Přeskočit navigaci

Čtenář nepřihlášen.

Nová registrace

Náš tip: Nechte si zasílat jednou denně nově vložené příspěvky do Vaší emailové schránky. Stačí se jen zaregistrovat.

Téma:  Medlešická spojka za 2 miliardy ???

Odesílatel:  Jan Roček

Datum:  03.06.2004 19:24

Investici přes 2 miliardy do tzv. Medlešické spojky (plánovaná přeložka železniční trati Chrudim - Pardubice přes Nemošice) nepovažuji za správný a ekonomicky návratný krok. Sice se odstraní úvraťové napojení Chrudim - Pardubice, ale délka nové trasy bude mnohem delší než nyní a rychlost vlaku pomalejší kvůli několika ostrým zatáčkám. Většina cestujících tak dá přednost silniční dopravě. Také pro cestující z Chrudimi do Hradce Králové vznikne "zajížďka", prodlouží se čas jízdy a opět poklesne konkurenceschopnost ČD. Mnohem levněji by vyšlo zdvojkolejnění současné trati Hradec Králové - Chrudim (až do Chrudimi) a zvýšení významu nádraží Pardubice Rosice jako druhého velkého nádraží pro Pardubice a tomu odpovídající lepší dopravní napojení do centra Pardubic včetně zavedení rychlé kyvadlové dopravy: Letiště Pardubice - Pardubice Rosice - Pardubice hlavní nádraží pro případný přestup.
Většina cestujících dnes využívá vlakové spojení především na větší vzdálenosti (nad 30 km), kde jedině mohou vlaky rychlostí konkurovat automobilové dopravě. Prioritou železnice by proto mělo být zvýšení cestovní rychlosti Chrudim - Hradec Králové, nikoliv bezprostředně sousedících měst Chrudim - Pardubice. Jaký je Váš názor ?

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan Roček

Datum:  19.01.2005 09:43

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  divokej bill

Datum:  04.06.2004 14:43

Medlešická spojka mi připadá jako docela dobrý nápad, ale:

Je 2 000 000 000 kč za pár kilometrů kolejí rozumná investice? Obzvláště za situace, kdy stavba nekonec bude stát miliardy 4 a protáhne se o 5 let (stačí se podívat na stavbu koridorů) Za ty peníze se dá silnice vydláždit zlatem.

Kolik bude stát následně provoz té tratě a bude využívána?

Jste si jisti, že po krásné moderní trati nebudou jezdit 40 let staré motoráky se záchody bez prkínek? Jedna moderní vlaková souprava stojí alespoň 100 milionů!

Myslíte si, že obyvatelé Medlešic, Mikulovic a Nemošic jsou zvědaví na to, aby jim za zahradou rachotily vlaky?

Platím na můj vkus docela velké daně, vlakem téměř nejezdím a proto mě napadá jiná varianta: Zrušit trať do Pardubic, za ušetřené peníze postavit pořádné silniční spojení s vyhrazeným koridorem pro autobusy, síť cyklostezek, přispět autobusovým dopravcům na ekologičtější pohon (třeba plyn)a na ztrátové spoje, a ještě by zbyla spousta peněz na mnoho užitečného.

Peníze se dají třeba i házet do kamen a přijde mi to jako ekologičtější a ekonomičtější, než je cpát ČD (/alespoň těm součastným

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Lebduška Josef

Datum:  20.01.2005 18:53

Nevím přesně, kudy má ona přípojka vést, kolik by měla stát, ale vítám každé propojení Chrudimi s okolím. Byla by to krása dostat se do Pardubic, Hradce a jinam za pár minut. Ovšem tomu by musel být přispůsoben grafikon, aby ten, kdo přijede z Prahy do Pardubic, nemusel na přípoj do Chrudimi čekat hodinu.
Jinak v budoucnu skutečně očekávám nárůst železniční dopravy (nákladí i osobní) v souvislosti s zaváděním mýtného a zvyšováním ceny PHM, dokáží-li ovšem ČD zareagovat i jinak než zdražováním.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Ondřej Kopp

Datum:  20.01.2005 23:31

Kudy povede a jake bude mít parametry najdete zde http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=14950

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Lebduška Josef

Datum:  04.06.2004 15:20

Je to opravdu těžké posouzení. Nejprve dopravovali zboží formani s koňmi, poté železniční doprava, nyní je to doprava silniční, co bude za pár let? Nevím. jediný volnější prostor je ve vzduchu. Ale diskusní příspěvek Divokého Billa je zcela jistě také k zamyšlení. K zamyšlení je i představa, že si v Chrudimi koupím lístek (za přiměřenou cenu) např. do Prahy, v Praze budu čistým vlakem za hodinu a lístek bude platit celý den i na místní dopravu v cílovém městě (nebudu hledat parkovací místo, nebudu popojíždět v zácpě).Koridor se dá zcela jistě odhlučnit a vést tak aby nevadil stávajícím obydlím. A cena? Asi bude vyšší než ony 2 miliardy, neznám totiž stavbu a zvláště v režii státu, která by nebyla dražšší než je stanoveno v rozpočtu. Takže se mi spíše jeví otázky za kolik budou vlaky jezdit, jak často a jaké další služby dokáže dráha nabídnout. A také to zda za 20 či 30 let bude někdo železniční spojení využívat.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Mexiko

Datum:  04.06.2004 00:53

Dost brutálně nesouhlasím !!!!!!

1) podle plánů zveřejněných v časopise "ČD pro Vás 3/2003" má být v první etapě zdvojkolejnění úseku Stéblová Opatovice (nyní se převážně míjejí vlaky ve Stéblové) a vybudování přeložky z pardubického nádraží do Medlešic, která má být v úseku Nemošice-Medlešice už dvojkolejná s vyšší traťovou rychlostí. Současně s tím má být modernizována stanice Chrudim (nástupiště a bezbariérový přstup). Navíc si má realizace I.etapy vyžádat investice ve výši 3 miliard v letech 2006-2007.
Teprve ve 3.etapě má být dokončena modernizace úseku Chrudim-Pardubice-Hradec Králové (dvoukolejná, 160 km/h a začátek zdvojkolejnění trati HK-Jaroměř)

Celý článek se pokusím sescanovat a domluvím se s adminem na zveřejnění

2) jaký ostrý zatáčky, kde jste to vyhrabal, maximálně jich bude stejný počet jako když trať objíždí pardubické letiště, ale docela o tom pochybuji, protože ve výsledku má být trať konstruována na 160 km/h. Trať bude sice delší na kilomery, ale časově kratší. Navíc na současné trase není prostor pro zdvojkolejnění (leda že by zrušili tu T-křižovatku u nadjezdu u Parama.

3) zvýšení významu rosického nádraží???? Nerad bych urazil kastráta tura domácího, ale to je naprostá volovina. Aby cestující z HK nebo z CR cestující na jakýkoliv vlak na koridoru museli navíc přestupovat .... no to by bylo nadávek!! Nyní díky jízdním řádům upraveným pro potřeby výluk (práce na koridoru) trvá cesta do Prahy tak 70-100 minut dle typu vlaku. Reálná doba jízdy (jako že to i v jednom jízdním řádu bylo) je tak cca 50-70 minut. Ale z vlastní zkušenosti vím, že cesta z Chrudimi vlakem do Prahy trvá díky přestupu a nenávaznosti vlaků tak 120-200 minut (problém je na mostě přes Labe mezi Pardubicemi a Rosicemi). Takže do Pardubic jezdím autem (a nejen já), které nechávám u Hypernovy a pak do Prahy vlakem.

4) že by prioritou ČD mělo být zvýšení cestovní rychlosti Chrudim-HK - vždyť se ČD o nic jiného nesnaží. V současné trati i já - jako neželezničář - považuju za nemožné.

"zavedení rychlé kyvadlové dopravy: Letiště Pardubice - Pardubice Rosice - Pardubice hlavní nádraží" - to samé jak už jsem zmínil - jakýkoliv přestup výrazně zpomaluje cestovní rychlost

A pro pana Ročka - zvyk je sice železná košile, ale pokuste se od toho oprostit. A pokud pravidelně jezdíte do HK, tak přímý vlak CR-Nemošice-Pce-Stéblová-HK bez nutnosti přesedat bude jen přínosem. Já mnohem častěji jezdím do Prahy - a to couvání z Rosic do Pardubic je docela zdlouhavé, stejně jako případná přestup na vlak od HK.

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Jan Roček

Datum:  04.06.2004 08:33

Vidím, že diskuze opravdu funguje, tak rychlou reakci jsem opravdu nečekal Úsměv Uvedený článek bych si rád přečetl, protože podle mých iformací:

1) Projektová rychlost Medlešické spojky je max. 100 km / hod, celková délka trati bude pro cestující do HK o 5 km delší než nyní.
Původní návrh Medlešické spojky z roku 1996 byl kratší a přímější. Spojka se napojovala těsně u Medlešic (odtuď zřejmě to pojmenování) a pak procházela přes Mikulovice dál. Je škoda, že se od této kratší varianty ustoupilo. V současné podobě je trasa od té původně navržené asi o 2 km delší a "klikatější" - viz. www.uzemniplany.cz Když už se investuje do budoucnosti, neměly by se dělat kompromisy..

2) Navrhovaná rychlost spojení CR hln. – PU hln. 18 minut. (to je výrazné zlepšení oproti současnému stavu) Rychlost spojení CR hln. – HK hln. 45 minut (stejně jako dnes). To už je srovnatelné s autobusem, ale kdo si zvykl jezdit autíčkem, určitě na vlak nepřesedlá.

3) O zdvojkolejnění se uvažuje jen v úseku HK – PU. Informace o dvojkolejce do Medlešic je pro mě nová. Logická by byla dvojolejka až do Chrudimi.

4) V případě lepšího dopravního napojení nádraží v Rosicích na městskou dopravu, nevidím pro cestující HK – PU a CR – PU problém vystoupit v Rosicích a do centra pokračovat autobusem, případně trolejbusem. Do Polabin a na Universitu Pardubice je to z Rosic dokonce blíž. Cestující do jižní části Pardubic mohou nyní také použít zastávku Závodiště.

5) Pro porovnání: Zdvojkolejnění 22 km úseku HK – PU přijde na ty samé peníze jako výstavba 6 km Medlešické spojky.

Další argumenty beru, zejména pohodlnost přestupu pro cestující CR - Praha. Je vás víc, než nás co cestujeme CR – HK HAHAHA! Také se vyřeší MUK u Parama, což je zásadní věc pro dostavbu řtyřpruhu 1 /37.

Zdá se, že Vaše argumenty PRO Medlešickou spojku převažují.
Těší mě, že jsme si to takhle vyříkali. Rád se nechám přesvědčit, že je to pro Chrudim ta nejlepší varianta.

Hezký den do Mexika !

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  Mexiko

Datum:  04.06.2004 01:04

a jestě bych zapoměl - okolo Starých Jesenčan je hodně měkké podloží, proto tam je snížená rychlost z 90 na 70 (a přes veksly před mostem přes Labe až do Rosic na 40), a vlaky rozjíždějící se ze zastávky v Jesenčanech na Chrudim rozjíždějí mnohem pomalěji než z jiných zastávek (do Pardubic jsem v letech 89-98 jezdil skoro den co den, takže to mám vypozorované, navíc se stejný vlak rozjížděl mnohem rychleji do mnohem většího kopce mezi Prosetínem a Skutčí)

Takže se vůbec nedivím, že se projektanti chtějí tomuto úseku vyhnout

Reagovat na tento příspěvek

Téma:  Re: Medlešická spojka za 2 miliardy ???

Příspěvek reaguje na ...

Odesílatel:  logo2

Datum:  19.01.2005 10:48

Argument pro: bylo by hezké obsáhnout novou tratí Foxconn a zároveň i Panasonic plus přilehlé firmy.

A jeden argument proti: přemístěním trati Rosice - Staré Jesenčany by bylo fakticky zrušeno železniční spojení s letištěm Pardubice, což se zdá nevýhodné v souvislosti s plány na jeho další civilní využití a rozvoj.

Reagovat na tento příspěvek

© 2001-2024 Chrudim2000.cz

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, Váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro Vás.