Přeskočit navigaci

Čtenář nepřihlášen.

Nová registrace

Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.

Téma Odesílatel Datum
Pán velkomožný Beran a L(B)ibý T. 30.05.2004 20:10
Nemáš úplně pravdu. Na každém panském dvoře byl človíček v roli šaška. Co nebylo dovoleno sprostému lidu a i výše postaveným poddaným, bylo dovoleno jemu. Zkrátka mohl říkat co chtěl.
Rozspomeň se na Jiráska a zjistíš, že nezřídka se jednalo o vysoce inteligentní jedince, z nichž mnozí se zapsali do paměti lidů. Autor si toho je vědom , soudím tak již podle nicku. No zpět k problému. Našemu panstvu na všech úrovních chybí ŠAŠEK....
Reagovat na tento příspěvek
 
Pán velkomožný Beran a L(B)ibý Mexiko 29.05.2004 16:35
tak tento příspěvek by měl být vymazán stejně jako jeho autor, který je spíše vygumován.

Ale podle kvality pravopisu soudím, že to je školáček ze základní či pomocné školy. A ti mají "imunitu".

Já s postupem naší radnice v mnoha věcech naprosto nesouhlasím, ale ještě více nesouhlasím s takovým dementním "zvracením".
Reagovat na tento příspěvek
 
Letiště ANO janca 29.05.2004 16:06
S defenestrací souhlasím,s rušením letiště nikoli.Kdyby tak naše slavné představenstvo v rámci "skvělého" projektu Chrudim zdravé město konečně vyřešili obchvat,ale to je už známá věc že je jednodušší něco rušit než budovat něco nového.Jděte do toho Chrudimáci jsou s Vámi!
Reagovat na tento příspěvek
 
Konečně vjezd na náměstí od Pardubic Jan Roček 29.05.2004 12:33
Trvám stále na tom, že centrum města má být přístupno ve směru od Pardubic (Prahy). Myslím, že nemusím rozvádět proč, všichni máme s nesmyslným objížděním města své zkušenosti. Problém ale vidím v tom, že otevření jednosměrky proběhlo v tu nejméně vhodnou dobu. Radnice ji otevírá náhle a to jenom a pouze v souvislosti s dopravním kolapsem, který v posledních dnech v Chrudimi vznikl. Obousměrnému zprovoznění Široké ulice musí předcházet několik kroků: 1. Snížení rychlosti v centru na 30 km/h. Jsou řidiči pro které není problém jet okolo kostela a Širokou ulicí 60 km/h a více.
Vím, co to dělá se subjektivním pocitem ohrožení chodců.
2. Postavení širokých retardérů v Široké ulici a na náměstí.
Široké mají být proto, aby narážející kola nerozvibrovala památkové stavby a zároveň mají tyto retardéry být bezpečnou ochranou zónou pro chodce (na přirozených chodeckých trasách - Filištínská - Štěpánkova, masna - drogerie, kostel - katastr) 3. Vytvoření dostatečného počtu parkovacích míst poblíž centra, která by odchytávala celodenní parkování v centru (např. parkoviště pod letním kinem - parkovací plocha na jejíž střeše jsou lavičky pro letní kino a víceúčelový amfiteátr - toto řešení počítá mimochodem i s využítím komplexu muzea pro kongresovou turistiku a tím s dostatečnými parkovacími kapacitami). Doufám, že po prodeji katastru se podaří zrealizovat jeden z projektů, který chce v podzemí postavit 130 parkovacích míst.
4. Vytvořit navigační systém na příjezdech do města. Ten bude s dostatečným předstihem informovat turisty a návštěvníky města ve kterých lokalitách jsou záchytná parkoviště. Dále systémem progresivního zpoplatnění jednotlivých parkovišť otrávit zaměstnance např. městského úřadu, aby neparkovali celý den auta na náměstí. Typický obrázek dneška: návštěvník města jede samozřejmě nejdříve na náměstí a tam se uvidí, kde zaparkuje auto. Dalším omezením by měla být značka průjezd zakázán...

Po dnešním otevření jednosměrky může dojít ke kolapsu v Široké ulici. Zoufalí řidičí, kteří se dnes motají u plynárny a na kruhákách, samozřejmě využijí možnost jet přes náměstí, čímž může dojít k neřešitelným situacím při zásobování obchodů a bezpečnosti chodců. Bez systémových úprav v centru, které celou zónu zklidní, je toto riziko velmi reálné. Dovedu si potom představit diskusi na zastupitelstvu, které bude vyděšené z veřejného mínění a jednosměrku zakonzervuje navždy.

Reagovat na tento příspěvek
 
Konečně vjezd na náměstí od Pardubic Max 29.05.2004 08:28
Tak nejen že se Širokou dnes ráno nedalo projet nahoru, ale s tímto krokem zásadně NEsouhlasím. Zase jde Chrudim "čelem proti zdi," když vidíme, že ve valné většině měst se snaží dopravu v centru (navíc historickém) omezit na minimum. V současné kitické situaci bude výjezd nahoru sloužit stejně pouze jako "tranzit" mezi I/37 (PCE) a I/17 (Mýto)a po vyřešení kruháku u Plynáren jakbysmet.

Postavme raději co nejrychleji obchvat... A navíc, kdo chce do ten si cestu vždycky najde (!)- a nemusí tam jet zrovna autem, ne...?
Reagovat na tento příspěvek
 
Pán velkomožný Beran a L(B)ibý blby vasek 28.05.2004 20:38
Kolikapak asi dostala naše radnice v čele s naším panem starostou Blbým,ehm pardon Libým za nezanedbatelnou podporu soudruha Berana a soudružky Dobrovolné při zrušení letiště v Chrudimi a připravu na jeho přestavbu v golfové hřiště.Už jsi si ty pitomče v čele radnice kopil golfové hole.Jsem rád,že se nemusím jako ostatní občané stydět za to,co si zvolili za verbež, aby je reprezetovala jmenem města.Mnoho lidí si myslí,že spíše škodí dobrému jménu než-li mu pomáhají.Nakonec vydíme výsledky jejich kvalitní práce každý den v ulicích města,jak bravůrně zvládli silniční dopravu.Nazdar zastupitelstvo

Váš nespokojený nevolič.
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Likvidátor 28.05.2004 19:32
Tak nám pan starosta promluvil v rozhlase.Prý se to stává a je to zcela běžný jev že se občas nějaké falešné podpisy na peticích vyskytnou.Pánové Beran a Beránek tvrdí že je chce někdo zkompromitovat.
Reagovat na tento příspěvek
 
hyper a super Administrátor 28.05.2004 17:33


iDnesiDnes - rubrika Pardubický region



28.5.2004 Pardubický - strana 1 Kaufland bojuje s Hypernovou

Svitavy V Pardubickém kraji se schyluje k boji mezi obchodními řetězci Hypernova a Kaufland. Hypernova už má supermarkety v Chrudimi a ve Svitavách, Kaufland hodlá postavit obchody v obou městech v těsném sousedství svého konkurenta a přebrat mu zákazníky. Hypernově se to nelíbí. Majitel jejího chrudimského supermarketu HVB Bank dokonce výstavbu nového Kauflandu zdržuje. V Chrudimi chce Kaufland otevřít obchod ještě před Vánocemi. Ve Svitavách plánuje spustit prodej příští rok před Velikonocemi. V obou případech pár desítek metrů od nizozemského konkurenta. „Kaufland chce ve Svitavách otevřít svůj obchod ve stejné části, jako je Hypernova. Záměrně staví supermarkety tam, kde už jsou obchodní centra s tím, že nakupujícím nabízí atraktivní ceny,“ uvedl místostarosta Svitav Miroslav Větr. Zástupce tiskového oddělení Kauflandu se včera nepodařilo zastihnout, takže se k situaci v kraji nemohli vyjádřit.
V Chrudimi bude Kaufland stát přímo vedle Hypernovy a dokonce získá výhodnější místo. Nechá si totiž na hlavní silnici postavit kruhovou křižovatku, která zákazníky přijíždějící z centra, od Slatiňan i Vysokého Mýta, navede přímo ke Kauflandu.
HVB Bank, které budova sousední Hypernovy patří, podala v územním řízení na stavbu supermarketu Kauflandu odvolání.
Tvrdí, že se po jeho vybudování zhorší dopravní situace. „Pro nás by navrhované řešení znamenalo, že by zákazníci mohli stát fronty v zácpě,“ uvedla Kateřina Černá, mluvčí společnosti Ahold, které Hypernova patří. „Myslím si, že se dopravní situace díky kruhovému objezdu naopak zlepší,“ uvedl vedoucí odboru dopravy Městského úřadu v Chrudimi Martin Klimek.
O odvolání musí rozhodnout krajský úřad. Do té doby příprava stavby Kauflandu stojí. „Je za tím konkurenční boj, Hypernova si myslí, že když bude pro přijíždějící zákazníky až druhá za Kauflandem, bude v nevýhodě,“ řekl místostarosta Chrudimě Jaroslav Trávníček.
Nakupujícím je to jedno a na nový obchod se těší. „Kaufland je nejlevnější, to je známo. Jsem pro konkurenci, ať ukáží, co umí.
V Hypernově je to dost drahé, ale mají tu všechno,“ řekla Libuše Šťovíčková ze Slatiňan.

Více viz Kaufland... na str. C2

VOZÍK TĚŽKÝ, ALE ZBOŽÍ LACINÉ. Nakupující si vybírá vozík před vstupem do pardubického Kauflandu. Zvláště starší lidé zde nakupují rádi, protože ušetří. Na to řetězec sází a svou cenovou politikou se snaží odlákat zákazníky jiným supermarketům.
Proto své nové prodejny v Chrudimi a Svitavách plánuje postavit vedle dražší Hypernovy.

Autor: DAVID PŮLPÁN
Reagovat na tento příspěvek
 
hyper a super Administrátor 28.05.2004 17:32


iDnesiDnes - rubrika Pardubický region



28.5.2004 Pardubický - strana 2 Kaufland láká cenou, Hypernova pohodlím

Pardubice Velké hypermarkety se snaží lákat své zákazníky různě. Málokterá nákupní centra v Pardubickém kraji jsou ale tak vyhraněná jako Kaufland a Hypernova. Zatímco do téměř diskontního Kauflandu lidi láká levné zboží, luxusní Hypernova zákazníky přitahuje zejména komfortem služeb. "Já chodím do Kauflandu pro každodenní nákup, mám to blízko od domu.
Nemají sice takový výběr a je to tam samá krabice, ale zato je tam levněji. Na víkend nakupujeme s přítelem v Globusu nebo v Hypernově. Je to tam přehledné a čisté. Dáme si tam kafe a posedíme. Je tam příjemná atmosféra," svěřuje se Jana Polednová z Pardubic.
Pardubický Kaufland je téměř diskontní prodejna a zákazníci s velkými nákupními vozíky se musí často v úzkých uličkách mezi regály složitě vyhýbat. Výběr zboží není příliš velký a lidé si ho z regálů vybírají z potrhaných krabic. U pokladen si zákazník, který má malý nákup, nemůže zvolit jinde běžnou expresní pokladnu a také nemůže zaplatit kreditní kartou.
Úspěšný je, protože je ze všech nejlevnější. "Jednoznačně nejdůležitější je nízká cena zboží. Pro naše zákazníky ale chystáme i vylepšení. Brzy bude možné v naší prodejně platit kreditní kartou," uvedl mluvčí obchodní sítě Kaufland Michael Šperl.
Hypernova si zvolila přesně opačnou politiku. Snaží se zákazníky nalákat na příjemnou atmosféru širokých ulic mezi regály a velkou nabídku zboží. "U pokladny lidé mohou zaplatit kreditní kartou a zboží si uložit do igelitových tašek zdarma.
Objemnější nákup si zákazníci, kteří nebydlí dál než třicet kilometrů od hypermarketu, mohou nechat domů dopravit zdarma," sdělila pracovnice informací, která si nepřála být jmenována.
Vedle hlavní prodejny sídlí řada menších obchůdků a je zde i restaurace. Za takový komfort si ovšem lidé musí připlatit.
Ceny zboží jsou o poznání dražší než v konkurenčním Kauflandu.
V obou prodejnách je samozřejmostí bezbariérový přístup pro vozíčkáře, toalety a bankomat. Naopak žádná nepřijímá zaměstnanecké stravenky, kterými se dá platit v jiných pardubických supermarketech.

***

Srovnání cen vybraných potravin

Kaufland Pardubice

* Chléb kmínový celý 16,90 * Sýr Eidam 45%, 100g 15,90 * Vepřová šunka, 100g 13,90 * Banány, 1kg 25,90 * Cukr krupice, 1kg 17,90 * Jogurt Florián, 150g 7,40 * Gambrinus 12° 12,90

Hypernova Pardubice

* Chléb kmínový celý 17,90 * Sýr Eidam 45%, 100g 16,90 * Vepřová šunka, 100g 14,90 * Banány, 1kg 33,90 * Cukr krupice, 1kg 19,90 * Jogurt Florián, 150g 6,50 * Gambrinus 12° 12,90

Autor: JAN VÁVRA
Reagovat na tento příspěvek
 
Konečně vjezd na náměstí od Pardubic Administrátor 28.05.2004 17:30


iDnesiDnes - rubrika Pardubický region

28.5.2004 Pardubický - strana 2 Chrudim pustí auta z obou stran

Chrudim Obyvatele Chrudimě čeká zítra dopoledne překvapení.
Poprvé od poloviny devadesátých let bude zrušena jednosměrka v Široké ulici vedoucí z Resselova náměstí na Pardubice a auta se tudy budou opět valit v obou směrech.
Představitelé města, kraje i policie se rozhodli dočasně otevřít ulici kvůli dopravním zácpám, které město sužují kvůli stavbě nového kruhového objezdu u plynáren už týden.
Zatím se nikdo neodvažuje odhadnout, co se bude v centru dít.
Široká ulice je totiž navzdory svému názvu poměrně úzká a auta zásobování ji mohou snadno zablokovat. Jednosměrku radní před lety zavedli kvůli silnému provozu, který ohrožoval chodce.
Aut ale na silnicích přibylo. „Pokud by to mělo být drsné, tak to můžeme zase zavřít. Je krize a snažíme se ji rychle vyřešit,“ uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.
Řidiči osobních vozů budou moci na kruhovém objezdu u Bídy zahnout do centra. „V Široké ulici bude umožněno pouze zastavení k neprodlenému naložení nebo vyložení nákladu, nebo nástup a výstup osob. Stání nebude povoleno,“ uvedl vedoucí odboru dopravy Městského úřadu v Chrudimi Martin Klimek.
Řidič České pošty, který včera musel dodávku zaparkovat uprostřed Široké ulice, protože na krajích už nebylo místo, má obavy. „Bude to hrozný. Jak zastavím, zablokuji ulici a všichni na mne budou troubit,“ říká. Jiří Jánský je naopak rád. „Vítám to, mám kancelář v centru a při cestě do práce konečně nebudu muset objíždět celé město. Teď je důležité, aby řidiči jezdili Širokou ulicí rozumně,“ uvedl Jánský.
Už od poloviny devadesátých let se skupina podnikatelů v Chrudimi snaží město přesvědčit, aby jednosměrku zrušilo, protože umrtvila střed města a připravila je o zákazníky.
Zastupitelé ale rozhodli, že jednosměrka zůstane. Starosta Libý nyní tvrdí, že kdyby se otevření Široké ulice osvědčilo, mohli by zastupitelé změnit názor. „Pořád se o tom mluví, zda by to bylo dobré či ne. Teď to můžeme vyzkoušet,“ uvedl Libý.

Autor: (dp)
Reagovat na tento příspěvek
 
Konečně vjezd na náměstí od Pardubic Jan Roček 28.05.2004 15:33
Od zítra Širokou ulicí obousměrně !!! Když se to osvědčí, zůstane to natrvalo ! Tak pište jak se Vám jezdí. Já už se těším - hned ráno si dám zkušební kolečko Úsměv
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Max 28.05.2004 14:40
Tak ty falešný podpisy to je teda "Výlet pana Berana do 20.
století" (tak 60.-80.léta). Nejvíc by mě teď zajímal názor našeho pana starostlivého starosty... Prej "právní stáááááááát..." Přeji nám všem dlouhou paměť - aspoň do příštích voleb!
Reagovat na tento příspěvek
 
Uzavirka v Chrudimi Lebduška Josef 28.05.2004 12:48
Vůbec nejde o to, kdo stojí v čele města. Je mi to vcelku jedno. Ale není mi jedno, když se rozhoduje jak za cara. Bez ohledu na zájmy a potřeby obyvatel, bez ohledu na možnosti dalšího rozvoje města. Proč se různé obchvaty budují skrz obytné zóny? Jak se bude potom město dále rozvíjet? Proč se vybírají nejdražší varianty (přemostění železniční trati)? Proč se vybudovala PZ v místě, kde není dopravní napojení a těsné u obytné části? Což obyvatelé různých okrajových částí města nejsou obyvateli Chrudimi? Proč se vyhazují statisíce na různé pochybné projekty, ale není např. zřízen úřad městského architekta? Proč se povolují vyjímky a staví se v hlukové zóně letiště? Vždyť vynaložené prostředky jsou prostředky města, tudíž naše. A já jsem obyvatel tohoto města a mám zájem na jeho rozvoji a proto se budu vždy ptát: jak byly prostředky vynaloženy a byly vynaloženy účelně? Různé kauzy jako PZ, Penymarket, Palučiny, letiště, ekologická havárie apod. opravdu svědčí o špatné práci některých lidí. Chrudim a tím i její občané, mohla mít za stejné peníze více, mohla mít větší majetek a méně problémů. A o to jde.
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Lebduška Josef 28.05.2004 12:27
 
konec Microsoftu?? Mexiko 28.05.2004 09:18
Ikdyž to vypadá jako takzvaně "mimo mísu", tak se toto dotýká každého uživatele Windowsů.

Podle Techworld na bezpečnostní konferenci pořádané společností Microsoft srovnal šéf bezpečnosti Iain Mulholland výdaje Microsoftu na zabezpečení svého software s výdaji americké vlády na neúspěšný projekt protiraketového štítu Hvězdné války – Star Wars. Přesnější čísla však Microsoft neuvedl. Uvedl ale že i přes velké výdaje na zabezpečení software proti virům, červům a dalším způsobům zneužití bezpečnostních slabin, očekávají bezpečnostní experti další zhoršení situace s tím, jak se budou objevovat nové, komplexnější hrozby pro počítačové systémy. Proti Microsoftu a dalším bezpečnostním společnostem hraje i fakt, že se rychlost zneužití nově oznámených slabin v software významně během posledních měsíců zvýšila.

Takže se (uživatelé Windowsů) máte na co těšit.

V souvislosti s tím mne napadla spekulace, že taková firma žije z prodeje softwaru, takže z toho, co zákazníci zaplatí. A když musí vynakládat takové prostředky na zabezpečení (a jak přiznávají, že očekávají ještě zhoršení), tak to jde z tržeb (zisku) - a to jsou peníze od zákazníků. Takže předpokládejme takovou spirálu - velké výdaje na zabezpečení mizerného softwaru, ztráta důvěry zákazníků (a kolik jich už emigruje od MS), snížení tržeb, další komplexnější hrozby pro OS, další náklady na zabezpečení, další ztráta důvěry, další pokles tržeb ....

Takže pokud se pánové v Redmontu nenaučí rychle programovat, tak se bude o MS zanedlouho hovořit v čase minulém. A měli by přestat kecat o tom, jak jsou celkové náklady na pořízení a provoz Windowsů mnohem nižší než na jiné systémy (konkrétně linux, kterého se bojí jak čert kříže).

A pro další upřesnění bych doporučil tento článek http://www.zive.cz/h/Bleskovky/AR.asp?ARI=116643 , kde je přehled největších škod způsobených viry (ty se šíří vlastně jen pod Windowsy, počet virů pro jiný OS je vcelku zanedbatelný - prakticky byl jen jediný funkční). Rekordmanem ve škodách byl v roce 2000 virus Love Bug (I Love You) s odhadovanou škodou 8,75 miliardy dolarů, loňský MyDoom napáchal škody jen za 4 miliardy dolarů.

PS: tento článek sem házím hlavně proto, že si tyto informace v běžných novinách nepřečtete, ale bylo vhodné, aby jste o tomto riziku věděli.

PPS: Užívejte raději nadcházejícího léta.
Reagovat na tento příspěvek
 
PZ - zajímavosti Josef Jarkovský 28.05.2004 07:36
Na serveru Okresní hospodářské komory Chrudim je zajímavý článek: http://www.ohk.chrudim.cz/html/zpravy.html

"Průmyslová zóna – překročení Rubikonu

Chrudimská průmyslová zóna, o jejíž vybudování se Město Chrudim již dlouho neúspěšně pokoušelo, pozvolna nabývá konkrétních obrysů. Iniciativou členů Okresní hospodářské komory v Chrudimi a diplomatickým jednáním starosty města byly vyřešeny majetkové vztahy k pozemkům, připojení na inženýrské sítě a v neposlední řadě předběžný souhlas a kladné vyjádření Czech Investu, vládní agentury na podporu přílivu zahraničních investic do ČR, že obsazení chrudimské zóny investory nebude obtížné.

Czech Invest registruje nabídky zahraničních investorů na umístění investic v ČR v celkové výši několika miliard dolarů.
Je paradoxní, že města a obce, tedy ti, kteří by měli mít hlavní zájem na tom, aby jejich občané našli solidní zaměstnání a aby byl posílen rozpočet obcí z daní firem a odvodů zaměstnanců, nejsou ve většině případů schopni těmto nabídkám vyjít vstříc.
V případě Chrudimi byl učiněn obrovský krok vpřed, když zastupitelé města téměř jednohlasně schválili výkup pozemků sjednocených do průmyslově využitelného celku. Přestože tím odsunuli populistickou otázku zastřešení zimního stadionu.
Přestože dotažení projektu průmyslové zóny bude vyžadovat ještě mnoho úsilí, vyjednávání a možná i peněz. Hlasovali tak, jak se to snaží vyjádřit materiály o budoucím rozvoji města, tj.
koncepčně a s perspektivou delší než jedno volební období.

Podle statistik Czech Investu (a není důvod jim nedůvěřovat) se průměrně vytváří na 1 hektar průmyslové zóny 50 nových pracovních míst a 75 pracovních míst nepřímých, tedy míst ve firmách, které s investory v průmyslové zóně spolupracují v blízkém okolí. V případě Chrudimi to znamená zhruba 1.500 nových přímých míst a 2.250 míst nepřímých. Velcí investoři platí zaměstnancům za dobrou práci dobré mzdy. Zaměstnanci s dobrými výdělky dávají vydělat místním obchodníkům, drobným výrobcům a poskytovatelům služeb či investují do trvalých hodnot, například bydlení. Téměř 4.000 pracovních míst ekonomicky oživí široké okolí a ve spojení s areálem bývalé Transporty a pardubickou průmyslovou oblastí, případně i hradeckou, vytváří mohutný ekonomický potenciál, který může dát zapomenout na krachy bývalých socialistických kolosů a stát se tím, čím je pro široké okolí Mladé Boleslavi Škodovka – motorem regionální ekonomiky.

To je také cílem Okresní hospodářské komory v Chrudimi."

Zaujal mě hlavně údaj o počtu průměrně vytvářených pracovních míst na hektar PZ - Colorobia nabízela 50 lidí na 10 ha.
Josef Jarkovský
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Benq 27.05.2004 17:23
Co dodat ??? HUMUS HUMUS HUMUS a zase HUMUS jsem jen zvědavej co se bude s tím dít dále a kdy to policie odloží hahahahahahaha to je to právo a pořádek Úsměv ale spíše Bohužel, škoda
Reagovat na tento příspěvek
 
Uzavirka v Chrudimi Benq 27.05.2004 15:10
Myslím si že nejde o žádnou sekeru, jen o to si navzájem upřesnit nějaké věci a pokusit dobrat se tak dobrat co nejobjektivnějším faktům Úsměv . Stačit bude i 20 m, ale spousta lidí bude chtít prodat městu celé pozemky .... podobně jako tomu tak je skoro vždy a tím se to prodraží jinak souhlas 20000 m2 bude stát cca 8 mil Úsměv
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Michal Tereska 27.05.2004 12:36
Díky za odkaz na včerejší zprávy a chlapy - držte se
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Rampa 27.05.2004 07:04
Hlavne bych rekl ze neustale opakovana formulace panu B+B a pana starosty "Ze zijeme v pravnim state " dostala pekne na "prdel". Jestli tohle je pravni stat???? zneuzivat bez vedomi lidi podpisy !!!!!tak opravdu nevim.
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Lukas Nemec 27.05.2004 01:40
Jestli jsem záznamu dobře rozuměl, tak pan Karel Tušic.
Jak jsem pochopil, podává ale trestní oznámení proti petici Proti letišti a ne přímo proti Mr. Beranovi.
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Lukas Nemec 27.05.2004 01:37
Já se k potlesku přidávám!! Pan Trávníček mne opravdu velice mile překvapil.
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Vladimír; 26.05.2004 23:54
 
Uzavirka v Chrudimi Jan Roček 26.05.2004 23:02
Omlouvám se - těch 10 m je tak akorát pod vozovku. Připočítám-li ještě něco na příkopy okolo a svah, který vznikne převýšením k oněm mostům, tak by mohlo 40 m šířky stačit ??? Navrhuji kompromis 20 mil. a zakopání válečné sekery Úsměv
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Max 26.05.2004 21:54
Vážení, může zde někdo prosím aspoň nastínit, o čem byla reportáž ČT a kdože to dal žalobu na pana velkostatkáře...??? Děkuji Max
Reagovat na tento příspěvek
 
Uzavirka v Chrudimi Jan Roček 26.05.2004 21:49
Přiznávám, jsem přílišný optimista, avšak Vaše cena 40 mil. jen za pozemky pod 1 km silnice se mi zdá více než nadsazená. To by pak (počítám-li šířku koridoru 10 m) vycházel jeden metr čtvereční na 4 000 Kč ? Podotýkám, že tam je nyní pole zamořené uniklými jedy z Transporty a pan W. by mohl být jen rád, když se ho zbaví za desetinu uvedené ceny.

V každém případě jde o to, aby se věci začly hýbat správným směrem a finanční otázka se může řešit za pochodu. Třeba by nyní, když jsme členy EU, mohlo město zažádat o dotaci na rozvoj dopravní infrastruktury z evropských strukturálních fondů...
Reagovat na tento příspěvek
 
Uzavirka v Chrudimi Benq 26.05.2004 20:16
Mluvíte hezky, ale nic o tom asi nebudete vědet, takové napojení je možné nejdříve za 3 roky jen výkup pozemků bude stát možá těch 40 mil., pak je tam jeden most (možná 2) a ten kilometřík silnice sám beze všeho předcházejícího nepostavíte pod 50 mil. Úsměv
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Mexiko 26.05.2004 20:14
je nekde seznam tech podepsanych na petici proti letisti??? To bych byl skutecne nerad, kdybych se tam nejakou nahodou objevil taky ....
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Likvidátor 26.05.2004 19:19
Kdo má podezření že byl jeho podpis zneužit nechť učiní patřičné kroky.
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Jan Roček 26.05.2004 18:42
Potlesk panu Trávníčkovi, panu Hoffmannovi a zejména lidem, kteří podali trestní oznámení na pana Berana !!! Po shlédnutí dnešní reportáže na ČT 1 začínám věřit v lepší zítřky Ok?
Reagovat na tento příspěvek
 
Demonstrace na podporu aeroklubu,váš názor. Lukas Nemec 26.05.2004 16:33
No právě že tím, když přijde 50 lidí se podpora aeroklubu příliš nevyjádří.

Ale pevně věřím že se pletu a lidé z celého regionu přijdou a dají tak jednoznačně najevo, že o letiště v Chrudimi stojí!
Reagovat na tento příspěvek
 
Uzavirka v Chrudimi The Best 26.05.2004 14:49
Dobrá informace, konkrétní přístup.
Je pravda, že celkový obchvat může vyjít na hodně peněz, ale čím později s k jeho realizaci přistoupí, tím více peněz bude stát.
A miliony vyházené do kruháků uvnitř města opravdu nikomu život neulehčí.
Vím, že stamilion utopený v průmyslové zóně je nenávratně pryč, ale jde především o to, aby radniční partička neudělala další neuváženou neefektivní investici, která z Chrudimi udělá (jak jsem četl v jednom příspěvku) ještě větší vydlákov.
Best
Reagovat na tento příspěvek
 
Uzavirka v Chrudimi Jan Roček 26.05.2004 14:36
Bohužel realita je, že obchvat přijde na miliardy. Na to Chrudim opravdu nemá. Momentálně je v rozpočtu města volná rezerva 40 miliónů. Za ty peníze by se mohla vybudovat spojka mezi silnicí 1/37 (při příjezdu od Medlešic odbočka vpravo 200 m před čerpací stanicí AGIP) a starou silnicí Markovice - Dřenice s napojením Transporty zezadu. Kamióny jedoucí z Pardubic na Transportu by tak nemusely zajíždět do centra a tím by se ulevilo oběma kruhákům na Bídě i u Bohemie ! Současně by se vyřešilo dopravní napojení PZ i první část přeložky 1/17 ! Je to úsek jen o délce JEDEN KILOMETR. Vyhledávací studie již existuje, stačí vypracovat projekt, změnit územní plán a začít stavět ! Do dvou let můžeme jezdit. Ale to chce od všech zainteresovaných aktivní přístup ! Vždyť jde o Chrudim a možná i o lidské životy !!!

Jan Roček
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Lebduška Josef 26.05.2004 14:20
To není pravda, že Chrudim bude největší zastrkov v Evropě.
Ještě tak dva až čtyři kruháky a Chrudim se dostane do Guinessovy knihy rekordů - nejvíce krukových objezdů na m2. Turisté z celého světa sem budou jezdit, projíždět se kruhovými objezdy a nalokat se vynikajícího městského vzduchu, který již jinde nebude. Na chrudimské pouti zruší kolotoče, protože než tam všichni dojedou, tak budou natočení z kruháků tak, že se jim bude motat hlava celý den.

Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště Rampa 26.05.2004 12:58
K tomuto jenom dodam ze reportaz k tomuto tematu "falesnych popisu na petici proti letisti Chrudim" bude vysilana dne 26.5.2004 na CT1 od 18:00. Dale bych to nekomentoval a vubec me to neprekvapuje.
Reagovat na tento příspěvek
 
petice - letiště pavel 26.05.2004 12:36
No, co ktomu dodat... 1) průmysloá zóna, ostuda jako hrom 2) dopravní situace, průšvih 3) nebude letiště

Není tomu tak dlouho, co si pamatuji Chrudim jako město plné prosperujících firem, rúzných zájmových klubů a plné života.
Za nedlouho budeme mít jedno nové nej. Největší vydlákov a zastrkov ve střední Evropě! Jsem rád že tu bydlím. Už si hledám vhodnou stodolu pro ustájení koně. To víte, jako chrudimák musím za prací dojíždět do jedné z okolních vesnic (to není ironie, to je fakt!) Nejvíce mne zaujal (ani snad nepřekvapil) fakt, že moji přátelé z hrůzou zjistili jak vehementně podepsali petici proti letišti a ani u toho nemuseli být - někdo to totiž bravurně zařídil za ně a ani se neobtěžoval jim dát vědět...
Reagovat na tento příspěvek
 
Uzavirka v Chrudimi The Best 26.05.2004 11:06
Libý křičí, co nás v Chrudimi hrozného čeká, ale vždyť je přeci starostou a ne 1,2 nebo 3 roky, ale mnohem déle.
To o potřebě vybudování obchvatu kolem Chrudimě nevěděl? A stejně ta jeho radniční skupina? Proč tlačili miliony do průmyslové zóny, když Chrudimi nic nepřinesla? Na základě jaké analýzy to bylo? Proč je nenainvestovali (a pro rozvoj Chrudimi to bezesporu investice je) do urychleného vybudování obchvatu podobně jako např. v Havlíčkově Brodě? Asi proto, že je lepší se pořád vymlouvat na stát a na peníze od něj, kterých je samozřejmě nedostatek a tím způsobem vyviňovat svoji absolutní neschopnost.
Takže, ne kruhové objezdy a podobné zpomalovací nesmysly, které jsou pouze módním výstřelkem, ale situaci nezlepší, spíše naopak, nýbrž okamžitý tlak na budování obchvatu.
Best
Reagovat na tento příspěvek
 
Uzavirka v Chrudimi Administrátor 26.05.2004 09:06


iDnesiDnes - rubrika Pardubický region



25.5.2004 Pardubický - strana 1 Chrudim se stala pastí pro řidiče

Chrudim Pro řidiče v Pardubickém kraji není teď nic horšího než jet přes Chrudim. Dopravní kolaps, kvůli kterému cesta autem přes město trvá ve směru od Pardubic půl hodiny i déle, panuje v ulicích kvůli stavbě nového kruhového objezdu u plynáren a budování kanalizace už od čtvrtka. Dnes by ale fronty aut posunující se krokem k Chrudimi měly prořídnout. Ve směru na Vysoké Mýto se včera odpoledne otevřela část nové křižovatky, díky níž se mohou řidiči vyhnout centru města. Tím ale dobré zprávy končí.
Uzavírky totiž mají z města zmizet až 30. června. Na podzim navíc bude řidiče čekat další kolo. Chystá se totiž přestavba dvou klíčových křižovatek.„Cesta přes město mi trvala půl hodiny.
Dva kruhové objezdy, které tu mají, jsou navíc malé a hodně nepříjemné. A ke všemu mne v zácpě před městem někteří místní znalci předjížděli tak, že bez zastavení projeli přes benzínku a vecpali se přede mne," zlobil se řidič kamionu firmy Zeman Transport Zdeněk Bagar.
„Řidiči to bohužel prostě musí vydržet,“ řekl vedoucí odboru dopravy Martin Klimek. Dnes už mohou auta jedoucí od Pardubic před Chrudimí odbočit vlevo a přeplněné centrum objet po části nové křižovatky u plynáren. „Věřím, že se tím situace mírně zlepší,“ uvedl Klimek.
Řidiči, kteří v centru zdolávají dva přeplněné kruhové objezdy u Bídy a u hotelu Bohemia, se musí obejít bez pomoci policie.
„Řídit provoz v kruhovém objezdu by bylo neefektivní, jeden policista to nezvládne, museli by tam stát čtyři," říká mluvčí chrudimské policie Věra Hamáčková.
Radní v Chrudimi se už nyní bojí, co udělá s přetíženou dopravou chystaná stavba dalších dvou kruhových objezdů. „Je to šílené.
Nevyhrabeme se z toho. Ještě letos se má dělat kruhák na Bídě a u nového Kauflandu směrem na Vysoké Mýto. To bude znamenat další uzavírky. Spasit nás může jen obchvat,“ soudí starosta Chrudimi Ladislav Libý. Obchvat ale bude hotov nejdříve v roce 2008 nebo 2009.

***

Napište nám!

Jaké jsou vaše zkušenosti s průjezdem Chrudimí? Pište na adresu redakce: nám. Republiky 56, Pardubice e-mail: redpa@mfdnes.cz

NERVY NADRANC. Takhle to vypadalo při průjezdu Chrudimí včera.
Dnes by fronty aut posunující se krokem měly prořídnout, ale uzavírky mají z města definitivně zmizet až 30. června. Na podzim řidiče čeká další kolo. Chystá se přestavba dvou klíčových křižovatek.

Autor: DAVID PŮLPÁN
Reagovat na tento příspěvek
 
Uzavirka v Chrudimi Administrátor 26.05.2004 09:05


iDnesiDnes - rubrika Pardubický region



25.5.2004 Pardubický - strana 1 A kde je policie?

Dopravní zácpy nyní ochromují Chrudim. Dlouhé kolony aut stojí daleko před začátkem města a dostat se z jednoho konce na druhý zabere ve špičce i hodinu. Ale na vině není jen jedna uzavřená silnice. Dopravní značení je nedostatečné, chaotické. Kdo město nezná, bloudí nebo vyjede, kde nechtěl. Zprvu řidič, který přijel ke kruhovému objezdu Na Bídě, ani nevěděl, že je Poděbradova ulice slepá. Navíc samotný kruhový objezd Na Bídě je strašně malý, takže kamiony musí několikrát couvat, než řidič dokáže auto usměrnit. A další kruhový objezd u hotelu Bohemia je ve špičce úplně ucpaný. Řidiči na hlavním tahu čekají ve frontě, až se objeví na dvě stě metrů vzdáleném semaforu zelená. Auta, která stojí v kolonách v ostatních ulicích, mají smůlu, neprojedou. Nikde totiž není policista, který by dopravu řídil. Nemluvě o tom, že všude jinde je samozřejmostí, že policie při uzavírkách odklání nákladní dopravu mimo město.
A to Chrudim čekají další uzavírky...

Autor: JIŘÍ TŮMA
Reagovat na tento příspěvek
 
Demonstrace na podporu aeroklubu,váš názor. Likvidátor 25.05.2004 16:55
Když se na to budeš dívat takhle.Je to tvůj názor.Jedná se o vyjádření podpory aeroklubu.Na internetu to jaksi není vidět.A i kdyby přišlo jenom 50.Podpisů je už 4000.
Reagovat na tento příspěvek
 
Demonstrace na podporu aeroklubu,váš názor. Lukas Nemec 25.05.2004 15:32
Demonstrace může být fajn, ale chce ji to opravdu co nejvíce zviditelnit (ne jen tady na inetu), jinak až tam přijde 20 lidí, tak se nám všem páni B+B opravdu pěkně vysmějou.

Jinak je snad lepší ji ani nedělat.

Co třeba zapojit Český Rozhlas Pardubice, Noviny Chrudimska (a nejen je) ?
Reagovat na tento příspěvek
 
Uzavirka v Chrudimi Jan Roček 25.05.2004 13:13
Dnes 25.5. okolo 12 hodiny "Bída" celkem v pohodě - že by se ledy hnuly ???

Článek z Novin Chrudimska - 25.5.2004 :

Úplná uzavírka trvající od čtvrtka do neděle s sebou přinesla ucpání silnic v polovině města a potvrdila tak, že je Chrudim auty nadměrně zatížena.

"Když jsme po dohodě s policií vypnuli semafory v Topolské ulici a u Evony, provoz byl plynulejší. Navíc u Kateřiny semafory řídila policie. Je to těžké - jediné, co pomůže, je obchvat Chrudimě. Dosud ho nemáme, a tak musíme dělat, co se dá," tvrdí místostarosta města Jaroslav Trávníček. Dopravní situace je podle jeho slov denně vyhodnocována. Včera začala platit částečná uzavírka "kruháku" u plynáren. Provoz byl oproti minulému týdnu plynulejší, ale ještě nedosáhl původních představ. Dnes se uskuteční další kontrolní den, a to za účasti zástupců dodavatele, města i policejního inspektorátu.

"Uvažujeme o tom, že se nyní jednosměrný provozu otočí - tím bychom hodně ulehčili křižovatce na Bídě. Auta jedoucí na Vysoké Mýto by se městu hned u budovy bývalého okresního úřadu vyhnula," dodal Jaroslav Trávníček. Dopravní omezení u "kruháku" má platit do konce června. O případných změnách v provozu budeme ihned informovat.


Reagovat na tento příspěvek
 
Demonstrace na podporu aeroklubu,váš názor. divokej bill 25.05.2004 11:17
Na demonstraci asi nepřijdu, v Chrudimi se poslední dobou moc nezdržuju a nemyslím si, že by něco vyřešila.
Pokud by ovšem byla spojená třeba s vypleněním úřadu pro civilní letectví (nebo jak se to jmenuje) nebo vláčením B+B za letadlem, pak bych si čas určitě udělal.
Pokud existuje nějaký způsob,aby se občanská iniciativa stala účastníkem onoho řízení (třeba se jen tak na oko připojit ke stížnosti na letiště), pak bych určitě takový krok podpořil, bylo by to určitě účinnější.
Obávám se, že demonstrace se nakonec zůčastní 50 lidí a výsledek bude přesně opačný - argument pro B+B, že letiště vlastně nikomu nechybí.
Reagovat na tento příspěvek
 
Balustráda Jan Roček 24.05.2004 22:12
Pod názor našeho mexického přítele a zejména pod dovětek: "aby o tom rada města nerozhodovala sama - rozhodně by se měla zeptat občanů - od investorů si vyžádat modely a pohledy na plánovanou stavbu - a jedině obyvatelé by měli rozhodnout o vhodnosti zástavby balustrády" se podepisuji.
Reagovat na tento příspěvek
 
Demonstrace na podporu aeroklubu,váš názor. Benq 24.05.2004 21:16
proti čemu bude demonstrace ??? Pro letiště jasně to chápu, ale nevím proti komu a nebo co by kdo měl více dělat. Pokud chce někdo více od města, běžte (běžme) na zastupitelstvo, podobně jako to minuloasti udělali fotbalisti, hokejisti, majitelé různých pozemků, atd. a promluvte tam, pokud proti B+B spojte to s petiční akcí a pak je na místě letadlo a náměstí. Doporučuji obojí.
Reagovat na tento příspěvek
 
Balustráda Mexiko 24.05.2004 20:06
Když jsem slyšel poprvé o plánu zastavět balustrádu, tak jsem nechápal, co to je za pitomost - ubyde zeleně, zastíní se výhled na faru, změní to ráz náměstí, .... a pár dalších věcí.

Teď už na to mám poněkud jiný názor: pokud bude ten dům nebo domy vzhledově zapadat do historického vzhledu města, tak sice dojde k "uzavření" náměstí, ale také vlastně vzniknou dvě fakticky samostatná náměstí vedle sebe, kdy to druhé bude obsahovat zadní část kostela, faru, klášter a další objekty. A pokud bude architekt rozumný, tak může na obě strany (obě náměstí) umístít restauraci s venkovním posezením - to je něco, co v tomto městě poněkud postrádám.

Co se týká podzemních garáží, tak si uvědomte současný stav a problémy s parkováním, pokud něco potřebujete na náměstí.
Každé další parkovací místo v centru spíše prospěje rozvoji centra.

To že by tam byly luxusní byty?? ANO - jsem pro, protože existuje vrstva lidí, která disponuje penězi a na luxus si potrpí. Navíc když budou mít k dispozici podzemní garáž pro svého plechového miláčka. Navíc se tím oživí centrum a snad to přinese prospěch i firmám v centru. Možná mne někdo osočí, že směřuji ke klidnému městu jako ubytovně pro průmyslové zóny - Pardubice, Kolín - ale proč nepřitáhnout movité šéfy na nadstandartní bydlení s výhledem na historické centrum - když už peníze vydělávají jinde, tak tady je mohou utratit.

Doprava na náměstí - to je dlouhodobá bolest, ale pomohlo by tomu i to podzemní parkování, a pokud by byl vjezd ze směru od sportovní haly, tak hodně aut na náměstí ani nemusí vjet.

Za co bych se ale přimlouval, tak aby o tom rada města nerozhodovala sama - rozhodně by se měla zeptat občanů - od investorů si vyžádat modely a pohledy na plánovanou stavbu - a jedině obyvatelé by měli rozhodnout o vhodnosti zástavby balustrády.
Reagovat na tento příspěvek
 
Demonstrace na podporu aeroklubu,váš názor. MsG 24.05.2004 13:46
Demonstrace - ANO prijdu.

Nejak mi posledni dobou chybi to vrceni 4 letadel :)

Drzim palce vsem z Aeroklubu!!
Reagovat na tento příspěvek
 
Demonstrace na podporu aeroklubu,váš názor. Jana 24.05.2004 12:46
Souhlasím se demonstrací na podporu zachování letiště, navrhněte termín a místo. Je potřeba jednat rychle, než to dopadne jako Palučiny. Jana V.
Reagovat na tento příspěvek
 
Balustráda Administrátor 24.05.2004 11:43


iDnesiDnes - rubrika Pardubický region



24.5.2004 Pardubický - strana 2 Chrudim chce dostavět náměstí

Chrudim Chrudim stojí před nejdůležitějším rozhodnutím posledních let. Chce totiž nechat zastavět proluku na konci Resselova náměstí. Své nabídky městu předložilo pět firem, které tam chtějí vybudovat hlavně byty a obchody. Jedna z nich nabízí investici za 166 milionů korun, díky níž by v centru vznikl luxusní hotel s podzemním parkovacím automatem.
Obyvatelé Chrudimi se nových v budov v centru ale dočkají nejdříve za tři, ale spíše čtyři roky. Nabídek je několik, všechny počítají s byty a obchody

Město se rozhodlo, že nabídne investorům bývalý katastrální úřad, pozemek v jeho sousedství i takzvanou balustrádu, kde ještě na začátku minulého století stál dům, který uzavíral celé náměstí. "Žádná z firem nevymyslela nic zcela převratného. V podstatě všechny tam počítají s byty, obchody, službami, některé plánují stavbu hotelu. Některé nabídky ale byly poměrně stručné, spíše šlo o úvahy," řekl starosta Chrudimi Ladislav Libý. Společnosti nabízejí městu za dům a pozemky od šesti do dvanácti milionů korun.
V komisi, která doporučí městské radě jednu z nabídek, jsou zástupci všech politických seskupení. "Chceme, aby to bylo naprosto transparentní. Je to velmi choulostivá věc, protože poznamená město trvale," uvedl Libý. O pozemky v historickém centru Chrudimi mají zájem pražské firmy Real Trade a Pyramida, chrudimské společnosti Intelco a Milan Kušta - Omega plus a podnikatel Ivan Dvořák z Chrasti.
Zatímco čtyři z pěti investorů chtějí do zástavby pozemků a opravy budovy investovat od 40 do 67 milionů korun, podnikatel Kušta plánuje investici za 166 milionů korun. Díky ní by v komplexu vzniklo 59 nadstandardních bytů, 2000 metrů čtverečních nebytových prostor, hotel, prostory pro kongresovou turistiku a v podzemí parkovací automat se 170 parkovacími místy.
Kušta už v Chrudimi dokázal vybudoval dvě menší obchodní centra v historické části města. "Projekt návratný je, ale doba návratnosti není samozřejmě příliš zajímavá. Náklady bychom hradili z jiných aktivit, které máme," uvedl Kušta, který se nebojí, že by parkovací dům zůstal poloprázdný. "Vůbec se toho nebojím. Za tři čtyři roky bude parkovacích míst ještě větší nedostatek než dnes a v horizontu dalších let se situace ještě zhorší," soudí.
Radní chtěli rozhodnout o investorovi už v červnu na zasedání zastupitelstva, zatím ale nevědí, zda se jim to podaří stihnout.

DOKONČÍ NÁMĚSTÍ. Resselovo náměstí v Chrudimi bude pravděpodobně do čtyř let dostavěno. Radní chtějí vybrat firmu, která opraví bývalý katastrální úřad a zastaví poslední volný pozemek u kostela. Na snímku je studie zástavby, kterou předložil podnikatel Milan Kušta, další čtyři zájemci dosud své konkrétní představy městu neukázali.

Autor: DAVID PŮLPÁN
Reagovat na tento příspěvek
 
Kruháky Jan Roček 24.05.2004 11:41
Již nyní, i mimo špičku, stojí auta jedoucí od PA před kruhákem u Bohemie a kolona sahá až ke kruháku na Bídě. Pokuď bude na Bídě další odbočovací pruh navíc, nejen že se provoz neurychlí, ale naopak se situace znepřehlední a povede to k častějším dopravním nehodám a kolizím s chodci. Další argument PROTI posunutí kruháku k pomníku Masaryka je statika nábřeží. Naši předci zcela jistě neprojektovali nábřeží na to, aby po něm projížděly stovky kamiónů denně. Porušení statiky nábřeží a přilehlé historické budovy "Bída" je více než pravděpodobné.
Reagovat na tento příspěvek
 

Starší příspěvky:
« 313 312 311 310 309 308 307 306 305 304 303 302 301 300 299 298 297 296 295 294 293 292 291 290 289 288 287 286 285 284 283 282 281 280 279 278 277 276 275 274 273 272 271 270 269 268 267 266 265 264 263 262 261 260 259 258 257 256 255 254 253 252 251 250 249 248 247 246 245 244 243 242 241 240 239 238 237 236 235 234 233 232 231 230 229 228 227 226 225 224 223 222 221 220 219 218 217 216 215 214 213 212 211 210 209 208 207 206 205 204 203 202 201 200 199 198 197 196 195 194 193 192 191 190 189 188 187 186 185 184 183 182 181 180 179 178 177 176 175 174 173 172 171 170 169 168 167 166 165 164 163 162 161 160 159 158 157 156 155 154 153 152 151 150 149 148 147 146 145 144 143 142 141 140 139 138 137 136 135 134 133 132 131 130 129 128 127 126 125 124 123 122 121 120 119 118 117 116 115 114 113 112 111 110 109 108 107 106 105 104 103 102 101 100 99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58 57 56 55 54 53 52 51 50 49 48 47 46 45 44 43  42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 »

© 2001-2018 Chrudim2000.cz

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.