Přeskočit navigaci

Čtenář nepřihlášen.

Nová registrace

Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.

Téma Odesílatel Datum
Techno Co se staráš 18.08.2005 14:18
Co by si chtěl jako podnikat na letišti? A na jakým. A ikdyby tak až to skončí na letišti tak kam myslíš že půjdou? Na pole asi ne a odnese to zase město. Na takové zábavy mají být kluby kde je zajištěný celý konání té akce a ne volné prostranství. Nazdar
Reagovat na tento příspěvek
 
Slezina Lebduška Josef 17.08.2005 13:42
Jak jsem avizoval, pokusím se o setkání těch přispěvovatelů, kteří mají zájem se sejít.
Prosím proto, ozvěte se znovu do tohoto příspěvku, následně Vám bude zaslána pozvánka.
Reagovat na tento příspěvek
 
obousměrný vjezd na náměstí shot 17.08.2005 10:45
Je vidět, že máme opravdu vynikající zástupce. Milion sem, deset milionů tam, o co jde, když to platí město. A ty provázané a komplexní úvahy o rozvoji města. Jednou hot, podruhé čehý. Inu jako ta zvířátka na která se to hot a čehý křičí, jenomže ta jsou užitečnější. Takže si na zasedáních mohou zvesela zpívat: všichni sborem za tím prvním…….
Reagovat na tento příspěvek
 
obousměrný vjezd na náměstí Jan Roček 16.08.2005 12:40
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice&c=krajpardubickyi_3_5

Změna centra Chrudimi by byla neúměrně drahá

Chystaný plán architekta Romana Kouckého na zklidnění dopravy v centru Chrudimi přesunem hlavní průjezdné komunikace od kostela k hraně náměstí podél staré radnice a bývalého katastrálního úřadu znamená pro architekty výzvu, pro radnici stavbu svého pomníku, ale pro obyvatele města, plátce daní, nákladnou a neúměrnou investici. Nově navržená změna trasy průjezdné komunikace přes Resselovo náměstí není jenom změnou vozovky a dopravního značení. V nové trase je nutno uložit inženýrské sítě, které budou přerušeny plánovanou zástavbou mezi kostelem a dnešní balustrádou.
Přeložka kanalizačního sběrače a všech ostatních sítí, dnes již v předpokládaném společném kolektoru, v délce cca 300 metrů vyvolá nemalé investiční náklady. Realizaci přeložky komunikace a sítí přivítají snad jen archeologové k rozšíření průzkumu v historických partiích města, ale již méně majitelé přilehlých domů a obchodů. Vybudování nové městské třídy si vynutí likvidaci vzrostlé zeleně před farou a školou, nemluvě o nepříjemném přiblížení komunikace k hlavnímu vstupu do školní budovy. Celá investice bude povýšena o náklady na likvidaci dnešní silnice a přípravu území pro mnohé nepochopitelnou plánovanou zástavbu oddělující Školní náměstí.
Samostatnou otázkou je konflikt navrhovaného řešení s vítězným developerským projektem ing. Milana Kušty na koupi přilehlých nemovitostí se závazkem vybudovat v těchto místech poměrně nákladnou městskou vybavenost - obchody, podzemní garáže, hotel, byty. Výsledky soutěže, která proběhla ještě před navrženým řešením architekta Kouckého, tedy za jiných zadávacích podmínek než jsou dnes, jsou zpochybnitelné a ostatními účastníky soutěže napadnutelné. Při realizaci změny dopravního řešení předkládaného architektem Kouckým je celý soutěžní návrh ing. Kušty zásadně ovlivněn a podmíněn velkou investiční účastí města. Nelze předpokládat, že je do svých nákladů zahrne developer. Zcela určitě již nelze očekávat, že původní podmínky soutěže budou moci být splněny, například pokud jde o podzemní garáže. Lze tedy předpokládat, že z původního záměru bude realizována pouze první etapa tj.
rekonstrukce katastrálního úřadu a okolí. Část označená jako Balustráda bude realizovatelná až po zajištění finančních prostředků města na podmíněné investice, což lze časově velmi těžko odhadnout natož smluvně potvrdit.
Je až s podivem, jak jednoduše se zástupci občanů komplexního řešení ing. Kušty vzdali.
Obyvatelé Chrudimi jsou spokojeni se současným řešením jednoho z nejhezčích náměstí. Pokud je však návrh na "zklidnění dopravy" tak prvořadým úkolem, jistě se najde řešení levnější. Pokud je tak nevyhnutelné odklonění dopravy od kašny a morového sloupu, tak by snad postačilo provést odklon pouze v rámci prostoru náměstí a mezi hlavním kostelem a balustrádou ponechat ulici v dnešní trase. Tři jiní architekti přinesou zcela jistě tři nová řešení.
Veškerá snaha radnice realizaci pomníku maximálně urychlit narazí na procesní postup změn územního plánu a zákonného Regulačního plánu MZP Chrudim, což umožní vše znovu uvážit a dobře rozhodnout. Pražané čekají od architektů dostavbu Staroměstské radnice již 50 let. Jen škoda nevyužité původní iniciativy ing. Kušty.

Autor: Miroslav Hájek, autorizovaný inženýr, Chrudim
Reagovat na tento příspěvek
 
Jak to je s Chrudimí Lebduška Josef 15.08.2005 14:27
Je hezké. jen není zřejmé zda se potápí či vynořuje. Ale v každém případě se mi to líbí více než ono logo Chrudimi, jenž má údajně znázorňovat siluetu Chrudimi a zatím vypadá jako něčí podpis či co.
Reagovat na tento příspěvek
 
Techno Lebduška Josef 15.08.2005 14:19
Tedy nejsem příznivcem techna. Pokud jejich festival nikoho nebude rušit a bude probíhat na pozemku se svolením vlastníka, proč ne.
A můj názor na zákrok? Zákrok byl zřejmě v pořádku, ne však způsob, jakým byl proveden. Jinak pro všechny odpůrce techna, kteří tvrdí, že jinde technaře vyhazují také. V Curychu proběhl minulý týden techno festival, za účasti cca 1 milionu příznivců. Takže, chtějí-li technaři a místní samospráva, tak to jde.
Reagovat na tento příspěvek
 
Končí Hypernova? Pavel Novotný 14.08.2005 22:17
To jsem slyšel asi před měsícem, ale že končí tak to dnes.

Reagovat na tento příspěvek
 
Končí Hypernova? Mmm 14.08.2005 22:04
Musim te zklamat, hypernova nekonci, jen se ma predelavat ci co
Reagovat na tento příspěvek
 
Jak to je s Chrudimí PetrZ. 14.08.2005 22:02
Tak to nedopadlo podle představ, takže ještě jednou ten odkaz

http://www.kaceri-chrudim.info/kronika/fotka.php?rok=2005&zapis=29&fotka=Pict0026.jpg

Odkaz si zkopírujte do okna adresy svého prohlížeče.
Reagovat na tento příspěvek
 
Jak to je s Chrudimí PetrZ. 14.08.2005 22:01
Nazdárek lidi, jak tak koukám na místní diskusní fórum, tak mne napadá jen jediný možný příměr, jak to vypadá s tím naším docela hezkým městem. Jak ?? To je vidět na <A href="http://www.kaceri-chrudim.info/kronika/fotka.php?rok=2005&zapis=29&fotka=Pict0026.jpg"

target="_blank"> této fotce </A>.


Jen můžu doufat, že i zde dojde k "eskymáckému obratu".
Reagovat na tento příspěvek
 
Končí Hypernova? T. 14.08.2005 20:53
Nevim, neslyšel jsem. Ale plakat nebudu.
Reagovat na tento příspěvek
 
Končí Hypernova? Pavel Novotný 14.08.2005 18:49
Zaslechl jsem, že na začátku září končí Hypernova v Chrudimi a má být místo ní OBI. Nevíte někdo, jestli je to pravda nebo ne?
Reagovat na tento příspěvek
 
Techno Max 14.08.2005 18:05
...jen tak mimochodem, nikde jinde by se s takovejma lidskejma zfetovanejma troskama neparali. Rozbusili by to stejne nebo jeste hur...

Techno a tancici zhuleny deti jsou az druhotny, celej ten teatr je ciste politika - nic viiiiiiiiic.

Výňatek z serveru idnes...

Ke kontinuitě názorů: je docela jednoduché si ověřit, jak je to s názorem ODS. V létě 2004 se konala také velká technoparty. Vláda byla podrobena tvrdé kritice. ODS byla rozhořčena, že policie nezasáhla dostatečně razantně. Například jejich interpelace z 21. září 2004 dnes stojí za připomenutí "... v každé zemi na západ by je do tří hodin rozehnali... Policie selhala při ochraně majetku, a to i přesto, že byla opakovaně a včas žádána nájemcem louky o zákrok."

Takovýchto prohlášení bylo tehdy mnoho. Dnes je důležité si položit jednoduchou otázku. Co mají tato stanoviska jedné politické strany, avšak v jiném čase, společné? Jedinou věc.
Kritiku vlády a jejích představitelů. Tvrdou, nesmiřitelnou.


O samu věc vůbec nejde.

http://zpravy.idnes.cz/prilohy.asp?r=prilohy&c=A050812_133633_prilohy_klu

...a mnoho dalších.

Servus

Max


Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna Administrátor 13.08.2005 14:12
iDnes http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice

13.8.2005 Pardubický - strana 1 Vedení Chrudimi chce koupit silnice v areálu bývalé Transporty

Chrudim Vedení Chrudimi se snaží zabránit umrtvení areálu bývalé Transporty, v němž nyní pracuje bezmála dva tisíce zaměstnanců. Firma Onivon, které patří silnice uvnitř někdejší továrny, pohrozila, že začne vybírat poplatky od řidičů, pokud město od ní komunikace nekoupí.
To by pro společnosti, které sídlí v areálu, znamenalo doslova pohromu. Město ale nyní prohlásilo, že silnice pravděpodobně ještě v srpnu koupí.
Onivon dal radnici čas do 10. srpna, jinak pohrozil, že spustí vybírání mýtného.
„Sešli jsme se se zástupci firmy Onivon, ale jednání ještě není ukončeno. Dohadujeme se na výši ceny. Jednání bude pokračovat v průběhu celého měsíce srpna. Věřím, že se dohodneme,“ uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.
Pět kilometrů silnic v areálu Transporty získala společnost Oniovon během konkurzu za výhodnou cenu.
Pokračování na str. C3

Chrudim chce koupit silnice v Transportě Pokračování ze str. C1 Nyní společnost Onivon požaduje od města zhruba třicet milionů korun za všechny cesty. Pokud je nedostane, začne vybírat dvacet korun za vjezd osobního a tři sta korun za vjezd nákladního auta. Malé firmy by se poté musely stěhovat zřejmě jinam. „Kvůli servisu sekaček k nám denně jezdí dvacet třicet lidí. Pokud budou muset platit za vjezd, ztratíme zákazníky,“ řekl spoluvlastník firmy Delta MLadislav Bárta.
Právě tomu chce město zabránit. „V programovém prohlášení města je uvedeno, že chceme podporovat podnikání ve městě,“ uvedl starosta Libý. Chrudim má ale ještě jeden důvod, proč silnice koupit. Po nich totiž vede zatím jediná přístupová cesta k nové a stále prázdné průmyslové zóně, do níž město vložilo přes sto milionů korun.

Autor: (dp)
Reagovat na tento příspěvek
 
Techno T. 12.08.2005 20:57
No jo, ale kde? Co třeba na letišti? Nějak využít by ta plocha chtěla, ne?
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna Jan Roček 12.08.2005 18:13
Je to normální sprosté vydírání! Co říkají právníci na zákon č.
50/1976 Sb, § 108, odstavec 2, bod d) ???

Zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu

Část čtvrtá

Vyvlastnění § 108

(1) Pozemky, stavby a práva k nim, potřebné pro uskutečnění staveb nebo opatření ve veřejném zájmu, uvedených v odstavci 2, lze vyvlastnit nebo vlastnická práva k pozemkům a stavbám lze omezit 10a) rozhodnutím stavebního úřadu (dále jen "vyvlastnit").
(2) Vyvlastnit podle tohoto zákona je možné jen ve veřejném zájmu pro

a) veřejně prospěšné stavby podle schválené územně plánovací dokumentace, b) vytvoření hygienických, bezpečnostních a jiných ochranných pásem a chráněných území a pro zajištění podmínek jejich ochrany, c) provedení asanace sídelního útvaru nebo jeho asanačních úprav podle schválené územně plánovací dokumentace, d) vytvoření podmínek pro nezbytný přístup k pozemku a stavbě, e) vytvoření podmínek pro umístění nebo řádný provoz zařízení státní pozorovací sítě, kterou se zjišťuje stav životního prostředí, f) účely vymezené zvláštními zákony 10b).

(3) Veřejný zájem na vyvlastnění pro účely uvedené v odstavci 2 musí být prokázán ve vyvlastňovacím řízení. Za stavby podle odstavce 2 písm. a) se považují stavby určené pro veřejně prospěšné služby a pro veřejné technické vybavení území podporující jeho rozvoj a ochranu životního prostředí, které vymezí schvalující orgán v závazné části územně plánovací dokumentace.

§ 109 Cíl vyvlastnění (1) Cílem vyvlastnění je dosáhnout přechodu, popřípadě omezení vlastnického práva k pozemkům a stavbám, nebo zřízení, zrušení, popřípadě omezení práva věcného břemene k pozemkům a stavbám.
(2) Vlastnické právo k pozemkům a stavbám přechází vyvlastněním na navrhovatele. Vyvlastněním zanikají všechna ostatní práva k vyvlastněným pozemkům a stavbám, pokud není v rozhodnutí stanoveno jinak; to se nevztahuje na právo užívat byty a nebytové prostory, které vyvlastněním nezaniká.

§ 110 Podmínky vyvlastnění (1) Vyvlastnit lze jen tehdy, není-li možno cíle vyvlastnění dosáhnout dohodou nebo jiným způsobem.
(2) Vyvlastnění musí být v souladu s cíli a záměry územního plánování, který se prokazuje zpravidla územním rozhodnutím.
Pokud účel, pro který se vyvlastňuje, nevyžaduje vydání územního rozhodnutí, zkoumá se soulad s cíli a záměry územního plánování přímo ve vyvlastňovacím řízení.
(3) Vyvlastnění může být provedeno jen v nezbytném rozsahu.
Je-li možno dosáhnout účelu vyvlastnění pouze omezením práva, nelze právo odejmout v plném rozsahu. Jestliže se vyvlastněním převádí vlastnické právo pouze k části pozemku nebo se omezuje jiné právo k pozemku či ke stavbě a vlastník nebo jiný oprávněný by nemohl využívat zbývající části pozemku nebo omezeného práva k pozemku či stavbě, popřípadě je mohl užívat jen s nepřiměřenými obtížemi, rozšíří se vyvlastnění i na zbývající část, pokud o to vlastník nebo jiný oprávněný požádá.

§ 111 Náhrada za vyvlastnění (1) Vyvlastnění se provádí za náhradu. Náhrada se poskytuje v penězích, pokud zvláštní zákon nepřipouští jiný způsob náhrady.
(2) Náhradu za vyvlastnění, způsob náhrady, kdo a komu náhradu poskytuje, popřípadě maximální výši náhrady stanoví obecně závazný právní předpis.
(3) Nedojde-li v průběhu vyvlastňovacího řízení mezi dosavadním vlastníkem a těmi, kterým na vyvlastňovaném pozemku nebo stavbě váznou práva zanikající vyvlastněním, k dohodě o rozdělení náhrady, složí navrhovatel náhradu u soudu, v jehož obvodu pozemek nebo stavba leží. Soud rozhodne o uspokojení těchto nároků, zejména s přihlédnutím k tomu, aby nebylo ohroženo zajištění nároků zástavních věřitelů.


Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna shot 11.08.2005 23:29
Ano, možná nevím vše, Ale co vím jistě i v případě věcného břemene si firma ONION si ten přístup nechá zaplatit. A má na to právo.
Protože ona musí udržovat a opravovat komunikace a nebude-li jí město (či investor) platit, u každého řádného soudu ten spor vyhraje. Není přece možné, aby ONION udržoval a opravoval komunikaci, zodpovídal za její stav a jiný ji zdarma užíval za účelem svého podnikání. Zadarmo by tam město (nebo jiný majitel) mělo právo vjet jen za účelem posečení a odvozu trávy apod.
Reagovat na tento příspěvek
 
Už jste trapný shot 11.08.2005 23:28
Ano, hodně se tady opakuje. Bohužel, jsou to jen reakce na dění v Chrudimi. Také se toho hodně opakuje. Jen se utratí „vydělané“ peníze na koupi PZ, už se hledají cesty jak „vydělat“ další.
Drobné z tantiém nestačí a tak se hledá. Prodej pozemků na Skřivánku, zrušení letiště a jeho parcelace na stavební pozemky, prodej VAKu rozprodávání majetku města za hubičku a spousta jiných aktivit, které mají přinést peníze. Ovšem ne městu. A tak se horkou jehlou ušije PZ a zapomene se na příjezd do ní, na zasedáních se vykládá jaký to bude přínos do městského majetku, dá-li investor městu komunikace (ovšem město je musí udržovat a opravovat, takže investor se jich rád zbaví), prostě se účelově lže.
Reagovat na tento příspěvek
 
osobní pozn. pro shota shot 11.08.2005 23:09
Ach jo. Jmenuji se stará Blažková a za manžela mám starýho Bláhu.
V psaní příspěvků se střídáme. Ale tebe znám moc dobře, velmi často se spolu potkáváme. Pátrej dál.
Reagovat na tento příspěvek
 
Techno MIREK 11.08.2005 20:34
Tak už se přestaňte tolik bát.Co takhkle technopárty? Zajímavé téma.Nebo ne?
Reagovat na tento příspěvek
 
Už jste trapný T. 11.08.2005 19:23
Záleží na úhlu pohledu. Taky by se tomu dalo říkat názorová stabilita. Nebo tak nějak podobně.
Reagovat na tento příspěvek
 
Už jste trapný Lebduška Josef 11.08.2005 16:56
Já bych to tak hrozné neviděl. Každý, kdo sem vstoupí má možnost nahodit téma, vyjádřit se k jinému tématu, nebo nedělat nic. A o tom jak jsou tyto stránky čteny, svědčí statistika návštěvnosti. Kdyby diskutovaná témata nikoho nezajímala, pak by stránky nikdo nenavštěvoval. Ale jinak máte skoro pravdu, nebýt občasných Shotových nadsazených připomínek, moc nového by zde nebylo. Asi jiné problémy nejsou nebo se lidé bojí diskutovat.
Reagovat na tento příspěvek
 
Už jste trapný ANO 11.08.2005 10:59
A vy oba už jste na tom stejně - taky se opakujete...
Reagovat na tento příspěvek
 
Už jste trapný MIREK 11.08.2005 07:52
Souhlasím.Je to tady trapné, jako v celé Chrudimi.
Reagovat na tento příspěvek
 
Už jste trapný Emanuel 10.08.2005 09:57
toje šílený diskusní forum.3 lidi se tu dokážou bavit měsíce o jednom problému.Si myslíte že to vyřešite?Dejte si spicha v hospodě a hoďte taqm jiný tema proboha....
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna Jan P. 10.08.2005 09:28
Shote, jsi tradičně špatně informován. Město má do své PZ přístup díky břemenu na komunikaci od nákladové vrátnice k hranici nové PZ. Nákup komunikací ve staré TRA je opravdu jenom vydíráním fy Onivon, která si bere do zástavy pracovní místa v Chrudimi. A opět se ptám, jestli je normální, aby město kupovalo obslužné komunikace okolo výrobních hal soukromých firem ?
Reagovat na tento příspěvek
 
osobní pozn. pro shota kacafírek 10.08.2005 09:14
Jestli tady někdo (slovně) kydá hnůj, je to anonym.
Pane anonyme, doporučuji Vám, jděte to dělat i v reálu, bude to tak pro všechny lepší.....
Reagovat na tento příspěvek
 
Nová úprava náměstí Davy 10.08.2005 09:09
Raději bych ty peníze nepočítal,protože jde z toho hlava kolem,ale proč neukázat,že máme peníze na vyhození(ironie) a nač kupovat za levno,město přeci nato má.
Reagovat na tento příspěvek
 
osobní pozn. pro shota anonym 10.08.2005 08:41
Shote, poslouchej, ty si tady na fóru zase vesele píšeš po té, co jsi se na pár dní odmlčela, aby jsi snad nechala zapomenout na mou otázku po tvém jméně? Kázala jsi přece tehdy vodu, ale pila jsi víno. Jménem svého nicku "shot" jsi po mně požadovala, abych vystoupil ze své anonymity. Tak jsem ti opětoval, aby jsi logicky začala první. Dočkáme se toho? Nedočkáme, viď...

A co ta Pavlasová, jak jsem se tě ptal? Opravdu ti to jméno nic neříká?

Fajn, to nic, jen se ptám, aby nestála řeč mezi tvým kydáním hnoje všude kolem.

Tvůj anonym
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna shot 10.08.2005 00:25
Proč? No přeci aby se dostalo k PZ. Jinak si bude muset vybudovat přípojku novou a to bude také něco stát – asi podobně těm 30 mil.
Jinak chci vidět investora, který půjde do PZ a bude platit za vjezd náklaďáku 300 Kč. To než postaví halu, tak zkrachuje. Leda že by tam pěstoval marijánku. Všude jinde je přístup do PZ města a každý investor si buduje, udržuje a platí komunikace uvnitř svého areálu.
Ovšem v TRA je situace jinačí – zřejmě chrudimská specialita.
Budova a pozemky vlastní jiný vlastník, než komunikace. A to je problém. Vlastník komunikace a zcela logicky, z ní něco chce mít. Proto má příjezdové komunikace vlastnit město. Ale to oněm třem králům zatím nedošlo.

Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna Jan P. 09.08.2005 23:58
Přiznám se, že vůbec netuším, proč by město mělo ty silnice v bývalé TRA kupovat? Proč za jejich užívání neplatí firmy nájem jako všude jinde?
Reagovat na tento příspěvek
 
Nová úprava náměstí shot 09.08.2005 23:31
Což o to. Možná budeme mít nejkrásnější náměstí na světě, nejhezčí schody v Široké, ovšem také nejchytřejšího starostu. V době, kdy se schvalovala PZ za TRA mohl koupit cesty k ní za cca 5 milionů. Dnes za ty samé město zaplatí 30 milionů, aby se vůbec k oné PZ mohl někdo dostat. Dalších pár milionků spolkne úprava náměstí, 40 milionů spolkla „provize“ na PZ. Ještě že má město možnost prodat VAK, jehož prodej p. starosta chystá. No, zkuste si někdo spočítat kolik vlastně prošustrovala městu (a tedy nám obyvatelům Chrudimi) tahle sestava na radnici v čele s p.
starostou Libým. A zapřemýšlejte, kdo to vše platí na dražších službách, vodě, teplu apod.
Inu z města krev neteče.

Reagovat na tento příspěvek
 
Nová úprava náměstí ANO 09.08.2005 19:28
anonym: děkuju ti, náčelníku, že ses mě zastal! HAHAHA! Davy: Ano, je pro mě důležitější názor, který jsi vyjádřil, než těch pár chyb, ale pokud mne někdo upozorní na chybu (a ještě navíc má pravdu!!), tak se spíš zamyslím, než abych začal kopat kolem sebe - to totiž vypovídá o úrovni pisatele daleko víc, než pravopis...
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna Administrátor 09.08.2005 10:13
iDnes

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice

9.8.2005 Pardubický - strana 2 Když Chrudim silnice koupí, ustoupíme, tvrdí Onivon

Chrudim Společnost Onivon při konkurzu zkrachovalé Transporty Chrudim koupila silnice a inženýrské sítě v areálu.
Nyní drží v šachu nejúspěšnější průmyslovou zónu v chrudimském okrese. Pokud totiž od ní město za desítky milionů korun nekoupí silnice v areálu, budou muset firmy i jejich zákazníci za vjezd platit.
„Tři čtyři roky jednáme s městem o odkoupení komunikací. Možná desetkrát dvacetkrát jsme jednali na městě nebo u nás, specifikoval se rozsah komunikací, dělaly se různé varianty.
Dohodli jsme se, pak to město zase přehodnotilo. Už loni v únoru jsme řekli, že pokud se s městem nedohodneme, budeme muset zpoplatnit vjezd do areálu,“ řekl předseda představenstva společnosti Onivon Zdeněk Harapát.

* Proč chcete vybírat peníze?

Jsme vlastník komunikací, a pokud jejich technický stav není odpovídající a není je možné bez problémů používat, musíme na to nějak reagovat. Zpoplatnění je nastavené tak, že veškeré vybrané prostředky budou znovu investovány do komunikací.
Hrubý odhad nákladů na rekonstrukci silnic se blíží ke třiceti milionům korun, které je třeba investovat v průběhu zhruba pěti let.

* Kolik bude vjezd do areálu stát?

Ceník už máme připravený. Kdokoliv přijede a do dvaceti minut odjede, neplatí nic. Pokud tu stráví delší dobu než dvacet minut, zaplatí dvacet korun za osobní auto a tři sta korun za nákladní auto.
Co by mohlo zavedení poplatků odvrátit? Když nám město závazně řekne, že komunikace odkoupí, tak nový režim nenastane.

* Kolik by mělo zaplatit?

Jsou tři vyjednávací částky, dokud se na městě nerozhodnou, nebylo by seriózní o tom mluvit. Celková částka za všechny komunikace se blíží třiceti milionům. Město nemusí za komunikace zaplatit hned, je to otázka dohod, je možné to provést formou splátek.

* Slyšel jsem v minulosti od vedení města argument, že jste získali komunikace a sítě v bývalé Transportě za pět, pět a půl milionu korun, a nyní za to chcete 28 milionů. Cena by proto měla být daleko nižší...

Je to zajímavý argument. Je to, jako kdybych řekl, Chrudim dostala budovu katastrálního úřadu zadarmo, tak ať mi ji zadarmo nechá. Argument proti argumentu. My na rozdíl od města musíme podnikat, vydělávat, musíme živit zaměstnance.

Foto popis| Zdeněk Harapát, předseda představenstva společnosti Onivon

Autor: DAVID PŮLPÁN
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna Administrátor 09.08.2005 10:12
iDnes

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice

9.8.2005 Pardubický - strana 1 Plaťte mýtné, vyhrožují firmám v Chrudimi

Firmy, které v areálu bývalé Transporty Chrudim zaměstnávají bezmála dva tisíce lidí, se ocitly v kleštích. Společnost Onivon, která tam vlastní silnice, vyhrožuje, že během pár dní začne vybírat mýtné.

Chrudim - Po krachu Transporty našly v opuštěných halách práci stovky lidí. Tamním firmám nyní hrozí, že zákazníci i dodavatelé budou muset platit společnosti Onivon dvacet korun za vjezd osobního auta, tři sta za přístup pro nákladní vozy. To by znamenalo jediné - přidušení firem, které by přišly o řadu zákazníků, a navíc by se jim zvýšily náklady.
„Pokud to spustí, bude to mít neskutečné následky pro podnikání v Chrudimi,“ řekl spoluvlastník firmy Delta M Ladislav Bárta.
Vedení města v minulosti slíbilo firmám v bývalé Transportě, že silnice dostane pod kontrolu, stále je ale nekoupilo. Za všechny komunikace by totiž muselo zaplatit zhruba třicet milionů korun. Po třech letech vyjednávání nechala společnost Onivon před několika dny rozmístit před branami Transporty závory a testuje nový systém na vybírání poplatků za vjezd.
Firma tvrdí, že vybrané peníze použije na opravu poničených silnic.

Peníze potřebují na opravy

„Město dostalo od nás, nechci říct ultimátum, ale spíše čas na vyjádření do 10. srpna. Pokud se nedomluvíme, musíme zpoplatnění spustit, protože komunikace jsou už v takovém stavu, že se buď začnou intenzivně opravovat, nebo se jejich užívání bude muset omezit,“ řekl předseda představenstva společnosti Onivon Zdeněk Harapát.
Vedení města to nechce komentovat. „Jde o obchodní jednání.
Vyjádření k tomu dáme až poté, co se dohodneme nebo nedohodneme,“ uvedl starosta Chrudimi Ladislav Libý.
Napínavé jednání vystrašilo většinu firem v areálu. „Město slibovalo, že zajistí bezproblémový přístup do areálu.
Nečekali jsme, jak to dopadne, investovali jsme za poslední rok tři miliony korun do haly, kterou jsme otevřeli s lucemburskou firmou. Jestli to tak skončí, hrozí, že přijdeme o smlouvu, budeme muset propustit zaměstnance a prostředky, které jsme tam vložili, budou vniveč,“ řekl jednatel společnosti Marlo AB Petr Juliš.
Paradoxní je, že Chrudim podporuje průmysl více než štědře.
Jenže nová průmyslová zóna, do níž město vložilo přes sto milionů korun, je stále prázdná. Naopak fungování úspěšnější zóny v bývalé Transportě je kvůli nedostatku peněz ohroženo.


Více viz Když Chrudim... na str. C2

Autor: DAVID PŮLPÁN
Reagovat na tento příspěvek
 
Nová úprava náměstí anonym 09.08.2005 09:08
Nevým , přýliš s tebow nesouhlasým .ja osobnje mislet sama za sebou, že gdo neumnět češki a gramatyka ,nemýt tady na fórum proč djelat!!!
Reagovat na tento příspěvek
 
Nová úprava náměstí Davy 08.08.2005 22:17
To,že se máme bavit a reagovat na stav a vzhled budoucího náměstí a neřeši to,kdo udělal nějakou chybu v pravopisu,protože ani Ty nejsi dokonalý,nebo snad jo?
Reagovat na tento příspěvek
 
Nová úprava náměstí ANO 08.08.2005 22:09
Zvládnutí mateřštiny patří mezi elementární znalosti! (co jsi chtěl dokázat těmi vykřičníky?)
Reagovat na tento příspěvek
 
Nová úprava náměstí Davy 08.08.2005 22:06
Myslel jsem,že se tady mluví o náměstí a nikoliv o chybách v gramatice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reagovat na tento příspěvek
 
Nová úprava náměstí kacafírek 08.08.2005 20:20
kočičími hlavami (ami, emi, i(y)mi - slyš, měkké i vždy po nás piš Souhlasím, nemůžeme se hi(s)toricky vracet, a proto nemůžeme vedle kostela stavět kdysi dva zbořené domy (v historickém směru).
Reagovat na tento příspěvek
 
Nová úprava náměstí Davy 08.08.2005 19:16
Neměl bych nic proti tomu,aby se vedle kostela postavily kdysi dva zbořené domy(v historickém směru),ale odklopení silnice dle stávajících domů,jakož i vydlážděná kočičími hlavamy je dle mého názoru vyhazováním peněz a pana slovutého architekta Koutského maštěním kapes.Jakož i schody pomyšlené v Široké ulici.Což by nestačilo označení absolutního zákazu vjezdu z kterékoliv strany dotyčné ulice za pár korun.Tuto úsporu bychom mohli použít kdekoliv jinde a účiněji(třeba na postavení již zmíněnych domů,které tam kdysi stávaly).Nemůžeme se natolik hitoricky vracet,abychom žili,jak před pětisty lety.
Reagovat na tento příspěvek
 
Městská policie zase perli Lajos 08.08.2005 16:31
No ono to bude tak, že z formálního hlediska byl postup strážnice č. 9 v pořádku. Podívámeli se do nařízení města Chrudim č. 1/2002 ve znění nařízení 2/2002, tak v dle čl. IV ceníku "přerušení užívání vymezených místních komunikací nebo jejich určených úseků po dobu uzavírek nebo po dobu konání sportovních nebo kulturních akcí na těchto místních komunikacích nemá vliv na výši cen uvedených v ceníku".
Chrudimská pouť bezesporu kulturní (i když o tom by se daly vést polemiky) akcí je a pokud někdo k tomu kompetentní nařídil změnu místní úpravy značení (zákaz vjezdu po dobu pouti), bylo povinností MP na dodržování této upravy dohlížet. O míře taktu, s jako to MP prováděla, se nemohu vyjádřit. O nezbytnosti takových dopravních omezení by se samozřejmě dalo vést polemiky, a je samozřejmě možné požadovat po zástupcích naší slavné samosprávy, aby se nad touto otázkou zamysleli.
Reagovat na tento příspěvek
 
Městská policie zase perli ANO 08.08.2005 09:46
Nějak nechápu, jak to souvisí, ale budiž! Myslíš, že si tím pomůžeš?
Reagovat na tento příspěvek
 
Městská policie zase perli Lebduška Josef 08.08.2005 09:08
Ten městský polista plní jenom příkazy, které mu byly vydány. Na toho bych se ani moc nezlobil. Ale je zde někdo, vydává strážníkům příkazy,někdo kdo organizuje pouť, někdo kdo má kontrolovat jak se vše plní. Zkuste si postěžovat tam, tj. na městě a to nejlépe písemně. A také si přijďte postěžovat na nejbližší zasedání zastupitelstva.
Reagovat na tento příspěvek
 
Městská policie zase perli Emanuel 08.08.2005 09:01
Rada.Zkuste jí třeba nabídnou ,že když Vás pustí na vaše placené místo/jistě ne levně placené/,že jí koupíte zmrzlinu v Markovicích kam stražníci rádi jezdí.Ne jednou se mi stalo, že jsem potkal vozidlo MP,ktere se spíš pletlo v ceste mezi Markovicema a Medlešicema jet cestou rychlosti cca 20km/h.Zřejmě hledali krtka na poli.
Reagovat na tento příspěvek
 
Městská policie zase perli ANO 08.08.2005 08:55
No jo, strážnice č.9! To je kapitola sama pro sebe - dostala instrukce, že má pouštět jen záchranku, hasiče a auta Pošty, ostatní ji nezajímá. S ostatními se dá mluvit, s touhle dámou bohužel. Ano, je to diskriminace. Jak těch, kteří zde bydlí, tak i těch, kteří na náměstí podnikají a mají třeba povolení R1...
Reagovat na tento příspěvek
 
Městská policie zase perli Jan Píša 08.08.2005 08:05
To co se mi stalo dnes rano je uz do nebe volajici - jakozto majitel parkovaci karty R9 jsem se rano vydal do zamestnani (zaroven do mista meho trvaleho bydliste). Jake bylo prekvapeni, kdyz mi straznice Mestske policie (c. 9) sdelila, ze ji nezajima, ze tam bydlim a zakazala mi pod pohruzkou pokuty 1000,- vjet do namesti? Pry pousteji pouze pekare, jine zasobovani do mesta vubec nevpusti a ani majitele domu v teto lokalite! Za co tedy platime tak draha vyhrazena parkovaci mista? Koho zajima ze si mesto nestihne vycistit namesti pres noc? Financnich prostredku si na to z pouti nahrabe vic nez dost! Pripada mi to jako diskriminace lidi, jenz na namesti bydli - ty musi trpet 2 vecery dost hlasitou muziku / mluvene slovo a navic je potom mestska policie nechce vpustit.
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket shot 07.08.2005 12:14
Už to tady bylo mnohokrát řečeno. Když se schvalovala PZ u TRA předkladatelé návrhu oslepeni vidinou tučného zisku zapomněli na spoustu věcí, příjezd, nemožnost různých napojení na stávající sítě (ačkoliv p. Libý vykládal zastupitelům jak je pozemek zainvestovaný), získání podpory místních obyvatel apod. Náš p. starosta Libý a městští úředníci totálně zklamali, když mohli příjezdové komunikace koupit od konkursní správce a to poměrně lacino. Předvedli jenom jak město lehce může přijít o peníze.Shrnuto: nekoncepčnost, neschopnost vidět v souvislostech – tj. neschopnost vedení města spolu se snahou dát někomu vydělat, hovoří se cca o 40 milionech, přivedly investici do PZ tam, kde je. Prostě vyhozených cca 100 milionů.
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket transporta 05.08.2005 14:30
PZ u bývalé Transporty je fakt "super" hlavně, když nemá žádnou příjezdovou komunikaci. Každý den na ten kousek asfaltky vidím - byla by dobrá jako nějaké pidi letiště. A kdo si myslí, že by se dalo jezdit bývalým areálem - tak za pěkné peníze. Už nyní majitel areálu chystá zpoplatnit vjezd. Zatím jen zkušební provoz, ale od září - OA 20,- NA 300,- Kč
Reagovat na tento příspěvek
 
Nový investor v Chrudimi Jan Roček 05.08.2005 13:52
Do PZ u Markovic se nedostanou, nevede tam silnice, tady budou 50 m od hlavního tahu na Pardubice. Jinak se připojuji k vítěznému pokřiku třikrát hurá a přeji Elfře, ať se jim daří a z těch nových 30-ti pracovních míst je časem mnohem více Úsměv
Reagovat na tento příspěvek
 

Starší příspěvky:
« 313 312 311 310 309 308 307 306 305 304 303 302 301 300 299 298 297 296 295 294 293 292 291 290 289 288 287 286 285 284 283 282 281 280 279 278 277 276 275 274 273 272 271 270 269 268 267 266 265 264 263 262 261 260 259 258 257 256 255 254 253 252 251 250 249 248 247 246 245 244 243 242 241 240 239 238 237 236 235 234 233 232 231 230 229 228 227 226 225 224 223 222 221 220 219 218 217 216 215 214 213 212 211 210 209 208 207 206 205 204 203 202 201 200 199 198 197 196 195 194 193 192 191 190 189 188 187 186 185 184 183 182 181 180 179 178 177 176 175 174 173 172 171 170 169 168 167 166 165 164 163 162 161 160 159 158 157 156 155 154 153 152 151 150 149 148 147 146 145 144 143 142 141 140 139 138 137 136 135 134 133 132 131 130 129 128 127 126 125 124 123 122 121 120 119 118 117 116 115 114 113 112 111 110 109 108 107 106 105 104 103 102 101 100 99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80  79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58 57 56 55 54 53 52 51 50 49 48 47 46 45 44 43 42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 »

© 2001-2018 Chrudim2000.cz

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.