro
řešení této problematiky předběžným opatřením.

III.
Správní orgán neprovedl žádné důkazy, z nichž
by vyplynula naléhavost potřeby řešit ochranu
údajných zájmů pana Berana a pana Beránka, či jiných
osob předběžným opatřením, a z nichž by vyplynulo, že
jejich zájmy jsou provozem na letišti porušovány,
přičemž řešení nesnese odkladu.

Letiště je v provozu od roku 1959, bylo v minulosti
užíváno Aeroklubem Svazarmu, Armádou České republiky,
Záchrannou službou a dalšími subjekty na letišti
působícími.

Tento stav, který je možno nazvat „pokojným stavem“,
neboť trvá desítky let rozhodně nenavozuje potřebu
okamžitě zastavit provoz na letišti.

Neexistuje žádný důvod, proč by bylo nutno okamžitě
zasahovat předběžným opatřením a proč by o údajném
porušování zájmů soukromých osob, které tvrdí, že
jsou provozem na letišti poškozovány, aniž by o tom
předkládaly jakýkoliv důkaz, nemělo být vedeno řádně
dvouinstanční řízení, v nimž by byla řešena tato
problematika , v němž by všichni účastníci mohli v
souladu se správním řádem uplatnit svá práva,
navrhovat důkazy, vyjadřovat se k důkazům
předkládanými jinými účastníky, apod..

IV.
V této souvislosti nelze nevidět neuvěřitelně nízkou
argumentační úroveň napadeného rozhodnutí. V
odůvodnění napadeného rozhodnutí, jímž je
zdůvodňována potřeba vydání předběžného opatření, se
lze dočíst tak pronikavě „objevné věty“ jako ….. „v
průběhu zahájeného odvolacího řízení pojal odvolací
orgán na základě sdělení JUDr. Jaroslava Beránka a
Davida Berana podezření, že v prostoru veřejného
vnitrostátního Letiště Chrudim, dochází ke vzletům a
přistáváním sportovních letadel a létajících
zařízení, které mohou s ohledem na charakter
dotčených ploch využívaných coby odpočinková oblast,
představovat ohrožení zdraví a majetku fyzických osob
tam pobývajících.

Správní orgán tedy vidí potřebu vydání předběžného
opatření, jímž Aeroklubu zakazuje provozovat na
letišti letadla v „podezření“, že na letišti dochází
ke vzletům a přistání letadel, a to tento letecký
provoz by mohl představovat ohrožení zdraví a majetku
osob, které by se na letišti pohybovaly, neboť
letiště údajně využívají, coby odpočinkovou oblast.

Pronikavý úsudek správního orgánu, který podezřívá
Aeroklub, že na letišti, jehož provoz zajišťuje,
vzlétají a přistávají jeho letadla a dojemná snaha
ochránit zájmy občanů, kteří si z letiště údajně
vytvořili svoji odpočinkovou oblast, je opravdu více
než podivuhodná.

Tato péče o občany, kteří si na letišti vytvořili
údajně odpočinkovou oblast a jsou v této své činnosti
obtěžováni a ohrožováni přistávající a vzlétajícími
letadly, je zvláště těžko vysvětlitelná, jestliže
tímto způsobem rozhoduje správní orgán, jehož úkolem
je zajišťovat řádné fungování leteckého provozu v
České republice.
Letiště jistě není odpočinkovou oblastí pro občany
Města Chrudim v tom smyslu, že by na tomto letišti
mohli konat procházky, venčit zde psy, jezdit na
kole, jak je tvrzeno v podáním pánů JUDr. Beránka a
Berana. Ani kolem letiště se nenachází žádná
odpočinková zóna, kde by občané byli rušeni nad míru
přiměřenou poměrům provozem na letišti. Letiště je
nepochybně územím, které je vyjmuto z běžného užívání
k rekreačním účelům, tedy územím, na němž se mohou
pohybovat pouze osoby účastnící se provozu na letišti
a to v souladu s letištním řádem a dalšími právními
předpisy upravujícími užívání letiště. Tyto
skutečnosti jsou snad odboru civilního letectví
Ministerstva dopravy známy .

V.
I další věta, jíž správní orgán odůvodňuje zákaz
létání letadel a sportovních létajících zařízení
Aeroklubu, je také „perlou“ dokazující neomylnost
úsudku správního orgánu. Podle odůvodnění rozhodnutí
totiž „Dotčené plochy navíc nevykazují dle
shromážděné spisové dokumentace atributy letiště ve
smyslu příslušných ustanovení zákona č. 49/97 Sb. ve
znění pozdějších předpisů.“

Správní orgán přišel na to, že letiště není letiště,
a to údajně podle nějakých blíže neurčených
ustanovení leteckého zákona, jejichž bližší
identifikace již nestála správnímu orgánu za to.
Přitom správnímu orgánu nevadí, že v územním plánu
Města Chrudim jsou dotčené pozemky určeny jako
letiště včetně jeho ochranných pásem, správnímu
orgánu nevadí, že Letiště Chrudim je publikováno v
Letecké informační příručce (AIP) vydávané Leteckou
informační službou ŘLP ČR, správnímu orgánu nevadí,
že letiště je jako letiště vedeno v evidenci
Ministerstva obrany ČR a v evidenci Úřadu pro civilní
letectví.

Ostatně kdyby letiště nebylo letištěm, pak by těžko
mohlo být vedeno řízení, v němž je zkoumáno, zda
Aeroklub ČR – Chrudim splňuje náležitosti
provozovatele letiště či nikoliv.

Správnímu orgánu dokonce ani nevadí, že letiště je
užíváno k tomuto účelu od roku 1959, že je jako
letiště označeno,ato včetně předepsaného vyznačení
pohybových ploch, přistávacích drah, pojížděcích
drah, apod..

Správní orgán tedy odůvodňuje vydání předběžného
opatření tím, že podle jeho názoru Aeroklub nemůže
vykonávat leteckou činnost na letišti, protože toto
letiště nesplňuje „atributy letiště“. Tento jeho
názor je opravdu těžko pochopitelný a těžko
vysvětlitelný a rozhodně jím nelze odůvodnit tak
zásadní zásah do práv členů Aeroklubu, jaký předběžné
opatření představuje.

VI.
Správní rozhodnutí oplývá i dalším povedeným
argumentem jímž je odůvodňováno vydání předběžného
opatření, nad nímž se nelze jinak, než podivovat.
Jedná se o argument, že „Současně s tím nastala u
odvolacího orgánu důvodná obava, že tvrzeným
účastenstvím společností AIRTRADE s.r.o., AIRSPECIAL
a.s. a Flying Bulls Aerobatics Team o.s. dochází k
maření průběhu odvolacího řízení, což lze dovodit,
jak z podání uvedených účastníků učiněných až v
samotném závěrečném stádiu přezkumného procesu, tak i
z vyjádření zástupce společnosti AIRTRADE s.r.o. Ing.
Martina Nepovíma, v němž jmenovaný hodnotí toliko
účastenství JUDr. Jaroslava Beránka a Davida Berana,
aniž by se zabýval věcí samou.

Do řízení o odnětí povolení k provozování letiště ve
smyslu ustanovení § 34 písm. a) zákona o civilním
letectví, vstoupili jako účastníci řízení pan Beran a
pan JUDr. Beránek, přičemž správní orgán jejich
účastenství v řízení považuje za oprávněné.
Správní orgán ve věci účastenství panů Berana a
JUDr. Beránka pravděpodobně vychází z ustanovení § 14
odst. 1 správního řádu, dle něhož je“ účastníkem
řízení i ten, kdo tvrdí, že může být rozhodnutím ve
svých právech, právem chráněných zájmech nebo
povinnostech přímo dotčen, a to až do doby, než se
prokáže opak.“

Správní orgán tedy měl zkoumat, zda v řízení vedeném
podle § 34 zákona o civilním letectví, o odnětí
povolení k provozování letiště, jde o takové řízení,
v němž mohou rozhodnutím, které bude v tomto řízení
vydáno, být ve svých právech, právem chráněných
zájmech nebo povinnostech dotčeni i občané pan Beran
a pan JUDr. Beránek, kteří vlastní nemovitosti někde
v blízkosti letiště.
Lze mít za to, že správní orgán měl dospět k názoru,
že v řízení o odnětí povolení k provozování letiště
Aeroklubu ČR – Chrudim, nemohou rozhodnutím, jímž
bude buď, povolení k provozování letiště bude
Aeroklubu odňato, nebo nedojde k jeho odnětí, být
dotčena práva pana Berana a JUDr. Beránka.
Rozhodování o této věci totiž neřeší otázku další
existence a dalšího trvání letiště, nýbrž řeší pouze
otázku, který subjekt dnes existující letiště může,
či nemůže provozovat. Z hlediska oprávněných zájmů
občanů, kteří vlastní nemovitosti v blízkosti
letiště není podstatné, kterému subjektu bude
povoleno leteckým úřadem vykonávat funkci
provozovatele letiště.
Správní orgán tedy měl ve správním řízení rozhodnout
o tom, že oba občané nejsou v tomto řízení účastníky.

Pokud tak neučinil a za účastníky je považuje až
dosud, pak nemůže bránit tomu, aby do řízení
vstoupili další účastníci, kteří rovněž tvrdí a to
určitě důvodněji než pánové Beran a JUDr. Beránek, že
mohou být rozhodnutím ve svých právech a oprávněných
zájmech dotčeni. Jedná se totiž o subjekty, které na
Letišti Chrudim vykonávají leteckou podnikatelskou
činnost, které zde mají svůj majetek a jejichž další
existence a prosperita je přímo závislá na tom, kdo
bude letiště dále provozovat a jakým způsobem.

Jestliže tyto další subjekty tedy vstoupili
do řízení, pak je to jejich právo vyplývající z
ustanovení § 14 správního řádu. Uplatnění tohoto
práva ve správním řízení nemůže být tedy hodnoceno
jako „maření průběhu odvolacího řízení“ a nemůže být
tedy důvodem pro vydání předběžného opatření.

Představa, že v právním státě správní orgán vydá
předběžné opatření, jímž někomu něco ukládá, nebo
něco někomu zakazuje jen proto, aby zamezil tomu, aby
další účastník řízení mohl řádně v souladu se
zákonem uplatnit svá zákonná práva, je skutečně
absurdní.
VII.
Konečně lze konstatovat, že vydané předběžné
opatření absolutně nesplňuje účel , pro který bylo
údajně vydáno.

Správnímu orgánu asi uniklo, že podle
ustanovení § 43 správního řádu lze uložit povinnost
něco konat nebo něco strpět jen účastníkovi řízení.
Jestliže tedy účastníku řízení Aeroklubu ČR –
Chrudim bylo uloženo „ukončit užívání veřejného
vnitrostátního letiště ke vzletům a přistáním letadel
a sportovních létajících zařízení, jakož i k pohybům
letadel a sportovních létajících zařízení“ vztahuje
se tato povinnost pouze na Aeroklub ČR – Chrudim,
tedy jen Aeroklub Chrudim je povinen ukončit užívání
svých letadel a sportovních létajících zařízení na
Letišti Chrudim.

Aeroklub Chrudim však nemá právo bránit ostatním
provozovatelům na něž se předběžné opatření
nevztahuje, aby užívaly veřejné vnitrostátní Letiště
Chrudim ke vzletům a přistáním a k pohybům letadel a
sportovních létajících zařízení. Pokud by tak činil,
činil by tak protiprávně a porušoval by oprávněná
práva a zájmy dalších provozovatelů a subjektů.

Naopak protože ještě nebylo pravomocně rozhodnuto o
odnětí povolení k provozování letiště, když dosud
neskončilo odvolací řízení, lze jednoznačně trvat na
tom, že Aeroklub Chrudim je dosud oprávněným
provozovatelem letiště se všemi právy a povinnostmi z
toho vyplývajícími.
Je tedy povinen i nadále zajišťovat provoz letiště v
souladu s leteckým zákonem a dalšími leteckými
předpisy, a to pro všechny provozovatele letadel a
SLZ, kteří z jakýchkoliv důvodů hodlají letiště
použít. Pokud by tak nečinil a provozování letiště,
jakkoliv zanedbával, a pokud by z toho důvodu vznikla
jakékoliv třetí osobě škoda, byl by za ní Aeroklub
Chrudim nepochybně odpovědný.

Tedy předběžné opatření, jímž správní orgán zakázal
Aeroklubu Chrudim provozovat svoje letadla za
situace, kdy trvá jeho povinnost provozovat letiště
pro další letecké subjekty, je zcela nesmyslný a
diskriminujícím opatřením.

VIII.
K napadnutému rozhodnutí lze na závěr poznamenat
následující:

Napadené rozhodnutí bylo vydáno zcela v rozporu se
správním řádem. Autor rozhodnutí vůbec nepochopil
smysl a meze možností použití předběžného opatření a
zneužil jej způsobem, který závažně poškozuje práva
členů Aeroklubu ČR – Chrudim. Rozhodnutí má naprosto
katastrofální úroveň z hlediska právní argumentace v
něm použité, i z hlediska logiky skutkové argumentace
i ve vztahu k hodnocení skutečností zjištěných ve
správním řízení.
Odůvodnění napadeného rozhodnutí není v souladu s
ust. § 47 odst. 3 správního řádu a je proto
prakticky nepřezkoumatelné.

Představa, že toto rozhodnutí reprezentuje úroveň
rozhodování nejvyššího státního orgánu vykonávající
státní správu v letectví, je pro občana ČR, letecké
problematiky znalého, velmi zarážející.
Nabízí se podezření, zda nejde v případě tohoto
rozhodnutí o zneužití pravomoci veřejného činitele a
zda důvody, proč bylo vydáno, když vydání iniciují
dva občané, kteří disponují značným majetkem a
značným vlivem, nespočívá na jiných, zcela neprávních
skutečnostech.

Ministerstvo dopravy, letecký odbor je orgánem, k
jehož prvořadému úkolu patří chránit podmínky pro
rozvoj českého letectví a tedy i chránit zachovávání
leteckého provozu v současných areálech civilních
letišť.
Letiště v České republice nepochybně patří ke
kulturnímu odkazu našich předků, když mají charakter
veřejných zařízení sloužících k uspokojování
ušlechtilých zájmů veřejnosti. Mají stejný charakter
jako sportoviště, musea, galerie, stavební a
technické památky i přírodní rekreační areály apod.
Mají také rozhodující význam pro podnikání v
letectví, jakožto oboru vyjadřujícího vysokou úroveň
odborných znalostí a dovedností českých lidí.
Je proto třeba letiště v zájmu jak letecké
veřejnosti, tak v zájmu ostatních občanů chránit, a
vytvářet podmínky pro jejich rozvoj. Je to v zájmu i
občanů města Chrudim pro které představuje, a zejména
v budoucnu bude představovat, letiště jeden z
významných dopravních vstupů do města, jak je zcela
obvyklé ve vyspělých zemích západní Evropy.
Ochranu a rozvoj letišť v ČR má zajišťovat zejména
Ministerstvo dopravy svým orgánem, tj. svým leteckým
odborem. Zdá se, že tyto společenské relace
vytvářející rámec pro práci příslušných úředníků
leteckého odboru Ministerstva dopravy nejsou všem
pracovníkům této instituce jasné a že při své práci
jsou ovlivňováni i jinými skutečnostmi, které lze
sotva považovat za právu odpovídající.

Ze všech těchto důvodů Vás, pane ministře odvolatel
Aeroklub ČR – Chrudim žádá, abyste v rámci výkonu své
pravomoci zrušil napadené rozhodnutí Ministerstva
dopravy – odboru civilního letectví č.j. 1434/2003-
220.SP/26 ze dne 30.3.2004.


Aeroklub ČR - Chrudim


Reagovat na tento příspěvek
 
Konečně vjezd na náměstí od Pardubic Administrátor 13.04.2004 09:23
Širokou ulicí v obou směrech?

http://www.novinychrudimska.cz/zpravodajstvi_cr/VC20040409000001.html

Mimochrudimští, kteří do města přijedou od Pardubic,
se nestačí divit - do centra od Bídy nemohou vjet a
čeká je tudíž dlouhá cesta po komunikačním okruhu.

Noviny Chrudimska - 9.4.2004
Pro celý text článku klikněte na odkaz.
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Michal Tereska 12.04.2004 10:00
Tak tomu věřím - tam jich je hodně - chlapy držte s
stojíme za Váma.
Reagovat na tento příspěvek
 
telefon na Úřad T. 11.04.2004 17:15
Nic tajnýho. Chtěl jsem v 10 hodin dopoledne mluvit s
odborem pro sociální věci - sice už to patří úřadu
práce, ale seděj na bejvalým okrese. Předpokládám, že
stejně stupidně má nastavený telefony celej barák. Ke
cti úředníků nutno dodat, že dopravka telefony zvedá
(omylem jsem se dovolal i tam).
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Rampa 11.04.2004 11:57
No makame na vsech frontach. A navic nejedna se o
zruseni letiste, ale pouze o nase povoleni provozovat
letiste.Letiste jako stavba bude dal existovat.No a
jinak pokud mas na mysli pana JUDr co byl na Nove, tak
zase az tak dobrej neni. Horsi jsou Ty penize z
Podhury.

AK Chrudim

Reagovat na tento příspěvek
 
telefon na Úřad Benq. 11.04.2004 08:42
Poděl se s námi prosím o to co jsi chtěl a kde
vyřizovat aby jsem tam taky nevolali Dík
Reagovat na tento příspěvek
 
letiště X obyvatelé Benq. 11.04.2004 08:39
Tak se snaž protože proti vám stojí nejen právníci,
ale i prachy a ty hýbou světem (bohužel a někdy
bohudík jak kdy)- Třeba to doručí kurýr na koni jako
v TV.
Reagovat na tento příspěvek
 

Starší příspěvky:
« 313 312 311 310 309 308 307 306 305 304 303 302 301 300 299 298 297 296 295 294 293 292 291 290 289 288 287 286 285 284 283 282 281 280 279 278 277 276 275 274 273 272 271 270 269 268 267 266 265 264 263 262 261 260 259 258 257 256 255 254 253 252 251 250 249 248 247 246 245 244 243 242 241 240 239 238 237 236 235 234 233 232 231 230 229 228 227 226 225 224 223 222 221 220 219 218 217 216 215 214 213 212 211 210 209 208 207 206 205 204 203 202 201 200 199 198 197 196 195 194 193 192 191 190 189 188 187 186 185 184 183 182 181 180 179 178 177 176 175 174 173 172 171 170 169 168 167 166 165 164 163 162 161 160 159 158 157 156 155 154 153 152 151 150 149 148 147 146 145 144 143 142 141 140 139 138 137 136 135 134 133 132 131 130 129 128 127 126 125 124 123 122 121 120 119 118 117 116 115 114 113 112 111 110 109 108 107 106 105 104 103 102 101 100 99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58 57 56 55 54 53 52 51 50 49 48 47 46 45 44 43 42 41 40 39 38 37  36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 »

© 2001-2018 Chrudim2000.cz

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.