Přeskočit navigaci

Čtenář nepřihlášen.

Nová registrace

Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.

Téma Odesílatel Datum
nový hypermarket perry 29.09.2005 16:44
budeto spíš obchodní dům nebo něco jako futurum v carefuru????
Reagovat na tento příspěvek
 
chcete uniformy na školách nebo gymnáziích??? perry 29.09.2005 16:39
jo jasny to by bylo superÚsměv
Reagovat na tento příspěvek
 
chcete uniformy na školách nebo gymnáziích??? Markéta Svobodová 29.09.2005 16:11
ja bych je dala alespoň na gymnázia Úsměv
Reagovat na tento příspěvek
 
pískoviště na sídlištích buldog 29.09.2005 15:49
Je dobré, že se s pískovišti na sídlištích něco dělá. Ale konkrétně toto pískoviště za 3. 10 patrovým barákem "okupují" obyvatelky zmíněného domu se svými čtyřnohými mazlíčky, kteří och..vají a se..ou na těchto hřištích. Jakpak to asi vypadá u nich v bytě, tam asi jejich mazlíčci také provádějí potřebu kdekoliv se jim zamane. Nemám nic proti psům, ale ať si jejich majitelé laskavě uvědomí, že jejich psi od přírody nejsou uzpůsobeni na to, aby po sobě uklízeli. Takže pokud si někdo pořídí psa, se kterým se pohybuje v prostoru, který užívají i ostatní obyvatelé, že jejich exkrementy si musí uklidit sami. Proč tím mají trpět ostatní lidé, proč naše děti si mají na písku dávat pozor, aby náhodou neplácali bábovičku z psího h...a?
Reagovat na tento příspěvek
 
pískoviště na sídlištích Jana Machová 29.09.2005 15:06
Zajímalo by mě, jakou rekonstrukcí prochází hřiště U stadionu.
Všimla jsem si, že se staví nové hřiště za třetím 10patrovým domem. Ale co bude se stávajícím velkým hřištěm? To se rekonstruovat nebude? Vždyť je v hrozném stavu, kdyby se alespoň vyměnil písek.....
Reagovat na tento příspěvek
 
Hypermarkety Zaba4 29.09.2005 14:15
Zajímalo by mě, kteří b....i to sedí na radnici a povolují výstavbu dalších a dalších marketů v okolí Chrudimi. Je to ostuda. Odraovnávají tím maloobchodníky, je to neestetické, no prostě běs, začínám se stydět jakým tempem se to tu začíná rozrůstat.
Reagovat na tento příspěvek
 
Jak by to mohlo vypadat v crudimské PZ shot 28.09.2005 22:43
To bude asi problém jinde. Ode mne text odchází s znaménky a vždy se mi i po opětovném otevření tak zobrazí.
Reagovat na tento příspěvek
 
Jak by to mohlo vypadat v crudimské PZ zdena 27.09.2005 22:47
boží prostoto,nešlo by to s českou klávesnicí??? bez háčků a čárek se to nedá přečíst !
Reagovat na tento příspěvek
 
Jak by to mohlo vypadat v crudimské PZ Lebduška Josef 27.09.2005 07:56
Vidím v tom mnoho analogického s vývojem chrudimské PZ. Volené zástupce, ale i úředníky vůbec nezajímají obyvatelé bydlící v okolí PZ. To, že značné části občanů podstatně zhorší životní podmínky až k hranici nesnesitelnosti, znehodnotí majetky a že celá záležitost šla připravit podstatně lépe, to nikoho z nich nezajímá. Ačkoliv práce volených zastupitelů a městských úředníků je prací právě pro občany tohoto města.
Celá chrudimská průmyslová zóna je připravena velmi narychlo, bez jakékoliv koncepce rozvoje města, bez ohledu na obyvatele Markovic, Rozhledny a Čáslavské ulice. Není k ní vyřešen příjezd a koupě silnic v areálu Transporty neřeší průjezd veškeré dopravy související s PZ téměř středem města. Momentálně má Chrudim zaděláno na obdobné potíže, a možná i větší, jako jsou popisovány v článku o PZ v Kolíně. A to vše jen proto, že PZ je nevhodně umístěna, není zpracována žádná studie dopadu PZ na životní prostředí a případných protiopatření, koncepce rozvoje města se neustále mění, radnice má snahu umístit do PZ jakéhokoliv investora, není vůbec žádná snaha o komunikaci s dotčenými občany. Nejvýše ve stylu: ono se to nějak vyřeší. To vše do budoucna může vést k tomu, že radnice vůbec nebude vědět, jaká opatření mají být provedena, co vůbec má na případném investorovi požadovat. A přijde-li podobně zkušený investor jako ten v Kolíně, tak obrazně řečeno, nejenom že město prodělá kalhoty, ale pro dost velkou část obyvatel budou podstatně zhoršeny životní podmínky. Jaké to může mít dopady na jejich (to je na naše) zdraví, o tom si udělejte každý úsudek sám.
Reagovat na tento příspěvek
 
Quo vadis ODS? shot 26.09.2005 21:12
Co se děje v chrudimské ODS? Nejprve nechtěli do svých řad p.
Lebdušku, nyní nezvolili p. starostu Libého novu do svého čela.
Že by blýskání na nové časy?
Reagovat na tento příspěvek
 
Nový diktátor ???? kwajdan 26.09.2005 15:20
Osobně si myslím ,že do chrudimské diskuse hnusná politika nepatří.
Reagovat na tento příspěvek
 
Nový diktátor ???? Michal Tůma 26.09.2005 09:13
To do voleb nevydrží. Slyšel jsem, že už na Letný formujou do šiku milice. Oh my God!
Reagovat na tento příspěvek
 
Nový diktátor ???? Mexiko 26.09.2005 08:50
Tak mám pocit, že zatímco se tady hádáme na dvorku o naší "vrchnosti", tak ta ještě vyšší "vrchnost" se nám začíná poněkud vybarvovat.
Podívejte se na záznam jednoho vystoupení - http://www.obrazovka.cz/paroubek/diktator.wmv . Mám pocit, že premiérovi Paroubkovi chybí už jen knírek a autorství knihy "Můj boj - za stranu a lid".

Ve mne to nebudí příliš dobrý dojem. A za 9 měsíců jsou volby, tak jsem zvědav, co to vlastně Paroubek počal.
Reagovat na tento příspěvek
 
Jak by to mohlo vypadat v crudimské PZ Marie 25.09.2005 22:46
UF.To jsou vyhlídky.
Reagovat na tento příspěvek
 
Ztráta dig. fotoaparátu. Jelen 25.09.2005 20:39
Včera jsem po oslavě kamarádových narozenin v karibiku zratil dig. fotoaparát HP635. Pokud byjste ho snad našli, nebo o někom takovém věděli, prosím ozvěte se mi, Domluvíme se. Bez kabelu je ten foťák na nic. 777649687
Reagovat na tento příspěvek
 
Jak by to mohlo vypadat v crudimské PZ shot 25.09.2005 20:30
Převzato z HN - omlouvám se za délku.
Pan Navrátil bydlí pár desítek metrů od kolínské automobilky.
Trápí ho hluk, ze studny zmizela voda. Požádal japonského prezidenta firmy, aby jemu i sousedům přispěli na výměnu oken a prohloubení studní. Prezident ho přijal s tradiční úklonou a pravil, že Navrátilova situace se vskutku "může sdát neuspokojivá". Pak mu sdělil, že lituje, ale necítí se být příčinou jeho trápení. "Vypoklonkoval mne se zdvořilostí až uhrančivou, to ovládají dokonale"."Chceme žít v harmonii s každým, kdo bude dotčený našimi aktivitami," hlásá na svých internetových stránkách firma Toyota M.C, která u Kolína rozjela s Francouzi závod Toyota Peugeot Citroen Automobil.
Toyota také získala jako první nadnárodní společnost cenu od Programu OSN pro životní prostředí za zodpovědný přístup k přírodě a místním komunitám, jejichž zdroje využívá. To inspirovalo brněnský Ekologický právní servis k návrhu, aby se TPCA finančně podílela mimo jiné na rozšiřování přístupových komunikací k závodu a protihlukových opatřeních pro obyvatele postižené nárůstem dopravy z automobilky."Odmítli to s tím, že podle smluv i tyto náklady musí uhradit město Kolín," říká právník EPS Pavel Franc. "Jenže nám šlo o to, zda Toyota coby mocný investor dobrovolně a nad rámec zákonů projeví i v Čechách velkorysý a lidský přístup, za který byla oceněna na Západě."Životy naruby Do domku v Ovčárecké ulici na samém kraji Kolína se Věra Čmejrková přistěhovala před čtrnácti lety. Ráda se dívala z okna na řadu staletých lip podél cesty, přes niž často přebíhali divocí zajíci. Dnes po lípách nezbyly ani pařezy a zajíci hynou pod koly těžkých aut. Z pusté cesty vzniká tříproudá silnice pro kamióny, valící se do kilometr vzdálené automobilky TPCA."Hluk a otřesy začaly být nesnesitelné. Celé dny trávíme uvnitř, na zahradě se nedá žít," říká paní Čmejrková. "Soused chtěl dům prodat, ale v realitce se mu vysmáli. Když jim řekl, kde bydlí, ani jeho nemovitost nezařadili do nabídkového katalogu."Na radu Ekologického právního servisu Věra Čmejrková s uživateli dalších dvaceti domů založila občanské sdružení Obyvatelé Ovčárecká. Získali tak právo zúčastnit se územního řízení na rekonstrukci silnice. Vedení města zpočátku kličkovalo.
"Už nám pod okny rachotily kamióny, ale radní tvrdili, že silnice se rozšiřovat nebude. Když to pak nešlo utajit, marně jsme požadovali upřesnění, kolik kamiónů bude kolem nás jezdit, o kolik se zvýší hlučnost."Jménem Obyvatel Ovčárecká paní Čmejrková napsala dopis i vedení automobilky.
Obratem přišla pozvánka k jednání. Překvapilo ji, že přišel i tehdejší prezident závodu Masatake Enomoto."Nikdy jsme nic nezamlčovali a zamlčovat nebudeme," prohlásil rezolutně a vytáhl precizně zpracovaný plán dopravy v jednotlivých obdobích náběhu výroby. Z údajů vyplývalo, že jejich ulicí bude jezdit minimálně 242 kamiónů denně."To bylo něco úplně jiného než bezbřehé dohadování se s uhýbajícími radními," vzpomíná paní Čmejrková. "Náhle jsem mluvila s člověkem, který byl hodně otevřený a přitom si vás podmanil svou uhlazeností. Čišel z něj klid a sebejistota jako z někoho, kdo v životě hodně dokázal."Pak ale Věra Čmejrková navrhla, aby TPCA vyplatila peníze lidem v Ovčárecké, jejichž nemovitosti ztratily hodnotu a bude nutné je opevnit proti hluku. Enomoto prohlásil, že na tohle nemohou přistoupit. Byl by to nebezpečný precedens. Náhradu by pak mohli vymáhat další lidé všude tam, kde jezdí nějaké kamióny s dodávkami pro automobilku.
"Pomáháme regionu jinak," dodává k tomu dnes mluvčí TPCA Matěj Matolín. "Loni dala firma prostřednictvím grantů kolním obcím čtyři milióny korun třeba na hřiště v mateřské školce, rekonstrukci historické úzkokolejky, domovy pro seniory a další projekty." "To jsou přece pro takovýhle kolos směšné částky," podotýká právník Franc z EPS. "Vezměte si, že v Austrálii Toyota vysadila šest miliónů stromů na 3340 místech. Ale naše veřejnost jim možná skočí na trik a řekne si: hele, jak se ti Japonci starají o dětičky. Už jim nedojde, že na ty, jimž svým příchodem obrátila život naruby, se TPCA vykašlala. Přitom by šlo o pár desítek lidí v těsné blízkosti závodu, kde lze prokázat, že obrovský nárůst dopravy byl zapříčiněn automobilkou." Po japonském odmítnutí se ale na sdružení Obyvatelé Ovčárecká přece jen usmálo trochu štěstí. "Doneslo se k nám, že kolínská radnice musí podle smlouvy s TPCA rekonstruovat silnici do určitého termínu. Jinak by platila obrovské penále.
Na zasedání zastupitelstva jsem pohrozila, že zdržíme územní rozhodování tím, že poukážeme na podjatost některých účastníků řízení. Mohli se vzteknout, ale teprve teď nás začali brát vážně," říká Věra Čmejrková.
V časovém tlaku pak radnice podepsala smlouvu, v níž přistoupila na vše, co si sdružení Obyvatelé Ovčárecká nadiktovalo. Včetně instalace oken s největší možnou nepropustností hluku, stavby protihlukových zdí na místě současných plotů a zateplení fasád. "Dost by mne zajímalo, z čeho a jak bude tyto nadstandardní úpravy financovat město, které má kvůli japonsko-francouzské investici miliardu 128 miliónů korun dluhů a bude to splácet do roku 2019," říká Pavel Franc.
Také k němu se ale již donesly zvěsti o tom, že se nad paní Čmejrkovou a jejími sousedy nakonec slitovali Japonci. Dali městu osm miliónů korun na lávku přes Labe, z nichž část má údajně jít na protihlukové úpravy v Ovčárecké.
Když se však zeptáte mluvčího Matolína, co je na tom pravdy, odpoví, že nic nevyvrací ani nepotvrzuje. Ale pak dodá: "I kdyby to tak bylo, není v našem zájmu, aby se o tom vědělo."

A co přihodíte vy? Lilo jako z konve, když byla dnes již bývalá starostka Kolína Zdena Matějková poprvé obhlížet s Japonci a Francouzi pozemky, jež připadaly v úvahu pro jejich společnou automobilku v kolínské průmyslové zóně.
"Nikdy nezapomenu, jak si vyškatulkovaní manažeři z Toyoty navlékli holínky, přilby, na krk pověsili foťáky, dalekohledy a zmizeli v terénu. Vraceli se po třech hodinách zablácení od hlavy k patě. Francouzi zatím konverzovali pod deštníky. Tehdy jsem si poprvé uvědomila, že jednání s Japonci nebude lehké." Jak je ale možné, že si Toyota nakonec vymohla na Kolínu závazky, z nichž některé jsou na hranici uvěřitelnosti? Včetně ustanovení, že město bude za soukromou firmu hradit veškeré náklady na rozšíření dopravních cest, stavbu protihlukových stěn a odstraňování dalších negativních dopadů provozu na životní prostředí.
"Podívejte, první co nám Japonci řekli, bylo: Hledáme místo pro investici ve výši půldruhé miliardy eur. Můžeme si vybírat na několika místech střední Evropy. Všude se předhánějí v nabídce výhod a slev. Co přihodíte vy? O každé koruně pak jednali s tvrdostí, jakou jsem v životě nezažila," tvrdí Zdena Matějková.
Vyjednavači Toyoty měli k dispozici neomezené zdroje a početné týmy specialistů. Při závěrečném dojednávání Smlouvy o spolupráci mezi TPCA a městem Kolínem pro ně pracovalo kolem třiceti právníků z renomované americké kanceláře, jíž platili milión korun za den.
Za město jednala jen starostka se zastupitelem Vítem Kosinou.
Právě tento šéf kolínské inženýrské agentury Archa je považován za duchovního otce průmyslové zóny na Kolínsku.
"Původně jsme jednali s německou automobilkou BMW, ale to byl dialog lidí stejné krevní skupiny," říká Kosina.
"Na japonský způsob vyjednávání jsme nebyli připraveni. Dokázali se tisíckrát ptát na jedinou věc.
Nepřetržitě si něco psali. Několikrát mne zaskočili tím, že vytáhli výrok, který jsem někde pronesl třeba i před dvěma lety." Když jednou vyjednávání uvázlo po šesti hodinách ve slepé uličce, začal se šéf jejich týmu z plna hrdla smát. Jen tak, pro nic za nic. "Úplně mne tím rozhodil. Měl jsem fakt chuť mu jednu vrazit. Teprve později jsem zjistil, že takhle reagují někteří Japonci, když nevědí kudy dál. Jindy zase na hodinu povolali z Tokia specialistu na krizové vyjednávání, který vypadal jako samuraj." Kosina ani za mák nevěří řečem Toyoty o harmonii a vstřícnosti ke komunitám. Japonce považuje za daleko tvrdší obchodníky než srovnatelné společnosti na Západě. "S Němci se hledal kompromis, na němž vydělají obě strany. Pro Japonce, když něco na dohodě vyděláte, je to špatný obchod. Nikdy jsme si nemohli být jisti, že bod, který jsme po dlouhém martyriu uzavřeli, bude druhý den platit. Najednou se objevil nový vyjednavač, jenž se necítil vázán tím, co dohodl předchůdce, a všechno začalo nanovo." Podle orientalisty Davida Labuse, který často tlumočí Japoncům při obchodních jednáních, by bylo zjednodušením vidět v této taktice hned úskočnost. "Oni rozhodují kolektivně, v dosažených dohodách se musí odrazit zájmy všech oddělení firmy. A když je něco nepřijatelné pro určitý úsek, tak vyšlou toho, kdo je schopen dosáhnout lepšího výsledku.
Jakmile je ale celková smlouva podepsána, tak ji striktně dodržují." Optikou tradičního kolektivismu nutno vnímat i proklamace Toyoty o harmonickém soužití s komunitami. "Harmonie pro Japonce znamená, že lidé respektují stát, místní samosprávu nebo vedení podniku. Tyhle instituce se starají o blaho lidí. Japonci nezakládají nevládní občanská sdružení k prosazování svých zájmů a potřeb. Když nějací aktivisté přijdou za vedením kolínské automobilky, pro jeho japonskou část jsou tak trochu lidmi z neznámého světa."

Jen takový hukot moře Mluvčí Ekologického sdružení občanů Ovčár, jejichž domy jsou od TPCA coby kamenem dohodil, rozhodně není žádný břídil.
Jaroslav Navrátil pracoval v diplomatických službách, koordinoval ochranu zahraničních státníků. Byl jedním z těch, koho na závěr pražské návštěvy pozvala na čaj královna Alžběta.
Přesto přiznává, že si na japonských šéfech od Kolína vylámal zuby.
Začalo to tím, že prezident Enomoto napsal jejich sdružení, že podle nezávislé studie, kterou předali i starostce Ovčár, automobilka splňuje zákonem stanovené limity hluku.
"To bylo divné. Vždyť když vane vítr od fabriky, není ani v domě kam utéct před hukotem klimatizace, pípáním signálních zařízení, troubením klaksonů a startováním kamiónů," říká pan Navrátil.
Navrátil zjistil, že celá studie se opírala o jediné měření, které proběhlo večer od šesti do sedmi hodin. Podle zákona se však musí provádět po dobu osmi nejhlučnějších hodin ve dne a dvou nejhlučnějších hodin v noci. Prezidentovi Enomotovi Navrátil napsal, že manipuluje s informacemi, aby zmátl veřejnost. Prezident vzápětí označil měření za neoficiální, pouze pro potřeby závodu. "Pokud se cítíte poškozen faktem, že s Vámi chceme sdílet naše interní měření, tak prosím přijměte naši omluvu," odepsal Navrátilovi.
Zdvořilé jedovatosti si Enemoto a Navrátil vyměňovali v dopisech i poté, co mluvčí ekologického sdružení vyzval vedení automobilky, aby pomohla lidem, kterým po terénních úpravách zmizela ze studní voda.
"Nám jako investorovi bylo oznámeno, že zemními pracemi nedojde k ovlivnění stávajících poměrů obyvatel," distancoval se Enomoto. Na to kontroval Navrátil: "Vy jste to od počátku viděl na vlastní oči a asi těžko jste mohl doufat, že nedojde k porušení spodních vod v dané oblasti." Nakonec pozval prezident Navrátila k osobnímu setkání.
"Trval na tlumočníkovi, i když jsem ho upozornil, že mluvím anglicky," líčí Navrátil. "Rozhovor zahájil dlouhým výkladem, že Japonci přinášejí do Čech obrovskou investici a know-how, jaké jsme ještě neviděli." Když Enomoto skončil, ukázal mu Navrátil z okna svůj dům. Líčil, že v něm žily tři generace jeho předků. Když praděd kopal ručně patnáctimetrovou studnu, kontroloval pomocí plamínku svíčky, jestli má při hloubení ještě co dýchat. Pan Enomoto má jistě pro tradice vytříbený smysl. Proto by Navrátil uvítal, kdyby mu pomohl uchovat tohle dědictví pro potomky. A přispěl jemu i sousedům na instalaci oken s protihlukovou úpravou a prohloubení studní. "Na to prezident prohlásil, že technickému pokroku musíme všichni leccos obětovat. A koneckonců, každý jsme jinak citliví na hluk. Ale vyvine tlak na vedení Kolína, aby náš problém vyřešilo do konce roku. To bylo loni. A dodneška se nestalo nic. Mimochodem, v Kolíně teď Tesco staví hypermarket a financovalo nejen stavební úpravu křižovatky, ale i výměnu oken ve všech okolních domech." Jaroslav Navrátil později zjistil, že jednou z podmínek Ministerstva životního prostředí bylo, aby souběžně s dokončením továrny vybudovala automobilka po celém obvodu trávou a křovinami zarostlý zemní val. "Šlo o závaznou podmínku k udělení souhlasu se stavbou. Nikdy ji nesplnili." Mluvčí Matěj Matolín tvrdí, že na okraji závodu by val neměl prakticky žádný smysl. A směrem k obci Ovčáry již brzy postaví zřizovatel zóny, tedy město Kolín, ochrannou zeď.
"Dodnes se Kolín a Ovčáry dohadují, kdo bude investorem zdi," upozorňuje Navrátil. "Ale hlavně - automobilce vůbec nepřísluší hodnotit smysl zeleného valu.
Prostě měla bez otálení splnit zákonný požadavek ministerstva. Dost mě vyděsilo, že ani kolínský odbor výstavby, ani další instituce, kam jsem psal, nijak nereagovaly na porušení zákona ze strany TPCA." Nemá však nakonec pravdu prezident Enomoto, že technickému pokroku je třeba něco obětovat? Nad lecčíms přimhouřit oči? Vždyť i starostce Ovčár Zdeně Luťchové připomíná hluk ze závodu spíš "hukot moře" a je přesvědčena, že automobilka bude požehnáním pro region, zdrojem pracovních míst.
"Japonci fabriku postavili kvůli vlastnímu zisku, to chápu," říká Jaroslav Navrátil. "Proč ale já mám jejich zisk dotovat? Můj dům ztratil veškerou hodnotu, je neprodejný, a z jejich strany jsem se nedočkal jakéhokoliv odškodnění. A přínos pro region? Běžte se podívat, kdo tam pracuje a v jaké atmosféře. Tam nechtějí lidi, ale roboty k robotům.

Tvářím se vesele Třiadvacetiletá Lucie Slámová (jméno je na její přání změněno) pracuje v kolínské fabrice již přes rok. Kontroluje kvalitu dílů. Když k ní prefabrikát doputuje po lince, přiloží na svár železný hák a udeří do něj kladivem. Pokud svár nepraskne, může díl pokračovat v krasojízdě. "Kladivo musím mít v levé a hák v pravé ruce. Běda, kdybych si to prohodila. Brzy se zjeví někdo z šéfů a upozorní mě, že porušuji pracovní postupy," říká Lucie.
Když se linka zastaví a není zrovna přestávka, musí Lucie pokračovat v práci. Tedy vzít koště a oprašovat svůj čtverec na podlaze, jakkoli na něm není ani smítko. A kdyby se vzepřela nesmyslným procedurám? "Pošlou mi vytýkací dopis, že nejsem dostatečně přizpůsobivá." Lucie Slámová vystudovala obchodní školu a nastoupila k jednomu prodejci automobilů. Právě zde objevila webbové stránky Toyoty, kde se prohánělo zelené autíčko v korunách suchých stromů, jejichž větve postupně zazelenilo. Když se pak dozvěděla, že TPCA nabízí nástupní mzdu 16 500 korun, měla jasno.
"Chtěla jsem dělat ve slavné firmě se skvělou společenskou pověstí. Zlákala mě vyhlídka na slušný plat, slibovaný byt i doživotní perspektivu," říká Lucie.
"Teď beru čtrnáct tisíc hrubého a bydlím v penziónu. V bytě, jenž mně nabízeli, bych platila osm tisíc za nájem. A doživotní perspektiva? Podívejte, denně odtud odchází padesát lidí. Za ně ihned nabírají nové, teď už většinou Slováky a Ukrajince." Lucie nedokáže posoudit, jak se TPCA chová ke svému okolí. Zato zažívá na vlastní kůži, jak Japonci přistupují k českým zaměstnancům.
"Oni vůbec neporozuměli české mentalitě. Ještě nedávno nám na vrátnici rozdávali dotazník s otázkou: "Jak se dnes cítíte po nástupu do práce?" V halách visí nápisy typu "Tvářím se vesele, energicky a usměvavě".
Neustále nás nutí, abychom se družili a komunikovali. Dopadne to tak, že šéf našeho "shopu" dostane na ruku deset tisíc korun, jdeme všichni do hospody, kde se za peníze určené na komunikaci zaměstnanců nacpeme jídlem a opijeme." Podle japanisty Davida Labuse je ale pro Japonce neustálá komunikace, vyměňování si informací, časté vracení se k již řečenému páteří dobrých vztahů. "Když pozvete Japonce na večeři, tak se při následujícím setkání k tomu vrátí, znovu zdůrazní, jak si pochutnal. Tohle Češi většinou nedělají." Pro japonské vedení automobilky je nepochopitelné, že někdo může být nemocný a chybět třeba celý týden. Sami, když mají třeba chřipku, chodí po závodě v rouškách.
"Byla jsem nemocná téměř tři měsíce," vypráví Lucie Slámová. "Když jsem se uzdravila, dali mě na jinou práci, mezi úplně nové lidi. Vlastně jsem začínala od začátku.
Víte, oni to berou tak, že když jste onemocněl a zůstal doma, tak jenom proto, že jste byl s předchozí prací nespokojený." V automobilce se Lucie spřátelila s jedním vysokoškolákem, který uměl několik jazyků a byl vybrán na funkci supervizora.
Což je vrcholný manažerský post s platem šedesát tisíc měsíčně.
"Stačilo, že si na někoho trochu otevřel ústa, a to místo dostal člověk, který byl vyučený číšník. Už jsem zvyklá na ledacos, ale tohle mne dost vyvedlo z míry." Davida Labuse ale něco takového nepřekvapuje. "Tyhle fabriky přece mají jediný účel - vyrábět co nejlevněji. Veškeré úkony musí být standardizované, všechno musí běžet hladce, bez konfliktů. Nepotřebují lidi, kteří přicházejí s převratnými myšlenkami. Své zaměstnance permanentně mobilizují, a tím otupují. Do takových hlav se pak lépe nalévají příkazy."

Stojíme na strmém pahorku nad Ovčáry u tmavého obelisku. Je na něm obraz auta a pod ním latinský nápis: "Práce budiž požehnána." Lucie se zahledí na rozložité pavilóny automobilky, které jsou odtud vidět jako na dlani.
"Strašně nerada měním zaměstnání," prohlásí.
"Ale teď už nejsem schopná ani vyluštit křížovku. A za chvíli by se tam ze mne stal totální trotl."
Reagovat na tento příspěvek
 
pískoviště na sídlištích T. 24.09.2005 20:35
Hehe to je dobrý.... Za nás byly prolejzačky, za únije sou průlezky. Za nás nebyl Mountfield s bazénama, takže skoro všichni umíme plavat, na rozdíl od dnešních školáků. To jsem zvědav, co způsobí PRŮLEZKY To je sranda :-D !
Reagovat na tento příspěvek
 
pískoviště na sídlištích Marie 24.09.2005 19:26
U Stadionu jsem nic nezaregistrovala.Jen míň dětských hřišť a velký nepořádek na těch zbývajících.Snad tady bude alespoň jedno pořádné,zabezpečené proti potulným psím mazlíčkům a snad ho někdo občas uklidí.Někdy v budoucnu,až děti vyrostou.
Reagovat na tento příspěvek
 
pískoviště na sídlištích Reiny 24.09.2005 08:14
je perfektní co město dělá pro děti na sídlištích,jen jsem se chtěla zeptat - přišla jsem do Chrudimi před 3 roky z Pardubic s malým dítětem a jelikož nebydlíme na sídlišti, hledala jsem v Chrudimi nějaký park s dětským hřištěm, kde by si moje dítě mohlo hrát. Parky jsem objevila dva - jeden pod Větrníkem (Na Střelnici) k dětským hrám nevyhovující z důvodu hnízdění kolonie ptáků (všude velká spousta trusu...) a druhý u finančního úřadu - sice krásný, ale bez nějakého, byť malého, koutku pro děti. (nepočítám-li dopravní hřiště, které je pro nás ještě nevyužitelné). Plánuje se žřízení nějakého dětského hřiště i pro děti které nebydlí na sídlištích? Nebo se mýlím a je v Chrudimi ještě jiný park s dětským hřištěm, nebo jsou všechna umístěna na sídlištích. On je docela rozdíl sednout s dětmi mezi paneláky nebo pod vzrostlé stromy (viz. příklad z Pardubic - u Matičního jezera - velmi využívané malé hřiště v parku v centru města).
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket Jan Roček 23.09.2005 18:03
Tak takhle nějak by to mohlo v Chrudimi vypadat už příští rok na Vánoce ...... těšíte se ?

Tesco - nejnovější hvězda konzumního Kolína DO BOJE KOLÍNSKÝCH OBCHOĎÁKŮ VSTOUPIL SILNÝ HRÁČ Minulou středu otevřel kolínský hypermarket Tesco a inspiroval hned tři naše redaktory, aby se šli na tu slávu podívat. Pravdou je, že jeden z nich tam byl ne zcela z vlastního přesvědčení. I proto jsme ho nedonutili se k novému fenoménu vyjádřit.

Obchod přivábil davy až k večeru Hypermarket už dlouho předem upozorňoval v kampani na 50 nejnižších cen ve městě, které svým podpisem garantuje přímo v prodejně ředitel kolínského Tesca Ladislav Uhlík. Jedním z hitů byly třeba stolní voda za 1,90 Kč, rohlík za 1,30 Kč (ale ne víc než 50 kusů na hlavu) či kilo řízků za 99,90 Kč. Očekával se proto nápor zákazníků.

Na zahájení tančily mažoretky Koťata a čekající košíkáře bavil Aleš Háma. Místostarosta Jiří Buřič poznamenal, že se podařilo z "buzerplacu" v areálu bývalých kasáren vytvořit místo, které budou mít lidé rádi. "V rámci otevření jsme připravili mimořádné cenové relace, k běžným letákům se připojíme za čtrnáct dní," řekl ředitel supermarketu Ladislav Uhlík. Lidí přišlo poskrovnu. Stovka zvědavých zákazníků vesměs důchodového věku vkročila dovnitř tentokrát bez tlačenic či hysterie.

Během prvního dne pak k Tescu táhly další stovky lidí a navečer zájemci svými auty zcela ucpali příjezdovou komunikaci a 17 pokladen nestíhalo nápor. Fronty byly dlouhé až několik desítek metrů. Podobné kolapsy lze očekávat i o Vánocích. Na druhý den už byl klid, v provozu nebyly ani všechny pokladny.
Některým zákazníkům došlo, že je pro ně výhodnější parkovat v ulici 5. května a až tam zajíždět s nákupním vozíkem.
Tesco bude mít otevřeno bez přestávky. V nepřetržitém provozu je zaměstnáno víc jak 200 lidí. "Je to tady dobrý, máme obědy za 15 Kč," pochvalovala si jedna z pracovnic.
Novinkou je také, že Městská autobusová doprava do obchodní zóny prodloužila a zavedla nové linky autobusů.

Na první pohled se vnitřek obchodu nijak neliší od ostatních, kterých společnost Tesco Stores v Čechách provozuje dalších sedmadvacet. Kromě obvyklého zboží nalezneme pod jednou střechou menší obchody - cukrárnu a prodejny tabáku, květin, chovatelských potřeb, porcelánu, mobilních telefonů a zlatnictví. V říjnu otevře lékárna.

V této chvíli největší kolínský hypermarket nabízí na prodejní ploše 5.000 m2 kolem 40.000 druhů položek od čerstvých a trvanlivých potravin přes textil až po spotřební zboží.
"V tuto chvíli máme skladem několik desítek tisíc druhů zboží v celkové hodnotě 20 mil. Kč," řekl nám dva dny před otevřením ředitel Ladislav Uhlík.

Co se týká cenové politiky, dle vyjádření ředitele má Tesco hned několik cenových programů. Prvním z nich je TOP 50, což je skladba 50 nejkupovanějších výrobků, které mají být v porovnání s konkurencí nejlevnější v Kolíně a okruhu 10 km.
Dalším z programů je Tesco - výhodný nákup, jedná se o zboží, které je vyráběno přímo pro Tesco a v řadě obdobných výrobků stejného charakteru (např. Tesco kečup mezi kečupy jiných značek - pozn. red.) má být opět nejlevnější.

Non-stop provoz hypermarketu vnímá ředitel Tesca jako devizu pro kupující veřejnost. "Nechceme zákazníky omezovat stanoveným začátkem a koncem pracovní doby a tím je v noci vyhnat na benzínové pumpy." Ani v případě malé noční návštěvnosti nehodlá hypermarket noční provoz zrušit, vzhledem k zásobovacím aktivitám, které v noci probíhají, jsou prý náklady na zajištění prodeje minimální. "Non-stop prodej znamená pouze navýšení směny o několik málo pracovníků," sdělil Ladislav Uhlík.

Dále nám bylo řečeno, že si Tesco v každém městě, ve němž společnost působí, vybere jednu kmenovou neziskovou organizaci, kterou se rozhodne trvale podporovat. V Kolíně "padl los" na občanské sdružení Volno (www.volno-os.cz), které se rozhodlo pomáhat rodinám s mentálně postiženými dětmi. V rámci otevření hypermarketu obdrží Volno jednorázový příspěvek 50 tis. Kč a další podpora se bude ubírat spíše materiálním než finančním směrem. Tesco chce sdružení darovat věci, které již nejsou zákaznicky prodejné - např. natržený prášek na praní, mírně poškozený nábytek apod.
Na konci roku pak proběhne po tři adventní víkendy charitativní sbírka, jejíž výtěžek půjde v plné výši na konto Volna.

S otevřením Tesca vzal za své i noční nákupní klid. Vyzkoušet si cournout se mezi regály v době, kdy valná většina Kolína již spí, by mohla být zajímavá zkušenost, říkal jsem si. Byť se mi už taky chtělo spát, nedalo mi to, abych si historicky první noční nákup neprubnul. První noc se nikdy neopakuje a každé poprvé má své kouzlo (zvláště když jste hypermarketový panic), druhá noc by byla prostě už jen druhá - to dá rozum. A mimo to, došla nám doma šťáva. Kolem půl třetí ráno jsem se tedy oblékl a vyrazil do Tesca, mám to jen pět minut od domu. Před vchodem jsem vrazil žeton do nákupního vozíku a zaplul do útrob chrámu konzumu. Fakt jsem byl zvědavý, jaký bude nášvih. Odpoledne se totiž manželka vrátila s prázdnou. Byť v obchoďáku jelo na plný výkon všech 17 kas, fronty byly tak velké, že nemálo lidí - včetně manželky - nervově nevydrželo, vrátilo zboží do regálů a prchlo.
Po celodenním šílenství však v tuto pozdní noční... či spíše brzkou ranní hodinu nebylo ani památky. V první řadě jsem se jal prošmejdit oddělení s elektronikou a filmovými DéVéDéčky, zbytek exkurze jsem vzal letem světem. Bezcílně jsem bloumal téměř liduprázdným kolosem a připadal si jako tichý blázen, který vlastně ani neví, co chce. V tom mě napadla spásonosná myšlenka, musím přece najít tu šťávu. Konečně jsem měl cíl, frustrace byla ta tam. Najít jednu položku mezi čtyřiceti tisíci dalšími produkty, to je přece úkol hodný detektiva.

Chaoticky jsem začal jezdil s vozíkem sem a tam, dopředu a dozadu, doleva a doprava a... kde nic, tu nic. Musím si vytvořit systém, napadlo mě. Rozhodl jsem se pro strategii hada stahujícího smyčku. Vezmu to pěkně po vnějším obvodu dokola a budu kličkovat mezi přilehlými regály, vždy se však vrátím na původní trasu. Úspěch na sebe nedal dlouho čekat, stačilo obejít téměř celý hypermarket a pojednou jsem se z pečiva vyloupl v nápojích. Minerálky, limonády... hmm, šťávy, kde jsou ty šťávy?

Spatřil jsem muže ve středních letech, kterak z palety doplňuje dvoulitrové limonády do regálů. Oslovil jsem ho s dotazem, kde najdu šťávu slazenou pouze cukrem (umělá sladidla nesnáším).
Upřímně řečeno jsem čekal, že v tuto pokročilou hodinu jen něco podrážděně zamručí a rukou mávne kýženým směrem. Mýlil jsem se, chlapík nechal paletu paletou a už mě vedl k místu určení. Navíc mi sám od sebe ochotně pomohl najít i tu mou šťávu s cukrem, valná většina jich je dnes už pouze se sladidly nebo jimi aspoň přislazena.
To se mi ale hezky nakupovalo, žádné tlačenice a proplétačky mezi lidmi, žádné fronty před kasou... pouze tři lidé přede mnou. Ale ouha, chyba v odhadu. Dvě dámy při těle - s nákupními vozíky naplněnými po okraj - zašprajcovaly plynulý, "skorožádný" provoz asi na třináct minut. Byť se mladý pokladní opravdu snažil, rychlosti ostřílených pokladních zatím nedosahoval. Ale co, čas a trénink dokáží své, třeba to svým kolegyním jednou ještě pěkně natře.

Na závěr si neodpustím postřeh mého kolegy Vládi Sládka, který poznamenal, že lokalita "Kasárna" se teď vlastně stala nejúspornější částí Kolína. Lidé mohou ušetřit za provoz ledniček, už je nepotřebují. Pro veškeré potraviny si mohou kdykoliv zaskočit do Tesca...

http://pres.kolin.cz/cgi-bin/vod/out.cgi?VOJ=000334&GRP=39.3.6.
Reagovat na tento příspěvek
 
pískoviště na sídlištích Administrátor 23.09.2005 16:48
iDnes

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=222&r=mfpardubice&c=256480

Chrudim nově vybavila několik dětských hřišť Chrudim - Loni z některých míst v Chrudimi zmizely staré oprýskané průlezky, poničené houpačky a kolotoče ve tvaru globusů, které vydávaly nesnesitelný kvílivý zvuk. Letos je nahradily zcela nové průlezky, které už splňují normy Evropské unie.

Za dva miliony korun město opravilo a nově vybavilo dětská hřiště v Čáslavské, Malecké a Koželužské ulici. Obnovou prochází i další dvě hřiště U Stadionu a ve Fibichově ulici. Děti Na Větrníku se na tamním hřišti navíc dočkaly nových průlezek.
To ale není vše. „Pokračovala běžná údržba dětských hřišť,“ uvedla mluvčí chrudimské radnice Sylva Drašnarová.

Město navíc nechalo například opravit oplocení víceúčelových hřišť v Topolské či Fibichově ulici.

„Chceme, aby dětská hřiště vyhovovala normám Evropské unie,“ řekl před časem starosta Chrudimi Ladislav Libý.

Autor: (dp)
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna shot 22.09.2005 22:27
Proč krachla Transporta? Musela. Bylo to dílem, rozkrádání (prokázáno jen to se šrotem), hraní si na „managery“, situací v ekonomice východního bloku, nedostatku výrobního programu (ovšem třeba vysokozdvižné vozíky se vyrábí dodnes), politiky státu (vydělané peníze z minulosti připadly bankám a úvěry podniky musely zaplatit a podstatně dráž), a hlavně především neschopnosti tehdejšího vedení (místo shánění zakázek výlety po světě) a také neochotě pracovníků na všech stupních, především středního článku, ale i těch zámečníků, provést potřebné změny, zeštíhlit, zlepšit kvalitu, přijít s programem. Místo toho tam byl pomalu každý ředitelem a aby se ostatním ucpala ústa, tak se naslibovaly platy. Ti dobří, kteří pochopili vývoj začali odcházet a zakládat vlastní firmy a většina z nich poctivě. Jiným v tom pomohly bývalé známosti, další ukradli s tichým souhlasem vedení dokumentaci a začali se zabývat tím co Transporta. Poté již byl stav, kdy platilo, urvi co můžeš. A tak se vesele kradlo, rozprodávalo se nářadí, materiál apod. To již nemohl nikdo zastavit. A tak jen většinový majitel dosadil známý „kindermamegmet“, aby dostal alespoň něco. Konkursní řízení také neproběhlo příliš korektně a tak příbuzní správce konkursní podstaty ovládají veškeré sítě a komunikace. A zeptejte se pany starosty jak se do toho namočil i on.
A bohužel někteří z oněch lidí, kteří se v Transportě rvali o tituly ředitel, drželi se hesla ruka ruku myje a svou neschopností zavinili její pád dnes sedí v zastupitelstvu. A jejich vize, hesla a způsoby které měli v Transportě uplatňují v řízení města. Bohužel.

Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna MIREK 22.09.2005 20:05
Bohu-žel.Ale co znám soudruhy,tak nepaběrkovali.Byli schopni udělat co koli.Upsat se třeba čertu.
To je ale v mentalitě českého národa.Bohu-žel.
Škoda že jim šli lidi na ruku.A hlavně v Chrudimi.
Jinak by neměli šanci a mohli jsme být o 20 let dál.
Dneska už to asi nepůjde.
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna Jan Roček 22.09.2005 19:43
Ti soudruzi jen paběrkovali. Někteří přímo spolupracovali, někteří jen nekladli odpor. Ovšem hlavní penězovod z tehdejší tzv. "privatizace" vedl úplně jinam. K lidem kterým nešlo ani o Transportu, ani o Chrudim, ani o Československou republiku. K lidem kteří si koupili od soudruhů beztrestnost. Vy necháte nás, my necháme vás .....
Dnes žijí v poklidu, v duchu se nám smějí a někteří z nich (ti nejvysmátější) si užívají celoročně mořských vln na Bahamských ostrovech, Seychelách ..... Ok?
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna MIREK 22.09.2005 19:01
Transporta se sama opravdu nezlikvidovala.
Ani nemohla.Ale udělali to lidi-soudruzi.
To že neměla žádný výrobní program je jasné.
To co neokopírovali konstruktéři,například eslalátory, to neměla.Nejhorší na tom bylo,že díky patentům se museli udělat úpravy na výrobku,kde to vůbec nešlo.
Hlavně že to byl výrobek Transporty.
Ale to je na dlouhé psaní.Potom přišla vidina marky a zakázky,které nebylo možno vyrobit v dané kvalitě a v daném čase.O penězích nemluvě.
Tak začala likvidace komunistického podniku Transporta.
Neschopní náměstci si začali zakládat svoje firmy a v Transportě se střídali na postech obcodníků lidi,kteří nevěděli jak vypadá kus plechu.
Ale hlavně že to těm milicionářům a komančů v jejich firmách jede.Než si je zase znárodněj.
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna Max 22.09.2005 18:39
...Transortu nikdo nezlikvidoval, ta se totiz zlikvidovala sama...
...stejne jako naprosta vetsina velkych ale i stredne velkych podniku v Ceskoslovensku a potazmo CR. Jak psal anonym, bylo to proste dobou a volnym trhem.

Naopak si myslim, ze Transporta hooooodne dlouho padala, nez na tu hubu spadla. A to je co rict, je to fenomen. A PPF tomu uz pak jen pomohla. Dobry je, ze Transporta nezarusta koprivama jako sousedni pozemek.............

Servus

Max


Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna MIREK 22.09.2005 16:12
Ale Transportu přece nikdo nezlikvidoval.
Stačí se podívat na podivné firmy po Chrudimi.
Ale hlavně na to,kdo je vlastní.Nejsou to náhodou bývalí soudruzi?Jsou.A maj firmy.Nebude to nějaké podivné?Ti nemají zájem o další investory.
Covaj se stejně,jako v bývalé Transportě.
Žádné PF.
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna anonym 22.09.2005 13:37
To jsem rád, že jsme se odpíchli od Chrudimě do širého světa. K odpovědi: nemám, jak asi pochopíte, čas se šťourat v makroekonomických ukazatelích českého hospodářství 1.
poloviny 90. let. Myslím, že jako inteligentní člověk i v této vyhýbavé odpovědi tu odpověď máte obsaženou.

Totiž, také jste v té době žil a zajímal jste se o veřejné dění, ne? Víte pravděpodobně o tom, že Česko ztratilo po politických změnách v roce 1989 bývalé trhy, rozložila se původní propojenost ekonomiky s ÚV KSČ a rozpadly se pětileté plány, které rostly na hliněných nohou dluhů příští generace? Transportu řídil stát, dnešní firmičky v areálu bývalé Transporty řídí trh. Víte i o tom, že hospodářství šlo tehdy celkově - i z výše zmíněných důvodů pochopitelně - dolů, i když opravdu už nevím, o kolik procent to bylo? Jistě ano.

A jenom tunelářema to nebylo, ti ten všeobecný marast jenom podtrhli.
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna Jan Rydl 22.09.2005 12:49
Nechci se hádat, jenom jestli byste (ne jestli by jste) mi vysvětlil, proč na tom byla ta Transporta (a jiné podniky)tehdy tak špatně?
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna anonym 22.09.2005 12:30
Vyloučit se to nedá... Bohužel, škoda Ale chybějí k tomu jakékoliv podklady, které by tomu alespoň seriozně(!!!) nasvědčovaly, když už ne úplně dokládaly.
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna Jan Roček 22.09.2005 12:15
V případě (nejen) Transporty, obávám se, nešlo o strategické nebo nestrategické rozhodování. Tam šlo zcela zjevně o řízenou, cílenou likvidaci ze strany managementu PPF a to zcela v souladu s tehdy platnými zákony Bohužel, škoda
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket MIREK 22.09.2005 11:44
VždyŁ já jim to neberu.Jen aŁ si jezděj a užívaj si to.Ale je škoda,že si už nepamatujou ty fronty na maso,banány a jiné zboží.Nebo pamatujou?Podle politické situace v současné době asi moc ne.
Tak aŁ si to ještě užijou.Dokud mají aspoň na ten benzín.
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna anonym 22.09.2005 11:36
Ještě malej dodatek: mám dlouhodobě pocit, že průmyslová zóna zní hodně lidem jako cosi vzletného, majestátního, jako něco, co je nějak extra nad rámec běžný louky, která je určena pro zainvestování průmyslovou výstavbou. Což je podle mého názoru velký omyl.

Průmyslovou zónu má dneska každá druhá - s prominutím - prdel (dokonce i čtyřtisícová Třemošnice) a to, že v MF Dnes píšou (co se týče našeho kraje) jen o Pce, Svitavách, Moravské Třebové a Chrudimi, je dáno jen výčtem těch největších a nejpřipravenějších PZ.

Průmyslová zóna je jenom nutný luxus za několik desítek milionů, které stojí zasíťování toho zmíněného palouku, pro to, aby měl dobrou bonitu pro přilákání nějakého investora.
Kdyby tady PZ nebyla vůbec a vypadalo to jako v kterékoliv jiné Dolní Horní (Chrast, Hlinsko...), kde prostě mají jenom fakulatitivně disponibilní, ale zatím nezasíťované pozemky, které by se daly vyčlenit pro investorský záměr až v případě konkrétního zájmu konkrétního investora, šance pro přilákání investora by byly o to nižší. Neříkám žádné, ale nižší. Město Chrudim, které podle mého názoru logicky (vzhledem k tradici, pracovním silám a infrastruktuře) vsadilo na průmyslový rozvoj, prostě chtělo investory aktivně nalákat, pasivně nečekat, ale naopak jim ukázat, že se tady budou mít jak v bavlnce, a vyčlenilo proto dopředu už určité parcely a ještě je (za drahý majlant) zasíťovalo a udělalo na ně určitou promotion. Je to něco jako nadstandardní balíček služeb v bance. Ale nic víc, jinak je to jako každý jiný palouk v Dolní Horní.

Ano, i mně tady zbývají letité pochybnosti o tom, jestli celá příprava PZ nebyla zbytečně drahá a hlavně, jestli se na tom někdo solidně nenapakoval na úkor těch drobných vlastníků, od kterých ty parcely byly pod záminkou ekologického zemědělství tak levně skoupeny. Ale to je úplně jiné téma, které s využitím té věčně zpochybňované "průmyslové zóny" nijak, ale vůbec nijak nesouvisí.
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket anonym 22.09.2005 11:07
Tak jim (mi) to dopřej Úsměv

Btw. Nechávají tě chladným výzkumy veřejného mínění, podle kterých dává nákupům v "hyper a super" přednost naprostá většina populace? Pro lidi je to dneska už skoro náhražka za nedělní výlet na Kokořín. Možná smutné, ale je to tak. Tak jim to neber, tebe takdy nikdo nepřevychovává. To bys mu taky dal, viď?
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna anonym 22.09.2005 10:54
Kdybych byl v Chrudimi naplavenina a přistěhoval se sem teď někdy nedávno ze "západního Německa", a neznal bych zdejší reálie let 80. a první poloviny let 90., asi bych Vám dal zapravdu. Přísně logicky - máte totiž naprostou pravdu.


Ale hádám, vy také nejste naplavenina, vy jste Chrudimák, potažmo Čech, který tady žije už několik(?) desetiletí. Tak jak se prosím Vás můžete - odpusťte - takhle hloupě ptát? Dneska, po bitvě, je každý generál. To, že se "TO" udělalo špatně, resp., že se to mohlo udělat líp, to je dneska jasné asi všem ("generálům").

Vy dneska (jako erudovaný ekonom) dokážete odhadnout, kolik bude mít průmyslová zóna zaměstnanců v roce 2020? Vy dneska dokážete odhadnout, jaký má PZ rozvojový potenciál ve střednědobém horizontu 10 let? Vy dneska dokážete jako vizionář s koulí předpovědět, že dejme 15. března 2008 město podepíše smlouvu s t.č. bezejmennou firmou, která dá v PZ do roku 2013 práci 1560 lidem a stane se exportním tahounem Pardubického kraje? Nebo že PZ dopadne, stejně jako tato t.č.
bezejmenná firma, naopak totálním fiaskem? Vy dneska dokážete odhadnout, že obchodní značka Transporta bude mít za pět let třikrát větší hodnotu než teď (nebo naopak upadne v zapomnění)? Bože, suď, když jsi tak svatý!!! A nesl by jste za své rozhodnutí odpovědnost, kdybyste byl tím generálním direktorem bývalé Transporty a měl tü pravomoc rozhodnout? V ekonomických kruzích se tomu říká umění strategického rozhodování a právě na tom bouřlivém počátku 90. let to byl hodně vzácný dar.

Nepamatujete se, jak na tom byla nejen Transporta, ale celá česká ekonomika v roce 1992? Z někdejší slávy zbyly zaprášené kroniky a několik desítek posledních zámečníků. Bylo to jako v tom okřídleném vtipu o hromadném exodu Němců z NDR, co koloval na konci roku 1989: "Poslední (v transporťáckém případě vrátný) zhasíná!" Dříve slavná značka Transporta byla tehdy tak leda pro smích. Trpkou a skoro bezcennou vzpomínkou na bývalé, se Sovětským svazem a nikdy jinak zašlé časy. Copak si na to nevzpomínáte????!!!


Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna Jan Rydl 22.09.2005 10:18
Asi je to tím, že v Chrudimi již drahně let nebydlím, ale nerozumím proč každá (i sebemenší) obec chce PZ a každá fabrika strategického partnera (který vzápětí dotyčný provoz vytuneluje a zruší, aby se zbavil konkurence). Asi je to fenomén porevolučního kvasu "myšlenek" u nás. Pamatuji doby, kdy v Transportě bylo zaměstnáno hodně přes 4000 lidí. A dnes město jásá, když sežene do nové PZ firmu, která milostivě (na jak dlouho?) zaměstná celých 120 lidí. Jak říkám, neznám podrobnosti, ale proč se kdysi nechala Transporta rozparcelovat na stovky (?) firmiček, když mohla být nabídnuta jako celek nějakému stratégovi?
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket anonym 22.09.2005 08:33
Jak jste to říkala? Hnusny zvrhly cerv nebo Ropak zeleny? Tak jo, hlásím se do konkursu (ale raděj ten Ropák zelený, z brouků mám fobii...) HAHAHA!
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket Marie 21.09.2005 22:38
Pan Dosoudil má pravdu,na mne byl až dost mírný.Já chci jen dodat - příště bychom mohli Chrudimi říkat - "Nákupní centrum Smradlanov u Špíny".Raději oželím jednu betonovou pikslu,možná levnější mléko, než bych se vzdala trochy zelené plochy,klidu a relativně čistého vzduchu.Ten,kdo souhlasí s novým obchoďákem u Píšťov je hnusný zvrhlý červ nebo Ropák zelený.
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket Marie 21.09.2005 22:22
Milý pane,vy jste asi tu 1. pomocnou ani nedokončil.
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket MIREK 21.09.2005 20:24
Je v nich plno proto,protože překáží nám,co víme co jsme si přišli koupit.Mají to jako procházku v ZOO.
Ale nemusí platit vstup.
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket shot 21.09.2005 18:57
Kdybys nechápal jen tohle. Ale ty nechápeš daleko víc, že ano?
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket Jan Roček 21.09.2005 15:53
Tesco třikrát větší než Kaufland? A ještě vedle další market a benzinka? To už není legrace. Dá se předpokládat, že takový obří obchoďák způsobí radikální zvýšení průjezdu v ulici Dr. Milady Horákové, možná až na úroveň jako je dnes v ulicích Palackého či na Masarykově náměstí.

Pokuď se nemá život obyvatel přilehlých panelových domů v sídlišti U Stadionu změnit v peklo, je třeba řešit dopravní souvislosti v celé šíři a hlavně včas! Nejlepší by bylo současně s Tescem postavit k němu i silniční "přivaděč" od kasáren, který navrhuje arch. Thér jako tzv. ulici Jižní. Pokuď tady město zaspí, zadělává si nejen na velké dopravní problémy, kdy výjezd z ulice Na Ostrově a na křižovatce U Guláška bude takřka nemožný, ale lze očekávat i protesty a stížnosti místních obyvatel na nepřiměřenou hlukovou zátěž, exhalace, prach...

Rovněž čerpací stanice by se měla postavit blíže k železniční trati a dále od řeky Chrudimky, nejen kvůli ochraně vod, ale také kvůli ponechání určitého pásma neporušené přírody mezi Tescem a Chrudimkou, vhodného pro procházky s dětmi, psíky, atd. Aby romantická iluze byla co nejvíce zachována, doporučuji ponechat mezi Tescem a fitokruhem alespoň 50 m široký pruh pro vzrostlou zeleň a určitě by se lidem líbil i malý park Úsměv
Reagovat na tento příspěvek
 
příliž obchodních domů MIREK 20.09.2005 20:05
Tady mají zatím malé obchody jenom šikmoocí.
Takže jestli to bude škodit jim,je to docela v pořádku.
Reagovat na tento příspěvek
 
obousměrný vjezd na náměstí Administrátor 19.09.2005 16:52
Dovolte mi upozornit na článek "Velké plány pro malé město: Roman Koucký a Chrudim" vydaný na serveru www.stavebni-forum.cz - Internetový časopis o architektuře, trhu nemovitostí a developmentu

http://www.stavebni-forum.cz/detail.php?id=6350&t=1126879123

http://www.stavebni-forum.cz/main/karta_obrazku.php?id=1622
Reagovat na tento příspěvek
 
příliž obchodních domů kacafírek 19.09.2005 16:10
Nevím, co tady komu vadí. Z titulku jasně plyne, že obchodní domy se mají "přilízat". Nu, dělejte to tedy, když se vám chce.
Prosím administrátora, aby alespoň v titulcích ty hrubky opravoval a zabránil tím nekontrolovanému šíření lidské blbosti.
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket anonym 18.09.2005 14:43
To je škoda, že ten článek o Tescu psal zrovna Pavel Dosoudil. Je to fajn kluk, ale trochu znám jeho environmentalistické založení a z jeho materiálu to hodně čpí. Nejenom do něj vložil jeden jediný a hned negativní ohlas, ale dal také přednostně důraz na negativní dopady obchoďáku. Až to pro nezaujatého čtenáře (třeba z Lanškrouna) vypadá, že Tesco v Chrudimi bude jeden velkej problém, a to i s public relations. Měl to psát někdo jiný.

Ostatně, nemusí se chodit daleko. Čtenářům tohoto - domnívám se, že naprosto nereprezentativního - fóra je myslím dopředu jasné, že zdejší přispěvovatelé odpor proti budoucímu obchoďáku sepíšou v ještě katastrofičtějších a hutnějších dimenzích. Tak, jak je zde zvykem.

Škoda. Osobně se na Tesco velice těším. Jednak mi je úplně jedno, že "zkrachujou drobní obchodníci", jak zní z jeden nejčastějších a nejpopulističtějších protiargumentů (no a co, najdou si práci jinde, třeba právě tady), jednak v Chrudimi stále chybí pořádný, normální obchoďák se vším sortimentem. Hypernova tohle nesplňuje a do Pardubic už mě jezdit nebaví.

P.S. A pokud lidem (zákazníkům, potažmo obyvatelům města Chrudimě) zdejší markety tak hodně vadí, tak nechápu, proč je v nich pořád tak plno, nechápu, proč se staví stále další (kvůli poptávce přece, na tom se shodnou všichni ekonomové od Keynese až po Friedmana) a za třetí nechápu, proč naopak drobní obchodníci kvůli nim "krachují"... Úsměv
Reagovat na tento příspěvek
 
příliž obchodních domů kwajdan 16.09.2005 21:08
Dnes 16.9.20005. Jsem se dočetl v mf dnes že by se měl stavět v Chrudimi nový hypermarket Tesco.Myslím,si ale několik mých známých,že to je na takové malé okresní město obchoďáků až moc.
Tím pádem všechny malé krámy zahubí.
Reagovat na tento příspěvek
 
nový hypermarket Administrátor 16.09.2005 21:06
iDnes http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Cmfpardubice

16.9.2005 Pardubický - strana 1 Do Chrudimi míří Tesco, bude největší ve městě

Na okraji Chrudimi vyroste jedno z největších obchodních center v kraji. Podle všeho se v něm usadí Tesco.

Chrudim - Lidé s nákupními vozíky budou v novém hypermarketu moci brázdit více než půlhektarovou plochou. Vedle obchodního domu vyroste jeden menší market a čerpací stanice.
Chrudim se tak stane městem s největším počtem velkoprodejen na počet obyvatel v kraj.
Obchodní centrum by mělo stát na dnešním poli v místní části Píšťovy, na druhé straně silnice kolem sídliště U Stadionu, mezi Chrudimkou a železniční tratí na Havlíčkův Brod.
„Investor chce stavět zhruba uprostřed mezi řekou a drahou.
Územní plán počítá s touto plochou pro občanskou vybavenost, tedy obchody a služby,“ uvedl vedoucí stavebního odboru chrudimské radnice Vladimír Bálek.
V Píšťovech má v budoucnu vyrůst také čtvrť rodinných domů.
Obchodní centrum by jim nemělo překážet. „S domky se počítá až dál od města, blíže ke staré zástavbě Píšťov,“ řekl Bálek.

Tesco bude největší hypermarket v Chrudimi

Nová velkoprodejna bude s převahou největší ve městě. Prodejní plocha hlavní budovy má mít asi 5400 metrů čtverečných, vedlejší prodejna pro jiné firmy dalších tisíc metrů.
Příjezdová cesta, 342 parkovacích míst, chodníky a jiné zpevněné plochy zaberou půl druhého hektaru. V areálu bude stát také čerpací stanice. Počet pracovních míst přesáhne dvě stovky.
„Vnější objem budovy bude dvaapůlkrát větší než Kaufland, který se v Chrudimi staví, a ten zase předstihne sousední Hypernovu. Stavba by se blížila pražskému centru Černý most,“ porovnává chrudimský městský architekt Karel Thér.
Město nemá příliš možností do výstavby zasahovat, pro Píšťovy neexistuje žádný regulační plán.
Velkoprodejna má být přízemní obdélníkový halový objekt s plochou střechou. Obchodní dům Tesco v Pardubicích má zhruba stejnou prodejní plochu, ale ve dvou patrech.
„Jsou to soukromé pozemky a ovlivnit vzhled a rozsah příliš nemůžeme. Je to spíše na pochopení a velkorysosti investora,“ říká Thér.
Pokračování na str. C2

V Chrudimi vyroste velké Tesco Pokračování ze str. C1 Chrudimská radnice si alespoň slibuje, že firma na své náklady postaví přístupovou cestu do Píšťov a kruhový objezd. Ten by se dal časem napojit spojkou ke kasárnám na silnici na Slatiňany.
V Chrudimi by nakonec mohla provozovat svůj hypermarket i jiná firma. Řetězec Tesco se k výstavbě příliš nehlásí, ačkoliv je již měsíc veřejně přístupné hodnocení stavby jeho obchodního centra na životní prostředí. „Zpracovala to developerská společnost, ale to ještě neznamená, že v Chrudimi musí stát právě Tesco,“ tvrdí mluvčí firmy Tesco Vesselin Barliev.

Lidi nový hypermarket rozděluje

Obyvatelé města se v názorech na prospěšnost dalšího obchodního centra liší. Někteří si od něj slibují větší nabídku zboží a díky konkurenci i nižší ceny, jiní je odmítají jako zbytečné. „Nelíbí se mi to. Obchoďáků už je ve městě dost a malí obchodníci téměř zmizeli. Navíc by tady bylo po klidu, obrovsky by narostl provoz,“ míní Milan Hodek, který bydlí téměř přes silnici od plánovaných budov. Vpočtu velkoprodejen na hlavu je Chrudim již na špici v regionu. Ve městě už sídlí nebo se staví Hypernova, Kaufland, Lidl, Penny Market a Plus Diskont, Tesco by bylo šesté. Téměř čtyřikrát větší Pardubice mají super a hypermarketů přibližně dvojnásobek, byť většinou rozlehlejších.

Autor: PAVEL DOSOUDIL
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna shot 05.09.2005 23:07
To je tedy pořádná díra. Nevíte náhodou někdo o vztazích - p.
starosta Libý a firma Onivon a správce konkurzní podstaty p.
Wimmer a firma Onivon? Že on ten vánek bude foukat z tohoto směru?
Reagovat na tento příspěvek
 
A znovu průmyslová zóna MIREK 05.09.2005 20:58
Tady se nejedná o kopance.Ale řekl bych skoro o podvod.
Reagovat na tento příspěvek
 

Starší příspěvky:
« 313 312 311 310 309 308 307 306 305 304 303 302 301 300 299 298 297 296 295 294 293 292 291 290 289 288 287 286 285 284 283 282 281 280 279 278 277 276 275 274 273 272 271 270 269 268 267 266 265 264 263 262 261 260 259 258 257 256 255 254 253 252 251 250 249 248 247 246 245 244 243 242 241 240 239 238 237 236 235 234 233 232 231 230 229 228 227 226 225 224 223 222 221 220 219 218 217 216 215 214 213 212 211 210 209 208 207 206 205 204 203 202 201 200 199 198 197 196 195 194 193 192 191 190 189 188 187 186 185 184 183 182 181 180 179 178 177 176 175 174 173 172 171 170 169 168 167 166 165 164 163 162 161 160 159 158 157 156 155 154 153 152 151 150 149 148 147 146 145 144 143 142 141 140 139 138 137 136 135 134 133 132 131 130 129 128 127 126 125 124 123 122 121 120 119 118 117 116 115 114 113 112 111 110 109 108 107 106 105 104 103 102 101 100 99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82  81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58 57 56 55 54 53 52 51 50 49 48 47 46 45 44 43 42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 »

© 2001-2018 Chrudim2000.cz

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.